ΜINI Cooper S R56 291Ps

ΜINI Cooper S R56 291Ps

Αιωνόβια Mini

Αναρωτιέμαι ώρες-ώρες πώς είναι δυνατόν μία εταιρεία, που ουσιαστικά πλασάρει την ίδια σχεδόν σχεδίαση σε ένα αυτοκίνητο/μοντέλο εδώ και χρόνια, να καταφέρνει να το κάνει πάντα τόσο ελκυστικό, διατηρώντας συνεχώς τον classic και ταυτόχρονα retro χαρακτήρα. Από το R53 είχα αρχίσει να τα γλυκοκοιτάζω, αφού σε σύγκριση με τα υπόλοιπα της κατηγορίας του ήταν το πιο όμορφο, το πιο καλοστημένο, αλλά και ταυτόχρονα το πιο ακριβό. Στη συνέχεια βγήκε το R56, ακόμα μεγαλύτερο και πιο φουσκωμένο, πλέον με turbo, πάλι όμως με απαγορευτική τιμή σε σύγκριση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της κατηγορίας του. Έχασα εν τέλει κάθε ελπίδα, όταν κυκλοφόρησε το F56, το αυτοκίνητο είναι αστέρι, αλλά όντας δίλιτρο περιορίζει πολύ κόσμο από την απόκτησή του.

Ευτυχώς υπάρχει το POWER!

Έχει και τα καλά της η δουλειά αυτή, μπορεί για κάποιους να μην είναι τόσο σημαντικά αυτά που προσφέρει, για εμάς όμως που έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας τα αυτοκίνητα και τη βελτίωση, η δουλειά αυτή λειτουργεί αρκετές φορές ως βάλσαμο γι’ αυτά που δεν μπορέσαμε να αποκτήσουμε. Κάπως έτσι εμφανίστηκε ο Φίλιππος και το MINI, που βλέπετε, στο τελευταίο ταξίδι που κάναμε προς την Πελοπόννησο, με τον Βαγγέλη Χαλδαίο (ιδιοκτήτη της Auto Xtreme, στον Πύργο) να μας παροτρύνει να δοκιμάσουμε αυτό το MINI R56 που φοράει «πειραγμένο» turbo και είναι πάντα ετοιμοπόλεμο!

Το MINI του Φίλιππου

Δώσαμε ραντεβού αρχικά στο συνεργείο του Βαγγέλη για να φύγουμε όλοι μαζί, πρώτα για τη φωτογράφιση που θα γινόταν στο Κατάκολο. Το MINI μάς περίμενε εκεί παρέα με τον ιδιοκτήτη του, τον Φίλιππο, που παρέα με τον Βαγγέλη μάς περιέγραψαν τι ακριβώς έχει γίνει στο αυτοκίνητο όσον αφορά τις βελτιώσεις του. Ο 1.6THP έχει παραμείνει εργοστασιακός σε κινούμενα μέρη, όχι όμως και τα περιφερειακά του. Ξεκινάμε από την εξάτμιση, που είναι ολόσωμη, με 70mm διάμετρο, με τα δύο τελικά στο πίσω μέρος να διαφέρουν αρκετά σε σύγκριση με ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα. Την κατασκευή ανέλαβε ο Βαγγέλης. Μαζί με την εξάτμιση κατασκεύασε και τις σωληνώσεις για το aftermarket intercooler που μπήκε πάνω, αλλά και τη σωλήνα για την εισαγωγή αέρα της NM Engineering. Ο Βαγγέλης έβαλε το χέρι του και στο turbo, αφού αντικατέστησε στο εργοστασιακό Borg Warner Κ03 τη φτερωτή συμπιεστή με αυτή από το JCW (από 38mm σε 41mm) και για να το κάνει αυτό άνοιξε/έφαγε το αλουμίνιο του turbo. Τέλος, ο Βαγγέλης κατήργησε την εργοστασιακή internal wastegate και κατασκεύασε πάνω στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής ένα έξτρα «πλοκάμι» για να μπει το 38mm external wastegate της TiAL. Κάπου εκεί σταματήσαμε την αφήγηση για τις βελτιώσεις και ξεκινήσαμε για το σημείο της φωτογράφισης, οπότε συνεχίσαμε την κουβέντα in-car.

