Mercedes-Benz EQA 250 190Ps

Mercedes-Benz EQA 250 190Ps

Πιέζοντας το αριστερό paddle, αυξάνεις την ανάκτηση ενέργειας, οπότε επιλέγοντας το D-- κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι απ' το δεξί πεντάλ αυτό επιβραδύνει έντονα, αυξάνοντας το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών. Είναι πολύ κοντά σε λειτουργία One Pedal. Όμως, ως καινούρια Mercedes-Benz έχει τον επιλογέα του κιβωτίου εκεί που σε άλλα αυτοκίνητα είναι ο μοχλός των υαλοκαθαριστήρων. Έτσι, ακόμη και αν κρατάς μόνο με το δεξί χέρι το τιμόνι, μπορείς να επιλέγεις άνετα το Drive-Park-Reverse. Αυτό σημαίνει ότι το EQA250 μπορείς να το οδηγείς συνέχεια One Hand-One Pedal! Το αμέσως πιο ξεκούραστο από αυτό είναι king size κρεβάτι σε 4 ρόδες!

Cool

Στο βγάζουν αυτό τα μοντέλα της Mercedes-Benz, έτσι κι εδώ με το που το πλησιάζεις με το κλειδί στο χέρι αρχίζεις και μπαίνεις σε ένα mood χαλάρωσης. Να ευθύνεται γι' αυτό το πολυτελέστατο εσωτερικό με τον φοβερό φωτισμό; Μήπως η αναπαυτικότατη θέση οδήγησης; Ίσως οι 2 μεγάλες οθόνες (10,25in η καθεμία) που απεικονίζουν τα πάντα σχετικά με το αυτοκίνητο; Να είναι ο ροπάτος κινητήρας με την άμεση απόκριση ή μήπως η αποτελεσματική ανάρτηση με τα γόνατα McPherson μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω; Τελικά είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και άλλων τόσων σωστά υπολογισμένων και ρυθμισμένων χαρακτηριστικών που κάνει το καινούριο μικρομεσαίο e-SUV να σε ηρεμεί.

To EQ σημάνει “Electric Intelligence” και αποτελεί την νέα οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας. Το Α δείχνει τη συγγένεια με τη σειρά Α-Class, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το το GLA. To 250 δείχνει τον «ατμοσφαιρικό κυβισμό» που θα είχε για να βγάλει περίπου την ίδια δύναμη αν είχε βενζινοκινητήρα. Παίρνοντας ρεύμα απ' τα 5 πακέτα μπαταριών, συνολικής χωρητικότητας 66,5kWh, που βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 190Ps και 38,2kgm ροπής. Αυτά φτάνουν στο οδόστρωμα μόνο απ' τους εμπρός τροχούς, αν και όχι πάντα με ήρεμο τρόπο! Κι εδώ ερχόμαστε στη μεγάλη έκπληξη του EQ250.

Σχεδόν 1sec!

Είμαι στημένος για τις καθιερωμένες μετρήσεις, ξέροντας από πριν ότι η MB δηλώνει 8,9ec για το 0-100km/h. Απ' τον διακόπτη του Dynamic Select αλλάζω το mode απ΄ το Comfort στο Sport, απενεργοποιώ το ESP, πατημένο φρένο με το αριστερό, γκάζι τέρμα με το δεξί και παρατάω το αριστερό! Σπινιάρισμα τροχών και το EQA250 τραβάει δυνατά. Τελειώνω το 400άρι, κοιτάω το VBOX και γράφει 0-100km/h σε 7,99 και 0-400m σε 15,91s (με 144,05km/h)! Κάτι δεν πάει καλά, είμαι σχεδόν 1sec κάτω απ' τον χρόνο που ανακοινώνει η εταιρεία. Η λύση είναι απλή, να το ξανακάνω. Άλλα δύο τετρακοσάρια και τα νούμερα είναι πανομοιότυπα! 8sec για ένα προσθιοκίνητο όχημα βάρους 2 τόνων είναι πάρα πολύ κάλος χρόνος, ιδίως αν σκεφτείς ότι έγινε με απόλυτη ησυχία και χωρίς δράματα. Απλά μάζευε χιλιόμετρα μέχρι να χτυπήσει τα 160km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική) και μπορεί να κινείται έτσι με άνεση.

