KIA EV3 GT Line 81,4kWh 204Ps

KIA EV3 GT Line 81,4kWh 204Ps

Cheaper is better

Τα EV9 και EV6 είναι μερικά από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορείτε να αγοράσετε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι προσιτά. Προσφέρουν κορυφαία τεχνολογία και ισχυρά σύνολα κίνησης, όμως με τιμές που ξεκινούν από τα €66.900 και €36.990 (με την κρατική επιδότηση), απαιτούν ένα ειδικό κοινό και δεν αναφέρονται στην πλειοψηφία των καταναλωτών. Και για γίνει η λεγόμενη «μετάβαση» προς την ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να φτάσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα να μην τα αντιλαμβάνεται το καταναλωτικό κοινό ως «ακριβές εναλλακτικές». Και εδώ έρχεται το EV3. Ένα αυτοκίνητο που καλύπτει όλες τις πτυχές ενός οικογενειακού, με ένα αποδοτικό σύνολο κίνησης και με μία μπαταρία με άκρως ικανοποιητική αυτονομία που δεν κοστίζει ακριβότερα από τα θερμικά μοντέλα της κατηγορίας του.

Με το EV3, η KIA ισχυροποιεί την θέση της στα ηλεκτρικά crossover φέρνοντας στοιχεία από το “big-daddy” EV9 στην μικρή κατηγορία των SUV. Όχι και τόσο μικρή, καθώς το EV3 με μήκος 4,3m και πλάτος 1,85m τοποθετείται στο άνω άκρο της B-SUV κατηγορίας ή στην βάση της C-SUV. Πολύ κοντά δηλαδή με τα Volvo EX30, BYD Atto 2, Cupra Born και Hyundai Kona EV. Το μεταξόνιο των 2.680 χιλιοστών είναι κάτι που συναντάμε βέβαια περισσότερο στην C-SUV κατηγορία και ως αποτέλεσμα το EV3 προσφέρει χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες. Ενδεικτικά ο χώρος για τα πόδια των επιβατών στο πίσω μέρος φτάνει τα 950mm, με το εντυπωσιακό αυτό νούμερο να αποτελεί προτέρημα της αρθρωτής πλατφόρμας e-GMP, την ίδια που χρησιμοποιούν το EV6 και το EV9. Ο χώρος αποσκευών είναι ιδιαίτερα ευρύχωρος για τη κατηγορία και αγγίζει τα 460lt, ενώ στο μπροστινό μέρος υπάρχουν 25lt επιπλέον αποθηκευτικού χώρου, στο λεγόμενο frunk.

 KIA EV3 GT Line 81,4kWh 204Ps

Do it like EV9

Πραγματικά το EV3 μοιάζει σαν το μικρό αδερφάκι του EV9, με τους σχεδιαστές να χρησιμοποιούν αντίστοιχη τεχνοτροπία με έντονα διογκωμένα φτερά, μοντέρνα φωτιστικά σώματα LED, κεκλιμένη γραμμή οροφής και κρυφές χειρολαβές στις πόρτες. Και αν φαίνεται κάπως boxy, το αεροδυναμικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, με τον συντελεστή Cd να φτάνει το 0,27.

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με τη φουτουριστική αισθητική και φυσικά την ευρυχωρία. Οι σχεδιαστές ήθελαν επίσης να δώσουν μία ξεκάθαρη μινιμαλιστική σχεδίαση που να είναι όμως άκρως χρηστική προς τον οδηγό και τους επιβάτες. Μια ευρεία οθόνη 30 ιντσών ενσωματώνει σε ένα κοινό panel τον πίνακα οργάνων (12,3in), το infotainment (12,3in), και τον έλεγχο του κλιματισμού (5,3in). Ανάλογα με την έκδοση υπάρχει και Head-up Display 12in, ενώ δεν λείπουν οι φυσικοί διακόπτες που λειτουργούν ως συντομεύσεις για ορισμένες λειτουργίες του infotainment. Οι Κορεάτες δεν υπέπεσαν στο συνηθισμένο «ατόπημα» που συναντάμε τα τελευταία χρόνια με τα συστήματα κλιματισμού και τις ρυθμίσεις τους από την οθόνη, καθώς στην περίπτωση του EV3 οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις γίνονται από 4 μεγάλα πλήκτρα στο κέντρο του ταμπλό. Απλό, έξυπνο και άκρως χρηστικό. Η κεντρική οθόνη έχει πολύ όμορφες ενδείξεις, όμως το μενού είναι κάπως πολύπλοκο, με πολλά εικονίδια και διαφορετικές σελίδες υπομενού. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, με σκληρά, αλλά προσεγμένα πλαστικά, τα οποία είναι κατασκευασμένα από βιώσιμα υλικά, όπως ανακυκλωμένο PET, υπογραμμίζοντας την περιβαλλοντική συνείδηση της ΚIA. Η πρακτικότητα είναι επίσης ένα από τα δυνατά χαρτιά του EV3, με πολλές πρακτικές θήκες σε όλη την καμπίνα, με έναν πολύ μεγάλο χώρο ανάμεσα από τον οδηγό και τον συνοδηγό, ενώ το κεντρικό υποβραχιόνιο λειτουργεί και ως ένα συρόμενο «τραπεζάκι».

