Mercedes-AMG A35 4matic 306Ps

Mercedes-AMG A35 4matic 306Ps

H ιδανική Α-Class

Η έκδοση Α35 AMG βγήκε για να καλύψει το τεράστιο κενό των 220Ps που υπήρχε στη γκάμα του μοντέλου, ανάμεσα στην «απλή» δίλιτρη Α250 και την απόλυτα hardcore Α45 AMG. Στην προσπάθεια, λοιπόν, αυτή του να μην υπάρχει ένα τόσο τεράστιο σκαλοπάτι ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, η Mercedes πέτυχε τον ιδανικό συνδυασμό γι’ αυτό το μοντέλο, κατασκευάζοντας ένα σύνολο που είναι “τόσο όσο” σε όλα του. Είναι δυνατό όσο χρειάζεται, σπορ όσο χρειάζεται, διακριτικό όσο χρειάζεται και εξίσου εύχρηστο στην καθημερινότητα. Στην Α250 θα βρεθούν κάποιοι να πουν «θα ήθελα λίγο δύναμη ακόμη» και στην Α45 AMG θα βρεθούν ακόμα περισσότεροι που θα πουν «είναι σκληρή και δεν κάνει για κάθε μέρα». Και οι δύο αυτοί τύποι αγοραστών θα «τα βρούνε» κάπου στη μέση, ακριβώς εκεί που βρίσκεται αυτή εδώ η έκδοση. Εδώ κανένας δεν θα πει «δεν πάει...» και επίσης κανένας δεν θα πει «δεν παλεύεται στους καρόδρομους της Αθήνας», αρκεί να μην ξεχάσετε να κλικάρετε την optional ανάρτηση AMG Ride Control (+800 ευρώ) με τα ηλεκτρικά αμορτισέρ, η οποία μεταμορφώνει πραγματικά το αυτοκίνητο από πολεμικό σε αποδεκτά σφιχτό. Μόνο όποιος αναζητά το απόλυτο σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά έχει ουσιαστικό λόγο να πληρώσει τη διαφορά των 22.500 ευρώ για να φτάσει στην κορυφαία Α45 S AMG, η οποία έχει 421Ps και λειτουργία drift mode που την κάνει το απόλυτο παιχνίδι για μεγάλα παιδιά. Αυτή εδώ, η 35άρα AMG, ταιριάζει περισσότερο στον συνειδητοποιημένο οδηγό, ο οποίος θέλει μεν τις καλές επιδόσεις, αλλά θέλει και ένα χρηστικό και άνετο αυτοκίνητο για να μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε μέρα. 

All around

H A35 AMG είναι ένα αυτοκίνητο που θα καλύψει όλες σας τις ανάγκες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά σαν ένα κανονικό μικρομεσαίο hatchback, να σας πηγαίνει σε όλες τις διαδρομές που απαιτεί η ζωή, στην πόλη, εκδρομές, ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και το σημαντικότερο... μπορεί όταν ο δρόμος και η όρεξη το επιτρέπουν, να φορέσει τη στολή του πολέμου Sport+ και να καταπιεί μια στριφτερή διαδρομή καλύτερα από όλα τα αντίστοιχα μοντέλα. Είναι πιο ζωντανή και πιο συμμετοχική για τον οδηγό και από το Audi S3 και από την BMW M135i, τους δύο κύριους ανταγωνιστές της και φυσικά σαφώς ανώτερη λόγω τετρακίνησης από οποιοδήποτε FWD Hot-Hatch της κατηγορίας, με τα οποία όμως δεν έχει επαφή και στην τιμή.

Το εσωτερικό της δηλώνει σαφώς τον σπορ προσανατολισμό, με το πανέμορφο οπτικά αλλά και σαν αίσθηση τιμόνι και με τα καθίσματα με επένδυση δέρμα-alcantara που δηλώνουν και αυτά ακριβώς τον χαρακτήρα της, μιας και έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, χωρίς όμως να είναι στενά και υπερβολικά σφιχτά πάνω σου. Οι δύο ψηφιακές οθόνες 10,25in στη σειρά παρέχουν πλήρη πληροφόρηση για τον οδηγό, με την πρώτη να έχει διάφορες επιλογές απεικόνισης οργάνων και το υπόλοιπο ταμπλό είναι ποιοτικό και ευχάριστο με τον extra ατμοσφαιρικό φωτισμό (μέρος του πακέτου Premium με χρέωση €3.950) να δημιουργεί μια hi tech νεανική ατμόσφαιρα. Πολλές οι ρυθμίσεις, οι παράμετροι και οι χρωματισμοί που μπορείς να επιλέξεις, αλλά σε ένα τέτοιο μοντέλο, αυτά που μας ενδιαφέρουν κυρίως έχουν να κάνουν περισσότερο με την οδήγηση παρά με τα gadgets. Για αυτήν, η A35 διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+, Individual και Slippery) που η ονομασίες τους εξηγούν ακριβώς και πότε τα χρησιμοποιούμε. Αγαπημένο μας πάντα το Individual γιατί εντός πόλης, όσο και να θέλεις την καλή απόκριση του γκαζιού, τον ήχο και τις γρήγορες αλλαγές από το αυτόματο κιβώτιο, την ανάρτηση θα την προτιμάς πάντα στο Comfort. Μόνο σε πολύ καλό τάπητα ή σε πίστα έχει πραγματικό όφελος η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης.

