Honda Jazz 1.5i-VTEC 130Ps

Honda Jazz 1.5i-VTEC 130Ps

PX-41

To Honda Jazz ήταν και είναι ένα από τα πιο πρακτικά, μικρά αυτοκινητάκια, ιδανικό για την πόλη και όχι μόνο. Τα παραδοσιακά χαρίσματα του μοντέλου που ανανεώθηκε πρόσφατα, φυσικά και παραμένουν, με το μήκος να βρίσκεται ακριβώς στα 4 μέτρα (4.051 για την ακρίβεια), παρέχοντας ευελιξία στην καθημερινότητα, όμως η έξυπνη εκμετάλλευση της καμπίνας προσφέρει χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες. Τα καθίσματα Magic Seats, με τις 4 συνολικά διαμορφώσεις, αναπροσδιορίζουν τον όρο μεγάλο πορτμπαγκάζ για την κατηγορία, αφού το μικρό της Honda ξεκινάει από τα 354lt και φτάνει μέχρι και τα 1.314lt! Και να σου έρχεται ο Dr Hondario (ιάπωνας ξάδελφος του Dr Nefario από τον Απαισιότατο…) και χορηγεί τη φόρμουλα PX-41 που μεταλλάσει τα κύτταρα του μικρού Jazz. Ξαφνικά γίνεται Dynamic, με τους προφυλακτήρες του να γίνονται πιο επιθετικοί, με κόκκινα σιρίτια. Η αγριεμένη φιγούρα ενισχύεται με τον αεροδυναμικό διαχύτη και την αεροτομή, τους προβολείς LED, τα side-skirts, τις νέες ζάντες 16in σε μαύρο χρώμα και τους επίσης μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες. Το πιο εντυπωσιακό όμως της έκδοσης Dynamic κρύβεται κάτω από το καπό…

Διαμαντάκι
Υπαίτιος του αδιάκοπου ουρλιαχτού του Minion…εεε…Jazz είναι φυσικά ο νέος 1.500άρης κινητήρας που αντιστέκεται στη μόδα των turbo, παραμένοντας ατμοσφαιρικός, έχει όμως αρκετή τεχνολογία πάνω του για να αποδίδει 130Psκαι 15,8kgm ροπής στις 4.600rpm. Χρησιμοποιεί νέο ελαφρύτερο στρόφαλο, ειδικά σχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Φυσικά είναι εφοδιασμένος με μεταβλητό βύθισμα (VTC) και χρονισμό των βαλβίδων (i-VTEC), δίνοντάς του ελαστικότητα και ευδιάθετο στροφάρισμα ακόμα και μετά τις 6.000rpm. Του λείπει όμως η πλούσια ροπή από τις χαμηλές rpm που έχουμε πλέον συνηθίσει. Το πολύ κοντό 6άρι κιβώτιο -με βήμα 4,625:1- βοηθάει την κατάσταση, διατηρώντας τον κινητήρα συνεχώς στο ωφέλιμο φάσμα του, δηλαδή ψηλά! Με τέρμα γκάζι και γρήγορες αλλαγές, το Jazz δεν είναι αργό, κάθε άλλο! Σε 8,7sec θα φτάσει τα 100km/h και θα σταματήσει να επιταχύνει στα 190km/h. Αυτό που του λείπει είναι οι ρεπρίζ και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου, αν δεν κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις, δεν καταφέρνεις να κινηθείς γρήγορα.

