KIA EV6 MY25 RWD 84kWh 229Ps
Το KIA EV6 ήταν πάντα ένα αυτοκίνητο δύσκολο να το εντάξεις σε μία συγκεκριμένη κατηγορία. Δεν είναι ακριβώς hatch-back, ούτε παραδοσιακό SUV, αλλά αποτελεί μία -έξω από τα συνηθισμένα- επιλογή για ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με crossover χαρακτηριστικά. Είναι όμως και ένα από τα καλύτερα παραδείγματα για ένα ηλεκτρικό μοντέλο που να μπορεί να καλύψει κάθε πτυχή της ζωής και της καθημερινότητάς σου. Έχει εντυπωσιακή εμφάνιση, όμορφο εσωτερικό και προσφέρει κορυφαία πρακτικότητα, καλή αυτονομία και σπορτίφ εσωτερικό. Και τώρα, τρία χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του, η KIA προέβη σε μία ανανέωση ουσίας σχεδόν σε όλους τους τομείς. Με τον ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά μοντέλα -εντός και εκτός Ασίας- να είναι πλέον αμείλικτος, η KIA ανέβασε τον πήχη με μεγαλύτερη μπαταρία, αυξημένη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και ανανεωμένο εσωτερικό.
EV Νυστέρι
Οι αισθητικές «επεμβάσεις» ξεκινούν από την σχεδίαση του αμαξώματος, η οποία είχε προκαλέσει πλήθος θετικών αντιδράσεων όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο στις αρχές του 2022. Όχι άδικα, αν θέλετε τη γνώμη μας, αφού αποτέλεσε ένα σύνολο ιδιαίτερα καλαίσθητο και φουτουριστικό, που κατάφερε να ξεχωρίσει χωρίς να καταφύγει σε υπερβολές. Τα σχετικά μεγάλα φωτιστικά σώματα στο μπροστινό μέρος έχουν πλέον αντικατασταθεί από όμορφες λωρίδες LED (τις οποίες οι άνθρωποι της εταιρείας ονομάζουν Star Map) θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τα αντίστοιχα του EV9 και συνδυάζονται ιδανικά με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, φέρνοντας ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό στο Κορεάτικο μοντέλο. Σε αντίθεση με τη Hyundai, η οποία είναι αποφασισμένη να κάνει όλα τα μοντέλα της σειράς Ioniq να φαίνονται εντελώς διαφορετικά, η KIA δίνει απλόχερα σε όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά σχεδιασμού. Στο προφίλ συναντάμε ζάντες νέας σχεδίασης, οι οποίες στην έκδοση GT-Line που είχαμε στα χέρια μας είναι 20 ιντσών, με ελαστικά 255/45. Το πίσω μέρος είναι ελάχιστα διαφοροποιημένο, με μικρές αλλαγές μονάχα στον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα να διατηρούν το ίδιο σχήμα, αλλά να διαθέτουν τροποποιημένο μοτίβο στις LED λωρίδες. Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο EV6 είναι σχεδόν ίδιο με το προηγούμενο μοντέλο. Το οποίο μόνο κακό δεν είναι αφού, όπως είπαμε, αποτελούσε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και φουτουριστικά σχήματα ανεξαρτήτως κατηγορίας.
.jpg)
Πληθωρικό και καλά εξοπλισμένο
Η ανανέωση έδωσε την ευκαιρία στους ανθρώπους της KIA να κάνουν ορισμένες αλλαγές και στο εσωτερικό για να δείχνει πιο ποιοτικό, με την εικόνα συνολικά να μην αλλάζει σε μεγάλο βαθμό. Νέες επενδύσεις σε ταμπλό, θύρες και καθίσματα, αναβαθμισμένα υλικά και ανανεωμένο σύστημα infotainment είναι τα πρώτα ειδοποιά στοιχεία. Καλοδεχούμενη είναι η αλλαγή στο τιμόνι, το οποίο είναι πλέον 3 ακτινών αντί για το προηγούμενο δύο ακτινών και, όπως στο νέο EV3, έχει το λογότυπο της εταιρείας τοποθετημένο στα δεξιά αντί στο κέντρο. Νέος είναι και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone που διαθέτει αυξημένη ισχύ στα 15W, ενώ υπάρχει και σύστημα αναγνώρισης δακτυλικού αποτυπώματος για την εκκίνηση του αυτοκινήτου χωρίς φυσικό ή ψηφιακό κλειδί, αλλά και τη φόρτωση του προφίλ τού οδηγού με γρήγορο και ασφαλή τρόπο.