Μετάδοση και πρόγραμμα

Στο τετ-α-τετ που είχαμε στο αυτοκίνητο κατάλαβα ότι ο Φίλιππος δεν κάθεται και πολύ στα αυγά του, δεν χάνει ευκαιρία για να ξεκαπνίσει το MINI του, ενώ σίγουρα δεν χάνει ευκαιρία για δοκιμές. Από τα πρώτα μέτρα που διανύσαμε, συνειδητοποίησα διαφορά στο κιβώτιο ή, πιο συγκεκριμένα, στην αντίδραση που είχε το MINI κάθε φορά που έκανε αλλαγή, ακόμα και σε ρυθμούς βόλτας. Τότε ο Φίλιππος μου είπε ότι ο εργοστασιακός συμπλέκτης αντικαταστάθηκε με ένα aftermarket kit από τον Γιώργο Βαμβακάκη, στον Πειραιά, που περιλαμβάνει νέο εξάφτερο δίσκο, ενισχυμένο πλατό και βολάν μονής μάζας για να μειωθεί το βάρος και οι απώλειες. Με το παραπάνω setup, το MINI απέδωσε στο Dimsport δυναμόμετρο της Revlimit, στην Πάτρα, 291Ps με 42kgm ροπής, με 1,5bar πίεσης και περίπου 250Ps, με 33kgm ροπής στο 1bar πίεσης. Τον προγραμματισμό ανέλαβε η Revlimit, με τον Φίλιππο να διαθέτει δύο χάρτες πίεσης μέσα από το boost controller της GFB. Πάνω από το 1bar, το MINI είναι προγραμματισμένο για ψεκασμό μεθανόλης και στην προκειμένη, ο Φίλιππος χρησιμοποιεί το V2 kit της AEM με ένα μπεκ.

Pops & Bangs

Πιστή στις παραδόσεις, η Revlimit έχει ενεργοποιήσει αρκετές λειτουργίες στην ECU του MINI, όπως flat-shift, launch control ακόμα και τα pops & bangs, που πρώτη φορά συναντάω σε 1.6THP. Είναι κάπως υπερβολικό για τα δικά μου γούστα, ειδικά για καθημερινή χρήση, αφού ακόμα και σε χαλαρούς ρυθμούς ξεσηκώνει τον τόπο, ο Φίλιππος, όμως, μου είπε ότι δεν το χρησιμοποιεί καθημερινά, το χρησιμοποιεί ξεκάθαρα για «ξεχαρμάνιασμα». Με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 35ο C, αντί να βρισκόμαστε σε καμία παραλία, ψάχναμε ευθεία για να μετρήσουμε το MINI. Οι επιλογές στην επαρχία είναι λίγες και με τη βοήθεια των παιδιών που μένουν εκεί, καταφέραμε να βρούμε ένα μικρό κομμάτι δρόμο με λιγοστή κίνηση, για να είμαστε τουλάχιστον ασφαλείς από τους λουόμενους που είχαν γεμίσει εκείνες τις μέρες τους επαρχιακούς δρόμους. Λόγω της υψηλής θερμοκρασίας, o Φίλιππος ρύθμισε μέσω του boost controller την πίεση να μην ξεπεράσει το 1,3bar, πάντα με τις μεθανόλες ανοιχτές. Στις roll δοκιμές με 2η σχέση στο κιβώτιο, οι καλύτεροι χρόνοι που έγραψε ήταν 60-120km/h σε 4,16sec, 60-160km/h σε 8,45sec και 100-200km/h σε 12,5sec. Δυστυχώς στις δοκιμές από στάση τα βρήκαμε σκούρα, αφού δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε ένα σωστό πέρασμα, μιας και στους επαρχιακούς δρόμους σχεδόν ποτέ δεν είσαι ασφαλής. Στην καλύτερη μέτρηση που κόπηκε μετά τα 200m, ο χρόνος του μέχρι εκεί ήταν 10,18sec, με σχεδόν 135km/h, σε αυτή τη μέτρηση για τα πρώτα 18m χρειάστηκε 3,2sec με σχεδόν 7sec για το 0-100km/h. Μετά από λίγη ώρα ο δρόμος είχε γίνει πρακτικά σαπούνι, με το MINI να γράφει συνεχώς 3,6-3,8sec για τα πρώτα 18m, με αποτέλεσμα συνεχώς να κόβουμε τη μέτρηση. Δεν υπήρχε λόγος να τερματίσουμε 400άρι με σχεδόν 4sec για το 18m κι έτσι αποφασίσαμε να σταματήσουμε μετά την παραπάνω μέτρηση για να αποφύγουμε τα χειρότερα (πρέπει να έκανε πάνω από δέκα εκκινήσεις εκείνη τη μέρα).

