Lexus IS250 Supercharger 274Ps

Lexus IS250 Supercharger 274Ps

«Ένας αναγνώστης με Lexus»…

…είναι από μόνο του σχήμα οξύμωρο, αναλογιζόμενος το προφίλ των αναγνωστών του περιοδικού. Η συνέχεια αποδεικνύεται όλο και πιο αντιφατική, καθώς ο Παύλος, ζαχαροπλάστης επί 21 χρόνια στο επάγγελμα, έρχεται στο ραντεβού μας για φωτογράφιση και μετρήσεις, με δύο παιδικά καθίσματα στο πίσω μέρος του Lexus IS 250, αλλά χωρίς…πάστες! Η περιέργεια με τρώει και, χωρίς πολλές ευγένειες, αρχίζω να σκαλίζω το παρελθόν του. Πριν, λοιπόν, το IS 250, ο Παύλος είχε ένα IS 200, που λίγο έλειψε να γίνει swapped σε…2JZ! Ώπα τώρα, το «χοντραίνει» ο ζαχαροπλάστης, αλλά για να δούμε τι άλλο θα βγεί στη φόρα… Ήθελε, βλέπετε, να έχει κάτι δυνατό, αξιόπιστο και ασφαλές, αφού είχε βαρεθεί να «μένει» συνέχεια με εκείνο το -κατά τα άλλα- «πιστόλι», αλλά και τσόφλι Uno Turbo των σχεδόν 200Ps ρόδα… Και κάπως έτσι αρχίζουν όλα να βγάζουν νόημα και να αποκτούν συνοχή…

2JZ vs 4GR-FSE

5 Lexus IS250 Supercharger 1Δίλημμα και αυτό! Να «τουμπανιάσω» το IS 200 με έναν 2JZ πρώτου σταδίου, 400+Ps, ανάρτηση, φρένα και ζαντάρες ή μήπως να μην μπλέξω καθόλου και να πάρω ένα IS 250 να «ηρεμήσω»??? Τα λεφτά, πάνω-κάτω, τα ίδια βγαίνουν…Ο Παύλος «ζύγισε» τον παλιό και τον νέο και αποφάσισε να αποχωριστεί τον πρώτο. Οι συγκυρίες ήταν εξαρχής ενάντια στο 200άρι, αφού η ίδια η Lexus το έπαιρνε ανταλλαγή με το εικονιζόμενο IS 250, προτείνοντας στον Πάυλο ένα fair deal. Σε μία τελευταία προσπάθεια να κερδίσει λίγο χρόνο πριν αποφασίσει να αποχωριστεί το αγαπημένο του 200άρι, ο Παύλος το βάζει αγγελία και…την επόμενη ημέρα εμφανίζεται θερμοκέφαλος αγοραστής, του ρίχνει μια ματιά και το αγοράζει επιτόπου! Άρα? IS 250 και βλέπουμε…Έκτοτε, ο Παύλος προσπαθεί να συγκρατηθεί, ώστε να μην παρασυρθεί στη βελτίωση του IS 250, χωρίς ιδιαίτερη, όπως βλέπετε επιτυχία. Όλα ξεκίνησαν με τις σπάνιες, αλλά και πανάκριβες Ιαπωνικές Hereborrani Venerdi CL105 19άρες ζάντες, με φάρδος 8,5in μπροστά και 9,5in πίσω, οι οποίες, όπως πολύ σωστά παρατήρησαν και οι φίλοι του Παύλου, «φώναζαν» πλέον για μεγαλύτερα φρένα. Ένα «αδελφό» Lexus IS-F δώρισε τις μπροστινές 6πίστονες, αλλά και τις πίσω 2πίστονες δαγκάνες του, οι οποίες συνδυάστηκαν με αεριζόμενους, χαρακτούς και διαιρούμενους δίσκους με διάμετρο 360mm μπροστά και 340mm πίσω, καθώς και με σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης της Stoptech. Το Lexus είχε πλέον αρχίσει να «δείχνει». Αν ήταν και λίγο…χαμηλωμένο! Ξανά σε έξοδα ο Παύλος, έφτιαχνε προφιτερόλ, μιλφέιγ, σοκολατάκια, πάστες και τούρτες και σκεφτόταν coilover, ρυθμίσεις σε ύψος, bound-rebound, σκληρότητα ελατηρίων…Τελικά, κατέληξε στην Tein Comfort Sport, τη νέα σειρά mono tube coilover της Tein για χρήση δρόμου, με ενισχυμένα top mounts, 16 ρυθμίσεις απόσβεσης-επαναφοράς και ρύθμιση σε ύψος, ιδανική, όπως αποδείχθηκε, επιλογή για το χαρακτήρα και τη χρήση του αυτοκινήτου. Το IS 250 δείχνει τώρα ομορφότερο από ποτέ, έχει δεμένη και συμπαγή αίσθηση, είναι πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και με καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, διατηρώντας σε υψηλό επίπεδο την ποιότητα κύλισής του.

