Power Classic: Innocenti Mini Cooper Export 1275

Power Classic: Innocenti Mini Cooper Export 1275

«The proper way to drive a Mini»…

«…ψάξε αυτό το video στο youtube, θα σε βοηθήσει πολύ να καταλάβεις γιατί είμαστε τόσο τρελαμένοι με αυτά τα αμαξάκια…» μου λέει ο Γιάννης, ρίχνει κάνα δυο ξερογκαζιές να συνέλθει το ρελαντί του Mini, κουμπώνει 1η και… σανιδώνει! Ο μικρός αυτός διάολος πετάγεται μπροστά με τσαγανό, αναδύοντας ανόθευτες μυρωδιές μιας άλλης εποχής. Έχω μείνει να το χαζεύω χαμογελώντας, μέχρι να στρίψει την επόμενη δεξιά, με όσα χιλιόμετρα είχε προλάβει να μαζέψει με την σκασμένη 2α του… Νωρίτερα, κατεβαίναμε μια στριφτερή διαδρομή με έντονη κλίση, ιδανική για το Mini για να μαζεύει χιλιόμετρα. Ετούτο το Mini βέβαια, επιταχύνει δυνατά έτσι και αλλιώς, φρενάρει και στρίβει με τα όσα, αρκεί να το εμπιστευθείς, να του δώσεις μια αποφασιστική τιμονιά προς την είσοδο της στροφής για να βάλει την μούρη του μέσα, να γλιστρήσει με τα τέσσερα και να βγει «τάπα» στοχεύοντας ήδη την επόμενη στροφή. Μαγεία! Πραγματικά εδώ ισχύει αυτό που λένε «όσο μπόι του λείπει, τόσο τσαμπουκά έχει»! Η μοναδική αυτή αίσθηση που σου δίνει είναι τέτοια, που σε στέλνει. Πού? Καρφί στις αγγελίες πώλησης, προς αναζήτηση του προσωπικού σου project car, μια σκληρή ομολογουμένως δοκιμασία της προσωπικής σου αυτοσυγκράτησης… Ρε φωτιές που μας άναψε σήμερα…

Sure does…

mini cooper wheelΟ Γιάννης, είναι σίγουρα ένας από αυτούς που ξέρουν και τολμούν να οδηγήσουν ένα Mini, όπως ακριβώς του αρμόζει-με ψυχή, θάρρος και ενίοτε θράσος. Από τα χέρια και το γκαράζ του Γιάννη, έχουν περάσει ακόμα τρία-τέσσερα Mini, πριν το συγκεκριμένο. Αυτό εδώ όμως, ήρθε για να μείνει. Ο λόγος? Μια ευχάριστη έκπληξη που περίμενε τον Γιάννη, όταν πήγαινε να το αγοράσει για ανταλλακτικά: ο αριθμός πλαισίου Β38/7, που σημαίνει γνήσιο -ένα από τα συνολικά 24.000 ιταλικά- Innocenti Mini Cooper 1300! Για όσους τυχαίνει να μην το γνωρίζουν, το 46% της συνολικής παραγωγής Mini, κατασκευαζόταν και προοριζόταν για την εγχώρια αγορά της Μ. Βρετανίας, άλλο ένα 46% κατασκευαζόταν στην Αγγλία προς εξαγωγή, είτε ως έτοιμα αυτοκίνητα, είτε ως CKD (Completely Knocked Down) kits έτοιμα προς συναρμολόγηση, ενώ το υπόλοιπο 8% της παραγωγής μοιραζόταν στις μονάδες συναρμολόγησης στην Αυστραλία, την Ιταλία, την Νότια Ασία και την Ισπανία. Έτσι, από εκεί που ο Γιάννης ήθελε να κάνει το Mini βίδες, αποφάσισε πως άξιζε περισσότερο από κάθε άλλο να του αφιερώσει χρόνο και χρήμα, προκειμένου να το «ξαναστήσει στα πόδια του» και να το ευχαριστιέται σε track days και αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων. Σύντομα, μετά την αγορά του, το Mini βρέθηκε με ένα κιτ εισαγωγής αποτελούμενο από μια πολλαπλή και ένα διπλό καρμπυρατέρ Weber, ένα quick shift της KAD και ένα roll bar της Safety Devices! Φυσικά, όπως καταλαβαίνετε, αυτό ήταν μόνο η αρχή. Το Mini έγινε τελικά βίδες, για το καλό του όμως αυτή την φορά, με σκοπό να αποκατασταθεί πλήρως η καρότσα και να ενισχυθεί στα σημεία. Οι μαρσπιέδες, τα πατώματα και η βάση της μπαταρίας, σημεία που παραδοσιακά «πονάνε» τα Mini, αντικαταστάθηκαν, ενισχύθηκαν οι γέφυρες και έγινε ένα ολικό φρεσκάρισμα στην φανοποιεία του στην original διχρωμία κόκκινο-μαύρο.

