Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Ουκ εν τω πολλώ το ευ

Μέχρι σήμερα, είχα μείνει με την εντύπωση πως τα δίλιτρα μοτέρ της Mercedes-AMG είναι εντελώς τεζαρισμένα από το εργοστάσιο και δεν έχουν άλλη δύναμη να δώσουν. Όσα είχα δει μέχρι σήμερα, είτε στο δρόμο είτε σε παλιότερες δοκιμές, δεν πήγαιναν όπως θα έπρεπε για τα άλογα που δήλωναν. Τελικά, όμως, για το συγκεκριμένο μοτέρ, το μυστικό του «ξεκλειδώματος» της δύναμης και των επιδόσεων δεν βρισκόταν ούτε στα «εντόσθια», ούτε στην μεγάλη τουρμπίνα, ούτε στην τροφοδοσία, ούτε στο πρόγραμμα του κιβωτίου. Όλα αυτά είναι αρκετά ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή για να του δώσουν παραπάνω άλογα, αρκεί να βρεις το «κουμπί» του M133, το σημείο που «χωλαίνει» και δεν τον άφηνε να δείξει τα δόντια του. Δεν θα σας κρατήσω σε αγωνία, θα σας πω απλά πως από ό,τι κατάλαβα είναι οι θερμοκρασίες. Όταν καταφέρεις να καταπολεμήσεις την υψηλή θερμοκρασία στην εισαγωγή, τότε θα μπορέσεις να πάρεις και την δύναμη που περίμενες από αυτό το hardware, όπως με πολύ απλό τρόπο το έχει καταφέρει και ο φίλος μας ο Μηνάς, ο γνωστός σε πολλούς Oriakos GT, που κράτησε το nickname του και στο συνεργείο που διατηρεί, την Oriakos GT Garage. Το πώς ακριβώς το έχει καταφέρει, το μάθαμε αλλά δυστυχώς είναι “Top Secret”, δεν με αφήνει να το γράψω ο Μηνάς και με το δίκιο του, αφού έχει και ένα ρεκόρ να υπερασπιστεί…

Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Όταν όμως κάποιος τον ρωτήσει, αν είναι συνάδελφος ή άλλο συνεργείο, δεν έχει κανένα θέμα να αποκαλύψει τα μυστικά του και να βοηθήσει όσο μπορεί. Ο Μηνάς ξεκίνησε σαν εμένα, αφού έχουμε και παρόμοια ηλικία, με Uno Turbo και Punto GT και με αυτά του μπήκε το μικρόβιο της βελτίωσης. Ύστερα έπιασε δουλειά σε συνεργείο Mercedes-Benz, αλλά εκείνα τα χρόνια τα Merc ήταν μουργκάνες, ατμοσφαιρικά με χαμηλή απόδοση, μοτέρ για να κάνουν 800.000 χιλιόμετρα, αλλά από βελτίωση δεν άξιζαν τον κόπο. Όταν άρχισε να ξυπνάει η Mercedes και να βγάζει performance αυτοκίνητα ή μάλλον όταν άρχισαν στην Ελλάδα να πωλούνται, γιατί η Mercedes είχε πάντα θηρία αλλά με πολλά κυβικά, τότε αποφάσισε κι αυτός να ανοίξει το δικό του συνεργείο, στο οποίο θα μπορούσε να κάνει ό,τι γουστάρει, με αποκορύφωμα τα δίλιτρα AMG, στα οποία πλέον είναι σπεσιαλίστας και του στέλνουν αυτοκίνητα από όλη την Ευρώπη. Έρχονται στην Αθήνα και μένουν σε ξενοδοχείο μέχρι να τους ετοιμάσει ο Μηνάς το αυτοκίνητο και αυτή η φήμη φυσικά προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από τους αγώνες dragster, όπου είναι κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ με τέτοιο αυτοκίνητο.

 Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Record Braker

Πρόσφατα, μάλιστα, στο Αγρίνιο, ο Μηνάς βαρέθηκε να περιμένει τους Αμερικάνους της AMS Performance να απαντήσουν στο 10,6sec που είχε στο τετρακοσάρι (αυτοί έχουν κάνει 10,7 και μάλιστα σε πολύ καλύτερη πίστα) και το κατέρριψε μόνος του, κάνοντας το εκπληκτικό, για 1.500+ κιλά αυτοκίνητο των 630Ps, 10,554sec, με ταχύτητα εξόδου 213,01km/h. Και το ακόμα πιο απίστευτο είναι πως ουσιαστικά το αυτοκίνητο αυτό είναι ένα δεύτερο στάδιο, με κλειστό μοτέρ, υβριδικό turbo από την Oriakos GT Garage και μεθανόλες της Snow Performance. Έχει βέβαια και μερικά πραγματάκια ακόμα, αλλά... και πάλι, δεν είναι κανένα τέρας δύναμης με αμέτρητα aftermarket βελτιωτικά. Κυκλοφορεί καθημερινά στον δρόμο, πηγαίνει στην δουλειά, τα παιδιά σχολείο, διακοπές, αυτό τέλος πάντων είναι το αμάξι του, με αυτό θα τον δεις στον δρόμο.

Εκτός λοιπόν από το υβριδικό turbo με την πολύ μεγαλύτερη φτερωτή συμπιεστή -58mm αντί για τα 48mm της εργοστασιακής- οι υπόλοιπες βελτιώσεις που έχει είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, δηλαδή είναι 5. Φοράει ένα chargecooler της AMS, μια αντλία υψηλής πίεσης της Spool για περισσότερο καύσιμο, το kit με τον ψεκασμό μεθανόλης της Snow Performance και τέλος ένα σετ από πιο δυνατούς πολλαπλασιαστές από την High Spark Ignition, την οποία δεν γνώριζα, αλλά για να τους χρησιμοποιεί ο Μηνάς, σημαίνει πως τους έχει δοκιμάσει και αποδίδουν.

Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Την εξάτμιση με το decat downpipe την έχει κατασκευάσει ο ίδιος, στον ιδιόκτητο κουρμπαδόρο που έχει στο μαγαζί. Όλα όσα έχει κάνει πάνω σε αυτό το αυτοκίνητο, τα έχει κάνει για να τεστάρει την αξιοπιστία τους και μετά να τα προτείνει στους πελάτες του. Μάλιστα το καημένο αυτό το σκούρο μοβ CLA, το δουλεύει 3,1bar, ενώ στους πελάτες του τα ρυθμίζει αρκετά πιο κάτω, για σιγουριά. Έτσι είναι και το σωστό, γιατί δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση από τον κάθε χρήστη να είναι και μηχανικός, οπότε υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν γνωρίζουν πώς να «φέρονται» σωστά σε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο και είναι ικανοί να το βγάλουν στην εθνική και να πηγαίνουν συνεχόμενα τέρμα για ολόκληρα χιλιόμετρα, μέχρι να βγούνε τα πιστόνια από τις αναθυμιάσεις του κάρτερ σαν τον Terminator. Το δικό του πάντως υποφέρει τα 3,1bar με κατοστάρα και μπόλικη μεθανόλη για να ξεχνά τον πόνο του, εδώ και πάρα πολύ καιρό, σε σημείο που έχει αρχίσει να απορεί και ο ίδιος δηλαδή, αφού περιμένει να σπάσει για να το κάνει σφυρήλατο και αυτό απλά αρνείται. Μάλιστα τα εργοστασιακά του έμβολα δεν είναι σφυρήλατα, αλλά είναι αυτό που λέμε στην πιάτσα «ημισφυρήλατα» που είναι απλώς πιο ενισχυμένα, υψηλής χύτευσης. Ο λόγος που αποφεύγουν τα κανονικά σφυρήλατα οι κατασκευαστές είναι πως λόγω πυκνότητας έχουν διαφορετικό βαθμό διαστολής από το μπλοκ και φθείρουν και φθείρονται περισσότερο από το κοινώς αποδεκτό για κανονική χρήση δρόμου. Αφού όμως αντέχουν 3,1bar, μας κάνουν κι ας είναι από τιτάνιο και μπετό, σαν το ρολόι του Χάρρυ Κλυνν. 

 Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Challenge

Γέλασα πολύ με τον Μηνά στην φωτογράφιση.

-Δεν με πιστεύουν πως είναι κλειστό μοτέρ, μου έλεγε..., μου γράφουν μ@λ@κιες από εδώ και από εκεί, γι’ αυτό αναγκάστηκα να βάλω ένα challenge. Όποιος θέλει, μπορεί να έρθει στο συνεργείο ή να το πάω εγώ το αμάξι όπου θέλει, να ξεκινήσει να λύνει και ό,τι βγάζει, ας το πετάει σε ένα κάδο, δεν με ενδιαφέρει. Όταν φτάσει μέσα στο μοτέρ και βγάλει τα έμβολα και τις μπιέλες και δει πως είναι τα εργοστασιακά, θα απλώσω το χέρι να μου δώσει €10.000 για να το κάνω σφυρήλατο.

Στον δρόμο δεν το μετρήσαμε, γιατί την επόμενη μέρα της φωτογράφισης θα πήγαινε στο Αγρίνιο να τρέξει, όπου έκανε και το νέο παγκόσμιο ρεκόρ. Είχαμε πει με τον Μηνά πως αν δεν κάνει ρεκόρ, θα το μετρούσαμε όταν επέστρεφε, αλλά τελικά το απίθανο αυτό CLA τα κέρδισε όλα τα στοιχήματα αυτό το Σαββατοκύριακο κι έτσι κρατήσαμε τους χρόνους που σημείωσε στην πίστα, αφού είχε και εκεί ένα dragy το οποίο έδειξε ακριβώς τα ίδια με την μέτρηση της πίστας. Να πω την αλήθεια… όταν είχε εμφανιστεί αρχικά το dragy δεν του είχα εμπιστοσύνη, γιατί τότε κυκλοφορούσαν διάφορες μπούρδες που μετρούσαν επιδόσεις, αλλά αυτό αποδείχθηκε πολύ αξιόπιστο, τσεκαρισμένο και δίπλα-δίπλα με το VBOX. Και πάλι όμως δεν συγκρίνονται γιατί το VBOX σού βγάζει σε αρχείο αναλυτικό διάγραμμα στο οποίο μπορείς να δεις λεπτομέρειες, όπως τι ταχύτητα βγάζει η κάθε σχέση, τυχών κοψίματα στην επιτάχυνση και πολλά ακόμα χρήσιμα data logging στοιχεία.

Mercedes-AMG CLA 45 630Ps

Το CLA 45 του Μηνά, όταν φοράει την «πολιτική» του αμφίεση, παραμένει εξαιρετικό στην καθημερινή χρήση, αφού σαν αυτοκίνητο δεν έχει ουσιαστικές διαφορές, τουλάχιστον όσο η πίεση υπερπλήρωσης παραμένει χαμηλά, με εξαίρεση την ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ohlins που μπορεί να είναι σφιχτή, αλλά παραμένει άνετη για τον δρόμο και μπορεί να γίνει τραπέζι για τους αγώνες, όπου πρέπει να την σφίξει όσο πάει αναγκαστικά, γιατί πριν την βάλει, το αυτοκίνητο σήκωνε τόσο πολύ την μούρη στην εκκίνηση που έπαιρναν τα εμπρός ημιαξόνια μεγάλη γωνία και κόβονταν στους μπιλιοφόρους. Τρεις φορές το είχε πάθει σε έναν προηγούμενο αγώνα ο Μηνάς και έψαχνε σε όλη την Ελλάδα να βρει ημιαξόνιο. Το σασμάν είναι εντελώς εργοστασιακό, με πρόγραμμα TCU φυσικά από την Oriakos GT Garage, αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση… είναι γνωστά τα 45άρια για την αχίλλειο πτέρνα τους, που είναι το κιβώτιο όταν είναι βελτιωμένα, αλλά όπως βλέπετε κι εδώ, υπάρχει λύση και σε αυτό, με σωστό προγραμματισμό και χωρίς να χρειάζονται πανάκριβα δισκάκια και πανάκριβες μετατροπές.

Γενικά, ο Μηνάς το έχει ψάξει το θέμα με το συγκεκριμένο, αλλά και γενικότερα με τα περισσότερα μοντέλα της Mercedes-Benz όσο πολύ λίγοι, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στον κόσμο. Δεν βελτιώνει μόνο τα δίλιτρα δηλαδή, αλλά έχει πολλές λύσεις και επιλογές για όλα τα καινούργια μοντέλα της φίρμας με το αστέρι στην μάσκα, καθώς και πολλών ακόμα εταιρειών. Όπως μου είπε μάλιστα και ο ίδιος, δεν κάνουμε διακρίσεις, όλα τα καλά αυτοκίνητα μας αρέσουν και όλα έχουν το δικό τους ενδιαφέρον, όπως πιστεύω κι εγώ. Τα αυτοκίνητα ή σου αρέσουν ή όχι. Δεν υπάρχει η άποψη “μου αρέσουν μόνο τα Mercedes ή μόνο τα Audi”. Αυτά είναι γνώμες άσχετου με το αντικείμενο, fanboy φίρμας λες και του κόβουνε μεροκάματο ή απλά χαζού και εμείς δεν είμαστε τίποτα από όλα αυτά. Πάντως για το συγκεκριμένο περιμένουμε κι εμείς να γίνει σφυρήλατο big turbo, όπως είναι και αυτά που φτιάχνουν οι Αμερικάνοι (και πάλι δεν τον φτάνουν…) και να σπάσει το 10άρι στα dragster. Μηνά, με 3 bar δεν σπάει… βάλε του μια “τσάκα” από Uno Turbo να μην ξέρει τι κακό είναι αυτό που το βρήκε!

TUNED BY

Oriakos GT Garage

Βριλησσού 64, Αθήνα 114 76

Τηλ: 6946720179

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Κυβισμός: 1.991cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83x92mm

Σχέση συμπίεσης: 8,6:1

Downpipe de-cat by Oriakos GT Garage

Custom hybrid turbo 58mm by Oriakos GT Garage

Chargecooler AMS Performance

Αντλία βενζίνης υψηλής πίεσης της Spool

Πρόγραμμα ECU Oriakos GT Garage

High Spark Ignition πολλαπλασιαστές

Snow Performance water-methanol kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Πρόγραμμα TCU Oriakos GT Garage

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Βoost controller iBoost

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλήρως ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση Ohlins DFV

ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες εργοστασιακές 9Jx19in

Λάστιχα Pirelli P Zero 255/35 (Hoosier drag radial για Dragster)

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 1,69

0-80                 2,28

0-100               3,07

0-120               3,91

0-140               4,95

0-160               6,13

0-180               7,54

0-200               9,22

ROLL ON

ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,22

60-160             4,44

100-200           6,15

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,75     @        63,10

60        3,52     @        115,21

100      5,54     @        133,09

200      8,86     @        196,49

400      10,55   @        213,01

 

Αρθρογράφος

 

Η Renault αξιοποιεί τη σχεδίαση 3D

Η Renault αξιοποιεί τη σχεδίαση 3D

To Renault Group εκμεταλλεύεται τα ψηφιακά εργαλεία εδώ και αρκετό καιρό. Σήμερα, μια νέα εποχή για τους σχεδιαστές έχει ήδη ξεκινήσει.