MITSUBISHI COLT CZT 302WHP

MITSUBISHI COLT CZT 302WHP

Εκείνο το DynoDay του ColtClub.gr είχε πολύ ενδιαφέρον. Αρκετά ήταν τα καλά Colt που μας «μπήκαν» στο μάτι και ένα από αυτά το είδατε σε περασμένο μας τεύχος. Μιλάω για εκείνο το τετρακίνητο, με το μοτέρ και την μετάδοση από EVO. Διαμάντι! Μας είχε κάνει εντύπωση και ένα μαύρο CZT, το οποίο είχε αλεξίσφαιρο κινητήρα, βελτιωμένο καπάκι, καλό συμπλέκτη και aftermarket ανάρτηση. Είχαμε ενημερώσει τον ιδιοκτήτη πως μας ενδιαφέρει να κλείσουμε ραντεβού για δοκιμή του αυτοκινήτου, αλλά θα χρειαζόταν να περιμένουμε μέχρι να αλλάξει το turbo του με ένα καλύτερο (και λίγο μεγαλύτερο). Έτσι κι έγινε λοιπόν. Τσεκάρουμε το inbox του POWER και βλέπουμε πως ο ιδιοκτήτης μας ενημερώνει πως είναι ετοιμοπόλεμος. Λίγες μέρες μετά, βρισκόμαστε στην ευθεία δοκιμών, με το VBOX III «να τα λέει» με τους δορυφόρους του και ο ιδιοκτήτης να πατάει τέρμα γκάζι για να μετρήσουμε τις επιδόσεις του μαύρου CZT.

InDaΓιάφκα «Γιάφκα» ονομάζει η παρέα του ιδιοκτήτη το συνεργείο που μαζεύονται για να πουν τα νέα τους, να κουτσομπολέψουν και να δέσουν κανα μοτέρ. Τι καλύτερο? Και αυτό το μοτέρ δεν είναι και κανένα «μαμά». Τα πιστόνια είναι της CP και οι μπιέλες της Crower. Ο στρόφαλος παραμένει φυσικά ο εργοστασιακός, μιας και η ιπποδύναμη δεν θα έφτανε ποτέ σε κάποιο εξωπραγματικό νούμερο. Βλέπετε, ο ιδιοκτήτης το θέλει για κάθε μέρα, αλλά και για κανένα ταξιδάκι. Συν ότι με τα πολλά άλογα, αρχίζουν οι ζημιές στην μετάδοση -και όχι μόνο. Εξάλλου τα COLT CZT δεν φημίζονται για το ανθεκτικό τους σασμάν.

Ωραία δουλειά έχει γίνει και στην κυλινδροκεφαλή, όπου οι εκκεντροφόροι έγιναν reprofile στην Boubis Cams, την ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής ανέλαβε η Engine Tech by Dakis και το καλύτερο: οι εργοστασιακές βαλβίδες έμειναν στην άκρη και την θέση τους πήρε ένα set της Supertech, οι οποίες είναι oversize κατά 1mm. Αυτές, συνδυάζονται με ελατήρια και retainers της Ferrea και αφού τοποθετήθηκε η εργοστασιακή φλάντζα, η κυλινδροκεφαλή σφίχτηκε πάνω στο μπλοκ με μπουζόνια της ARP. Το μοτεράκι έχει παραμείνει φυσικά στα 1.500cc και πλέον είναι έτοιμο να αντέξει μπόλικη πίεση από την τουρμπίνα. GT2560 Την ημέρα του Dynoday, το Colt φορούσε μία GT2560. Δεν ήταν κακή, αλλά το μοτέρ, λόγω της βελτιωμένης κυλινδροκεφαλής, είχε «ψυχή» στις υψηλές στροφές και η τουρμπίνα του έπεφτε μικρή, μιας και εκεί κάπου μετά τις 5.500rpm, άρχιζε να λαχανιάζει για να βγάλει δύναμη. Η λύση ήταν να κάνει και αυτή παρέα στις εργοστασιακές βαλβίδες και την θέση της να πάρει μία best seller της Garrett, η GT28RS. Τίμια τουρμπινίτσα που, εύκολα και ξεκούραστα, δίνει 350 άλογα σε οποιοδήποτε μοτέρ. Αυτή λοιπόν βιδώθηκε στο χειροποίητο χταπόδι της MetalTech, αλλά η υπόλοιπη εξάτμιση, με διάμετρο 63,5mm, είναι κατασκευής NS Racing. Απαραίτητη ήταν η αλλαγή του intercooler, την θέση του οποίου πήρε ένα άψογο και μεγάλο intercooler της Forge Motorsport. Η MetalTech έβαλε ξανά το χεράκι της και κατασκεύασε το kit σωληνώσεων. Στην εισαγωγή του turbo συναντάμε την μοσχοπουλημένη στα Colt CZT φιλτροχοάνη της Blitz και εκεί κοντά θα δείτε και την σκάστρα της Tomei.