That look

5 Lexus IS250 Supercharger 2Δίχως την παραμικρή αμφιβολία, το IS 250 του Παύλου είναι το μοναδικό στην Ελλάδα και από τα λιγοστά στον πλανήτη με αυτά τα…«μούτρα»! Το trend ξεκίνησε από την Αμερική, η δυσκολία και το κόστος του εγχειρήματος, όμως, απέτρεψε στην πορεία πολλούς από το να το τολμήσουν. Απαιτεί, βλέπεις, αφενός τη θυσία του δικού σου προφυλακτήρα, καθώς και αυτήν ενός της 3ης γενιάς IS 250 F-Sport, προκειμένου να γίνει το «πάντρεμα» και να προκύψει αυτό το ομολογουμένως ψαρωτικό παρουσιαστικό. Τι να πεις? No guts, no glory, κύριοι…Στην περίπτωση μας, μετά από πολλά καρδιοχτύπια, ώρες ψαξίματος, διαβάσματος, προσεκτικής μελέτης και εφαρμογής, το εγχείρημα πέτυχε one hundred percent, δίχως την παραμικρή ατέλεια, με κορυφαίο, εργοστασιακό βάψιμο και εφαρμογή! Τα συγχαρητήρια μας στον Παύλο για το τόλμημα, στον Αντώνη για την προσαρμογή, καθώς και στον Κώστα Λαζαρακόπουλο για τη φανοποιεία! Οι αισθητικές επεμβάσεις στο IS 250 συμπληρώνονται από τις διακριτικές αεροτομές στην οροφή και στο πορτμπαγκάζ, το lip στον πίσω προφυλακτήρα και τις νίκελ απολήξεις εξατμίσεων από…Honda S2000! Τα φαρδύτερα και με αεραγωγούς εμπρός φτερά, καθώς και τα side skirts τους Lexus IS-F, όπως καταλαβαίνετε…ακολουθούν!

Matching power    

5 Lexus IS250 Supercharger 3Εμφάνιση δίχως δύναμη, είναι σαν γλυκό χωρίς ζάχαρη, για να μιλάμε και τη «γλώσσα» του Παύλου. Τι μπορείς, όμως, να κάνεις για να «ξυπνήσεις» λίγο τον ατμοσφαιρικό V6 των 2.499cc με την υψηλή -12:1- σχέση συμπίεσης, έχοντας πάντα σαν γνώμονα την αξιοπιστία και τη διατήρηση του χαρακτήρα της κατασκευής? Ας είναι καλά οι Αμερικάνοι και τα forum τους! Αυτοί, βέβαια, με τα λεφτά, που ο Παύλος αγόρασε μεταχειρισμένο το IS 250, παίρνουν καινούριο το IS 350, αλλά αυτή είναι μια άλλη, πονεμένη, ιστορία. Οι Αμερικάνοι, λοιπόν, σου λένε: βάλε ένα supercharger kit, δούλεψε το στα 7psi (0,5bar), ψέκαζε και μεθανόλες μετά το 0,3bar για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο και θα δεις extra 50-60Ps, αβίαστα και απολύτως αξιόπιστα. Έτσι και έγινε. Με front mount intercooler διαστάσεων 50,8cm x 15,2cm x 8,9cm, bolt on σωληνώσεις, κολάρα σιλικόνης, φιλτροχοάνη K&N, HKS SSQV σκάστρα και το LMS Supercharger Kit για Lexus IS 250-350, ο Παύλος είδε στο Dastek δυναμόμετρο 274Ps/6.500rpm και 30,2kgm/6.500rpm, ήτοι +67Ps και σχεδόν +4kgm ροπής! Καθόλου άσχημα! Σημειώστε ότι δεν έχει γίνει καμία επέμβαση στη διαχείριση του 4GR-FSE (λειτουργεί με τον κλειδωμένο OEM εγκέφαλο), ούτε στο σύστημα εξαγωγής (πολλαπλές, καταλύτες και καζανάκια είναι όλα εργοστασιακά). Το IS 250 του Παύλου, με 95.000km στο κοντέρ, «μετράει» μόλις 1.400km ως υπερτροφοδοτούμενο, με καινούριο σετ συμπλέκτη και ολίγων ημερών, ολόφρεσκα Dunlop Sport Max, με διάσταση πίσω 245/35! Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, συν την θερμοκρασία των 34ο C, έχοντας απέναντι μου ένα εξαιρετικά προσεγμένο οικογενειακό αυτοκίνητο και έναν ιδιοκτήτη με μεράκι και αγάπη για αυτό, δεν μπήκα καν στη διαδικασία να το μετρήσουμε από στάση. Δεν είναι αυτή η φύση του, ούτε ο χαρακτήρας του, ούτε ο λόγος για τον οποίο φτιάχτηκε. Μετρήσαμε, όμως, ρεπρίζ (3η 80-110km/h σε 4,39sec, 4η 80-110km/h σε 5,66sec, 5η 100-140km/h σε 11,2sec) και roll (60-120km/h σε 8,26sec), μιας και το αυτοκίνητο έχει ξυπνήσει αισθητά, μαζεύει ευκολότερα χιλιόμετρα και είναι σε θέση να διατηρεί ξεκούραστα και με απόλυτη ασφάλεια υψηλή μ.ω.τ ταξιδιού. Προσωπικά, θεωρώ ότι ο Πάυλος έχει πετύχει διάνα σε αυτό, που ήθελε εξαρχής να κάνει, να ζωντανέψει, δηλαδή, το IS του, χαρίζοντάς του χαρακτήρα και μοναδική εμφάνιση. Σαν ζαχαροπλάστης, δεν κερνάει πίκρες, αν και δεν ήθελε πολύ για να φλιπάρει με το 200άρι…