Resurection…

mini cooper engineΟ Γιάννης, παρέα με τους δυο στενούς του φίλους, Στέργιο Πετράκη και Βαγγέλη Χατζηβασιλείου, πήραν πολύ ζεστά το όλο θέμα της ανακατασκευής του Mini, αλλά κυρίως της αποκατάστασης του στην original μορφή του. Τα Innocenti βλέπετε, έχουν διαφορετικά νίκελ στεφάνια στα εμπρός φανάρια, διαφορετική μάσκα, φλασάκια στα φτερά, φινιστρίνια στις πόρτες, μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ, πόρτα πορτμπαγκάζ με χώρο για τετράγωνη πινακίδα, διαφορετικό ταμπλό, τριάκτινο τιμόνι Hellebore, διαφορετικό σαλόνι με άλλο σχήμα και ρυθμιζόμενες τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και διαφορετικά χειριστήρια καλοριφέρ με όλες τις σχετικές περιγραφές αναγραφόμενες στα ιταλικά. Επίσης, έχουν υδροελαστική ανάρτηση…

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, ο Γιάννης ψαχνόταν και πειραματιζόταν με διαφορετικά set up της ανάρτησης του Mini, διαφορετικούς συνδυασμούς στην κλιμάκωση του κιβωτίου και την τελική σχέση μετάδοσης, τρέχοντας σε πίστες και ράλι ανά την Ελλάδα. Εν τέλει, με την βοήθεια του γκουρού των Mini, Κώστα Λούρμπα, αποφασίζει να «στήσει» ένα δυνατό και αξιόπιστο σύνολο κινητήρα-μετάδοσης. Ένα Austin/MG Rover Metro turbo, «δανείζει» για αρχή το μπλόκ του A-Series κινητήρα του, παρέα με τον ενισχυμένο του στρόφαλο και τις πιο ανθεκτικές του μπιέλες. Μια τετράδα έμβολα «καλής ποιότητας» από το προσωπικό stock του Λούρμπα, γεμίζουν το μπλόκ, που κλείνει με μια ενισχυμένη μεταλλική φλάντζα και μια ιδιαίτερα ψαγμένη κυλινδροκεφαλή. Η τελευταία έχει έρθει απευθείας από Αγγλία, με Stage 5 ροϊκή εξέλιξη, ότι μεγαλύτερο μπορεί να φορέσει σε βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, με έναν «παλαιάς κοπής» aeg649 εκκεντροφόρο με διάρκεια 290ο και πιανόλα με βύθισμα 15mm. Η ανάφλεξη έχει αναβαθμιστεί με ηλεκτρονική και distributor της Aldon, κάτι που δεν συναντάς εύκολα, κυρίως λόγω του κόστους τους. Συνορχηστρωτής του διπλού Webber 45DCOE, το ελεύθερο Superflow «χταπόδι» προίκα από κάποιο πρώην αγωνιάρικο Mini, αλλά και ολόκληρη η εξάτμιση με το μονό τελικό, κατασκευής Παπαδόπουλου, κάνουν το Mini να ακούγεται και να σε ξεσηκώνει πολύ πριν εισβάλει στο οπτικό σου πεδίο. Δυο καίρια σημεία επέμβασης στα Mini είναι, όπως μας εξηγεί ο Γιάννης, η ψύξη τους και η στήριξη του μοτέρ-σασμάν. Η τοποθέτηση ενός αλουμινένιου 4στηλου ψυγείου νερού, παρέα με ένα ψυγείο λαδιού, δίνουν την λύση στην πρώτη περίπτωση, ενώ μια extra τέταρτη βάση κινητήρα, περιορίζει δραστικά τις ταλαντώσεις και την τάση του Mini να συντονίζει, με συνέπεια να χαλαρώνουν και να λύνονται διάφορα περιφερειακά. Extra bonus της τέταρτης βάσης, λόγω της καλύτερης στήριξης του σασμάν, είναι ότι οι σχέσεις κουμπώνουν πλέον «αέρα», ενώ συνδυαστικά με το KAD quick shift, κουμπώνουν και «σφαίρα»! Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά κατά τα λεγόμενα του Γιάννη, αυτό που πραγματικά μεταμορφώνει ένα Mini και αξίζει πραγματικά να ασχοληθείς, είναι το κιβώτιο. Εκείνος κατέληξε και δείχνει να το ευχαριστιέται περισσότερο από όλα, σε ένα straight cut 4άρι κιβώτιο, με ίσια γρανάζια, κοντύτερη κλιμάκωση και τελική σχέση μετάδοσης 3,9:1. Έτσι εξηγείται, πώς αυτό το Mini πετάγεται μπροστά και δείχνει μονίμως τόσο ζωηρό και πρόθυμο…