Το πολλά υποσχόμενο μοτέρ ανέλαβε να ξεζουμίσει η Re-Action Engineering. Η αλήθεια είναι ότι λίγες μέρες μετά την δοκιμή μας, το Coltάκι θα ανέβαινε και πάλι στα ράουλα για εκ νέου προγραμματισμό της ECU μιας και υπάρχουν ακόμα περιθώρια αύξησης της πίεσης. Σκεφτείτε ότι 302WHP «είδε» με 1.5bar πίεση, όση το μετρήσαμε και στον δρόμο, αλλά σίγουρα θα σηκώσει 1.8bar. Μέχρι εκεί το turbo έχει αρκετά να δώσει. Πιστεύουμε ότι μία αύξηση της ιπποδύναμης του 10% είναι εφικτή. Δεν θα πάει κι άσχημα το Colt με 330 άλογα στους τροχούς... Χαλαρά

Το σασμάν του Colt CZT δεν είναι και το πιο ανθεκτικό που θα συναντήσετε. Προέρχεται από την Getrag και δε πολυγουστάρει τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, ειδικά σε υψηλές στροφές. Με την αρχική GT2560 δεν χρειαζόταν να στροφάρεις πολύ το μοτέρ για να αλλάξεις σχέσεις. Με την GT28RS όμως, ξεπερνάς τις 7.000rpm, πράγμα που τα συγχρονιζέ δεν πολυσυμπαθούν. Ο ιδιοκτήτης μου το ξεκαθάρισε: δεν θα πιέσει 100% το σασμάν. Θέλει να το προφυλάξει όσο γίνεται. Σεβαστό και ειδικά σε αυτές τις εποχές που ζούμε. Ε, δεν είναι καλό να φεύγουν ευρωχήνες δεξιά και αριστερά...

Ο συμπλέκτης είναι βαρύς. Κάνει δουλειά, αλλά στο πάτημά του «την ακούς» λιγάκι. Είναι διπλόχτενος με Kevlar δίσκο, κατασκευής G Racing. Ο ιδιοκτήτης είναι ικανοποιημένος. Πράγματι, δεν μας δυσκόλεψε κάπου, μιας και δεν ζεστάθηκε, δεν πατίναρε, δεν άλλαξε συμπεριφορά από την πρώτη έως την τελευταία εκκίνηση. Οι βάσεις του κινητήρα επίσης βοηθούν και προστατεύουν το σασμάν, μιας και περιορίζουν τις μετακινήσεις του κινητήρα στις βίαιες αλλαγές σχέσεων, οπότε οι σχέσεις κουμπώνουν κανονικά και δεν χάνονται αλλαγές. Αν και η ανάρτηση είναι αναβαθμισμένη και πλέον γίνεται χρήση μίας coilover της XYZ, δεν συμβαίνει το ίδιο και στα φρένα. Υπάρχουν βελτιώσεις, αλλά δεν είναι αρκετές για τα άλογα αυτού του CZT. Σωληνάκια αεροπορικού τύπου και τακάκια Ferodo DS2500 βελτιώνουν την κατάσταση σε σχέση με τα stock, αλλά το τερατάκι μαζεύει πολλά χιλιόμετρα γρήγορα, οπότε εκεί, στα 200km/h, αν ζορίσεις το μεσαίο πεντάλ δεν θα μείνεις ικανοποιημένος. Εν τέλει, μακρύ.