Εμένα πάλι, κάτι μου λέει ότι δεν θα σταματήσει εδώ, προβλέπω να υπάρχει συνέχεια με ξεκλείδωμα της ECU, εξάτμιση και κάτι κοντά στα 300Ps…    

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Κυβισμός: 2.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 77mm

Σχέση Συμπίεσης: 12:1

 

 

TUNING SPECS:

Front Mount Intercooler 50,8cm x 15,2cm x 8,9cm

Σωληνώσεις Intercooler + κολλάρα σιλικόνης

K&N φιλτροχοάνη

HKS SSQV σκάστρα

LMS Supercharger Kit Lexus IS 250-IS 350 @ 0,5bar

AEM Water/Methanol Injection Kit

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Μπροστά: Tein Comfort Sport coilover kit, ελατήρια 7kg/mm

Πίσω: Tein Comfort Sport coilover kit, ελατήρια 7kg/mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

OEM 6τάχυτο κιβώτιο, F-Sport συμπλέκτης με ενισχυμένο βολάν

ΑΜΑΞΩΜΑ:

Custom Lexus IS F-Sport εμπρός προφυλακτήρας

Lexus IS 250 Sport πίσω lip προφυλακτήρα

Lexus IS 250 Sport αεροτομές

Honda S2000 tailpipes

ΦΡΕΝΑ:

Μπροστά: ΟΕΜ Lexus IS-F 6πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι-χαρακτοί διαιρούμενοι δίσκοι 360mm, Stoptech σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

Πίσω: ΟΕΜ Lexus IS-F 2πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι-χαρακτοί διαιρούμενοι δίσκοι 340mm, Stoptech σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

 

 

ΤΡΟΧΟΙ:

Hereborrani Venerdi CL105 8,5Jx19in et35, ελαστικά Dunlop Sport Max 225/35/19 μπροστά, Hereborrani Venerdi CL105 9,5Jx19in et35, ελαστικά Dunlop Sport Max 245/35/19 πίσω

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               4,85

80-110             4,39

100-140           5,85

ΚΜ/Η             SEC

80-110             5,66

100-140           7,79

ΚΜ/Η             SEC

100-140           11,2

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             8,26

60-160             20,78

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Νέοι οδηγοί για την Μ-Sport Ford Rally Team

Νέοι οδηγοί για την Μ-Sport Ford Rally Team

Το νέο, υβριδικό Ford Puma Rally1 και τo δίδυμο των Craig Breen και Paul Nagle θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος της M-Sport Ford World Rally Team.