Το EV3 διατίθεται σε 2 εκδόσεις εξοπλισμού (Earth και GT-Line) που αμφότερες διαθέτουν πολλές καινοτομίες όπως έξυπνο ψηφιακό κλειδί μέσω smartphone (ή smartwatch για τους πιο «προχώ»), Smart Cruise Control, Remote Smart Parking Assist, ψηφιακό βοηθό με τεχνολογία AI (Chat GPT), καθώς και πολλά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης.

 KIA EV3 GT Line 81,4kWh 204Ps

605km

Τόση είναι η ονομαστική μεικτή αυτονομία που προσφέρει η έκδοση της δοκιμής μας Extended Range. Αυτό οφείλεται στη νέα συστοιχία μπαταριών της KIA (εξελίχθηκε σε συνεργασία με την LG) με χωρητικότητα 81,4kWh (με 78kWh ωφέλιμες). Μιλάμε φυσικά για την μεγαλύτερη μπαταρία στην κατηγορία και παρότι υπάρχει και έκδοση με μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 58,3kWh (και αυτονομία κίνησης 436km), η έκδοση Extended Range είναι αυτή που ξεχωρίζει, καθώς αυτό που μετράει περισσότερο σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η αυτονομία και το λεγόμενο “range axiety”. Με την συγκεκριμένη μπαταρία, λοιπόν, το EV3 δεν ξεπέρασε τις 17kWh/100km τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας, κάτι που μεταφράζεται σε πραγματική αυτονομία 460-480, ενώ με αρκετή χρήση εντός πόλης (εκεί η κατανάλωση πέφτει στις 14-15kWh/100km) σίγουρα μπορεί να φτάσει τα 500km με μία μόνο φόρτιση.

Και οι δύο εκδόσεις κινούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204Ps και 28,9kgm ροπής, ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους μπροστά τροχούς. Το EV3 χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 400V (και όχι 800V όπως τα EV6/EV9), ενώ μπορεί να δεχθεί ρεύμα ισχύος 128kW στην έκδοση με την μεγάλη μπαταρία (έως 101kW με την μικρή), απαιτώντας μόλις 31 λεπτά για το καθιερωμένο 10-80% της μπαταρίας σε δίκτυο DC. Μόνο το Volvo EX30 διαθέτει ισχυρότερο on-board φορτιστή, καθώς μπορεί να δεχθεί μέχρι 153kW. Σε δίκτυο AC και ρεύμα ισχύος 11kW μία πλήρης φόρτιση απαιτεί 7,5 ώρες.

