Mazda RX-8 13B-REW 340Ps

Mazda RX-8 13B-REW 340Ps

Rotary passion

Πώς τα φέρνει καμιά φορά η τύχη, ρε παιδί μου, το RX-8 του Δημήτρη το εντόπισε ο Βούρβαχης στο συνεργείο Tountas Garage στο Μενίδι και όταν πήρα τα στοιχεία του από τον Σωτήρη Τούντα και επικοινώνησα βγήκαμε και γείτονες. Το μαγαζί του είναι 30 μέτρα από τα νέα γραφεία του περιοδικού και δεν είχαμε συναντηθεί στο δρόμο ποτέ. Όπως μου είπε ο Δημήτρης, αυτό το αυτοκίνητο από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε έγινε όνειρο ζωής του να το αποκτήσει. Το 2008 κατάφερε να αγοράσει αυτό εδώ το μαύρο RX-8 Cosmo και δεν πέρασε ένας χρόνος που άρχισε να ψάχνεται σχετικά με τη βελτίωσή του. Διάλεξε τα aftermarket ένα-ένα, τα περισσότερα γνήσια τα προμηθεύτηκε από την JDM-R, όπου έκανε και το πρώτο engine swap σε 13Β. Ο Χρήστος Τσιγάρας του προσέφερε πολλές τεχνικές γνώσεις πάνω στον wankel κινητήρα και στο χώρο της βελτίωσης και στη συνέχεια η τυχαία γνωριμία του με τον Σωτήρη Τούντα σε ένα tuning festival του κόλλησε για τα καλά το μικρόβιο της βελτίωσης, η οποία, ως γνωστόν, είναι μια ασθένεια ανίατη που κατατρώει τον ελεύθερο χρόνο αλλά και το πορτοφόλι. Από το 2015 και μετά, το αυτοκίνητο έγινε πλήρης ανακατασκευή με καινούριο μοτέρ, όπου όλα τα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά του συστήματα έγιναν στις εγκαταστάσεις της Tountas Garage, όπου μετά από πολλή μελέτη και ατελείωτες ώρες εργασίας καταλήξανε στο σημερινό αποτέλεσμα.

