Lexus IS250 Supercharger 377WHP

Lexus IS250 Supercharger 377WHP

Ο αναγνώστης με το Lexus - The comeback

Πέρασαν κιόλας πέντε χρόνια από την πρώτη φορά που δοκιμάσαμε το συγκεκριμένο Lexus IS250. Όπως και τότε έτσι και τώρα, ο Παύλος επικοινώνησε -ξανά- μαζί μας για το μοναδικό του IS250, που από τότε τσίμπησε 100 άλογα στους τροχούς. Ακόμα και ο Νίκος Βλάχος, που είχε αναλάβει τότε τη δοκιμή, είχε γράψει στο άρθρο του ότι το συγκεκριμένο project θα έχει και συνέχεια και φυσικά έπεσε μέσα!

The alternative choice

Τα IS τα τελευταία χρόνια κερδίζουν όλο και περισσότερο κοινό, με όλο και περισσότερα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Για την τιμή που πωλούνται αποτελούν μία εναλλακτική λύση απέναντι στα σπορ μοντέλα των BMW και Mercedes-Benz. Σε θέμα πολυτέλειας θεωρώ ότι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν, το μόνο που τους λείπει είναι η δύναμη (σε σύγκριση πχ με ένα Μ3 Ε46 ή κάποιο AMG), το tuning potential όμως που διαθέτουν είναι εξίσου υψηλό, οπότε why not; Όταν όλοι πηγαίναν, ο Παύλος είχε ήδη ξεκινήσει να επιστρέφει, αφού δεν είναι το πρώτο IS που είχε στη κατοχή του, πρώτα είχε ένα IS200, που, όπως και ο κάθε ένας από εμάς (φαντάζομαι), σκεφτόταν να αλλάξει τον εργοστασιακό κινητήρα που χωλαίνει και να βάλει πάνω το «ιερό δισκοπότηρο» των κινητήρων, φυσικά αναφέρομαι στον 2JZ. Πριν προχωρήσει σε αυτήν την κίνηση όμως, τα έβαλε κάτω και είδε ότι με τα χρήματα που θα έδινε για την αλλαγή κινητήρα θα μπορούσε να αλλάξει το IS200 με ένα 2ης γενιάς IS250. Και έτσι έγινε. Αντικειμενικά αν το δούμε, πολύ καλά έκανε αφού η γενιά IS είναι αρκετά σκαλοπάτια πάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του σε εμφάνιση, πολυτέλεια και ανέσεις. Το ξέρω ότι πολλοί θα δυσανασχετήσουν με την παραπάνω άποψη, αλλά για αρκετούς εκεί έξω οι προτεραιότητες διαφέρουν.

 

Και το Project συνεχίζεται

Πίσω το 2016, ο Παύλος ήξερε ότι είχε πάρει ένα πολύ εμφανίσιμο και ταυτόχρονα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, αλλά υπήρχε μία μικρή έλλειψη δύναμης. Προκειμένου να καλύψει αυτό το μειονέκτημα, προχώρησε στην υπερτροφοδότηση του ατμοσφαιρικού 4GR-FSE με το supercharger kit της LMS, που ανέβασε την ιπποδύναμη τότε στα 274Ps μαζί με τη χρήση μείγματος μεθανόλης. Πέντε χρόνια μετά, ο Παύλος ξαναχτύπησε την πόρτα μας, με το Lexus πλέον να διαθέτει νέο setup με μεγαλύτερο κομπρέσσορα και κάμποσα παραπάνω άλογα, ας το δούμε αναλυτικά…

