Honda S2000 Turbo 500+Ps

Honda S2000 Turbo 500+Ps

Όταν έχεις για καθημερινό αυτοκίνητο ένα Honda S2000, ξέρεις ότι θα πρέπει να κάνεις μερικούς συμβιβασμούς για να ζήσεις μαζί του. Θα έχεις περιορισμένους χώρους, ξέρεις ότι στα ταξίδια μετά τα 150km/h ο θόρυβος από τον αέρα θα σου κάνει λίγο το κεφάλι καζάνι, ενώ οι αποσκευές σου θα πρέπει να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Από εκεί και πέρα όμως έχεις ένα δυνατό όπλο που μπορεί να σε κάνει να χαμογελάς σαν χαζός κάθε φορά που βγαίνεις βόλτα. Ειδικά αν έχεις βάλει στο μηχανοστάσιο μία GT3582R. Τότε όμως τα πράγματα ζορίζουν και θέλει σεβασμό στην οδήγηση, γιατί η ουρά δεν θέλει και πολύ για να σε δαγκώσει και μάλιστα άσχημα!

Τα κάνει όλα;

Ο Σάββας, λοιπόν, που είναι και ο ιδιοκτήτης του μπλε S2000, που δοκιμάζουμε, ήθελε ένα αυτοκίνητο για να κάνει τα πάντα. Από κόντρες και στρίψιμο μέχρι βόλτες και ταξίδια. Και γιατί όχι άλλωστε, αφού το μοτέρ του έχει μία εγγυημένη συνταγή που πετυχαίνει πάντα. Τελείως εργοστασιακό μοτέρ, με ένα μεγάλο turbo που δουλεύει σε χαμηλή πίεση στα 1,2bar και δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Με τα CFM που βγάζει η συγκεκριμένη κυλινδροκεφαλή και τον όγκο καυσαερίων που βγάζει ο F20C, η απόδοση του turbo είναι τέτοια που τα 500 άλογα τα έχεις για πλάκα, αλλά το κυριότερο, αξιόπιστα. Το turbo, μάλιστα, όσο περισσότερες στροφές ανεβάζει ο κινητήρας τόσο περισσότερο αποδίδει στο συγκεκριμένο, ενώ η πίεση είναι ρυθμισμένη στο 1,2bar μόνιμα, κοντά στον κόφτη φτάνει ακόμα και στο 1,4bar! Δηλαδή η πίεση δεν έχει καθόλου overboost και ανεβαίνει αναλογικά με τις στροφές του μοτέρ. Το μόνο που θα πρέπει να προσέξει κανείς είναι η μετάδοση και ειδικά τις βάσεις του διαφορικού, που δεν του αρέσουν ιδιαίτερα οι καρφωτές αλλαγές, όταν έχεις 500+Ps στο μοτέρ. Μεγάλο πλεονέκτημα του S2000 είναι η τρομερή θέση οδήγησης. Κουμπώνεις στο κάθισμα και όλα βρίσκονται ακριβώς εκεί που τα θέλεις, το τιμόνι, τα πετάλια και ειδικά αυτός ο απίστευτος επιλογέας με το ακόμα πιο απίστευτο κιβώτιο ταχυτήτων. Μία μικρή κίνηση του καρπού σου αρκεί για να αλλάξεις σχέση. Κι αν βάλεις στην εξίσωση ότι παρέα με την GT3582R έχεις και ένα external και μία σκάστρα, καταλαβαίνεις ότι θα περάσεις καλά σε κάθε αλλαγή. Το διαφορικό, πάλι, όχι. Τελικά τα κάνει όλα; Η απάντηση είναι ναι, τα κάνει. Ο Σάββας το κυκλοφορεί καθημερινά και κάνει λίγο τα στραβά μάτια για τον θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες που ακούγεται από την κουκούλα. Το S2K του προσφέρει τόσα, που δεν τον πειράζει και ιδιαίτερα αυτός ο θόρυβος. Άλλωστε και ο ίδιος είπε, μην τα θέλουμε και όλα δικά μας!

 

Λίγα και καλά!