Τσαμπουκάς

Αυτό όμως είναι και το διασκεδαστικό κομμάτι του Jazz 1.5i-VTEC. Το setup κινητήρα-κιβωτίου σε αναγκάζουν να κατεβάζεις συχνά και να βουτάς στα κόκκινα του στροφομέτρου. Πραγματικά με αυτό το αυτοκίνητο ένιωθα ότι ήμουν ξανά ανώριμος 20χρονος, που φτάνει συνεχώς μέχρι τον κόφτη για κανέναν προφανή λόγο. Βέβαια όσο ανεβαίνουν οι στροφές του μοτέρ ανεβαίνει και ο θόρυβος και φυσικά η κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε περίπου 7,2-7,4lt/100km. Αν και το διαβολεμένο Minion σε προκαλεί συνεχώς να το δουλεύεις ψηλά, περνώντας τα 8lt/100km. Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα πλαστικά σχετικά σκληρά και η οθόνη 7in στο κέντρο του ταμπλό, παρότι ολίγον οπισθοδρομική σε σύγκριση με άλλες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού, παρέχει όλες τις απαραίτητες ευκολίες και συνδέσεις με smartphones μέσω του Honda Connect. Η έκδοση Dynamic διαθέτει σπορ τιμόνι και επιλογέα με κόκκινες ραφές, αλλά και καθίσματα με περισσότερη πλευρική στήριξη. Πακέτο με τον 1.5i-VTEC πάνε τα νέα αλουμινένια μπροστινά ψαλίδια, τα ενισχυμένα σινεμπλόκ και η διαφορετική, πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που επιτρέπει μικρές κλίσεις στις στροφές, αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες. Μόνο ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά λίγο πιο τσαμπουκαλεμένα σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις θυμίζει τις παλιές, καλές, ατμοσφαιρικές εποχές. Για να κινηθείς γρήγορα πρέπει να χρησιμοποιείς συχνά τον απολαυστικό επιλογέα του κιβωτίου 6 σχέσεων, για να διατηρείς το μοτέρ στο καλό του φάσμα που είναι οι 4.000-6.500rpm. Το πάτημα και η οδική του συμπεριφορά δεν φτάνουν να το χαρακτηρίσουν hot-hatch, το τιμόνι όμως είναι αρκετά άμεσο και έχει καλή πληροφόρηση. Φτάνει σχετικά εύκολα τα όρια της πρόσφυσης των 185/55 ελαστικών του, όπου γλιστράει ελεγχόμενα και σχεδόν με τα τέσσερα. Το σύνολο θα κουράσει μόνο στον αυτοκινητόδρομο, όπου αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις στις 4.000rpm, με το θόρυβο από το μοτέρ να είναι παραπάνω από αισθητός στην καμπίνα. Είπαμε, το πραματάκι θυμίζει άλλες εποχές…

Και ερχόμαστε στο μοναδικό ανασταλτικό παράγοντα αυτής της -κατά τα άλλα- ρομαντικής προσέγγισης, για ένα σβέλτο, ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκινητάκι. Η τιμή της μίας και μοναδικής έκδοσης Dynamic με τον 1.5i-VTEC είναι τα €20.250, που είναι υπερβολική παρά το γεγονός ότι το μικρό της Honda έχει ένα φοβερό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ADAS Pack. Όσο ξεχωριστό είναι ένα supermini με 130 ίππους, τα €20.000 είναι υπερβολικά όχι μόνο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, αλλά και με την ίδια τη γκάμα της εταιρείας, αφού απέχει μόλις 600 ευρώ από το Civic 1.0Turbo…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Βασικής Έκδοσης Jazz 1.3 102Ps Trend: €15.110

Τιμή Έκδοσης Δοκιμής Jazz 1.5 130Ps Dynamic: €20.250


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.498

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73 x 89.4

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           11,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Άμεσος ψεκασμός

ΒΑΡΟΣ (kg)   1.104

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ        Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ       Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ  Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 4,625:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ              Ημιάκαπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ        Αεριζόμενοι δίσκοι

ΠΙΣΩ              Συμπαγείς δίσκοι

 

ΤΡΟΧΟΙ       

ΖΑΝΤΕΣ         6Jx 16in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ    185/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     130/6.600

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kg.m/rpm)  15,8/4.600

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

0-100km/h (sec)          8,7

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           190

Εκπομπές CO2 (gr/km)       134

Μέση κατανάλωση ονομαστική (lt/100km)  5,9

Μέση κατανάλωση δοκιμής (lt/100km)    7,2

 

Αρθρογράφος

 

Έρχεται η Ford Mustang RTR Spec 2

Έρχεται η Ford Mustang RTR Spec 2

Με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, πολλές οπτικές αλλαγές το Mustang RTR Spec 2 υπόσχεται αναβαθμισμένη αίσθηση οδήγησης.