Εξωτερικά δεν άλλαξαν πολλά από τότε, το look είχε ολοκληρωθεί από το πρώτο “session” βελτίωσης του Παύλου. Φοράει τις πανέμορφες 19άρες Hereborrani Venerdi CL105, με 8,5in φάρδος για τις μπροστά και 9,5in για τις πίσω, με τα Sport Maxx της Dunlop σε διαστάσεις 225/35 μπροστά και 245/35 πίσω. Τα φρένα προέρχονται από το Lexus IS-F, με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά με διαιρούμενους δίσκους 360mm και διπίστονες δαγκάνες πίσω με διαιρούμενους δίσκους 340mm, ενώ τα σωληνάκια είναι υψηλής και είναι της Stoptech. Προκειμένου να χαμηλώσει κάπως το αμάξωμα, ο Παύλος το εξόπλισε με την coilover ανάρτηση της Tein και πιο συγκεκριμένα με τη σειρά Comfort Sport, που ενδείκνυται για χρήση στο δρόμο, με 16 ρυθμίσεις απόσβεσης-επαναφοράς και φυσικά ρύθμιση για το ύψος. Αρκετός κόπος και χρόνος αφιερώθηκε για τον μπροστινό προφυλακτήρα, καθώς το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί, αφού για να το πετύχεις χρειάζεσαι πρώτον τον δικό σου προφυλακτήρα και δεύτερον τον προφυλακτήρα ενός IS250 F-Sport 3ης γενιάς, μετά κόψιμο και πάντρεμα. Παρέα με τα προβολάκια, το κόστος της συγκεκριμένης δουλειάς οριακά ακούμπησε τα €3.000, όπως μας είπε ο Παύλος, προσωπικά δεν ξέρω αν θα έμπαινα στο κόπο αν και αλλάζει ολοκληρωτικά την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το look ολοκληρώνεται με τις αεροτομές στο πορτ-μπαγκάζ και την οροφή του Lexus και το lip στον πίσω προφυλακτήρα.

Το νέο setup

Είναι και ο λόγος που ο Παύλος ξαναμπαίνει στις σελίδες μας, αφού έχει γίνει αρκετή δουλειά από τότε. Το μοτέρ ανέλαβε η EngineTech by Dakis, με τον κυβισμό να ανεβαίνει στα 3.000cc με το stroker kit (στρόφαλος, μπιέλες και πιστόνια) από το IS300, το κιτ της LMS πήρε πόδι και τη θέση του παλιού κομπρέσσορα πήρε ο φυγοκεντρικός C38-81 της Rotrex που έχει μέγιστη παροχή αέρα 0.58kg/s και προτείνεται σε εφαρμογές από 300-650Ps. Επίσης το πήρε απόφαση και του έβαλε ολόσωμη εξάτμιση δια χειρός Power Up Exhaust, με τα decibel να διατηρούνται σε φυσιολογικά επίπεδα παρόλο που ελευθερώθηκαν οι καταλύτες. Η εξάτμιση έχει διάμετρο που ξεκινάει από τα 54mm, γίνεται 70mm και στο τελευταίο τμήμα ξαναστενεύει στα 54mm, με τα τελικά σε νίκελ απόχρωση να θυμίζουν αυτά του S2000. Μετά τις νέες προσθήκες στο μηχανοστάσιο, ο εργοστασιακός συμπλέκτης θα αντιμετώπιζε θέματα, γι ’αυτό και αντικαταστάθηκε με το stage 2 kit της SPEC με kevlar δίσκο και με ενισχυμένο πλατό και τον συνδύασε με ένα νέο ελαφρωμένο βολάν αλουμινίου της Fidanza. Οι παραπάνω είναι οι extra προσθήκες στο setup του Παύλου, ενώ από το προηγούμενο setup έχουν παραμείνει το Gen 1 water methanol kit της AEM με το μεγάλο μπεκ, το front mount intercooler από της Hercules Parts, η σκάστρα της HKS και τέλος η φιλτροχοάνη της Injen.

Με τα παραπάνω, το Lexus απέδωσε στο Dynapack δυναμόμετρο της Hondasport Nikiforos 377wHp στον κόφτη σχεδόν (6.600rpm), με 40kgm ροπής στις 6.400rpm. Υπεύθυνος για τον προγραμματισμό είναι ο Marco, γνωστός του Παύλου, που έχει το ίδιο αυτοκίνητο στη μακρινή Κίνα. Ο Παύλος κάνει τις δοκιμές του, στέλνει τις ανάλογες πληροφορίες στον Marco και με τη σειρά του αυτός ετοιμάζει το file που στέλνει πίσω στον Παύλο, μετά ο Παύλος περνάει μόνος του το νέο file, ξανά δοκιμές κ.ο.κ, με την επικοινωνία αυτή να έχει αρκετά “back and forth” μέχρι να φτάσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τυπική διαδικασία