Υπάρχει η πλέον γνωστή χρήση ανακυκλωμένων PET μπουκαλιών στα πλαστικά του ταμπλό, με τα όμορφα καθίσματα της έκδοσης GT-Line να διαθέτουν vegan τεχνητό δέρμα.
Η ανανέωση του συστήματος infotainment έφερε επίσης ενημερώσεις over-the-air και νέο λογισμικό το οποίο είναι ακόμα πιο άμεσο στην απόκριση, ωστόσο τα μενού παραμένουν πολλά απαιτώντας σεβαστό χρόνο εξοικείωσης. Για παράδειγμα για να απενεργοποιήσεις τις ιδιαίτερα ενοχλητικές ηχητικές ειδοποιήσεις υπέρβασης της ταχύτητας ή της απόκλισης λωρίδας οδηγού πρέπει να μπεις σε 3-4 σημεία στο μενού για να φτάσεις στα συστήματα ADAS. Τα οποία συστήματα είναι εμπλουτισμένα με περισσότερα τεχνολογικά «καλούδια», όπως το Highway Driving Assist 2.0 που προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, αλλά και το εξαιρετικά χρήσιμο -στάνταρ πλέον- Blind Spot View Monitor, που ενεργοποιείται με το φλας και προβάλλει τη νεκρή γωνία στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και πλέον διαθέτει τη δυνατότητα ειδοποίησης με κόκκινες ενδείξεις όταν ένα όχημα, ποδήλατο ή ακόμα και πατίνι βρεθεί στην τυφλή σας γωνία. Εξαιρετικά χρήσιμο στον πανικό της μεγαλούπολης και όχι μόνο.
Χωροταξικά δεν έχει αλλάξει κάτι, με το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9m και το εντελώς επίπεδο πάτωμα να εξασφαλίζουν εξαιρετική άνεση για τους πίσω επιβάτες, που έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν και την κλίση του καθίσματος στις πλάτες τους. Δεν έχει την ίδια open-space lounge σχεδίαση, όπως το Ioniq 5, όμως αυτό έχει γίνει ηθελημένα για να δώσει έναν πιο σοβαρό και σπορτίφ τόνο στην καμπίνα του EV6. Ο χώρος αποσκευών με τα 520lt είναι καλός για τις διαστάσεις του, ενώ υπάρχει και επιπλέον χώρος 52lt κάτω από το μπροστινό καπό.
.jpg)
Στην ουσία
Οι μηχανικοί της KIA χρησιμοποίησαν σε όλη τη γκάμα μπαταρίες με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα αυξάνοντας τη χωρητικότητά τους, αλλά όχι και το βάρος. Οι βασικές Standard Range εκδόσεις διαθέτουν χωρητικότητα 63kWh αντί των 58kWh, ενώ οι Long Range, όπως της δοκιμής μας, φτάνουν τις 84kWh, αντί των 77,4kWh. Σε συνδυασμό με την πισωκίνητη διάταξη, η 84άρα μπαταρία παρέχει αυτονομία έως 582km στις εκδόσεις Titanium. Στην περίπτωση της GT-Line έκδοσης που εξοπλίζεται με τους μεγαλύτερους τροχούς των 20in, η τιμή αυτή πέφτει στα 560km στον μεικτό κύκλο του WLTP. Αναβάθμιση είχαμε όμως και στη φόρτιση. Η εξαιρετικά προηγμένη πλατφόρμα E-GMP με την αρχιτεκτονική 800V πλέον μπορεί να δεχθεί έως 258kW (αύξηση κατά 8% σε σχέση με το προηγούμενο EV6), γεγονός που σημαίνει ότι η μπαταρία των 84kWh μπορεί να αναπληρώσει περίπου 340km αυτονομίας με μόλις 15 λεπτά φόρτισης.
Sport Feel
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 229Ps και 35,7kgm ροπής, μεταφέροντας την ισχύ αυτή στους πίσω τροχούς. Το 0-100km/h είναι υπόθεση 7,7sec και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 185km/h. Οι επιδόσεις αυτές είναι απόλυτα αποδεκτές και αξιοποιήσιμες από την πλειοψηφία των οδηγών, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση άμεσες και σβέλτες επιταχύνσεις. Μόνο οι αρκετά «ανήσυχοι» οδηγοί θα ζητήσουν το κάτι παραπάνω που η γκάμα του EV6 μπορεί να καλύψει με την τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την συνδυαστική απόδοση των 325Ps.
