Mitsubishi Lancer Evolution VIII 600PS

Mitsubishi Lancer Evolution VIII 600PS

Γνήσιος κοντράκιας

Για τον Δημήτρη δεν χρειάζονται και πολλές συστάσεις, παρόλο το νεαρό της ηλικίας του έχει φτιάξει ένα πολύ δυνατό «βιογραφικό» στα κοντροστέκια, με αρκετά δυνατά πατήματα που σε πολλούς έχουν μείνει αξέχαστα. Το EVO VIII λοιπόν είναι το νέο του «ταίρι» για τη σεζόν που μας έρχεται και στην παρούσα φάση είναι υπό εξέλιξη κατά κάποιο τρόπο, αφού τα 1000άρια μπεκ της HKS τερμάτισαν γρήγορα και το turbo έχει αρκετή ακόμα πίεση να σηκώσει. Έχει ήδη παραγγείλει μεγαλύτερα, αλλά υπολογίζει να το τελειώσει μετά τις διακοπές. Μέχρι τότε όμως, για το “pre-season”, θα κατεβαίνει με το παρακάτω setup. Οπότε εδώ έχουμε ένα μικρό teaser για τυχόν ενδιαφερόμενους… Δεν ξέρω πότε αλλαξοπίστησε και πήγε από Subaru Impreza σε Lancer EVO, από τα λεγόμενά του όμως κατάλαβα ότι τώρα που δοκίμασε και τα δύο, το EVO το γουστάρει για κάποιον λόγο περισσότερο από το GDB-F STi που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος 41.

Παίζει κοντά στα 600Ps

Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε και πολύ το setup, αφού λίγο-πολύ όλα τα EVO σε αυτό το στάδιο -ιπποδύναμης- δεν έχουν μεγάλες διαφορές. Στη δική μας περίπτωση, το 8άρι πέρασε στα χέρια του Δημήτρη με στοκ κινητήρα, αλλά με ένα σκασμό περιφερειακά και όπως ήταν λογικό για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη δύναμη που μπορούσαν να βγάλουν τα περιφερειακά που ήδη είχε πάνω το αυτοκίνητο προχώρησε στην ενίσχυση του κινητήρα. Η αρχή έγινε με τις  ενισχυμένες μπιέλες Pro-H της CP-Carillo και τα σφυρήλατα έμβολα HD2 της Wiseco με αντιτριβική επίστρωση “ArmorGlide” στις φούστες και ενισχυμένα ελατήρια.

Ο εργοστασιακός στρόφαλος των EVO δεν έχει πρόβλημα ακόμα και στα 800Ps, όπως υποστηρίζουν και στο εξωτερικό, ο Δημήτρης όμως τον αντικατέστησε με τον Billet της K1 Technologies που διαθέτει χημική κατεργασία εναζώτωσης για αυξημένη σκληρότητα και αντοχή, αλλά και ειδικά σχεδιασμένα αντίβαρα για βελτιωμένη ευστροφία του κινητήρα. Η κεφαλή διαθέτει και αυτή αρκετά καλούδια, όπως εκκεντροφόρους GSC Power Division Stage 3 (280ο διάρκεια και lift 11,70mm σε εισαγωγή και εξαγωγή), ρυθμιζόμενα γρανάζια και ενισχυμένα ωστήρια, βαλβίδες της Ferrea, Tomei ελατήρια, retainers και ασφάλειες, ενώ όταν την έστειλε για ρεκτιφιέ δεν έκανε ροϊκή στους αυλούς, παρά μόνο γυάλισμα.

Το turbo που φόραγε το αυτοκίνητο είναι της Precision, πιο συγκεκριμένα μία PΤ6262 με λόγο A/R 0,82 στην εξαγωγή, που αυτή τη στιγμή δουλεύει στη μεσαία πίεση στα 1,8bar, ενώ η μεγάλη φτάνει τα 2,1bar, αλλά για να μπορέσει να δουλέψει εκεί χρειάζεται ενισχυτικό στη βενζίνη (ποιος δεν διάβασε το feature για τα αγωνιστικά πρόσθετα τον προηγούμενο μήνα;;;). Εξάτμιση, σωληνώσεις κλπ ανέλαβε η TG WORKS και τα μηχανικά το συνεργείο Koufos Car Center. Την ECU Pro EMS V2 Black Edition της Ultratech προγραμμάτισε ο Σπύρος Φλωράτος και η B16A Workshop, με το αυτοκίνητο να μην έχει δυναμομετρηθεί ακόμα.