Twisty…

mini cooper kinisiΞαναγυρίζω από εκεί που ξεκίνησα να σας περιγράφω, από την αίσθηση αυτού του Mini στον δρόμο. Ο Γιάννης, έχει φορεμένα πάνω στις πανέμορφες αλουμινένιες μπρονζέ Cromodora των 13in, μια 4άδα Yokohama Advan 032, με τα πίσω να είναι αισθητά πιο φθαρμένα από τα εμπρός, με έντονα σημάδια υπερθέρμανσης, απόδειξη της καθοριστικής συμμετοχής του πίσω μέρους. Είπαμε, με το Mini κερδίζεις δέκατα με την φόρα που έχεις μαζέψει, το σωστό πλασάρισμα και το ελεγχόμενο γλίστρημα με τα τέσσερα! Τον ρόλο τους βέβαια παίζουν και οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση, όπου εδώ έχει καταργηθεί η αρχική υδροελαστική ανάρτηση με την χρήση του Hydrolastic Wet To Dry Conversion Spax Shock kit, το οποίο επιτρέπει την ρύθμιση της ανάρτησης σε ύψος και σκληρότητα ενώ οι «κώνοι» έχουν διατηρηθεί οι εργοστασιακοί, αφού με οποιουσδήποτε after market το Mini χοροπηδούσε έντονα. Μπροστά υπάρχει κιτ ψαλιδιών με διαφορετικό camber, το οποίο περιλαμβάνει και κόντρες για την ρύθμιση του caster, ενώ όλοι οι σύνδεσμοι έχουν αντικατασταθεί με πολυουρεθάνης. Το φουριόζικο Mini αναλαμβάνουν να επιβραδύνουν οι υδραυλικές δαγκάνες με δίσκους διαμέτρου 190mm από Cooper S μπροστά, αλουμινένια Minifins ταμπούρα πίσω και ένα σέτ σωληνάκια υψηλής πίεσης της Goodridge.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι, όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, ένα απόλυτα ολοκληρωμένο σύνολο, με στοχευμένες επεμβάσεις ουσίας στα σημεία, που ναι μεν είναι αισθητά πιο γρήγορο, αποτελεσματικό και διασκεδαστικό, ταυτόχρονα όμως καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά μεταξύ ενός χρηστικού οχήματος και ενός ικανού αγωνιστικού. Τι και αν έβρεχε την ημέρα της φωτογράφισης? Ο Γιάννης δεν έκανε πίσω, κανόνισε τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις, άνοιξε την γκαραζόπορτα, πήρε το Mini και ήρθε να μας συναντήσει. Έτσι απλά, χωρίς άγχη και υπερβολές γιατί, όπως λέει και ο Γιάννης: «ποιό το νόημα να τα φτιάχνουμε, αν δεν τα ευχαριστιόμαστε?» Μαζί σου, Γιάννη…  