Η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, αφού μαζί με τις μετρήσεις επιδόσεων .κατάφερα να έχω μια αυτονομία 380km. Καναδυό φορές χτύπησα καταναλώσεις “hypermiling” με 16,3kWh/km (η MB δίνει μέση τιμή 17,7kWh/km), συνήθως όμως ήμουν στο 19-20kWh/km. Το Comfort mode, αλλά ιδίως το Eco, κάνουν άριστη δουλειά, πάντως ακόμη και κάποιος με βαρύτερο πόδι θα πιάσει τα 340-350km αυτονομίας, ενώ η MB δηλώνει 426km στον κύκλο WLTP. Για τη φόρτιση, τα πράγματα είναι κάπως περίεργα. Λόγω του δυνατού on-board φορτιστή των 11 kW αλλά και του μεγάλου μεγέθους της μπαταρίας, ενώ φορτίζει γρήγορα θέλεις κάμποσο χρόνο για να δεις τη μπαταρία να γεμίζει. Για το 10-80% σε wallbox 7,4kW θες περίπου 9 ώρες, σε πιο δυνατούς δημόσιους φορτιστές τριφασικού ρεύματος πέφτει στις 6 ωρίτσες, ενώ σε ταχυφορτιστή 100kW, ίσα-ίσα ένα μισαωράκι! Σε απλή οικιακή πρίζα, για το 10%-100%, κρατήσου καλά, θέλει 39 ώρες! Αλλά για να είμαστε και ξεκάθαροι, ποιον ιδιοκτήτη EQA250 δεν τον παίρνει να έχει wallbox στο σπίτι του;

Ξεχωρίζει

To δείχνει έντονα ότι είναι MB, διακριτικά όμως ότι δεν είναι GLA. H κλειστή μαύρη μάσκα εμπρός με το μεγάλο άστρο στο κέντρο, η ταινία LED που ενώνει τα εμπρός φανάρια, τα όμορφα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα, η απουσία εξατμίσεων, οι διαφορετικές ζάντες και τα σηματάκια EQA είναι τα μόνα που κάνουν το ηλεκτρικό μοντέλο να ξεχωρίζει απ' το GLA.

Στο εσωτερικό υπάρχουν ακόμη λιγότερες διαφορές, γιατί να κάνουν περισσότερες άλλωστε; Είναι ένα ποιοτικό περιβάλλον, με πολύ ωραίο μίνιμαλ σχεδιασμό, όμορφα χρώματα και άνετους χώρους. Εκεί που αναπαύεται το δεξί χέρι, αν δεν οδηγείς με αυτό, έχει ένα μεγάλο touch pad με το οποίο μπορείς να χειριστείς άνετα το infotainment με το MBUX, αν και προσωπικά προτιμώ απευθείας τη χρήση της δεξιάς οθόνης αφής, είμαστε άλλωστε η γενιά του smartphone. Και σου χρειάζεται αυτή η εμπειρία ώστε να χειριστείς τον πλούσιο εξοπλισμό που κουβαλάει το EQA250. Γενικά, είναι ωραία να είσαι μέσα στο EQA250, αλλά η άνεση και η αίσθηση της πολυτέλειας δεν έρχεται μόνο απ' τον εξοπλισμό ή τα μαλακά καθίσματα. Κυρίως έρχεται απ' τη σωστή «απομόνωση» απ' το περιβάλλον.

120km/h

Κλειδώνεις το cruise control, χαμηλώνεις εντελώς το ηχοσύστημα και απλά ακούς κάτι λίγο από αεροδυναμικό θόρυβο (χάρη στον πολύ χαμηλό συντελεστή Cd 0,28) και λίγο περισσότερο τα ελαστικά. Και χαμογελάς γιατί τότε καταλαβαίνεις πόσο πραγματικά ήσυχο είναι το ηλεκτρικό Mercedes-Benz, αφού στα 120km/h πρέπει να στήσεις αυτί για να πιάσεις αυτούς τους θορύβους! Είναι ένας ξεκούραστος χιλιομετροφάγος, σε πόλη είτε εκτός. Στην πραγματικότητα ένα μόνο πράγμα έσπαγε αυτήν την απομόνωση απ' το περιβάλλον, ένα κοπάνημα της ανάρτησης όταν περνούσες από μικρές, απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες. Σαν να μην προλάβαιναν οι 18άρηδες τροχοί να ακολουθήσουν αυτήν την ανωμαλία και να έκαναν μια αναπήδηση. Αυτό είναι και το μοναδικό αρνητικό σημείο της πολύ καλής ανάρτησης, που έχει να χειριστεί 2 τόνους σε σχετικά μεγάλο ύψος, με το πάτωμα να απέχει 16cm απ' το έδαφος. Σε προλαβαίνω πριν ρωτήσεις: Ναι, μπορεί να βγει off road. Όχι, δεν το αντέχει η καρδιά σου!

Μολονότι είναι ψηλό, χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος λόγω των μπαταριών στο πάτωμα και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, κουμαντάρει μια χαρά τη μάζα του και μπορείς να το πιέσεις για λίγο σε δρόμους με στροφές. Δεν το προτείνω γιατί ακόμη και στο Sport πρόγραμμα δεν θα το ευχαριστηθείς ιδιαίτερα λόγω των νωθρών αντιδράσεων και του μέτριου σε αίσθηση τιμονιού, αλλά ακόμα κι αν «βρεθείς» να πηγαίνεις κάπως πιο γρήγορα σε στροφές, θα δεις ότι μπορεί, χωρίς ποτέ να σε τρομάξει.

Αρνητικά;

Δεν μπορώ να πω ότι βρήκα κάτι, είναι ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Θα πω και για τον σχετικά μικρό χώρο αποσκευών των 340lt, αν και επειδή είναι τετράγωνος, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Ίσως να ζητούσα μια εντονότερη διαφοροποίηση απ' το GLA, αυτό όμως είναι εύκολο να γίνει αν επιλέξεις κάποιο απ' το υπόλοιπα πακέτα εξοπλισμού με διαφορετική μάσκα και άλλες πιο φουτουριστικές ζάντες! Το Mercedes-Benz EQA250 γίνεται όσο ξεχωριστό θέλεις.

Η τιμή του EQA250 ξεκινάει από τα €49.590 (που μπορούν να γίνουν €43.600 μέσω της κρατικής επιδότησης) που ακολουθούν την ποιότητα και τη φινέτσα της Mercedes-Benz σε συνδυασμό με όλες τις ανέσεις ενός ολοκληρωμένου μικρομεσαίου SUV.

Μας Άρεσε (+)

Design

Πολυτέλεια

Οδηγική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Αυτονομία

Δεν μας άρεσε (-)

Χώρος αποσκευών

Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες

Τιμή βασικής έκδοσης EQA250: €49.590 (€43.600, με κρατική επιδότηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας AC, ασύγχρονου τύπου

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Ιόντων λιθίου (li-on), ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5kWh

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 235/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.463

Πλάτος (mm): 1.834

Ύψος (mm): 1.620

Μεταξόνιο (mm): 2.729

Βάρος (kg): 2.040

Χώρος αποσκευών (lt): 340

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 190

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 38,2

0-100km/h (sec): 8,9

Τελική ταχύτητα (km/h): 160 (Ηλ. περιορισμένη)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 17,7kWh/100km (WLTP)

Ονομαστική (kWh/100km): 17,5kWh/100km

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Ονομαστική (km): Έως 426 (WLTP)

Δοκιμής (km): 380

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 3,83

0-80 5,62

0-100 7,99

0-120 11,04

0-140 14,93

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC @ ΚΜ/Η

18 2,82@ 36,90

60 5,26 @ 76,45

100 6,97 @ 92,05

200 10,41 @ 116,32

400 15,91@ 144,05

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η SEC

50-80 2,49

 

Αρθρογράφος

 

Nissan, brain to performance!

Nissan, brain to performance!

Η Nissan εγκαινιάζει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης των λειτουργιών του εγκεφάλου, για να βελτιώσει την απόδοση των οδηγών αγώνων.