Mini John Cooper Works 2.0T 231Ps

Mini John Cooper Works 2.0T 231Ps

Σου φτιάχνει το κέφι
Το έχω ξαναγράψει. Τα MINI, ασχέτως αν είναι ένα απλό Diesel ή ένα Cooper S, έχουν ένα μοναδικό τρόπο να σου φτιάχνουν το κέφι, όταν δένεσαι στο κάθισμά τους. Το συγκεκριμένο, όμως, ήταν άλλη υπόθεση. Έχοντας οδηγήσει την προηγούμενη γενιά του John Cooper Works -πριν αρκετά χρόνια βέβαια- ήμουν αρκετά επιφυλακτικός. Και αυτό, γιατί πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι αναγκασμένα να φιλτράρουν πολύ τον πραγματικό τους εαυτό, να είναι πιο ήσυχα, να ρυπαίνουν λιγότερο, να μην είναι σκληρά… Παράλληλα, το MINI έχει ξεφύγει σε διαστάσεις και έχει μεγαλώσει – ωριμάσει θα έλεγα…- και πλέον φοράει και δίλιτρο κινητήρα. Αναρωτιέμαι, αν θα μου κάνει τα κέφια ή θα θέλω να ακούσω νέα σχετικά με μία GP έκδοση…

Μαύρο? Πράσινο?
196 mini john cooper works 1Rebel Green λέγεται το χρώμα και ήταν η κατάρα του φωτογράφου μιας και δείχνει συνεχώς για μαύρο. Η αλήθεια είναι ότι θα το προτιμούσαμε ανοιχτόχρωμο, κυρίως για να φαίνονται οι εντυπωσιακοί προφυλακτήρες του, οι γρίλιες κλπ. Τώρα που είπα γρίλιες: περίπου 7 μέτρησα μόνο στο εμπρός μέρος! Είναι αλήθεια ότι ο δίλιτρος τουρμπάτος  χρειάζεται καλή ψύξη. Σαν POWER αναγνώστες, εδώ είναι και το θέμα μας, στον κινητήρα. Ναι, βασίζεται στον κινητήρα του Cooper S, αλλά έχει δεχθεί αρκετές παρεμβάσεις από τους μετρ του BMW Group, με σκοπό να αντέχει, να αποδίδει αλλά ακόμα και να ακούγεται, όπως πρέπει και όταν πρέπει. Τα 231 άλογα είναι διαθέσιμα από τις 5.200rpm έως και τις 6.000 και η ροπή φτάνει τα 32,6kg με την εταιρεία να δηλώνει ότι είναι διαθέσιμα από τις 1.250rpm έως τις 4.800. Στο δρόμο, όμως, δεν συμβαίνει αυτό, αφού εκεί γύρω στις 2.000rpm νιώθεις ότι η ροπή έχει έρθει για τα καλά. Το turbo είναι διαφοροποιημένο σε σχέση με του «απλού» Cooper S, όπως και η λειτουργία του Valvetronic. Διαφοροποιημένα είναι και τα έμβολά του, με σκοπό να ρίξουν τη σχέση συμπίεσης από το 11:1 στο 10,2:1. Όσο για την εξάτμιση, την οποία έχω αναφέρει αρκετές φορές έως τώρα, είναι μελετημένη για να σε… «φτιάχνει» ακόμα και όταν βάζεις μπροστά τον κινητήρα. Γενικώς, είναι ήσυχη και διακριτική. Όταν, όμως, επιλέξεις τη λειτουργία Sport από το δαχτυλίδι, που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα, τότε το πρόγραμμα αλλάζει, η εξάτμιση ακούγεται παραπάνω και στο άφημα του γκαζιού ακούγονται σκασίματα από τη διπλή απόληξη.

Steptronic
Για το σασμάν θα μιλήσω. Ορθώς καταλάβατε. Το JCW, που οδηγήσαμε, διέθετε το εξάρι Steptronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αν με ρωτάτε, ναι, με αυτό θα το αγόραζα. Θάνατος στα manual? Όχι, απλά το Steptronic είναι τόσο καλό, γρήγορο, βολικό που, τι να το κάνεις το χειροκίνητο? Μου άρεσε που στη manual επιλογή του οι σχέσεις δεν αλλάζουν λίγο πριν τον κόφτη αλλά μένουν σε αυτόν, αφήνοντας εσένα να κάνεις το παιχνίδι της αλλαγής. Επιτέλους! Παράλληλα, δεν κάνει αυτόματα kick - down στο τέρμα γκάζι. Περιμένει εσένα να διαλέξεις πόσες θα κατεβάσεις για να προσπεράσεις. Ξανά επιτέλους! Οι αλλαγές είναι σφαιράτες είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Σασμάν με τα όλα του.

