Mazda MX-5 NC Supercharger 248Ps

Mazda MX-5 NC Supercharger 248Ps

Daddy’s Toy…

190 mazda mx5 1Ο Κώστας είναι πρώτα και πάνω από όλα ένας ευτυχής και συνεπής οικογενειάρχης, πατέρας τριών παιδιών, βρεφικής έως εφηβικής ηλικίας. Έναν μόλις χρόνο πριν, έχοντας βάλει σε μια σειρά τις οικογενειακές του υποχρεώσεις, «επέτρεψε» στον εαυτό του να πραγματοποιήσει μια επιθυμία του, αυτήν της απόκτησης ενός πισωκίνητου roadster. Με οικονομικά και φορολογικά κριτήρια αρχικά, ένα MX-5 NC 1.8 έμοιαζε να πληροί τις προδιαγραφές και να ικανοποιεί τις απαιτήσεις, χωρίς να πλήττει σοβαρά τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αλλά και χωρίς να προκαλεί. Ταυτόχρονα, είναι αξιόπιστο και βελτιώσιμο, άρα αυτομάτως και μονόδρομος. Η συνέχεια αποδείχθηκε «ξεσηκωτική» σε τέτοιο βαθμό, ώστε από τη stock μορφή που ο Κώστας αγόρασε το NC του, να φτάσει σε σημείο εξέλιξης ικανό ώστε να χαρακτηριστεί ως το καλύτερο -ίσως- 1800άρι NC επί ελληνικού εδάφους...

Case Study…

190 mazda mx5 2Η ιδιαιτερότητα αυτού του Miata έγκειται στο γεγονός ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα case study όχι απλά ενός «ανήσυχου» ιδιοκτήτη, αλλά μιας ολόκληρης εταιρείας, αφού το NC του Κώστα ήταν το πρώτο 1800άρι παγκοσμίως (!), στο οποίο τοποθετήθηκε το Rotrex C30-84 Supercharger Kit της αμερικανικής Kraftwerks! Η εταιρεία ανακοινώνει 4,5 ώρες χρόνο τοποθέτησης του bolt-on kit, που περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα ευμέγεθες front mount intercooler 8 σειρών με πάχος 203mm και παροχή έως 460whp, ψυγείο λαδιού για τον κομπρέσορα μαζί με φίλτρο και ανεξάρτητο δοχείο λαδιού, ιμάντες, τροχαλίες, κολάρα σιλικόνης, αλουμινένιες σωληνώσεις (διαμέτρου 63,5mm προς το intercooler και 76,2mm προς την πεταλούδα εισαγωγής), σκάστρα, φιλτροχοάνη, καθώς και μια 4άδα μπεκ παροχής 550cc/min και μια αντλία βενζίνης 265lt/h, αμφότερα της Grams Performance. Ο αναπρογραμματισμός της ΟΕΜ ECU έγινε από την επίσης αμερικανική Dynotronics, επίσημο βελτιωτή των Miata του Mazda MX-5 Cup. Η επανατοποθέτηση της ECU στον MZR 1.8 ήρθε παρέα με ένα custom 4-2-1 χταπόδι, έναν Magnaflow 200cpi καταλύτη και ένα τελικό καζανάκι της Milltek. Επόμενο ραντεβού, στο δυναμόμετρο της Dynoworx, προκειμένου να αποκαλυφθεί η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Τα 245Ps (+119Ps από το stock) και τα 26,3kgm (+9,3kgm από το stock) αναμφισβήτητα είναι εντυπωσιακά νούμερα, ειδικά αν αναλογιστείς ότι μιλάς για κλειστό μοτέρ και πίεση υπερπλήρωσης μόλις 0,5-0,6bar! Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι καμπύλες ιπποδύναμης και ροπής, που πέρα από τα απόλυτα νούμερα απόδοσης, αποκαλύπτουν τη γεμάτη λειτουργία του μοτέρ και τη συνεχώς αυξανόμενη απόδοσή του μέχρι το όριο περιστροφής. Ο στόχος επετεύχθη και με το παραπάνω, αφού το NC απέκτησε μπόλικη επιπλέον δύναμη, κυρίως όμως αξιόπιστη, φιλική και αξιοποιήσιμη. Όπως, όμως, ήδη έχετε καταλάβει από τις φωτογραφίες του Γιάννη, οι επεμβάσεις σε αυτό το NC δεν σταματούν εδώ...     