Το αυτοκίνητο του Σάββα το έχει αναλάβει ο Γιώργος Καραΐνδρος, της Karaindros Auto Work Shop, με έδρα τον Κουβαρά Αττικής, στην εξωτική Κερατέα. Οι μηχανικές επεμβάσεις στον κινητήρα περιορίζονται μόνο στην αλλαγή των βιδών κεφαλής, που πλέον είναι της ARP και στην τοποθέτηση του turbo της Garrett, το οποίο δουλεύει με μόλις 1,2bar πίεσης, συνεργάζεται με ένα 45άρι external wastegate της Precision και πατάει πάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής που έχει κατασκευάσει η PPM Exhaust. Η PPM έχει κατασκευάσει και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής των 76mm, που αποτελείται από screamer pipe για το external, downpipe και ένα τελικό καζανάκι. Παράλληλα κατασκεύασε και τις σωληνώσεις του intercooler της Mishimoto και χρησιμοποιήθηκαν κολάρα σιλικόνης της NRG. Μία αντλία καυσίμου της ΑΕΜ στέλνει καύσιμο στα μπεκ της Injector Dynamics των 1.000cc/min και τη διαχείριση του κινητήρα την έχει πλέον αναλάβει η μονάδα της ΑΕΜ Series 2, την οποία προγραμμάτισε ο Σπύρος Φλωράτος της B16A Workshop. Ο Σπύρος έχει φτιάξει ένα αρκετά safe πρόγραμμα για τον κινητήρα, γιατί ξέρει ότι ο Σάββας είναι λίγο κάφρος. Τελικές πινελιές στο χώρο του κινητήρα είναι η τάπα του λαδιού και του κάρτερ, της Js Racing.

Ολίγη από carbon!

Μπορεί ο κινητήρας να μην έχει πολλά πράγματα, ο Σάββας όμως έχει ρίξει αρκετά στην εμφάνιση και το έχει κάνει ξεχωριστό και όμορφο. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει ένα carbon lip που καταργεί το κενό που υπάρχει για το δεύτερο τελικό, μιας και πλέον είναι μονόμπουκο. Έχει τοποθετήσει πλαϊνά spoiler από RX-7, τα οποία όμως ταιριάζουν κουτί στο S2000, έχει αλλάξει τον μπροστινό προφυλακτήρα με έναν της ASM, άλλαξε το καπό με carbon της Seibon και, παρέα με τις 18άρες JR29, ολοκληρώνει την εξωτερική εμφάνιση η carbon αεροτομή της Mugen. Δεν τελειώσαμε όμως εδώ, στο εσωτερικό έχουν ντυθεί τα καθίσματα και οι επενδύσεις των θυρών εκ νέου με δέρμα, ενώ έχει αντικατασταθεί η κεντρική κονσόλα με την αντίστοιχη της JDM Password, καθώς και το πορτάκι για το ηχοσύστημα με αυτό της Art of Carbon, τα οποία αμφότερα είναι carbon. Ναι, καλά το έχετε καταλάβει, ο Σάββας έχει ένα θέμα με τα ανθρακονήματα! Τα φρένα φυσικά και δεν είναι από carbon, αλλά προέρχονται από τη γκάμα της Brembo. Αναλυτικότερα, εμπρός χρησιμοποιούνται τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους των 345mm και πίσω αεριζόμενοι δίσκοι και τακάκια fast-road. Τέλος, τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα ως προς τη σκληρότητα και είναι της Koni, αν και σύντομα θα δώσουν τη θέση τους σε ένα coilover kit που για την ώρα βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, μαζί με κάτι σωληνώσεις που θα μπουν στους αεραγωγούς των προφυλακτήρων και θα κατευθύνουν τον αέρα στα φρένα.

Και τι κάνει στο δρόμο;