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
    Κυβισμός: 1.275cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  70,6mm x 81,28mm
  • Συμπίεση 11,3:1

 

Tuned by:

Λούρμπας Ο.ΕΛεωφ. Δημοκρατίας 244 Αγ. Ανάργυροι, τηλ: 210 2387932 - 210 2386914 - 210 2384063, fax.: 210 2386914, e-mail: info@lourbas.gr

 

 

 

TUNING SPECS:

  • Ενισχυμένος στρόφαλος από Austin/MG Metro turbo
  • Ανθεκτικότερες μπιέλες από Austin/MG Metro turbo
  • Ενισχυμένα πιστόνια για αύξηση της συμπίεσης
  • Competition φλάντζα κυλινδροκεφαλής
  • Ροϊκά εξελιγμένη κυλινδροκεφαλή Stage 5, με μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, εκκεντροφόρο aeg649 με διάρκεια 290ο και πιανόλα με βύθισμα 1,5mm
  • Κιτ εισαγωγής με πολλαπλή και ένα καρμπυρατέρ Weber 45DCOE
  • Πολλαπλή εξαγωγής Superflow και ελεύθερη εξάτμιση με ένα τελικό κατασκευής Παπαδόπουλος
  • Aldon ηλεκτρονική ανάφλεξη και distributor
  • Ηλεκτρική αντλία βενζίνης
  • Αλουμινένιο 4στηλο ψυγείο νερού
  • Ψυγείο λαδιού
  • Extra 4η βάση κινητήρα-σασμάν

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

  • Μπροστά: Hydrolastic Wet To Dry Conversion Spax Shock kit, Spax ρυθμιζόμενα σε σκληρότητα αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα σε camber ψαλίδια, ρυθμιζόμενες σε caster κόντρες, silent block πολυουρεθάνης
  • Πίσω: Hydrolastic Wet To Dry Conversion Spax Shock kit, Spax ρυθμιζόμενα σε σκληρότητα αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα άκρα, σύνδεσμοι πολυουρεθάνης

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

  • Straight cut σαζμάν με ίσια δόντια, κλειστές σχέσεις και τελική σχέση μετάδοσης 3,9:1
  • KAD quick shift

ΑΜΑΞΩΜΑ:

  • Αποκατάσταση, ενίσχυση στις γέφυρες
  • Safety Devices roll bar 4 σημείων
  • Laminate παρμπρίζ
  • Πολυεστερικό καπό

 

 

ΦΡΕΝΑ:

  • Μπροστά: Cooper S δίσκοι 190mm, σωληνάκια υψηλής Goodridge
  • Πίσω: Minifins αλουμινένια ταμπούρα, σωληνάκια υψηλής Goodridge

 

ΤΡΟΧΟΙ:

  • Cromodora 5J x 13in ζάντες
  • Yokohama Advan 032 165/70/13 ελαστικά 

 

 

Αρθρογράφος

 

Το Ioniq 5 πάει με το πλάι!

Το Ioniq 5 πάει με το πλάι!

Χάρη στην τεχνολογία της Hyundai Mobis, το Ioniq 5 μπορεί πλέον να κινείται διαγώνια και να κάνει μια πλήρη περιστροφή των 360 μοιρών.