Τα κιλά του IS είναι αρκετά, 1.600kg για την ακρίβεια χωρίς οδηγό και συνοδηγό, οπότε με δύο άτομα μέσα το βάρος ξεπερνούσε τα 1.800kg, γι’ αυτόν τον λόγο γνωρίζαμε από την αρχή ότι η φάση των μετρήσεων είναι μια δύσκολη διαδικασία με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Βέβαια, η λογική του Παύλου για τη βελτίωση του IS από την αρχή δεν ήταν οι χρόνοι στο δρόμο ή τις πίστες. Μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο φουλ ντυμένο με όλες τις μοντέρνες ανέσεις και με παιδικό κάθισμα. Για την ιστορία δεν έγραψε καθόλου κακούς χρόνους, με το 400άρι να ολοκληρώνεται σε 13,76sec, με 168km/h έξοδο, με 2,85sec για τα πρώτα 18m και 6,62sec για το 0-100km/h, με αρκετό σπινιάρισμα για τις πρώτες δύο σχέσεις. Στις roll μετρήσεις με 2η σχέση στο κιβώτιο χρειάστηκε για το 60-160Km/h 9,22sec (με το προηγούμενο setup με τα 274Ps είχαμε σημειώσει 20,78sec) και για το 100-200km/h ξερό 13sec. Σε σύγκριση με το παλιό Setup είναι κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα, ενώ σύμφωνα με τον Παύλο ο εργοστασιακός χαρακτήρας του αυτοκινήτου έχει μείνει πρακτικά αναλλοίωτος.

Θα γίνει 2JZ;

Ανήσυχο πνεύμα ο Παύλος, δεν θα μου φανεί καθόλου περίεργο αν μας ξαναστείλει μήνυμα για νέα παρουσίαση με νέο setup, αν και το ήδη υπάρχον έδειξε να τον καλύπτει αρκετά. Το κακό με οτιδήποτε γίνει από εδώ και πέρα είναι ότι θα αλλάξει εντελώς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου με την καθημερινότητα να μας αποχαιρετά, αλλά ποτέ δεν ξέρεις…

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

IS300 stroker kit

Rotrex C38-81 κομπρέσσορας

PowerUP Exhaust σύστημα εξαγωγής

AEM κιτ ψεκασμού μεθανόλης

HKS SSQV σκάστρα

Injen φιλτροχοάνη

Hercules Parts intercooler

ΑΕΜ AFR gauge

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

SPEC Stage 2 συμπλέκτης

Fidanza αλουμινένιο βολάν

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Tein Comfort Sport coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Custom Lexus IS F-Sport εμπρός προφυλακτήρας

Lexus IS 250 Sport πίσω lip προφυλακτήρα

Lexus IS 250 Sport αεροτομές

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: Lexus IS-F εξαπίστονες δαγκάνες, διαιρούμενοι δίσκοι 360mm, Stoptech σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Πίσω: Lexus IS-F διπίστονες δαγκάνες, διαιρούμενοι δίσκοι 340mm, Stoptech σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Hereborrani Venerdi CL105 8,5Jx19in, ελαστικά Dunlop SP Sport Maxx 225/35 μπροστά,

Hereborrani Venerdi CL105 9,5Jx19in, ελαστικά Dunlop SP Sport Maxx 245/35 πίσω

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της HondaSport Nikiforos

Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 377/6.600

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 40/6.400

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης: +116%

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,79

0-80         5,07

0-100       6,62

0-120       8,48

0-140       10,32

0-160       13,01

0-180       15,43

0-200       19,62

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,85        43,97

60       5,23        82,33

100     6,73        101,34

200     9,36        131,74

400    13,76       168,10

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120              4,69

60-160              9,22

100-200           13,00

 

Αρθρογράφος

 

O Chris Bangle εντυπωσιάζεται από τη σχεδίαση του Xiaomi SU7

O Chris Bangle εντυπωσιάζεται από τη σχεδίαση του Xiaomi SU7

Το ηλεκτρικό σεντάν SU7 είναι η «σωστή αρχή» για την Xiaomi, λέει ο πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, Chris Bangle.