Η κλιμάκωση των σχέσεων του σασμάν δεν είναι κακή στα CZT. Στην περίπτωσή μας, που ο κόφτης στροφών είναι μετά τις 7.000rpm, η κάθε ταχύτητα αποκτά περισσότερα km/h και έτσι αυτομάτως το σασμάν... «μακραίνει». Έτσι, η 3η φτάνει σχεδόν τα 170km/h και η 4η ξεπερνάει -οριακά- τα 200km/h. Αυτό βοήθησε πολύ στις μετρήσεις, καθώς η κλιμάκωση αυτή έχει ταιριάξει άψογα με τον τρόπο που αποδίδει το μοτέρ με το συγκεκριμένο turbo. Συγκρίνοντας με την GT2560 ίσως να lagάρει λιγάκι παραπάνω στις χαμηλές rpm, αλλά πολύ νωρίς το έργο αλλάζει. Για παράδειγμα στην ρεπρίζ 50-80km/h με 3η χρειαστήκαμε 4,72sec, όταν με την GT2560 υπολογίζουμε πως θα βλέπαμε ίσως και flat 4sec. Όμως το σκηνικό αλλάζει αμέσως μετά. Πάλι με 3η σχέση, η ρεπρίζ 80-110km/h μας αφήνει άφωνους: μόλις 2,53sec, νούμερο εξωπραγματικό! Άλλο ένα καλό? Ο ιδιοκτήτης έχει ψαχτεί αρκετά με την ευθυγράμμιση του Colt με αποτέλεσμα το σπινάρισμα, ακόμα και με 2α, να είναι ανύπαρκτο. Με σωστή εκκίνηση, ο τρόπος που «άπλωσε» την 1η σχέση σε συνδυασμό με την χαμηλή πίεση μέσω του boost controller για τα πρώτα μέτρα, ήταν ότι χρειαζόταν για να πετύχουμε αξιοπρεπέστατους χρόνους από στάση. Σίγουρα το Colt σε αυτή τη μορφή θα μπορούσε να γράψει 13,6sec, αλλά ίσως να το έκανε μία φορά. Άντε δύο. Μετά, το συγχρονιζέ 2ας θα μας αποχαιρετούσε. Κρίμα θα ήταν. Παρότι ήμασταν με απλά ελαστικά και όχι με semislick, το CZT έγραψε 18m σε 2,63sec, επίδοση δύσκολη να πετύχεις στον δρόμο. Με σίγουρες και σβέλτες αλλαγές, το Colt δεν τα πήγε άσχημα: είδαμε 400άρι σε 14,1sec! Έχει ψυχή Θα έλεγα πως για χρήση δρόμου και μάλιστα καθημερινή, το CZT πρέπει να βελτιώνεται μέχρι εδώ. Με νορμάλ ελαστικά έχεις ιδανική πρόσφυση χωρίς ακατάσχετο σπιναρισμα, το σασμάν -αν το προσέχεις- αντέχει και η 28άρα τουρμπίνα βοηθάει να ξυπνάει ο χιλιοπεντακοσάρης κινητήρας από χαμηλά. Η Re-Action Engineering έχει να βγάλει μερικά extra άλογα στις υψηλές rpm, άρα το Coltάκι θα σημειώσει ακόμα καλύτερους χρόνους πολύ σύντομα. Αν το δείτε σε κανένα Drag event, να ξέρετε ότι είναι ένας δύσκολος αντίπαλος.

Αρθρογράφος

 

Παρουσίαση: Νέο Ford Ecosport ST-Line 1.0EcoBoost 140Ps

Παρουσίαση: Νέο Ford Ecosport ST-Line 1.0EcoBoost 140Ps

Ανανέωση Ουσίας για το νέο Ford Ecosport, που εξοπλίζεται για πρώτη φορά με έκδοση ST-Line, ενσωματώνοντας τα καλά στοιχεία των SUV σε ένα δυναμικό, σ...