PB MotorSport & Racecraft…   

190 mazda mx5 3Ο Κώστας έψαξε, διάβασε και μοιράστηκε με πολλούς από το forum mymx-5 τις σκέψεις και τις ανησυχίες του, επιλέγοντας σχολαστικά τα aftermarket εξαρτήματα που θα συνδύαζε προκειμένου να φτάσει στον τελικό του στόχο. Με την ίδια λογική, κατέληξε και στην PB MotorSport, υπεύθυνη για την υλοποίηση και τη συνεχή υποστήριξη, αλλά και στη Racecraft για την περαιτέρω εξέλιξη του Miata. Αμφότερες είναι γνωστές, εξειδικευμένες και καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο των αγώνων και του tuning, με εξαιρετικά δείγματα γραφής, πολλά από τα οποία έχουν ήδη περάσει από τις σελίδες του Power. Έτσι, παρέα με το Supercharger Kit, τοποθετήθηκαν ένας ενισχυμένος συμπλέκτης και ένα ελαφρωμένο (3,8kg) βολάν της Flying Miata, καθώς και ένα «κοντύτερο» κορονοπήνιο από Mazda B2000 (τελική σχέση μετάδοσης 4,4:1, stock 4,1:1) μαζί με το ΟΕΜ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης από το δίλιτρο NC. Εξαρχής ο τελικός προσανατολισμός ήταν αυτός ενός ικανού και αποτελεσματικού track day car, άρα στήσιμο και φρένα έπρεπε με τη σειρά τους να αναβαθμιστούν. Επώνυμες λύσεις και εδώ οι επιλογές του Κώστα, με την τοποθέτηση του Meister R Zeta-S coilover kit αλλά και των αντιστρεπτικών του RX-8, τόσο μπροστά όσο και πίσω, παρέα με τα ρυθμιζόμενα end links της I.L Motorsport. Την ακούραστη επιβράδυνση του ούτως ή άλλως σχετικά ελαφρού Miata έχουν αναλάβει τα υλικά τριβής HP+ της Hawk, σε συνδυασμό με σωληνάκια υψηλής πίεσης της I.L Motorsport και υγρά φρένων Super Blue της Ate. Στο πλαίσιο της βελτίωσης της αίσθησης, της οδικής συμπεριφοράς αλλά και της ασφάλειας, προστέθηκαν επίσης οι εμπρός και πίσω μπάρες θόλων καθώς και το δέσιμο του διαφορικού της I.L Motorsport, όπως και το custom made roll bar της ελληνικής CCR Works. Τελευταία πινελιά, η αναβάθμιση του εσωτερικού, με την τοποθέτηση του Sparco suede τριάκτινου τιμονιού και των Sparco Evo 2 buckets με τις μαύρες ζώνες τεσσάρων σημείων να απογειώνουν συνδυαστικά την εμφάνιση του πιστάδικου NC. Τώρα, for sure, είναι track ready…

In & Out of the track...