 KIA EV3 GT Line 81,4kWh 204Ps

Charming

Η έκδοση GT Line εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πλησιάσεις το EV3 και αυτό θα ξεκλειδώσει και θα «αναδείξει» τις κρυμμένες του χειρολαβές. Το κάθισμα είναι ψηλά τοποθετημένο θέλοντας να δώσει μία αύρα SUV, την οποία τα 140mm απόστασης από το έδαφος δεν μπορούν να υποστηρίξουν. Το EV3 είναι ένα άνετο crossover. Η λέξη άνεση είναι κλειδί εδώ. Οι μηχανικοί της KIA στράφηκαν περισσότερο προς την άνεση και όχι προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση είναι αρκετά αισθητές, ο αντίλογος γι’ αυτό όμως είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ακόμα και με τις 19άρες ζάντες της έκδοσης GT Line. Αυτό είναι αποτέλεσμα των αρκετών ενισχύσεων στο σασί, των αμορτισέρ επιλεκτικής συχνότητας και των σινεμπλόκ hydro-G στα μπροστινά ψαλίδια, αποτελώντας πρώτη εφαρμογή σε μοντέλο του segment. Σε αντίθεση με τα συμβατικά λαστιχένια σινεμπλόκ, τα hydro-G περιέχουν στο εσωτερικό τους ένα ειδικό υγρό που μειώνει σημαντικά τους κραδασμούς, συμβάλλοντας στο αποτελεσματικότερο φιλτράρισμα των κραδασμών. Το EV3 είναι πολύ ευχάριστο στην γρήγορη οδήγηση με πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι για ηλεκτρικό μοντέλο, όμως δείχνει ότι δεν αρέσκεται σε αυτήν, κάτι που «θα υποδείξει» και στον οδηγό του και θα μειώσει ρυθμό. Οι 204 ίπποι πάντως δίνουν πολύ εύκολα σβέλτο ρυθμό, καθώς με εξαίρεση του προγράμματος ECO (ένα εκ των 4 επιλέξιμων) η απόκριση από τον ηλεκτροκινητήρα είναι ιδιαίτερα άμεση, με το Sport να ενισχύει ακόμα τις επιταχύνσεις. Τα 1.810kg που ζυγίζει κινούνται παραπάνω από σβέλτα, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 7,7sec, ενώ η τελική αγγίζει τα 170km. Σε κάθε περίπτωση στο EV3 θα απολαύσεις άνετο, αθόρυβο και ξεκούραστο ταξίδι με εξαιρετικά στιβαρό πάτημα και παραπάνω από αρκετή πρόσφυση προτού επέμβουν τα ηλεκτρονικά. Ευπρόσδεκτα και τα αποδοτικά φρένα, με το μεσαίο πεντάλ να είναι γραμμικό σε αίσθηση. Ο οδηγός μπορεί επίσης να ρυθμίσει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα ανάμεσα από τέσσερα επίπεδα, χρησιμοποιώντας paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ στη λειτουργία i-Pedal το αυτοκίνητο ακινητοποιείται πλήρως χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου. Υπάρχει βέβαια και «έξυπνη» λειτουργία που προσαρμόζει αυτόματα την ένταση της ανάκτησης με δεδομένα από τις κάμερες και τα ραντάρ του EV3.

 KIA EV3 GT Line 81,4kWh 204Ps

Τιμή που «προβληματίζει» (τον ανταγωνισμό)

Με φουτουριστική εμφάνιση, υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και εξαιρετικούς χώρους, το EV3, με τιμή εκκίνησης τις 28.990 ευρώ για την βασική έκδοση Standard Range, σίγουρα θα αποτελέσει προβληματισμό στους περισσότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό που είναι όμως σίγουρα μεγαλύτερη «απειλή» είναι η έκδοση με την μεγάλη μπαταρία Long Range που τιμολογείται στα €32.990 και προσφέρει αυτονομία που φτάνει τα 500km σε πραγματικές συνθήκες, θέτοντας σοβαρή υποψηφιότητα για το μοναδικό -αμιγώς ηλεκτρικό- αυτοκίνητο της οικογένειας.

+

Αυτονομία

Design

Εσωτερικοί χώροι

Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός

Τιμή

Ποιότητα κύλισης

Οδική συμπεριφορά

-

Πολυπλοκότητα infotainment

Ενοχλητικά ηλεκτρονικά βοηθήματα

Τιμή βασικής έκδοσης EV3 58,3kWh 204Ps Earth: €37.990 (€28.990 με κρατική επιδότηση)

Τιμή έκδοσης δοκιμής EV3 81,4kWh 204Ps GT Line: €44.990 (€35.990 με κρατική επιδότηση)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 81,4kWh (78kWh ωφέλιμες)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx19in

Ελαστικά: 215/50

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.300

Πλάτος (mm): 1.850

Ύψος (mm): 1.560

Μεταξόνιο (mm): 2.680

Βάρος (kg): 1.810

Χώρος Αποσκευών (lt): 460-1.250

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 204

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 28,9

0-100km/h (sec): 7,7

Τελική Ταχύτητα (km/h): 170

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 16,2kWh/100km (WLTP)

Δοκιμής (kWh/100km): 16,9kWh/100km

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Ονομαστική (km): 605

Δοκιμής (km): 460

 

Αρθρογράφος

 

Κυριαρχία της Opel στα Επαγγελματικά Οχήματα στη χώρα μας

Κυριαρχία της Opel στα Επαγγελματικά Οχήματα στη χώρα μας

Τα επαγγελματικά αυτοκίνητα της Opel βρίσκονται στην κορυφή των κλειστών επαγγελματικών οχημάτων, σημειώνοντας σημαντική πορεία και σε αυτή των αμιγώς...