Τι του λείπει

Σίγουρα χρειάζεται ρυθμιζόμενη ανάρτηση για να μαζέψει τουλάχιστον το «παίξιμο» της μούρης που επιτρέπει η εργοστασιακή, αφού, όσο κι αν το MINI φημίζεται για το στιβαρό του πλαίσιο, στις δοκιμές από στάση η μούρη ξεκινάει να ψαρεύει δεξιά και αριστερά, με τον οδηγό να προσπαθεί να το κρατήσει στην ευθεία. Φυσικά και ένα μπλοκέ διαφορικό θα βοηθούσε πολύ την κατάσταση, όπως και ένα set πιο μαλακά λάστιχα τουλάχιστον στον μπροστά άξονα, αφού τα Pirelli P Zero Nero GT, που φορούσε, αργούν πολύ να ζεσταθούν. Για να καταλάβετε, ο χρόνος για το 18άρι άρχισε να πέφτει μετά την 5η δοκιμή, παρόλο που τα ζέστανε με ένα εντυπωσιακό burn out.

Μερικές δόσεις υπερβολής

Ο θόρυβος από τα άπειρα σκασίματα και από τον συμπλέκτη, προσωπικά, θεωρώ ότι είναι υπερβολή, από την άλλη, όμως, όταν έχει τη δυνατότητα να μην το χρησιμοποιεί καθημερινά, μπορώ να πω ότι θα το έκανα και εγώ. Κάποια στιγμή θα χρειαστεί όμως να μπει μέσα και κάποιος που δεν έχει συνηθίσει σε τέτοιες καταστάσεις και πιθανόν να του κακοφανεί. Εξάλλου, MINI είναι που είναι πολύ αγαπητό στο γυναικείο φίλο. Τα σκασίματα της εξάτμισης περνούν μέσα στην καμπίνα, ενώ ο δίσκος σε κάθε απεμπλοκή/εμπλοκή ρίχνει κλωτσιά στην καρότσα και φυσικά στους επιβάτες του.

Θα τα ξαναπούμε σύντομα..

Αφού τελειώσαμε τη δουλειά μας, μιλήσαμε με τον Βαγγέλη και τον Φίλιππο για το τι ακολουθεί. Στα άμεσα σχέδια είναι να γίνει σφυρήλατο και από εκεί και πέρα βλέπουμε, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα το ξανασυναντήσουμε, αφού ήδη έχουμε κλείσει ραντεβού με τον Βαγγέλη για το δικό του αυτοκίνητο, ελπίζω μέχρι τότε να είναι έτοιμο και το MINI του Φίλιππου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Υβριδικό turbo με φτερωτή συμπιεστή από το JCW

Custom σύστημα εξαγωγής 70mm

Custom intercooler 550x300x65mm

Custom σωληνώσεις intercooler

TiAL External wastegate 38mm

Custom πολλαπλή εξαγωγής

TiAL σκάστρα

NM Engineering εισαγωγή αέρα

Mishimoto δοχείοαναθυμιάσεων

AEM V2 water/methanol kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Custom συμπλέκτης με εξάφτερο δίσκο

Custom βολάν μονής μάζας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

 

ΑΜΑΞΩΜΑ Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ 

7Jx17in

Ελαστικά Pirelli P Zero Nero GT 205/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dimsport της Revlimit

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 291/6.668

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 43,1/3.899

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η              SEC

0-60                 4,21

0-80                 5,58

0-100               6,97

0-120               8,66    

0-140               10,91

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ         SEC     @         ΚΜ/Η

18        3,20     @         42,12

60        5,64     @         81,56

100      7,19     @         102,97

200      10,18   @         135,12

 

Roll με 2α ΚΜ/Η         SEC

60-120             4,16

60-160             8,45

60-200             15,19

100-200           12,50

Tuned by

Auto Xtreme

Συντριάδα, Πλησίον ΤΑΠ

Πύργος Ηλείας

Τηλ.: 2621 03 21 44

 

Αρθρογράφος

 

Ένας ακόμα θρύλος έφυγε

Ένας ακόμα θρύλος έφυγε

Ο Hans Mezger, ο διάσημος μηχανικός της Porsche έφυγε από την ζωή στην ηλικία των 91 ετών σήμερα.