Ισχυρότερη, ταχύτερη και βαρύτερη η νέα Porsche 911 Turbo S
Πριν περίπου ένα χρόνο, η νέα Porsche 911 Carrera GTS παρουσιάστηκε επίσημα με το ολοκαίνουριο υβριδικό της σύνολο φέρνοντας σημαντική αύξηση στην ισχύ, χωρίς την ανάλογη αύξηση στις εκπομπές ρύπων. Τώρα, η 911 Turbo κάνει ακριβώς το ίδιο. Η νέα 992.2 Turbo S αποδίδει 711 ίππους και 81,5kgm ροπής σταθερά από τις 2.300 έως τις 6.000rpm.

Οι μηχανικοί της Porsche επέλεξαν να εφαρμόσουν την τεχνολογία που πρωτοεμφανίστηκε στην έκδοση GTS του περασμένου έτους. Ωστόσο, ενώ η 911 GTS χρησιμοποιεί ένα μόνο ηλεκτρικό turbo, η Turbo S συνδυάζει τον flat-six κινητήρα των 3,6lt με 2 ηλεκτρικά turbo, δίνοντας μία αύξηση 61Ps σε σχέση με την προηγούμενη -μη υβριδική- γενιά της 911 Turbo S. Τα δύο eTurbo συμβάλλουν όχι μόνο στη σημαντική αύξηση της απόδοσης, αλλά και στη βελτίωση της απόκρισης του συστήματος κίνησης. Εκτός από τους δύο ηλεκτρικούς υπερσυμπιεστές, η 911 Turbo S θα διαθέτει μια μπαταρία υψηλής τάσης χωρητικότητας 1,9kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο μεταφέρει την ισχύ και στους 4 τροχούς.

Ως αποτέλεσμα, η νέα Turbo S επιταχύνει στα 100km/h σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα και στα 200km/h σε 8,4sec, βελτιώνοντας τις επιδόσεις του προκατόχου της κατά 0,2 και 0,5sec αντίστοιχα. Παραδόξως, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 322km/h, που είναι 8km/h λιγότερα από πριν. Σύμφωνα με την εταιρεία, ζυγίζει 1.736 κιλά, τα οποία είναι πολλά για ένα σπορ αυτοκίνητο της Supercar κατηγορίας. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Porsche, η αύξηση βάρους κατά περίπου 85kg δεν είναι σημαντική, ειδικά αν ληφθούν υπόψη τα επιπλέον εξαρτήματα που απαιτούνται για την προσθήκη του υβριδικού συστήματος.

14sec ταχύτερη στο Ring…
Για να επιβεβαιώσει τις ικανότητες και τις επιδόσεις του νέου μοντέλου, πριν μερικούς μήνες, κατά τη διάρκεια των τελικών σταδίων ανάπτυξης του αυτοκινήτου, ένα ελαφρώς καμουφλαρισμένο πρωτότυπο ολοκλήρωσε έναν πλήρη γύρο στο πασίγνωστο Nurburgring σε χρόνο 7:03.92, 14sec ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. «Δεν αισθάνεσαι την αύξηση του βάρους. Αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι πιο ευέλικτο, έχει καλύτερη πρόσφυση και είναι σημαντικά ταχύτερο από τον προκάτοχό του σε όλα τα τμήματα της πίστας», δήλωσε ο πρεσβευτής της Porsche, Jorg Bergmeister, ο οποίος συνέβαλε στην ανάπτυξη της 992.2 Turbo S και σημείωσε τον χρόνο του γύρου στο Nurburgring.
Είναι αυτονόητο ότι αυτός ο χρόνος δεν επιτεύχθηκε μόνο χάρη στην επιπλέον ισχύ του κινητήρα, αλλά και στα νέα συστήματα που εξόπλισε η Porsche το καμάρι της. Το Porsche Dynamic Chassis Control με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος και βελτιώνει την ευελιξία ενώ, δεδομένου ότι χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό σύστημα 400V του αυτοκινήτου -το οποίο είναι πανομοιότυπο με αυτό της GTS- έχει ταχύτερο χρόνο αντίδρασης από τις υδραυλικές μονάδες.

Performance «λεπτομέρειες»
Δεδομένου ότι η ισχύς είναι αυξημένη, η Porsche φρόντισε να προβεί σε κινήσεις που βελτιώνουν την ψύξη και την αεροδυναμική απόδοση. Έτσι, τοποθέτησε κάθετα πτερύγια ψύξης (τα οποία ανοίγουν μόνο όταν απαιτείται επιπλέον ψύξη) και έναν ενεργό μπροστινό διαχύτη στο μπροστινό μέρος ο οποίος λειτουργεί σε συνδυασμό με τον διαχωριστή αέρος στο πίσω μέρος και την πίσω ενεργή αεροτομή. Η Porsche αναφέρει ότι οι βελτιώσεις αυτές οδηγούν σε μείωση κατά 10% του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, με την αεροδυναμική να βρίσκεται στην πιο αποδοτική ρύθμιση. Η 992.2 Turbo S διαθέτει ελαφρώς φαρδύτερα πίσω ελαστικά, 325/30 αντί για 315/30. Η αύξηση του πλάτους πιθανόν να έχει να κάνει με την επιπλέον ισχύ και το αυξημένο βάρος του υβριδικού συστήματος. Τα μπροστινά ελαστικά παραμένουν 255/30, ενώ η Turbo S θα διαθέτει φαρδύτερα φτερά, σύμφωνα με την παράδοση του 911 Turbo.

Το στάνταρ σύστημα πέδησης Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) είναι εξοπλισμένο με νέα τακάκια για να μπορεί να αντέξει τα τεράστια φορτία. Αυτό βελτιώνει εξίσου την απόδοση των φρένων και την αίσθηση του πεντάλ. Οι μηχανικοί αύξησαν τη διάμετρο των δίσκων στα 420mm στον μπροστά άξονα και στα 410mm στον πίσω. Αυτό σημαίνει ότι η νέα 911 Turbo S είναι εξοπλισμένη με το μεγαλύτερο σύστημα φρένων που έχει εγκαταστήσει ποτέ η Porsche σε μοντέλο της 911. Ένα νέο σύστημα εξάτμισης με τελικό καζανάκι και απολήξεις τιτανίου είναι επίσης στάνταρ στη νέα Turbo S.

Το σαλόνι είναι τυπικό 911 992, με μερικά στοιχεία που υποδηλώνουν την κορυφαία έκδοση της σειράς 911 με τα Turbonite στοιχεία στο τιμόνι, το ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τις ζώνες. Τα ένθετα από ανθρακονήματα και η μαύρη επένδυση οροφής Race-Tex ενισχύουν περαιτέρω τον χαρακτήρα του εσωτερικού. Τα σπορ καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα σε 18 θέσεις με τον πελάτη να μπορεί να επιλέξει την ύπαρξη ή μη της πίσω σειράς καθισμάτων. Όπως είναι αναμενόμενο, η εξατομίκευση είναι δυνατή μέσω του τμήματος Exclusive Manufactur της Porsche.

Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2026, αναμένοντας σημαντική αύξηση στην τιμή της κορυφαίας 911, όπου τουλάχιστον στην Αμερική υπολογίζεται σε 30-32.000 δολάρια, με την Coupe να ξεκινάει από τις 270.300 δολάρια και την Cabriolet από τις $284.300.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι ποδοσφαιριστές της FC Bayern παρέλαβαν τα Audi e-tron GT τους και είχαν την ευκαιρία να τα δοκιμάσουν στην πίστα, υπό την καθοδήγηση των πιλότων τη...

























