Honda S2000 Turbo 445Whp

Honda S2000 Turbo 445Whp

Ο συνήθης ύποπτος

Ο Βασίλης είναι μεγάλη μορφή της Ελληνικής «κοντροσκηνής», αφού έχουν περάσει πολλά αυτοκίνητα από τα χέρια του, ιαπωνικά κατά κύριο λόγο, εκτός από τότε που κυκλοφορούσε με ένα Focus RS MKI. Είμαι σίγουρος ότι σε λίγα χρόνια θα ανήκει στις cult προσωπικότητες του χώρου μας, αν δεν είναι ήδη. Χρόνια ακούω και διαβάζω το όνομά του σε ανάλογες συζητήσεις, έχει άπειρες «δοκιμές» στο ενεργητικό του και, όπως διαπίστωσα και από κοντά, είναι και τρελό βρωμόχερο. Το S2000 είναι ένα ιδιότροπο αυτοκίνητο, πρέπει να το ξεζουμίσεις για να βγάλει το 100% των δυνατοτήτων του και δεν έχουν όλοι τα ανάλογα «χέρια». Το συγκεκριμένο S2k είναι ακόμα πιο ιδιότροπο και επειδή το οδήγησα κιόλας, μπορώ να πω: «χαρά στο κουράγιο σου Ταούλ»!

Θεσσαλονικιός Μηχανικός - Αθηναίος Προγραμματιστής

Τρελός συνδυασμός, να εύχεσαι να μην χρειαστείς remap. Και δεν μιλάμε και για ένα τυπικό remap. Αφού μιλάμε για έναν κινητήρα με κόφτη στις 9.000+rpm και μία αρκετά μεγάλη τουρμπίνα. Ο κινητήρας διατηρεί τα εργοστασιακά πιστόνια και τις εργοστασιακές μπιέλες, φοράει δύο εργοστασιακές φλάντζες για να πέσει η συμπίεση στο 9,3:1 λόγω turbo setup. Tο καπάκι του F20C φοράει όλο το κιτ valvetrain της Supertech, με ελατήρια, βαλβίδες, retainers ακόμα και τα block guards, αφού έγινε η ανάλογη επισκευή/πλάνισμα στην κεφαλή. Τέλος φοράει τους Stage 2 εκκεντροφόρους της Brian Crower, οι οποίοι δουλεύουν άψογα και σε ατμοσφαιρικά, αλλά και σε turbo S2000, ενώ τους είχε και το S2000 της Real Street Performance που έχει βγάλει 713wHp με στοκ κινητήρα, πριν εφτά χρόνια περίπου. Εκείνο, βέβαια, φόραγε PT6766, ενώ ο Ταούλ στο δικό του φοράει μία ΡΤ6266 Gen II της Precision που δεν τη λες και μικρή με 62mm inducer συμπιεστή. Για να εκμεταλλευτεί καλύτερα το τούρμπο και να γεμίσει και στις χαμηλομεσαίες, το turbo έχει μαντέμι «divided», έτσι το χταπόδι που επιλέχθηκε είναι twin-scroll, το Power Driven T3 της PLM, με δύο external wastegates 38mm της TiAL. Για την ψύξη του τούρμπο επιλέχθηκε το intercooler της AMS για το Mitsubishi Lancer EVO (παίζει να του είχε ξεμείνει από παλιά, γιατί είχε κανά-δυο), ενώ για να φεύγουν τα καυσαέρια, η εξάτμιση είναι χειροποίητη decat 76mm, με ένα τελικό καζανάκι για να γλυτώσει βάρος. Τα μπεκ είναι 1000άρια από την Injector Dynamics, ενώ η αντλία καυσίμου είναι της AEM, με παροχή 320lt/h. Τη μηχανική βελτίωση και τη συντήρηση του αυτοκινήτου έχει αναλάβει ο Νίκος Ξενάκης και η SpeedOption By Xenakis, στη Θεσσαλονίκη. Τον προγραμματισμό όμως του αυτοκινήτου έχει αναλάβει η Geartech Engineering. Εκεί, ο Γιώργος Ζόμπολας ανέλαβε τον προγραμματισμό του παράλληλου εγκεφάλου Series 2 της ΑΕΜ. Πριν λίγες μέρες δυναμομετρήθηκε στο PowerDyne δυναμόμετρο της Theodoridis Tuning, στο πρόσφατο Dynoday γνωστού Group -το Dynoday φέτος ήταν αφιερωμένο στον Γιώργο Τσαμπάζογλου, γνωστό, φυσικά, ως Γερμανό- στα 445wHp, με 41,7kgm ροπής. Τα άλογα μπορεί να μην ακούγονται πολλά, το dyno όμως δείχνει πολλά, η ροπή ξεπερνάει τα 40kgm από τις 5.000rpm που φουσκώνει για τα καλά η 6266, μετά τις 7.000rpm είναι πάνω από 400wHp, ενώ σε mode «πατήματος» μεταξύ 7.800-9.0000rpm, η καμπύλη μένει σχεδόν κολλημένη στα 445wHp. Η συνεργασία Θεσσαλονίκης-Αθήνας έπιασε τόπο, αφού για τον προσανατολισμό που έχει ο Ταούλ, το αυτοκίνητο δουλεύει άψογα.

