Mercedes Benz C180 Cabriolet 156Ps

Mercedes Benz C180 Cabriolet 156Ps

Πόσο όμορφη?
Σίγουρα στα top των εντυπωσιακών αυτοκινήτων που έχουν περάσει από τα χέρια μου τον τελευταίο καιρό, η C180 Cabrio έχει γραμμές που σπάνια βλέπουμε στο δρόμο. Έχοντας ζήσει κάποιες μέρες με την coupe έκδοση και μάλιστα με το extra πακέτο AMG look, ήξερα τι να περιμένω. Ή μάλλον έτσι νόμιζα. Ο καιρός μου έκανε τη χάρη και οδήγησα αρκετές ώρες με ανοιχτή την οροφή, κυρίως βράδυ. Η κουκούλα -ευτυχώς- υφασμάτινη, άρα μιλάμε για γνήσιο cabrio! Μακριά, ευρύχωρη και αρχοντική. Είναι ίσως τρεις λέξεις που την χαρακτηρίζουν με άμεσο τρόπο

Στα ενδότερα

Πολλοί είναι αυτοί που θα θέλουν να πάνε βόλτα με την C180 Cabriolet, όμως -ευτυχώς- δεν χωράει πολλούς, αλλά έως τέσσερις βάσει της διάταξης των καθισμάτων της. Υλικά κατασκευής σε ταμπλό, πόρτες και κονσόλα είναι εξαιρετικά και εδώ καταλαβαίνεις ότι υπάρχει διαφορά από τα entry level μοντέλα της Mercedes-Benz. Αυτή η κυρία έχει μαλακά πλαστικά, πιο στιβαρή κατασκευή και εξαιρετική συναρμογή. Δύο άτομα ταξιδεύουν άριστα, αλλά τρία θα πρέπει να πάρουν λίγα πράγματα, αφού, αν ανοίξει η οροφή, μένουν περίπου 285 λίτρα διαθέσιμα στο χώρο αποσκευών. Νιώθω βέβαια ότι ελάχιστους θα δυσκολέψει αυτή η σημείωσή μου… Η cabriolet είναι πολύ πιο ενισχυμένη από την coupe και έτσι έχει να «κουβαλήσει» 1.610kg βάρους. Στα χέρια μου έχω την C180 με τον 1.600 turbo των 156 ίππων, ένα μοτέρ που κινεί με χαρακτηριστική αξιοπρέπεια την κάμπριο ντίβα. Στη δεκαετία του 90, αν τολμούσες να σκεφτείς ένα τέτοιο κάμπριο με χιλιοεξακοσάρι μοτέρ, θα σε πετροβολούσαν. Η τεχνολογία ευτυχώς προχωράει! Παράλληλα, το αυτόματο σασμάν εννέα σχέσεων κάνει τη ζωή σου εύκολη και το πορτοφόλι σου πιο φτωχό κατά -σχεδόν- 2.800 ευρώ.

Με αρχοντιά
Είτε σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους είτε σε σφιχτές διαδρομές, η C180 Cabriolet πατάει αρχοντικά, δεν σε προδίδει από αμάξωμα ή ανάρτηση και τα φρένα της ανταποκρίνονται ακόμα και σε καταστάσεις γρήγορης οδήγησης. Το τιμόνι ακούει άμεσα και δεν θα βρεθείς στη φάση που θα ψάχνεις να δεις πού βρίσκονται οι τροχοί σου. Σπινιαρίσματα και λοιπές πλαγιολισθήσεις απλά μην τα έχετε στο μυαλό σας και αφήστε τα για τις AMG εκδόσεις. Η C180 Cabriolet είναι ιδανική για χαλαρές open-top βόλτες, απολαμβάνοντας τη διαδρομή.

Μοιάζει ακριβή
Για την ακρίβεια δεν είναι φθηνή, οπότε καλά βλέπετε. Με τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από τα 50.000 ευρώ, ε, δεν θα την δούμε και πολύ συχνά στους δρόμους, πόσο όμως έπρεπε να κοστίζει ένα premium τετραθέσιο cabrio? Επίσης, η τιμή αυτή είναι με χειροκίνητο κιβώτιο, που είμαι σίγουρος ότι κανένας δεν θα αγοράσει, όταν το εννιάρι αυτόματο είναι τόσο καλό και βολικό. Υπήρξαν πάντως βράδια που είχε μία σχετική ψύχρα, αλλά με ένα φούτερ και καπέλο οδηγούσες άνετα. Ζεστός αέρας βγαίνει κατ’ επιλογή από τα προσκέφαλα, οπότε γλυτώνεις και το αυχενικό σαν άρχοντας.  Όλα τα παραπάνω, μακριά από την πολυκοσμία και την κίνηση φυσικά, γιατί δεν είμαστε και τίποτα «λεζάντες». Σε ωραίες διαδρομές τριγύρω από την Αθήνα, όπου αισθανόμουν το περιβάλλον να μου κάνει παρέα, ευχαριστήθηκα χιλιόμετρα. Κλείνοντας, θέλω να δώσω συγχαρητήρια στη σχεδιαστική ομάδα της Mercedes-Benz για τις τόσο όμορφες γραμμές που έδωσε στα μοντέλα της, όπως στην C180 Cabriolet. 

TEST MERCEDES-BENZ C180 CABRIOLET 156PS

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Mercedes-Benz C180 Cabriolet: €50.775

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.595

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   83,0 x 73,7

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.660

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Πίσω

ΚΙΒΩΤΙΟ                   Αυτόματο 9 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ              Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7,5Jx18in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/45 εμπρός, 245/40 πίσω

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Δίσκοι διαμέτρου 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      156/ 5.300

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   25,5/ 1.200-4.000

0-100km/h      8,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  222

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      135

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  6,3

Δοκιμής (lt/100km)    8,4

 

Αρθρογράφος

 

Το εύρημα των εκατομμυρίων δολαρίων

Το εύρημα των εκατομμυρίων δολαρίων

Δείτε μία Duesenberg του 1931, που βρέθηκε μετά από 55 χρόνια, κλειδωμένη σε παλαιό γκαράζ. Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα 25 που κατασκευάστηκαν.