Koenigsegg Sadair’s Spear: Το νέο hypercar που ήρθε για να συντρίψει όλα τα ρεκόρ πίστας

Η νέα δημιουργία της σουηδικής εταιρείας βασίζεται στο ήδη εντυπωσιακό Jesko Attack, όμως η Koenigsegg βελτίωσε κάθε του πτυχή. Το Sadair’s Spear είναι πιο ελαφρύ, πιο δυνατό και με ακόμα πιο επιθετική αεροδυναμική σχεδίαση, παραμένοντας ωστόσο απόλυτα νόμιμο για χρήση στον δρόμο. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 30 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη προπωληθεί, ενώ ο Christian von Koenigsegg δηλώνει βέβαιος πως το νέο hypercar είναι «καταδικασμένο να σπάει ρεκόρ». Ήδη, στην πίστα Gotland Ring στη Σουηδία, το Sadair’s Spear αποδείχθηκε κατά 1,1 δευτερόλεπτο ταχύτερο από το Jesko Attack.
Πώς όμως βελτίωσε η Koenigsegg τη συνταγή του Jesko; Καταρχάς, αυξήθηκε η ισχύς. Ο V8 twin-turbo κινητήρας απέκτησε νέα ρύθμιση και καλύτερη ψύξη, αποδίδοντας πλέον 1.300 ίππους (969 kW / 1.318 PS) με κανονική βενζίνη και έως 1.625 ίππους (1.212 kW / 1.648 PS) με καύσιμο E85, δηλαδή 20 και 25 ίππους περισσότερους αντίστοιχα σε σχέση με το Jesko Attack. Η μετάδοση της δύναμης παραμένει στον πίσω άξονα, μέσω του πρωτοποριακού κιβωτίου Light Speed Transmission (LST) της Koenigsegg.
Στη συνέχεια, μειώθηκε το βάρος κατά 35 κιλά σε σχέση με το Jesko, επιτυγχάνοντας έτσι ακόμη καλύτερη αναλογία ισχύος-βάρους ακόμη και από το θρυλικό Koenigsegg One:1. Το στήσιμο του πλαισίου προσαρμόστηκε για χρήση πίστας, με ελαφρύτερα ελατήρια και νέας σχεδίασης εμπρός Triplex αμορτισέρ κατασκευασμένα εσωτερικά από την Koenigsegg, καθώς και ενισχυμένα, carbon-ceramic φρένα με βελτιωμένα υλικά στα τακάκια.
Σημαντικές βελτιώσεις έγιναν και στην αεροδυναμική απόδοση, χάρη στη νέα ενεργή πίσω αεροτομή, η οποία παράγει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη σε συνδυασμό με ανασχεδιασμένα αεροδυναμικά βοηθήματα στο κάτω μέρος και στους θόλους των τροχών. Το πίσω μέρος του αμαξώματος έχει μακρύνει ελαφρώς, ενώ στο εμπρός τμήμα επανασχεδιάστηκαν τα canards, οι αεραγωγοί, οι εισαγωγές και τα ανοίγματα στο καπό για βελτιωμένη ψύξη.
Παράλληλα, τοποθετήθηκαν νέες carbon ζάντες Aircore με σχεδίαση τύπου τουρμπίνας, διαφορετικές για κάθε γωνία του αυτοκινήτου, οι οποίες συνδυάζονται με πιο φαρδιά ελαστικά ειδικά για πίστα.
Στο εσωτερικό έγιναν εκτεταμένες αλλαγές με έμφαση στη μείωση του βάρους. Υπάρχουν νέα καθίσματα από carbon, ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, μειωμένα ηχομονωτικά υλικά και πιο ελαφριά εξαρτήματα. Το Sadair’s Spear διαθέτει στάνταρ ζώνες τριών σημείων, ενώ για τους πιο απαιτητικούς προσφέρεται και ζώνες 6 σημείων. Παρά τον αγωνιστικό χαρακτήρα, δεν λείπουν η ψηφιακή οθόνη SmartCluster, η ασύρματη φόρτιση και η κάμερα πανοραμικής στάθμευσης.
Όσο για το όνομα, το Sadair’s Spear πήρε την ονομασία του από το αγαπημένο άλογο κούρσας του Jesko von Koenigsegg, πατέρα του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της Koenigsegg, ο οποίος έχει δώσει και το όνομά του στο βασικό μοντέλο Jesko.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Christian von Koenigsegg: «Το Sadair’s Spear εκφράζει τη φυσική εξέλιξη για την Koenigsegg – έναν αψεγάδιαστο συνδυασμό ωμής ισχύος, εκλεπτυσμένης αεροδυναμικής και μοναδικής παρουσίας στον δρόμο. Αυτό το αυτοκίνητο είναι καταδικασμένο να σπάει ρεκόρ. Το να επιτυγχάνεις τέτοια κυριαρχία σε πίστα με όχημα που παραμένει απόλυτα νόμιμο για δημόσιους δρόμους είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο».
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στον κινητήρα Skyactiv-X, το βραβείο ‘Technobest’ του θεσμού Autobest 2020.