Πολύ καλά δεν πάει για τα άλογά του;

Ποιος είναι ο προσανατολισμός αυτός; Οι δοκιμές στο δρόμο, πάντα με ασφάλεια. Έχουμε δει αρκετά turbo S2000 και με περισσότερα άλογα που δεν έκαναν τους χρόνους που έκανε αυτό. Στη μία και μοναδική μέτρηση που κάναμε με 2η σχέση στο κιβώτιο και πίεση 1,2bar ct και 1,4bar overboost (την ίδια πίεση που δούλεψε και στο δυναμόμετρο), το V-Box έγραψε 60-120km/h σε 3,41sec, 60-160km/h σε 4,36sec και 100-200km/h se 6,34sec, ενώ συνολικά για το 60-200km/h χρειάστηκε 8,67sec. Οι χρόνοι του κοντράρουν εύκολα supercar. Μπροστά φοράει Pirelli P-Zero Nero σε 225/45 διαστάσεις, ενώ πίσω φοράει R888 της Toyo σε 245/35 διάσταση. Έχει δοκιμάσει αρκετούς συνδυασμούς για να βρει τα επιθυμητά επίπεδα πρόσφυσης, το θέμα όμως είναι ότι τα S2K πονάνε στον πίσω άξονα και μόλις βρουν για τα καλά πρόσφυση κόβουν τα πάντα (βάσεις σασμάν, βίδες διαφορικού κ.λπ.). Με τα R888, ο Ταούλ παρατήρησε ότι το αυτοκίνητο δεν χοροπηδάει, όπως γίνεται με τα περισσότερα λάστιχα, οπότε αποφεύγει τις ζημιές. Τα R888 σπινιάρουν ελάχιστα και το αυτοκίνητο ξεκολλάει αμέσως, σημαντικό ρόλο εδώ παίζει και το boost by gear που επιλέχθηκε σαν επιλογή στον προγραμματισμό. Με την κυκλοφορία του περιοδικού, θα του έχει έρθει και το διαφορικό, R200 από Nissan 300ZX, μαζί με custom ημιαξόνια, οπότε θα ξεκινήσει την καριέρα και από στάση.

Καθημερινό, δεν το λες...

Στην καθημερινή μετακίνηση, ε, θα τα βρεις λίγο σκούρα. Την ημέρα της ομαδικής φωτογράφισης, ο Ταούλ δεν μπορούσε να έρθει λόγω υποχρεώσεων, οπότε ο Γιώργος Ασανιώτης πήρε την ευθύνη να φέρει το αυτοκίνητο στο σημείο συνάντησης. Πέντε λεπτά απόσταση με το αυτοκίνητο και όταν κατέβηκε, έδειχνε ταλαιπωρημένος, το πρόσωπό του είχε κοκκινίσει, ενώ έτρεμε το αριστερό του πόδι. Ο εξάφτερος δίσκος της ACT είναι πολύ σκληρός, ενώ έχει τεράστια διαδρομή, δεν είναι τυχαίο που και στο site τους προτείνεται κυρίως για αγωνιστική χρήση. Επίσης, το αυτοκίνητο είναι αρκετά χαμηλό, με την coilover ανάρτηση B16 της Bilstein, ειδικά μπροστά, να θέλει συνέχεια προσοχή. Επιπλέον, δεν ξέρω σε τι ρύθμιση ήταν η σκληρότητα των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, αλλά κάθε λακκούβα με έφερνε ένα βήμα πιο κοντά στο αυχενικό. Σκοπός της βελτίωσης, όμως, δεν είναι σε καμία περίπτωση οι χαλαρές βόλτες με ανοιχτή την κουκούλα, αλλά οι επιδόσεις του σε «δοκιμές» στο δρόμο.

Strong Personality

Όπως αναφέραμε και στην αρχή του θέματος, ο λόγος που υπάρχει η ομάδα αυτή είναι για άτομα που γουστάρουν τα γρήγορα αυτοκίνητα, τη βελτίωση, αλλά και τις δοκιμές. Ο Βασίλης το έχει αποδείξει αυτό εδώ και τόσα χρόνια, αφού ότι κι αν πέρασε από τα χέρια του, βελτιώθηκε και σχεδόν πάντα πρωταγωνιστούσε στα «Θεσσαλονικιώτικα» στέκια και δεν πέρασαν λίγα. Τέτοια άτομα είναι που ζητάει η ομάδα, αυτό είναι και το κυριότερο κριτήριό τους, να παίρνουν μέρος και να έρχονται στις συναντήσεις όχι μόνο για τις δοκιμές, αλλά και για τη συζήτηση ή την παρέα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1

Brian Crower Stage 2 εκκεντροφόροι

Supertech ελατήρια βαλβίδων

Supertech βαλβίδες

Supertech retainers

Precision PT6266 Gen II turbo

TiAL external wastegate 38mm x2

PLM Power driven T3 πολλαπλή εξαγωγής

AMS intercooler

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

AEM 320LPH αντλία καυσίμου

ΑΕΜ Series 2 ECU

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ACT Heavy duty εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein BSS9 coilover kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Ultraleggera 7Jx17” εμπρός, 8Jx17” πίσω ζάντες

Pirelli P Zero Nero 225/45 εμπρός, Toyo Proxes R888 245/35 πίσω ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,41

60-160             4,36

60-200             8,67

100-200           6,34

 

Αρθρογράφος

 

DS3 Performance 1.6THP 208Ps

DS3 Performance 1.6THP 208Ps

Με γονίδια από το WRC, η DS βγάζει στο δρόμο το DS3 Performance, το οποίο αφήνει στην άκρη το στυλ και εστιαζει κυρίως στην οδηγική ευχαρίστιση.