Το EV6 των 229 ίππων εξοπλισμένο με την Long Range μπαταρία θα καταφέρει να διανύσει με σχετική ευκολία 460-480km, αφού η μεγαλύτερη χωρητικότητα συνδυάζεται με βελτιωμένη κατανάλωση ενέργειας που κυμαίνεται στα 16-18kWh/100km εντός πόλεως και 20-22kWh σε ταξίδι. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ακόμα πιο ήσυχο χάρη στα νέα υλικά ηχομόνωσης με τον θόρυβο από τους καθρέφτες και τους μεγάλους τροχούς να είναι αισθητοί, αλλά να μην ενοχλούν ποτέ.
.jpg)
Η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί με τα paddles στο τιμόνι, ενώ το πρόγραμμα i-Pedal δίνει την δυνατότητα κίνησης με ελάχιστη χρήση του πεντάλ φρένου, μεγιστοποιώντας την επαναφόρτιση της μπαταρίας ειδικά σε αστικό περιβάλλον. Μέσα στην πόλη κινείται άνετα με μοναδικό μελανό σημείο τον σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής (στα 11,6m) για ηλεκτρικό πισωκίνητο με ελάχιστα μηχανικά μέρη στον μπροστά άξονα. Η ποιότητα κύλισης είναι βελτιωμένη με την διάταξη της ανάρτησης να μην διαφοροποιείται (σ.σ. γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), οι αλλαγές όμως στα αμορτισέρ έχουν φέρει ένα βελτιωμένο αποτέλεσμα. Στην έκδοση GT-Line με τις 20άρες πάντως η απόσβεση των ανωμαλιών είναι καλή, όχι όμως κορυφαίου επιπέδου με τον αντίλογο να είναι το βελτιωμένο σε αμεσότητα και αντιδράσεις τιμόνι του. Το EV6 ακόμα και μετά την ανανέωση είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και σπορτίφ οδηγική αίσθηση.
Δεν υπήρχαν σημαντικές ατέλειες στο EV6, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η KIA υιοθέτησε μια ήπια προσέγγιση για την ανανέωσή του. Ωστόσο, οι περιορισμένες αλλαγές έχουν βελτιώσει ακόμα περισσότερο το πακέτο που προσφέρει σε κάποιον που επιθυμεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όμορφη και δυναμική εμφάνιση, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό, αξιόλογες επιδόσεις, παραπάνω από επαρκή αυτονομία και σπορτίφ οδηγική διάθεση. Η τιμή της βασικής δικίνητης έκδοσης Titanium με την 63άρα μπαταρία και τους 170 ίππους είναι €45.990 (με την έκπτωση της εταιρείας χωρίς την Κρατική επιδότηση), ενώ η πιο ολοκληρωμένη έκδοση με τους 229 ίππους και την μπαταρία των 84kWh κοστολογείται στα €49.990 ευρώ. Η έκδοση GT-Line αυξάνει την τιμή στα 54.990 ευρώ, που είναι ένα σεβαστό ποσό που δύσκολα μπορείς να δικαιολογήσεις ιδιαίτερα αν το συγκρίνουμε με τον Κινέζικο ανταγωνισμό.
Τιμή βασικής έκδοσης EV6 63kWh RWD 170Ps: €49.990 (€45.990 με έκπτωση KIA)
Τιμή έκδοσης δοκιμής EV6 84kWh RWD 229Ps: €53.990 (€49.990 με έκπτωση KIA)
+
Design
Βελτιωμένη αυτονομία
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι-πρακτικότητα
Οδική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
-
Άνεση ανάρτησης
Ορατότητα προς τα πίσω
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
Θέση: Εμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα: 84kWh (80kWh ωφέλιμες)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 325x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 325x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8Jx20in
Ελαστικά: 255/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.695
Πλάτος (mm): 1.890
Ύψος (mm): 1.550
Μεταξόνιο (mm): 2.900
Βάρος (kg): 1.985
Χώρος Αποσκευών (lt): 520 + 52lt (Frunk)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 229
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 35,7
0-100km/h (sec): 7,7
Τελική Ταχύτητα (km/h): 185
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km): 16,9kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km): 17,8kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km): 560 (WLTP)
Δοκιμής (km): 460-480
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Baonjun αποκάλυψε το Yep, ένα μίνι SUV με εκτός δρόμου δυνατότητες που μοιάζει αρκετά με το Jimny.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)