Σε πρώτη φάση θα σας πω ότι περνάει εξαιρετικά τη δύναμή του στο δρόμο σε σημείο που απορήσαμε ακόμα και εμείς με τα νούμερα που έγραψε στις μετρήσεις. Σίγουρα βοηθούν τα φρέσκα R1R και το πίσω φαρδύτερο πέλμα των 245mm που ντύνει τις 18άρες ζάντες. Παρόμοιο set-up, με μεγάλο turbo και κλειστό μοτέρ, είχε το S2000 που δοκιμάσαμε στο τεύχος #041. Εκείνο βέβαια φόραγε μία Precision PT6266, η οποία σήκωνε μόλις 0,8bar πίεσης, μηχανική με άλλα λόγια, με αποτέλεσμα το turbo να κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, σε αντίθεση με το turbo του Σάββα που δουλεύει άκρως αποδοτικά. Ας ρίξουμε όμως μια ματιά και ας δούμε τι έγραψε ο δικαστής, το V-BOX δηλαδή. Από στάση τα πρώτα 100km/h έρχονται με μικρή διαφορά, με το S2K του προηγούμενου τεύχους να θέλει 4,91sec και του Σάββα 4,90sec, η διαφορά όμως όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα γίνεται χαοτική, με τον Σάββα να φτάνει τα 180km/h σε 9,35sec και να αφήνει αρκετά πίσω το άλλο S2000 με 12,53sec. Επειδή όμως στις μετρήσεις από στάση μεγάλο ρόλο παίζει και ο οδηγός, πάμε στις ρεπρίζ με , όπου για το 80-110sec το S2000 του τεύχους #041 θέλει 1,84sec, ενώ του Σάββα 1,91sec, εδώ και οι δύο κινητήρες λειτουργούν στο μεσαίο φάσμα στροφών. Για το 60-160km/h ο Σάββας θέλει 7,21sec την ώρα που το άλλο θέλει 7,26sec. Εντυπωσιακή είναι και η διαφορά στο 100-200km/h με τον Σάββα να κάνει μόλις 7,03sec, την ώρα που το άλλο S2K ήθελε 9,54sec.

Ό,τι δηλώσεις είσαι!

Τώρα τελευταία τα S2000 με big turbo και κλειστό μοτέρ έχουν γίνει αρκετά δημοφιλή στις σελίδες μας και έτσι όπως το πάω μάλλον θα δείτε ό,τι κυκλοφορεί με παρόμοιο set-up σε επόμενά μας τεύχη! Και αυτό είναι κάτι που δεν με χαλάει καθόλου, γιατί όλα σχεδόν παίζουν ή τουλάχιστον δηλώνουν 500+Ps, οπότε έχει και αρκετό ενδιαφέρον να δούμε τι χρόνους κάνει το κάθε ένα και να τα συγκρίνουμε μεταξύ τους. Για παράδειγμα, τόσο του Σάββα όσο και του φίλου μας από το προηγούμενο τεύχος δηλώνουν 500Ps και βάσει των χαρακτηριστικών τους και των μετρήσεων που έχουμε στα χέρια μας, τόσα είναι. Όμως αν στηθούν δίπλα δίπλα, ο Σάββας έχει ξεκάθαρο προβάδισμα, όπως μας δείχνουν και οι αριθμοί. Και καλά όταν έχεις ένα αυστηρό μετρητικό όργανο, όταν όμως στηθείς στο φανάρι και έχουν δηλώσει και οι δύο το ίδιο set-up και τα ίδια άλογα, τι γίνεται;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  87mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1

Garrett GT3582R turbo

Precision 45mm external wastegate

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

ARP βίδες κεφαλής

Mishimoto intercooler

PPM Exhaust σωληνώσεις intercooler

Tegiwa Imports ψυγείο νερού

Samco Sports κολάρα ψύξης

NRG κολάρα σιλικόνης

J’s Racing τάπα λαδιού

J’s Racing τάπα κάρτερ

ΑΕΜ αντλία καυσίμου

AEM Series 2 ECU

PPM Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

PPM Exhaust downpipe 70mm

PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Koni ρυθμιζόμενα αμορτισέρ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ASM εμπρός προφυλακτήρας

Custom carbon lip πίσω προφυλακτήρα

Carbon πλαϊνά spoiler

Seibon carbon καπό

Mugen carbon αεροτομή

Δερμάτινη επένδυση καθισμάτων

JDM Password carbon κονσόλα

Art of Carbon πορτάκι ηχοσυστήματος

Takata ζώνες 4 σημείων

ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός

Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 345mm εμπρός

Brembo αεριζόμενοι δίσκοι πίσω

Brembo τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing 7,5Jx18in εμπρός 8,5Jx18in πίσω ζάντες

Toyo Proxes R1R 225/40 R18 εμπρός, 245/35 πίσω ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,28

0-80                 4,22

0-100               4,90

0-120               5,54    

0-140               6,27

0-160               7,58

0-180               9,35

0-200               10,78

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,78     @        52,03

60        4,86     @        99,51

100      6,07     @        137,02

200      8,36     @        178,65

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

80-110             1,91

100-140           2,12

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,97

60-160             7,21

100-200           7,03

 

Αρθρογράφος

 

Honda Civic Type R VS VW Golf GTI TCR

Honda Civic Type R VS VW Golf GTI TCR

Ποιο πέρασε πρώτο την γραμμή στα 400 μέτρα? Το χειροκίνητο Type R, ή το Golf με το DSG?