Και τι αποτέλεσμα

Αυτό εδώ το στολίδι! Δεν ξέρω αν σας αρέσει ή αν συμφωνείτε με τις στιλιστικές επιλογές του Δημήτρη, αλλά το γεγονός ότι έχει πέσει άπειρη δουλειά και μεράκι σε αυτό το αμάξι είναι αδιαμφισβήτητο. Αρκεί να ανοίξεις για ένα δευτερόλεπτο το καπό και θα το καταλάβεις, σε σκιά όμως γιατί στον ήλιο θα στραβωθείς. Όλα αυτά τα νίκελ και τα αλουμίνια που βλέπετε είναι γυαλισμένα στο χέρι, με σβουράκια και αλοιφή και του έχουν φάει πάνω από 200 ώρες, για να μην πω τι γίνεται μέσα στην καμπίνα που το έχει κάνει Enterprise. Μέχρι και ολόκληρο laptop έχει ενσωματώσει στο ταμπλό στη θέση της εργοστασιακής οθόνης του RX-8, μόνο που αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο και έχει τοποθετηθεί με ιδιοκατασκευή στο καπάκι από ρητίνη. Ας τα πάρουμε όμως με τη γνωστή, αγαπημένη μας σειρά, ξεκινώντας από το μοτέρ. Αυτό είναι το 13B-REW από τον «μπαμπά» του RX-8, το θρυλικό RX-7 FD που -κατά τη γνώμη μου- είναι το ομορφότερο ιαπωνικό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Ο κινητήρας μπορεί να μοιάζει με αυτόν του RX-8, αλλά δεν έχει τις βάσεις του στο ίδιο σημείο, με αποτέλεσμα να χρειάζεται ειδική γέφυρα με θέσεις για τις βάσεις του κινητήρα, την οποία κατασκεύασαν στην Tountas Garage έτσι ώστε να πέσει το μοτέρ ακριβώς στην ίδια θέση που ήταν και το εργοστασιακό και να μην υπάρχουν προβλήματα με το σασμάν και τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου. Στον κινητήρα έχει γίνει θυρίδωμα -street port-, ενώ ανοιγμένες είναι και οι εισαγωγές με τις πεταλούδες. Το κάτω μέρος της εισαγωγής είναι από το τριρότορο 20Β, προσαρμοσμένο στον 13Β, το οποίο -όπως φαντάζεστε- επιτρέπει σε πολύ περισσότερο αέρα να περάσει προς το μοτέρ. Το κάρτερ είναι αλουμινένιο της Χcessive manufacturing, χυτό, με μεγάλη αντοχή και προσθέτει ένα ακόμα καλό δέσιμο στο μπλοκ. Η τουρμπίνα είναι η Greddy TD06-25G, η οποία μπορεί να αποδώσει πολύ παραπάνω απ’ όσο εδώ, αλλά ο Δημήτρης θέλει το αυτοκίνητο να κάνει δέκα συνεχόμενους γύρους στα Μέγαρα και η εισαγωγή να είναι κρύα, οπότε στο 0,6bar που το δουλεύει υπολογίζεται γύρω στα 340-350Ps, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους χρόνους που μετρήσαμε με το Vbox. Για τις θερμοκρασίες που λέγαμε, η Tountas Garage έχει τοποθετήσει το ψυγείο νερού και το intercooler σε V-Mount διάταξη και το αποτέλεσμα είναι πολύ ικανοποιητικό. Αφού, να φανταστείτε, ακριβώς μετά από τις μετρήσεις ανοίξαμε το καπό και μου λέει ο Δημήτρης, για πιάσε εδώ... και ενώ πήγα διστακτικά να ακουμπήσω την εισαγωγή, πρέπει να είχε γύρω στους 45 βαθμούς. Το χειμώνα μού είπε δεν του φτάνει μια απλή βόλτα για να ζεσταθεί, θέλει πολύ δρόμο. Τι άλλο θέλει πολύ όμως απ’ ό,τι ξέρουμε καλά το RX; Σωστά... βενζίνη! Δύο ειδών μπεκ, με 550cc και 850cc/min παροχή, τροφοδοτούνται από μία αντλία της Sard με 295lt/h μέσω σωληνώσεων υψηλής πίεσης και custom μπεκιέρα της Tountas Garage. Δεν τον ρώτησα τον Δημήτρη πόσο καίει, δεν μου αρέσει να ρωτάω βλακείες. Έτσι κι αλλιώς η απάντηση στην ερώτηση «πόσο καίει» από τον ιδιοκτήτη ενός RX δεν μπορεί ποτέ να αποτυπωθεί στο χαρτί γιατί πάντα περιλαμβάνει χυδαίους σεξιστικούς χαρακτηρισμούς.

Τα πάντα όλα

Η εξάτμισή του είναι σχετικά αθόρυβη -για τέτοιο μοτέρ- και αυτό γιατί είναι με custom 76mm downpipe ταιριασμένο σε μια GReddy 80mm με δύο καταλύτες από την Ninos R&D και σας πληροφορώ ότι το ακολουθούσα ανεβαίνοντας όλη την Πεντέλη και δεν μύρισε τίποτα, κάτι που δεν παίζει για θυριδωμένο wankel, κανονικά έπρεπε να γίνω σαν αυτούς που μπήκαν πρώτοι στο Chernobyl. Τη διαχείριση των παραμέτρων του κινητήρα έχει αναλάβει ένας Apexi Power FC, τον οποίο έχει προγραμματίσει ο DocMar (Γιώργος Μαράβας), ενώ για τα υπόλοιπα συστήματα έχει διατηρηθεί ο εργοστασιακός εγκέφαλος του RX-8. Το DSC δεν υπάρχει πια λόγω απώλειας της ηλεκτρικής πεταλούδας γκαζιού. Την πλεξούδα της ECU έχει φτιάξει ο ίδιος ο Δημήτρης (Gemini Motorsport), αφού τα ηλεκτρολογικά είναι η δουλειά του. Το ίδιο έχει κάνει και με τα ηλεκτρονικά της καμπίνας και τα όργανα ελέγχου, με το 10in CarPC που ανέφερα πριν και τα όργανα της Innovate που περιλαμβάνουν πίεση βενζίνης, afr meter, δύο πυρόμετρα (ένα για κάθε ρότορα), θερμοκρασία και πίεση λαδιού και τέλος ένα GReddy Profec B boost controller. Στον τομέα της μετάδοσης, την extra δύναμη έχει αναλάβει να διαχειριστεί ένας εξάφτερος συμπλέκτης της Exedy με ίδιας μάρκας ελαφρύ βολάν που μέσω του εργοστασιακού κιβωτίου στέλνουν την κίνηση σε ένα δισκάτο μπλοκέ δύο δρόμων της Cusco. Να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα πράγματα δεν ταίριαζαν γάντι και το πάντρεμά τους έγινε με διάφορες πατέντες της Tountas Garage. Ο κεντρικός άξονας είναι ενισχυμένος από την Αxotechniki. Γενικά σε αυτό το αυτοκίνητο έχει πέσει πάρα πολλή δουλειά και σε προσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο, κάτι που φαίνεται και από την προσοχή που έχει σε κάθε λεπτομέρεια, αλλά και από το ότι είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Η καρότσα είναι ενισχυμένη με μπάρες θόλων της Cusco, ενώ έχει ελαφρώσει κατά 10kg με την αντικατάσταση της εμπρός και πίσω εργοστασιακής τραβέρσας με σωληνωτές από την JDM-R. Η μπαταρία έχει μετακομίσει στο πορτ μπαγκάζ και η κατανομή βάρους έχει διατηρηθεί στο εργοστασιακό 50/50. Η ανάρτηση είναι η ρυθμιζόμενη Tein Type Flex με Autoexe αντιστρεπτικές και τα φρένα είναι διαιρούμενοι δίσκοι με δαγκάνες Hispec εμπρός-πίσω. Το χειρόφρενο όμως είναι η καλύτερη πατέντα που έχω δει και μία λύση σε μια απορία που με απασχολούσε καιρό. Είναι υδραυλικό, με δικές του τετραπίστονες δαγκάνες Hispec και τρομπάκι της Wilwood, αλλά με τον εργοστασιακό λεβιέ, ο οποίος συνδέεται με το τρομπάκι με ντίζες. Μία πατέντα της Tountas Garage που τα σπάει, γιατί επιτέλους απέκτησε το RX-8 χειρόφρενο, αφού το εργοστασιακό όχι απλά δεν πιάνει εν κινήσει, αλλά με το ζόρι το κρατάει στην ανηφόρα.  