190 mazda mx5 4Ομολογώ πως ανυπομονούσα να γνωρίσω από κοντά τον Κώστα, να συναντήσω το προσεγμένο του NC και να μάθω τα πάντα για αυτό. Αν εξαιρέσεις την επιλογή διάστασης τροχών-ελαστικών (9Jx17in, 225/45 μπροστά, 255/40 πίσω), που βέβαια έχει ως στόχο την απόλυτη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου στο περιβάλλον της πίστας, κυνηγώντας τα δέκατα του δευτερολέπτου στο γυρολόγιο, οι επιλογές στο σύνολό τους μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους. Στοχευμένες και αποδοτικές, έχουν αποτέλεσμα ένα ολοκληρωμένο και ομοιογενές σύνολο, με εντυπωσιακό drive comfort, σε σημείο που άνετα το χρησιμοποιείς και για τη βόλτα σου, για να μην πω ακόμα και ως everyday car -με κάποιες μικρές παραχωρήσεις. Ο MZR εξακολουθεί να είναι ελαστικός και γραμμικός στην απόδοση, με τη διαφορά ότι από τις 4.000-4.500rpm και πάνω έχει ψυχή και ωραίο ήχο με σκασίματα στο πάτα-άσε και στις αλλαγές από το τελικό καζανάκι της Milltek. Παρ’ όλα αυτά, πιστόλι δεν το λες. Θέλει «κυνήγι» και rpm προκειμένου ο κομπρέσορας να μένει «φουσκωμένος», μαζεύει μεν χιλιόμετρα αλλά δεν το δείχνει λόγω της απουσίας κάποιου ξεσπάσματος, την ίδια στιγμή που οι τροχοί δείχνουν να το «περιορίζουν»... Το πόρισμα του VBOX III μας επιβεβαιώνει. Παρά το launch control και τη flat shift λειτουργία που έχουν προστεθεί στον αναπρογραμματισμό της ECU, αλλά και τις γρήγορες και ακριβείς αλλαγές του Κώστα, το NC δεν μπορεί καν να σπάσει την πρόσφυση των ελαστικών πλάτους 255mm, να σπινάρει και να απλώσει την πρώτη στη μέτρηση από στάση, πετυχαίνοντας ένα “μετριοπαθές” 7,11sec για το 0-100km/h. Με άλλους τροχούς, το αμάξι δίχως αμφιβολία είναι ικανό για 1sec κάτω στη συγκεκριμένη μέτρηση, ενώ για το 400άρι που τώρα κάνει 14,89sec, βγαίνοντας με 156,51km/h, υπολογίστε χαμηλό 14άρι και +10km/h έξοδο. Αρνητικά επηρεάζονται φυσικά και οι ρεπρίζ, που εντέλει θυσιάζονται και αυτές στην ταχύτητα με την οποία μπορεί να εισέλθει και να διατηρήσει μέσα στη στροφή το track oriented NC. Υπό αυτές τις συνθήκες, είμαι σίγουρος ότι θα είναι βράχος, θα γαντζώνει και θα πετάγεται μπροστά στην έξοδο, παραμένοντας ακλόνητο στα δυνατά φρένα και το αποφασιστικό turn-in της επόμενης στροφής. Σίγουρος είμαι και για τα εντυπωσιακά αρνητικά και πλευρικά g που θα αναπτύσσει, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη του Κώστα στα ύψη! Και στην τελική, αυτό είναι που μετράει...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 83,1mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,8:1

 

Tuned by:

PB Motorsport, Λεωφόρος Λαυρίου 91, Γλυκά Νερά

 

TUNING SPECS:

Kraftwerks Rotrex Kit

Dynotronics EcuTek Tune/RaceRom

Custom 4-2-1 χταπόδι

Magnaflow 200cpi καταλύτης

ΟΕΜ μεσαίο καζανάκι

Milltek τελικό καζανάκι

ScanGauge II

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Μπροστά: Meister R Zeta-S coilover kit, ελατήρια 7kg/mm, I.L motorsport adjustable end links, Mazda RX-8 αντιστρεπτική

Πίσω: Meister R Zeta-S coilover kit, ελατήρια 5kg/mm, I.L motorsport adjustable end links, Mazda RX-8 αντιστρεπτική

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

OEM 6τάχυτο κιβώτιο, Flying Miata Stage 1 συμπλέκτης, ελαφρωμένο βολάν 3,6kg, Mazda OEM διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, κορονοπήνιο 4,44 από Mazda B2200

ΑΜΑΞΩΜΑ:

I.L motorsport δέσιμο διαφορικού

I.L motorsport μπάρες θόλων μπροστά-πίσω

Sparco Evo 2 buckets

Sparco ζώνες 4 σημείων

Sparco τιμόνι 350mm

CSR Rollbar

ΦΡΕΝΑ:

Μπροστά: ΟΕΜ δαγκάνες, Hawk HP+ τακάκια, ΟΕΜ αεριζόμενοι δίσκοι 290mm, I.L motorsport σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Ate Super Blue υγρά φρένων

Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, Hawk HP+ τακάκια, ΟΕΜ δίσκοι 280mm, I.L motorsport σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Ate Super Blue υγρά φρένων

 

 

ΤΡΟΧΟΙ:

Enkei RPF1 9Jx17in et45, ελαστικά Toyo R1R 225/45/17 μπροστά, 255/40/17 πίσω 

 

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,47

0-80                 4,84

0-100               7,11

0-120               9,22

0-140               12,22

0-160               15,45

           

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,84

80-110             3,32

100-140           4,59

ΚΜ/Η             SEC

80-110             4,85

100-140           6,23

ΚΜ/Η             SEC

100-140           9,93

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,51     @        49,12

60        4,86     @        80,16

100      6,49     @        116,86

200      9,78     @        125,17

400      14,89   @        156,51

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             6,76

60-160             13,19

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Επίσημο: Νέο Peugeot 5008 και Ε-5008

Επίσημο: Νέο Peugeot 5008 και Ε-5008

Η τρίτη γενιά του Peugeot 5008 περνά αρχικά από την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα και θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο...