MINI Cooper S R56 234WHP

MINI Cooper S R56 234WHP

Για αρκετούς ανθρώπους, το αυτοκίνητο είναι ένα απλό μέσο μεταφοράς. Αυτοί οι «αρκετοί» άνθρωποι όμως, δεν μας απασχολούν καθόλου μιας και εμείς ανήκουμε στους άλλους που νιώθουμε το αυτοκίνητο ως μέσο διασκέδασης. Ένας από εμάς είναι και ο Πέτρος, ο οποίος διάλεξε ένα αυτοκίνητο με στόχο την διασκέδαση εντός πίστας.

MiniMe!

Τα MINI Cooper S ήταν, είναι και πολύ πιθανόν θα είναι, καθαρά σχεδιασμένα για διασκέδαση. Δεν προσφέρουν χώρους, δεν προσφέρουν οικονομική οδήγηση και διάφορες ανέσεις, παρά μόνο στήσιμο, κράτημα και γκάζι! Εντάξει, μην φανταστείτε ότι αγοράζετε ένα καρτ για χρήση δρόμου, αλλά ένα καλοστημένο και γρήγορο αυτοκίνητο. Κάπου εδώ λοιπόν επεμβαίνει ο Πέτρος, που προσθέτοντας τις δικές του πινελιές, κάνει το δικό του MINI Cooper S διαφορετικό σε εμφάνιση και καλύτερο σε επιδόσεις σε σχέση με το απλό εργοστασιακό μοντέλο.

Εν αρχή ην το Mini...

Πριν ξεκινήσουμε την αναφορά μας στο ΜΙΝΙ Cooper S του Πέτρου, πάμε να ρίξουμε μία ματιά στα Mini γενικότερα. Σαν δημιούργημα του Sir Alec Isigonis, ξεκίνησε την καριέρα του στα μέσα του περασμένου αιώνα σαν ένα οικονομικό, αλλά πολύ έξυπνο, μέσο καθημερινής μετακίνησης και είναι περιττό να αναφέρω την τεράστια εμπορική επιτυχία που είχε και η οποία συνεχίστηκε με το νέο μοντέλο που αναβίωσε η BMW.  Να σημειώσουμε ότι σαν «Mini» γράφονται τα αρχέγονα Austin/Rover Mini, ενώ τα σύγχρονα by BMW γράφονται σαν «MINI», με κεφαλαία για να ξεχωρίζουν. Τα νέα ΜΙΝΙ λοιπόν, αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην δεύτερη γενιά τους, με τον κωδικό R56 για τα One, Cooper D, Cooper, Cooper S και John Cooper Works, R55 για το Clubman και R57 για το Cabrio και κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Πρόσφατα παρουσιάστηκε το νέο ΜΙΝΙ Cooper, με κωδικούς R58 και R60. Οι κινητήρες των ΜΙΝΙ της πρώτης γενιάς είχαν εξελιχθεί από την Chrysler και είχαν κατασκευαστεί από το εργοστάσιο της Tritec Engines στη Βραζιλία. Οι κινητήρες των ΜΙΝΙ της δεύτερης γενιάς, είναι κατασκευασμένοι από την BMW, σε συνεργασία όμως με το PSA Group. Αυτός που θα μας απασχολήσει για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, είναι ο ΤΗΡ175, ο οποίος στην εργοστασιακή του μορφή αποδίδει 175Ps στις 5.500rpm και 25,18kgm ροπής από τις 1.600rpm μέχρι και τις 5.000rpm.

Οι κινητήρες αυτοί, δεν έχουν εμφανίσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, πέρα από έναν θόρυβο που ακούγεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Ο τεντωτήρας της καδένας των εκκεντροφόρων είναι ο υπαίτιος αυτού του θορύβου. Οφείλεται σε κακή σχεδίαση, πράγμα όμως που δεν θα πρέπει να απασχολεί τους ιδιοκτήτες μιας και αν συνεχιστεί ο ήχος αυτός, αλλάζουν τον παλιό τεντωτήρα με νέο που είναι ανασχεδιασμένος. Αν η αλλαγή αυτή δεν γίνει και ο θόρυβος παραμείνει, ο τεντωτήρας θα σπάσει. Καλό θα ήταν επίσης να αλλαχθεί και η σκάστρα, είτε με κάποια aftermarket, είτε με σκάστρα από S3, που είναι αρκετά πιο ανθεκτική. Τέλος, καλό θα κάνει στον κινητήρα σας τα λάδια να τα αλλάζετε νωρίτερα από τα 25.000km που λέει το manual.

ΜΙΝΙ tuning!