     

Αμαξάρα!

Στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν υπάρχει. Κάνει ό,τι θέλεις και δεν χαμπαριάζει από τίποτα. Ακόμα και όταν του πάτησε τα φρένα ο Δημήτρης με 220km/h, ενώ ακόμα έστριβε, αυτό αντέδρασε όπως θα αντιδρούσε ένα εργοστασιακό καινούριο με 140km/h ή το ταλαίπωρο το δικό μου με 100km/h. Είναι και τα ζαντολάστιχα βέβαια που το βοηθούν με τα φαρδιά Toyo R888, αλλά, όπως και να το κάνεις, τα 220 είναι 220. Το μοτέρ δεν το καταλαβαίνεις ότι είναι turbo, γιατί δεν κάνει κάποιο ξέσπασμα  πουθενά. Η μεγάλη τουρμπίνα που λειτουργεί σε χαμηλή πίεση «φουσκώνει» ίσα-ίσα στις χαμηλές rpm και λίγο περισσότερο στις ψηλές, δίνοντας μία αναλογική αύξηση στην ισχύ χωρίς να δυσκολεύει την πρόσφυση, ειδικά στην έξοδο των στροφών με πατημένο γκάζι, κάτι που ευνοεί τους χρόνους στην πίστα, όπου είναι και το ζητούμενο από τον Δημήτρη. Δεν το έχει φτιάξει το αυτοκίνητο για κόντρες, ούτε και έχει κάνει ποτέ. Αφού όταν του είπα ότι πρέπει να το μετρήσουμε από στάση, είπε «ωχ, κάτσε να δούμε πώς θα το κάνουμε». Η αλήθεια είναι ότι με τα 19αρια R888 και τον εξάφτερο δίσκο και εγώ ανησύχησα προς στιγμή για το κιβώτιο, αλλά ευτυχώς ο Δημήτρης το ξεκίνησε με λίγο πατινάρισμα και δεν ζορίστηκαν τα μηχανικά πολύ. Ακόμα κι έτσι όμως το 5,45sec για τα 0-100km/h και τα 13,67sec για το τετρακοσάρι είναι πολύ καλοί χρόνοι για αυτοκίνητο που δεν φτιάχτηκε γι’ αυτή τη δουλειά. Αυτό το RX-8 είναι φτιαγμένο και στημένο για να κρατάει όσο το δυνατόν περισσότερο και να είναι ισορροπημένο στη συμπεριφορά του στην πίστα και σε αυτό είναι πάρα πού επιτυχημένο. Αν το είχε φτιάξει για παντιλίκια (όπως θέλω να κάνω εγώ το δικό μου), δεν θα είχε 19άρες με semi-slicks. Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που, από άποψη δουλειάς, ποιότητας και ανταλλακτικών, θα μπορούσε άνετα να είναι το cover story του τεύχους, αλλά η ιπποδύναμή του είναι λίγη γι’ αυτό. Μπορεί πολύ εύκολα να ανέβει βέβαια με το setup που έχει ήδη .με λίγη ρύθμιση, καύσιμο και πίεση, αλλά για τη χρήση που του κάνει ο Δημήτρης δεν την χρειάζεται. Περισσότερα προβλήματα θα φέρει παρά όφελος. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Wankel

