Kia Picanto GT-Line 1.2lt 84Ps

Kia Picanto GT-Line 1.2lt 84Ps

Γλυκός συμβιβασμός

Όταν κάποιος αποφασίζει ότι πρέπει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο πόλης, μικρό, οικονομικό και αξιόπιστο, συνήθως βρίσκεται μπροστά από αδιάφορες και άχρωμες επιλογές, μεταξύ των οποίων καταλήγει αναγκαστικά στη λιγότερο βαρετή. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Υπάρχουν ακόμα και σε αυτήν την κατηγορία αυτοκίνητα που δεν είναι απαραίτητο να είναι «λευκές συσκευές» ή μηχανήματα μετακίνησης. Ένα από αυτά είναι και αυτό εδώ το μικρό ΚΙΑ με την επιθετική -όχι αδικαιολόγητα- εμφάνιση, το οποίο είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά με μία σπορ νότα, που είναι ικανή να σε κάνει να το επιλέξεις, όχι, όπως λέμε, με «κρύα καρδιά», αλλά αντιθέτως, να θέλεις να το οδηγείς όσο περισσότερο γίνεται. Είναι ένα αυτοκίνητο που στην εποχή και τη χώρα που ζούμε κανονικά θα πρέπει να γίνει best seller στους νέους και γενικά στους ανθρώπους που αγαπούν την οδήγηση. Εκτός από το ότι είναι το πιο ενδιαφέρον οδηγικά στην κατηγορία του, έχει στη φαρέτρα του και τα βέλη της εμφάνισης, της τιμής, αλλά και της αξιοπιστίας που συνοδεύει το όνομα της ΚΙΑ τα τελευταία χρόνια, η οποία επιβεβαιώνεται και από τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που προσφέρει. Tο μήκος του φτάνει τα 3.595mm, το πλάτος του τα 1.595mm και το ύψος του τα 1.485mm. Βασίζεται σε καινούρια πλατφόρμα, με αποτέλεσμα το βάρος του να έχει μειωθεί κατά 28kg σε σχέση με το προηγούμενο, ζυγίζοντας από 953 μέχρι 993kg ανάλογα την έκδοση του κινητήρα και τη διαμόρφωση του πίσω καθίσματος (διθέσιο ή τριθέσιο). Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο 44% του πλαισίου, καθώς και χάρη στη μείωση των σημείων συγκόλλησης, που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 32%. Η διαφορά αυτή είναι εμφανής και στην οδήγηση του μικρού ΚΙΑ, που -παρά την ενδοτικότητα της ανάρτησης στην πίεση- καταλαβαίνεις ότι το πλαίσιο του είναι καλό. Διαθέτει 15mm μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το προηγούμενο και πλέον φτάνει τα 2.400mm, γεγονός που του δίνει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες και -παρά τη μείωση του πίσω προβόλου- ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί στα 255lt, τιμή που το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας. Το ταμπλό του είναι μοντέρνο, χωρίς να είναι ιδιαίτερα φουτουριστικό και στο κέντρο έχει αιωρούμενη μεγάλη οθόνη 7in, που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και υποστηρίζει Apple Car Play και Android Auto, καθώς και το σύστημα πλοήγησης.

Happy puppy

Πραγματικά είναι ένα πολύ «χαρούμενο» μικρό αυτοκινητάκι. Είναι πολύ ευέλικτο,  με διάμετρο κύκλου στροφής στα 9,4m, τον μικρότερο της κατηγορίας του μετά από αυτόν του πισωκίνητου Renault Twingo, το οποίο δεν έχει εμπρός ημιαξόνια, του αρέσει να κινείται σβέλτα, να υπακούει στις εντολές του οδηγού και δείχνει συνεχώς να έχει τη διάθεση να κάψει την βενζίνη του, όχι γιατί έχει υψηλή κατανάλωση, αλλά γιατί σε προκαλεί να την ανεβάσεις. Με τον ατμοσφαιρικό 1,2lt, που αναγκαστικά στερείται ροπής στις χαμηλές στροφές και με τόσο καλό πλαίσιο, σε προκαλεί να οδηγείς συνεχώς με περισσότερες από 3.000rpm, γιατί θέλει να παίξετε. Το καλό τιμόνι, τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ, το αναβαθμισμένο πλαίσιο και η ανάρτηση, το κάνουν ένα μικρό διαβολάκι που δεν θέλει να κάτσει φρόνιμα. Πραγματικά, η έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo του 1,0lt θα είναι ένα μικρό Gti. Θα θυμίζει εκείνα τα μικρά hot hatches των 90's που λατρεύαμε όλοι, όπως το Daihatsu Charade GTti, το Suzuki Swift GTi και το Peugeot 106 rallye 1,3. Αυτοκίνητα που δεν κόστιζαν μια περιουσία και τα έβαζες το πρωί μπροστά για να πας στη δουλειά σου με χαρά! Με τη χαρά ότι θα πας οδηγώντας και όχι απλά για να πας, άιντε να τελειώνουμε. Τέτοια αυτοκίνητα θέλουμε, όχι χρειαζόμαστε, θέλουμε!    

Τιμή Βασικής έκδοσης: 10.300

Τιμή έκδοσης δοκιμής (1.2GT-Line): 12.600

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•Κυβισμός: 1.248cc

•Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 78,8mm

•Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

•Τροφοδοσία: Έμμεσος ψεκασμός

•Βάρος (kg): 993

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης

•Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

 ΦΡΕΝΑ

•Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

•Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

•Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

•Διαφορικό: Ελεύθερο

  

ΤΡΟΧΟΙ 

•Ζάντες: 6,5J x 16in

•Ελαστικά: 195/45 R16

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):84/6.000

•Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 12,2/4.000

•0-100km/h (sec): 12,0

•Τελική Ταχύτητα (km/h): 173

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

•C02 (gr/km):       106

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

•Ονομαστική (lt/100km):  4,6

•Δοκιμής (lt/100km):    6,6 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,62

0-80                 6,92    

0-100               10,71

0-120               15,12

0-140               22,41

0-160               33,90

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               5,34

80-110             6,21

           

4η

KM/H             SEC
80-110             10,76

100-140           16,14  

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,91     @        42,35

60        5,41     @        67,49

100      7,39     @        83,65

200      10,94   @        104,95

400      17,38   @        129,12

 

 

Αρθρογράφος

 

Ανάβαση Ψάθας: 6&7 Μαΐου 2023

Ανάβαση Ψάθας: 6&7 Μαΐου 2023

Έπειτα από τους δύο αγώνες σε Αχαΐα και Κρήτη, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων επιστρέφει στην Αττική με την Ανάβαση Ψάθας.