Drivetrain

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος με την κωδική ονομασία M260 είναι αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό και twin-scroll τουρµπίνα, ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων Camtronic με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, σχεδιασμό Conishape στην κυλινδροκεφαλή και αντιτριβική επίστρωση Nanoslide στους κυλίνδρους. Αποδίδει 306Ps μεταξύ 5.800-6.100rpm και 41kgm μεταξύ 3.000 και 4.000rpm και συνδυάζεται αποκλειστικά με το εκπληκτικό 7άρι διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT 7G, το οποίο απορώ γιατί δεν είναι και το μοναδικό αυτόματο πλέον της Mercedes, αφού είναι πολύ καλύτερο από το αυτόματο εννιάρι σε όλα. Εκτός δηλαδή από σαφώς πιο γρήγορο, στο πρόγραμμα Comfort κάνει και ομαλότερες αλλαγές. Το μόνο που μπορεί να κάνει καλύτερα το 9άρι είναι επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης. Η μετάδοση γίνεται σε όλους τους τροχούς μέσω του  ηλεκτρομηχανικού συστήματος τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC, µε πολύδισκο συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό, ο οποίος μπορεί να κλειδώσει πλήρως και να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Η απόκρισή του είναι ακαριαία και όταν οι συνθήκες πρόσφυσης είναι χαμηλές, βοηθά πολύ στις εξόδους των στροφών.

Οδηγώντας

Φτάσαμε και στο ζητούμενο... αυτό που πραγματικά ενδιαφέρει όποιον είναι διατεθειμένος να πληρώσει €60.850 για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Τι είναι αυτό που προσφέρει η A35 AMG στον οδηγό της; Η απάντηση είναι: υψηλές επιδόσεις με απαράμιλλη σιγουριά. Είναι ένα αυτοκίνητο στο οποίο χρησιμοποιείς ακόμα και το τελευταίο από τα 306Ps χωρίς να σκεφτείς ποτέ ότι κινδυνεύεις. Είναι ικανό να στρίψει φουρκέτα με δευτέρα ή ακόμα με πρώτη ταχύτητα και τέρμα γκάζι και να μην κάνει “κιχ”! Οι μεγάλοι τροχοί των 19in με τα 235/35 Michelin pilot sport 4S σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο που έχει πρόσθετες ενισχύσεις σε σχέση με την απλή σειρά Α κάνουν τους εμπρός τροχούς να μένουν βιδωμένοι στην άσφαλτο. Απ’ όλες τις ηλεκτρικές κρεμαγιέρες της κατηγορίας, θεωρώ ότι η ΑMG A35 έχει τη μεγαλύτερη σαφήνεια. Και κυρίως; Την πιο αναλυτική αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας. Εκεί δηλαδή που συχνά βρίσκεται η αχίλλειος πτέρνα στη νέα εποχή υποβοήθησης.

Το φαρδύτερο μετατρόχιο και η εντελώς αλλαγμένη ανάρτηση εμπρός, που δεν μοιράζεται κανένα εξάρτημα από τις απλές A-Class, δείχνοντας την «βαρύτητα» που έχει επιδείξει η Mercedes σε αυτόν τον τομέα, φυσικά και δικαιολογεί μέρος του κοστολογίου, αφού σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής δεν συμβαίνει συχνά κάτι τέτοιο. Διαφορετικά ψαλίδια, άλλα γόνατα, αντιστρεπτικές, σινεμπλόκ ακόμα και η κρεμαγιέρα με το μεταβλητό βήμα είναι διαφορετική και εξαιρετική, πολύ καλύτερη από την αντίστοιχη του νέου S3 και λίγο καλύτερη από της M135i.