Κυβισμός: 1308

Σχέση Συμπίεσης: 9:1

Engine swap 13B-REW street port by Tountas Garage

Πολλαπλή εισαγωγής 13B RE με porting και κάτω εισαγωγή από 20Β 

Ανοιγμένη πεταλούδα γκαζιού 13B-RE

Κάρτερ της Xcessivemanufacturing

Greddy TD06-25G Turbo

Custom μπεκιέρες  

Sard fuel collector tank

Sard αντλία βενζίνης 295l/h

Ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeromotive

Primary injectors 550cc/min secondary injectors 850cc/min

Custom V-mount Intercooler

Custom ψυγείο νερού Griffin V-mount

Coolingmist intercooler waterspray

Δοχείο νερού Sard

Wastegate Tial 38mm

Custom 76mm downpipe

Custom JDM-R/Greddy Trust εξάτμιση 80mm

Δύο καταλύτες από NINO R&D

Custom braided σωληνώσεις λαδιού και βενζίνης Tountas Garage

Apexi Power FC engine management Tunned by DocMar

Custom twin ECU Engine harness

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Βολάν Exedy racing

Συμπλέκτης εξάφτερος Exedy Hyper single Clutch custom Tountas Garage

Ενισχυμένος κεντρικός άξονας από Αxotechniki

Cusco 2way μπλοκέ διαφορικό

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Windows 10in CarPC

Dashcommand gauge Management with Innovate bus for engine management

Innovate όργανα διαχείρισης: πίεση βενζίνης, afr meter, θερμοκρασία και πίεση λαδιού

Pinapple racing διπλά όργανα θερμοκρασίας καυσαερίων

Greddy profec B boost controler

Προφυλακτήρας εμπρός Mazdaspeed

Mazda custom side-skirts

Custom πίσω φτερά carbon By Tountas Garage

Custom Ings+1 πίσω προφυλακτήρας Tountas Garage

Varis carbon καπό

Carbon πίσω αεροτομή GT Wing

Μπάρες θόλων Cusco

Custom βάσεις μηχανής και γέφυρα Tountas Garage

Custom σωληνωτές τραβέρσες  By JDM-R

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Tein Type Flex Sport spec Coilovers

Autoexe αντιστρεπτικές

Hispec Monster τετραπίστονες δαγκάνες με διαιρούμενους δίσκους 335x32mm εμπρός

Hispec Ultralite διπίστονες δαγκάνες με διαιρούμενους δίσκους 323x24mm πίσω

Υδραυλικό χειρόφρενο με τετραπίστονες Hispec custom Tountas Garage

ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες Work VS-KF 9Jx18in εμπρός, 9Jx19in πίσω

Λάστιχα Toyo R888 245/40/18 εμπρός, 245/35/19 πίσω.

TUNED BY:

Tountas Garage

Ι. Βρεττού 16, Αχαρνές 136 72

τηλ: 21 0240 4910

http://www.tountasgarage.com

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCK CAR*

0-60                 2,93          3,1

0-80                 4,01          4,8

0-100               5,45          6,5

0-120               7,16          8,9

0-140               9,49          11,5

0-160               12,26        15,6

0-180               15,72        20,3

0-200               19,16        26,5

 

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,56     @        53,14

60        4,58     @        89,25

100      6,04     @        107,11

200      8,97     @        136,14

400      13,67   @        169,53

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,28

80-110             2.66

           

KM/H             SEC

100-140           5.78    

 

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,23

60-160             9,33

100-200           13,71

 

Αρθρογράφος

 

Peugeot 508 GT 225Ps EAT8

Peugeot 508 GT 225Ps EAT8

Το δοκιμάσαμε στην έκδοση diesel με τους 180 ίππους, που μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Το Peugeot 508, όμως, είχε έναν ακόμα κρυμμένο άσσο στο μαν...