Ο φίλος μας ο Πέτρος λοιπόν, θέλοντας να κάνει πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό το ΜΙΝΙ του, άλλαξε την εξάτμιση με μία της Alta Performance, που ξεκινάει από το downpipe, έχει v-band συνδέσμους, είναι de-cat και έχει ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Παράλληλα βοήθησε την αναπνοή του κινητήρα με την ελεύθερη εισαγωγή αέρα Super AGS της M7. Οι περισσότεροι κάτοχοι R56 αφαιρούν το εργοστασιακό φιλτροκούτι, προκειμένου να κερδίσουν σε ποσότητα εισερχόμενου αέρα. Η Μ7 με το κιτ της, δίνει αυτή την δυνατότητα, μόνο που επηρεασμένη από τις εισαγωγές αέρα των Porsche GT3 RS, αφήνει όλο το φίλτρο τύπου panel εκτεθειμένο στον αέρα, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαθέσιμη επιφάνεια φίλτρου που φτάνει στα 7.316 τετραγωνικά εκατοστά!  Παράλληλα, διατηρείται ο εργοστασιακός MAF sensor. Το εργοστασιακό intercooler έδωσε τη θέση του στο Alta Performance, το οποίο διαχειρίζεται τον διπλάσιο όγκο αέρα σε σχέση με το stock, έχοντας τρεις φορές μεγαλύτερη επιφάνεια ψύξης.

Η εργοστασιακή σκάστρα έδωσε την θέση της σε μία ανοικτού τύπου της Forge και έγινε ένα remap στην ECU από την Overload, με στόχο την οδήγηση σε πίστα. Ο Πέτρος είναι fun των trackdays και περνάει τον περισσότερο καιρό είτε στην πίστα των Μεγάρων, είτε σε διάφορες ερημικές διαδρομές με στροφές. Σύμμαχός του το εργοστασιακό μπλοκέ διαφορικό με ποσοστό εμπλοκής 25% και τα σκληρότερα ελατήρια της MAD. Στο εσωτερικό έχει τοποθετήσει ένα πυρόμετρο της Prosport για να παρακολουθεί την θερμοκρασία των καυσαερίων, που ποτέ δεν έχει ξεπεράσει τους 800ο C.

Στο άμεσο μέλλον, θέλει να αλλάξει τα εργοστασιακά αμορτισέρ με ένα σετ Clubsport της KW, ενώ θα τοποθετήσει αεριζόμενους χαρακωτούς δίσκους, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και τακάκια με πιο σκληρή πάστα στα εργοστασιακά φρένα. Επίσης, σκέφτεται σοβαρά την αντικατάσταση του διαφορικού, με ένα Quaife.

Alittlemoretuning

Πέρα από τις μηχανικές βελτιώσεις, ο Πέτρος ήθελε να κάνει το ΜΙΝΙ του να ξεχωρίζει. Τοποθέτησε λοιπόν ένα διακριτικό και όμορφο body-kit της Aero kit, carbon καθρέπτες M7, carbon Scoop Vortex της M7 στο καπό, καθώς και ένα σετ 18άρες ζάντες Team Dynamics σε μαύρο χρώμα.

Playground!

Αν και ο φυσικός του χώρος είναι η πίστα, δεν είχαμε την δυνατότητα να το διαπιστώσουμε. Βέβαια δεν μας εμπόδισε τίποτα να πάμε στην ευθεία των μετρήσεων και να δούμε σε νούμερα το αποτέλεσμα των βελτιώσεων που έκανε ο Πέτρος! Τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν πολύ καλύτερα αν τα λάστιχα ήταν semi-slick και όχι τα απλά Toyo T1R και αν ο συμπλέκτης δεν πατίναρε ελαφρά. Οι αλλαγές, παρά το ελαφρύ πατινάρισμα, δεν ήταν κακές, αλλά καλύτερα να δούμε τους χρόνους για να καταλάβετε ακριβώς τι κάνει! Τα νορμάλ λάστιχα φρόντισαν για τα 2,71sec στα πρώτα 18 μέτρα και τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 6,47sec, τα 400m σε 14,41sec με 164,17km/h και τα 1000m σε 25,81sec με 209,1km/h.

Το ότι ο Πέτρος άλλαζε λίγο νωρίτερα τις σχέσεις, στέρησαν περίπου 6 με 7km/h στην ταχύτητα εξόδου στα 400 μέτρα, ενώ με λίγο περισσότερη πίεση από πλευράς οδηγού, θα μπορούσε το 0-100 να γίνει κατά 0,2sec γρηγορότερα και το 14,41sec για τα 400 μέτρα θα κατέβαινε στα 14,2sec περίπου.

Οι παραπάνω επιδόσεις είναι μια χαρά, ειδικά αν σκεφτείτε ότι ο Πέτρος προτιμάει την οδήγηση σε πίστα ή στροφές και όχι τόσο τα παιχνίδια στα φανάρια, ενώ το νορμάλ Cooper S θέλει 7sec για το 0-100 και 27sec για τα 1000 μέτρα, όταν το συγκεκριμένο κάνει 25,81sec.

Minifun!

Το Mini Cooper S είναι ένα αυτοκίνητο καθαρά για διασκέδαση και ο Πέτρος το εκμεταλλεύεται στο έπακρο. Με τις βελτιώσεις που θα κάνει στο μέλλον και με την επιλογή ενός καλύτερου ελαστικού, το MINI θα κάνει θαύματα! Πόσο μάλλον όταν θα μπει και στην μεγάλη πίστα των Σερρών και θα μπορέσει να δείξει περισσότερο τα δόντια του!

 

Αρθρογράφος

 

Η τελευταία συμβατική Lamborghini

Η τελευταία συμβατική Lamborghini

Η τελευταία μη ηλεκτροκίνητη Lamborghini με κινητήρα V12 παραδόθηκε στον νέο της ιδιοκτήτη.