Hyundai i20 1.1CRDI 75Ps

Hyundai i20 1.1CRDI 75Ps

Προκαταλήψεις

Πριν μερικά χρόνια αν κάποιος μας έλεγε να οδηγήσουμε ένα μοντέλο με κινητήρα diesel 1.100cc θα παίρναμε αμέσως 8 διαφορετικές γκριμάτσες από κόμικ του Goofy, αφού είχαμε συνηθίσει σε μεγάλα σύνολα 2.000 και βάλε κυβικών. Σήμερα όμως ένα τέτοιο αυτοκίνητο ακούγεται σαν οπτασία στην οικονομική έρημο που ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά. Ετσι λοιπόν το ανανεωμένο Hyundai i20, με σχεδιαστικές επιρροές από το μεγάλο αδερφάκι i30, στοχεύει που αλλού φυσικά? Σε νέους με ορθολογιστική σκέψη και περιορισμένη τσέπη.

Downsize all the way

Ο τρικύλινδρος diesel του i20 διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και την εξαιρετική του απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα rpmΟφείλω να ομολογήσω ότι ήμουν λίγο διστακτικός για τον μικρούλη diesel της Hyundai. Μόλις μπήκα για πρώτη φορά στο i20 και πάτησα το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα (ναι, έχει και τέτοιο...) μου έκανε πολύ καλή εντύπωση η απουσία κραδασμών στο ρελαντί. Πρώτο σοκ: Ο τρικύλινδρος 1.1 CRDi είναι αρκετά πιο ραφιναρισμένος από πολλά τετρακύλινδρα σύνολα που προσφέρει ο ανταγωνισμός. Το δεύτερο σοκ ήρθε την πρώτη φορά που πάτησα το γκάζι τέρμα από χαμηλές rpm. Νομίζω ότι ήταν περίπου 1.500rpm. Και ενώ ήμουν έτοιμος για μερικά νεκρά sec μέχρι η τουρμπίνα να spoolάρει, ο κινητήρας επιτάχυνε σβέλτα και γραμμικά, χωρίς δισταγμούς, ενώ δεν μάσησε ακόμα και όταν οι στροφές πέρασαν τις 4.000. “Μωρέ μπράβο, αυτό στροφάρει σαν βενζίνη” σκέφτηκα.

Ο κινητήρας 1.1 CRDi (Common Rail Direct Injection) με κωδικό D3FA ανήκει στην οικογένεια “U” η οποία κατασκευάζεται στο Ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Hyundai-Kia στην Γερμανία. Διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική σχεδίασης (διάμετρος 75mm και διαδρομή 84,5mm) με τον μεγαλύτερο D4FA των 1,5lt, με τον έναν κύλινδρο “σφαγμένο”. Ο μικρός όμως CRDi έχει έναν κρυμμένο άσσο που δεν διαθέτει το μεγαλύτερο μοτέρ. Έναν νέο αντικραδασμικό άξονα στο κάτω μέρος του στροφαλοθαλάμου προκειμένου να περιορίσει τους εγγενείς κραδασμούς του τρικύλινδρου συνόλου. Ο ψεκασμός καυσίμου common rail είναι σχεδιασμένος από την Bosch και λειτουργεί με πίεση που φτάνει τα 1.600bar. Με σχέση συμπίεσης που φτάνει το 16:1, δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 75Ps με 18,3kgm ροπής στο φάσμα 1.500-2.500rpm.

On The Spot

Στο σαλόνι συναντάμε σκληρά πλαστικά με πολύ καλή συναρμογή. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για την κατηγορία. Το ανανεωμένο i20 μπορεί να έχει σχεδιαστεί στην Γερμανία για να ακολουθεί την νέα φιλοσοφία “ρευστής γλυπτικής” (ότι και αν σημαίνει αυτό…), όμως κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Hyundai στην γειτονική μας Τουρκία. Εμφανισιακά δεν άλλαξε πολύ, μερικές μονάχα πινελιές που το κάνουν να δείχνει πιο αιχμηρό και δυναμικό, ειδικότερα στο μπροστινό μέρος όπου ο προφυλακτήρας, τα φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας με τεχνολογία LED μοιάζουν να έχουν έρθει αυτούσια από το μεγαλύτερο i30.

Αντίστοιχες αλλαγές έχουμε και στο εσωτερικό. Τα υλικά (χωρίς να διαφεύγουν από την λογική του σκληρού πλαστικού) έχουν βελτιωθεί αρκετά, ενώ η συναρμογή είναι τόσο καλή, ώστε να βεβαιωθείς ότι όλα θα έχουν παραμείνει στην θέση τους ακόμα και μετά από 15 χρόνια. Η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο ενώ ο πίνακας οργάνων είναι νέος και στην έκδοση της δοκιμής (GL LED) περιλάμβανε εκτός από τα γνωστά και αναλογικά όργανα (ταχύμετρο-στροφόμετρο),  ψηφιακές ενδείξεις για την θερμοκρασία του ψυκτικού και την στάθμη του ρεζερβουάρ, όλα σε έντονο μπλε φωτισμό. Νέας σχεδίασης είναι και η κεντρική κονσόλα καθώς και τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος. Παρότι ανανεωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το i20 παραμένει κάπως συντηρητικό σχεδιαστικά για την “funky” κατηγορία των supermini.

Ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, ESP, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, trip computer, αυτόματο κλιματισμό και μια εξαιρετικά βολική κάμερα οπισθοπορείας ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέφτη. Όσον αφορά τους χώρους, δεν είχαμε στην ουσία καμία αλλαγή και το i20 παραμένει ένα από τα πιο άνετα στο B-segment τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους, με 295 γενναιόδωρα λίτρα πορτμπαγκάζ.

Αποκάλυψη

Ο πίνακας οργάνων στις ακριβές εκδόσεις διαθέτει ψηφιακές ενδείξεις για την θερμοκρασία του ψυκτικού και την στάθμη του ρεζερβουάρΑν κάποιος Powerάς διαβάσει το διαφημιστικό έντυπο του i20 1.1 CRDi, θα ανατρέξει με την μία στις επιδόσεις, θα διαβάσει το 0-100km/h σε 16,1sec και θα απογοητευτεί σκεπτόμενος ότι δεν θα παίρνει τα πόδια του. Σας πληροφορώ ότι αυτό δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Το i20 με τον μικρό τρικύλινδρο diesel είναι πολύ πιο σβέλτο από όσο υποδηλώνουν τα 75Ps. Ενδεικτικά, εμείς γράψαμε σχετικά εύκολα 12,63sec (σχεδόν 3,5sec ταχύτερα από όσο δηλώνεται) για τα πρώτα 100km/h ενώ οι επιταχύνσεις από ρεπρίζ συγκρίνονται άνετα με ένα diesel 1,3-1,4lt. Σημειώστε: 50-80km/h με 3η σε 5,13sec και 80-110km/h με 4η σε 9,07sec. Σε αυτό βοηθάει βέβαια και το κοντό εξάρι (!) κιβώτιο, αλλά και το χαμηλό του βάρος (1.155kg).

Το i20 1.1 CRDi ταξιδεύει ευχάριστα, διατηρώντας εύκολα 140-150km/h, χάρις τα 18,3kgm ροπής και την εύστροφη φύση της τρικύλινδρης σχεδίασης. Παράλληλα, η κατανάλωση με προσεκτική οδήγηση παίζει λίγο πάνω από 5lt/100km, ενώ ακόμα και έπειτα από τις μετρήσεις δεν σκαρφάλωσε ποτέ πάνω από τα 6lt/100km. Στο αστικό περιβάλλον το i20 βρίσκεται εντός έδρας, χάρις στις μικρές του διαστάσεις και το άμεσο και ελαφρύ τιμόνι. Πέρα από το σωστό βάρος της ηλεκτρικής υποβοήθησης, μην περιμένετε τίποτα παραπάνω από πλευρά αίσθησης, αλλά δεν νομίζω ότι επιζητεί κανείς κάτι τέτοιο σε αυτή τη κατηγορία. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης αφήνει το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις, ενώ απορροφά ικανοποιητικά το 90% των ανωμαλιών. Το υπόλοιπο 10% περνάει κάπως ξερά στο εσωτερικό τις “βαρβάτες” εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς όμως να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου. Μάλιστα ακόμα και στο όριο το μικρό i20 είναι προοδευτικό, με απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις.

Και τώρα αναλογιστείτε τα εξής και ξαναδιαβάστε τον τίτλο. Με €13.150 (με την ειδική προσφορά της Hyundai και το όφελος απόσυρσης) παίρνεις ένα μικρό αυτοκίνητο με σύγχρονη σχεδίαση, στιβαρό εσωτερικό, μπόλικο εξοπλισμό και έναν από τους κορυφαίους μικρούς diesel της κατηγορίας. Για τα 5 χρόνια εγγύηση, τα μηδενικά τέλη και τα πολύ χαμηλά επίπεδα συντήρησης να σας πω ή έχετε ήδη πειστεί?

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.120cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 84,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16:1
  • Αμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Garrett
  • Βάρος (kg): 1.155

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 256mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,65:1

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 75/ 4.000
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 18,3/ 1.500-2.750
  • 0-100km/h (sec): 16,1
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 160 

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6Jx15in
  • Ελαστικά: 185/60 R15

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):      94

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  3,6
Δοκιμής (lt/100km):    5,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     5,34
0-80     8,57
0-100   12,63
0-120  18,02
0-140   25,47

ΡΕΠΡΙΖ


ΚΜ/Η             SEC   
50-80               5,13

4η
KM/H             SEC
50-80               7,24
80-110             9,07

5η
KM/H             SEC
80-110             11,68
100-140           29,25

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        2,95     @        38,16
60        5,86     @        62,65
100      7,91     @        76,27
200      12,01   @        97,56
400      18,54   @        121,84

 

 

Αρθρογράφος

 

Mazda: Η οδηγική απόλαυση ενός RX-7

Mazda: Η οδηγική απόλαυση ενός RX-7

Κυκλοφόρησε το 1978, το sport αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα αυτοκίνητο που προοριζόταν  να γίνει ένα εμβληματικό μοντέλο.