Καρτ!
196 mini john cooper works 2Όταν επιλέγεις τη ρύθμιση Sport, βγαίνει στην κεντρική οθόνη μια εικόνα ενός kart και γράφει: μέγιστη αίσθηση go - kart. Αν μπορούσα να το αλλάξω, δεν θα ήθελα να το γράφει – είμαι και μυστήριος - παρόλα ταύτα, είναι έτσι ακριβώς, όπως τα περιγράφει. Όλα έρχονται πιο κοντά σε σένα: τιμόνι, γκάζι ακόμα και η ανάρτηση, αν έχει επιλεχθεί η adaptive. Το σασί του MINI δεν θέλει αναλύσεις. Ακόμα και στο πιο απλό του μοντέλο είναι «καρτ». Τα αυτοκίνητα αυτά «τα φοράς» και νιώθεις χαμηλά στον ποπό σου ακριβώς τι κάνει το αμάξωμα και πότε. Οπτικά δεν μας άρεσαν οι ζάντες, όμως, κρίνουμε την επιλογή της Ελληνικής αντιπροσωπείας εξαιρετική, καθώς οι δρόμοι μας δεν κάνουν για μεγαλύτερες διαστάσεις και ελαστικά χαμηλότερου προφίλ. Μεταξύ μας, εγώ προτιμάω και τα «ψηλά» λάστιχα, καθώς το αυτοκίνητο γίνεται λιγότερο άτσαλο. Με 205/45 R17 ήταν το «δικό μας».

Ποτέ μη λες ποτέ
196 mini john cooper works 3Εγώ το κορόιδευα το ηλεκτρονικό διαφορικό του, EDL, όπως λέγεται συνήθως. Έσφαλα! Τρομερό, αποδοτικό, άψογο. Ακόμα και σε απανωτά ζόρικα κλειστά κομμάτια – λέγε με Πάρνηθα - δεν κουράστηκε και μπορούσες να κατευθύνεις τα μούτρα εκεί, που ήθελες. Το turn - in του από την άλλη… ωραία κατάσταση. Από τα καλύτερα – αν όχι ΤΟ καλύτερο - που έχω οδηγήσει τον τελευταίο καιρό. Γρήγορο τιμόνι, σίγουρο. Βάλτε λιγάκι όλα τα παραπάνω σε μία εξίσωση: Πάρνηθα, Sport mode, κλειστές φουρκέτες, σκασίματα από την εξάτμιση, τέρμα γκάζι και πάμε στην επόμενη. Ναι, πέρασα καλά! Δυνατά και τα τεράστια φρένα των 330mm με τις τετραπίστονες κόκκινες δαγκάνες, που φέρουν πάνω τους το logo JOHN COOPER WORKS. Δεν το πήγαμε και σε πίστα, αλλά από αίσθηση δεν έπασχαν ούτε και από αντοχή επίσης.

Ναι, δεν είναι φθηνό…
Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Τα MINI έχουν πολύ συγκεκριμένο target group και η αλήθεια είναι ότι τα πηγαίνουν εξαιρετικά σε πωλήσεις. Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι €28.150, αλλά ανεβαίνει κατακόρυφα, όταν ξεκινάς να προσθέτεις extra εξοπλισμό στο πολύ ωραίο configurator του website www.mini.com.gr. Ρίξτε μια ματιά. Αξίζει. Παρόλα αυτά, τα €28.150 δεν είναι καθόλου κακή τιμή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο κουβαλάει πάνω του πολύ στυλ, άλογα, ποιότητα, τεχνολογία και φυσικά, σπανιότητα. Μην ανησυχείτε, δεν ξεχάσαμε αυτό που σας καίει, τις επιδόσεις δηλαδή. Χωρίς κανέναν κόπο το JCW έγραψε «με τη μία» 6,3sec για το 0 - 100km/h και 14.5sec για τα πρώτα 400m από στάση. Λόγος να το πιέσουμε παραπάνω? Κανένας! Όπως και το προηγούμενης γενιάς JCW, έτσι κι αυτό είναι όσο σκληροπυρηνικό πρέπει και καταφέρνει να χωθεί ανάμεσα στα «μεγαλύτερα» GTi ταράζοντας τα νερά τους. Μη σας πω ότι είναι και καλύτερο από αρκετά από αυτά…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ JOHNCOOPERWORKS 231PS


ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €28.150 (Με όφελος απόσυρσης)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.998
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82 x 94,6
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            10,5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.270

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ στους εμπρός τροχούς
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Μπλοκέ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα MacPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx17in
  • Ελαστικά: 205/45 R17

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με τετραπίστονες δαγκάνες
  • ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 231/ 5.200
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 32,6/ 1.250-4.000
  • 0-100km/h (sec): 6,1sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 246

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       133

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  6,7
  • Δοκιμής (lt/100km)    9,9

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,39

0-80                 4,64

0-100               6,31

0-120               8,19

0-140               10,53

0-160               13,48

0-180               17,49

0-200               23,14

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80              3,16

80-110            2,8

 

KM/H             SEC

50-80              3,68

80-110            3,35

 

KM/H             SEC

80-110              3,87

100-140            6,0

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,67     47,88

60        4,97     85,14

100      6,39     101,54

200      9,54   131,21

400      14,56   161,35

 

Αρθρογράφος

 

Nissan e-4ORCE: Eξηλεκτρισμένη τεχνολογία με κίνηση σε όλους τους τροχούς

Nissan e-4ORCE: Eξηλεκτρισμένη τεχνολογία με κίνηση σε όλους τους τροχούς

Η Nissan φέρνει στην Ευρώπη την τεχνολογία e-4ORCE, ένα νέο και μοναδικό σύστημα τετρακίνησης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά και «εξηλεκτρισ...