Το οδηγικό αποτέλεσμα είναι η A35 AMG να έχει άμεσο και γρήγορο τιμόνι, με πολύ καλή αίσθηση και επαναφορά. Θα στρίψει λοιπόν με τέρμα γκάζι παντού και πάντα, με μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και ο μόνος τρόπος για να αποσταθεροποιήσεις την ουρά της και να κάνεις ένα «εντυπωσιακό» πέρασμα (που δεν εξυπηρετεί σε τίποτα εκτός από την φωτογραφία), είναι να αφήσεις απότομα το γκάζι. Εκεί, θα αντιδράσει περισσότερο από όσο θα περίμενες από την μέχρι τώρα πεισματικά σταθερή και ακλόνητη συμπεριφορά της, κάτι που υποδηλώνει πως έχει «καταλάβει» ότι το έκανες επίτηδες και σου κάνει το χατίρι να παίξει μαζί σου. Φυσικά αυτό θα συμβεί μόνο στο πρόγραμμα Sport+, όπου το ESP έχει μπει σε λειτουργία «ok, τώρα παίζουμε», γιατί υπό κανονικές συνθήκες, πραγματικά δεν νομίζω ότι θα μπορούσε κάποιος να βγάλει αυτό το αυτοκίνητο από την πορεία του. Όπως είπα και πριν, ακόμα και με τέρμα στραμμένο τιμόνι, πρώτη και τέρμα γκάζι θα γυρίζει γύρω-γύρω χωρίς να ανοίγει την τροχιά του καν... (ναι, το έκανα και κόντεψα να βγω από το παράθυρο..).

Οι επιδόσεις του... είναι αυτές που περιμένεις από ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο 306 ίππων με μεγάλους τροχούς, γρήγορο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά και με τα κιλάκια του (1.570kg, ζωή να ‘χει..). Ξεκινάει ταχύτατα με ελάχιστο σπινιάρισμα, με ένα καλό 18άρι στα 2,33sec και περνάει τα 100km/h σε 5sec flat, με τα 400m από στάση να καλύπτονται σε 13,22sec, με ταχύτητα εξόδου 176,79km/h. Εύκολα, άνετα και χωρίς να κάνεις τίποτα. Το τιμόνι κρατάς και πατάς το γκάζι. Όλα αυτά όμως έχουν και το τίμημά τους... που έτσι όπως πάει το θέμα με την τιμή της βενζίνης, αυτά τα αυτοκίνητα θα γίνονται όλο και λιγότερο βιώσιμα για τα εργοστάσια άρα όλο και λιγότερα για εμάς. Η A35 AMG έχει όμως ένα εξής καλό χαρακτηριστικό. Μπορεί να κάψει και λίγο. Επειδή έτυχε να κάνω και ένα μικρό ταξίδι μαζί της, στο οποίο μετά από αρκετό καιρό συνάντησα δύο συνεχόμενα μπλόκα από τα οποία γλίτωσα (σπάνιο... παλιά ήμουν ο καλύτερός τους πελάτης..), είπα να μην πιέσω άλλο την τύχη μου και πήγαινα σταθερά με 140km/h, όπου εκεί η κατανάλωση έπεσε όντως στα 7,3lt/100km. Μέσα όμως, εδώ στα «λημέρια» μου, με σβέλτη οδήγηση πήρα το αίμα μου πίσω με αποτέλεσμα να φτάσει πάλι στο συνηθισμένο μου 12lt/100km. Πάντως όποιος αντέξει να την προσέχει σε αυτόν τον τομέα, θα δει ότι όντως μπορεί να κάψει πολύ λιγότερο από όσο θα περίμενε. Τώρα ποιος αγοράζει κάτι που γράφει στα φτερά του AMG Turbo και μετά οδηγεί με το μάτι στο οικονομόμετρο, δεν ξέρω, ούτε θέλω να μάθω...

+

Εμφάνιση

Ποιότητα

Κινητήρας-επιδόσεις

Λειτουργία κιβωτίου

Κράτημα

Υψηλή τεχνολογία

-

Τιμή

Τιμή βασικής έκδοσης A35 AMG 4MATIC 306PS: €60.850

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με ηλεκτρονικό έλεγχο βαλβίδων Camtronic

Κυβισμός: 1.991cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92mm

Σχέση συμπίεσης: 10:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin-scroll

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων   

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx19in

Ελαστικά: 235/35

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.436

Πλάτος (mm): 1.797

Ύψος (mm): 1.405

Μεταξόνιο (mm): 2.729

Βάρος (kg): 1.570

Χώρος αποσκευών (lt): 370

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 306/5.800

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 40,8/3.000-4.000

0-100km/h (sec): 4,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       189 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  8,1 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km):    12

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         2,57

0-80:         3,74

0-100:       5,01

0-120:       6,71

0-140:       8,65

0-160:       10,91

0-180:       13,88

0-200:       17,42

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,33:          54,87

60:        4,41:          89,47

100:      5,84:         109,71

200:      8,72:         140,24

400:     13,22:        176,79

 

Αρθρογράφος

 

Honda Civic Type R VS VW Golf GTI TCR

Honda Civic Type R VS VW Golf GTI TCR

Ποιο πέρασε πρώτο την γραμμή στα 400 μέτρα? Το χειροκίνητο Type R, ή το Golf με το DSG?