Αγαπάει τα 5άρια

Θυμάστε το Hawkeye Scooby του, εκείνο το μπλε που με περίπου 500Ps (χαμός είχε γίνει σε γνωστές σελίδες του Facebook...) είχε γράψει εκείνο το εξωφρενικό 5,75sec για το 100-200km/h; Ο Δημήτρης ισχυριζόταν τότε ότι το 5άρι κιβώτιο που φόραγε τότε το Subaru ήταν «το κλειδί» για να πετύχει τους χρόνους που έκανε. Έτσι και τώρα το EVO φοράει το εργοστασιακό 5άρι κιβώτιο που φορούσαν όλα 8άρια (εκτός φυσικά του MR...), με τον συμπλέκτη να έχει αντικατασταθεί από ένα δίδισκο set της OS Giken.

Roll και στάση, δεν κολλάει πουθενά!

Όταν βλέπεις στο δρόμο EVO χωρίς φτερούγα, είσαι αναγκασμένος να γνωρίζεις τι έχεις απέναντί σου. Τέτοια EVO έχουν κάνει διατριβή πάνω στα πατήματα, ακόμα και «τελειωμένα» να μην είναι όπως του Δημήτρη. Για το τετρακοσάρι χρειάστηκε 12,61sec, με κάτι παραπάνω από 201,29km/h ταχύτητα εξόδου, με το 0-100km/h να γίνεται σε 4,9sec και το 18m σε 2,42sec. Μην βιαστείτε να «πάρετε μέτρα», σας δίνετε μονάχα μία «ιδέα», υπάρχουν ακόμα πραγματάκια που πρέπει να διορθωθούν και ένα από αυτά είναι και το Launch Control που ακόμα δεν λειτουργεί στο 100%, με αποτέλεσμα το EVO να ξεφουσκώνει μόλις αλλάζει από 1η σε 2α όταν πατάει από στάση. Στις roll μετρήσεις με 2η σχέση χρειάστηκε για το 60-160km/h 5,51sec και για το 100-200km/h 7,63sec. Μην φανταστείτε ότι το πίεσε και πολύ, δεν ήταν ο Δημήτρης που ήξερα, ειδικά στις αλλαγές που ήταν κάπως χαλαρές. Οι μετρήσεις έγιναν στη μεσαία πίεση του αυτοκινήτου, δηλαδή στο 1,8bar και μάλιστα με τα ελαστικά να είναι σε μέτρια κατάσταση. Οπότε όταν το EVO αλλάξει μπεκ, σηκώσει πίεση, σετάρει το launch-control και αλλάξει λάστιχα, θα δούμε άλλο έργο…

Mean machine

Όσο ήσυχο είναι στις χαμηλές στροφές, τόσο αγρίμι γίνεται ψηλά και το κακό είναι ότι δεν έχει οπτική προς τον δρόμο, ειδικά από τη θέση του συνοδηγού που βρέθηκα στις μετρήσεις, αφού το screamer pipe του external βγαίνει στο καπό, με αποτέλεσμα να μην βλέπεις τίποτα όταν πατάει από τα καυσαέρια, με μικρές παύσης 30ποντης φλόγας που σκάει σε κάθε αλλαγή κοντά στο παρμπρίζ! Ελπίζω να μου έκανε πλάκα όταν μου είπε ότι το χρησιμοποιεί για καθημερινό, αν και τον συγκεκριμένο άνθρωπο τον έχω για όλα ικανό...

Σε αντίθεση με το παρελθόν, στην παρουσίαση του μπλε Hawkeye STi, το EVO αυτή τη φορά ήταν φουλ ντυμένο, με λίγη δίαιτα στα σημεία, βλέπε κάθισμα οδηγού που το εργοστασιακό έχει αντικατασταθεί με ένα carbon. Επίσης carbon είναι και το καπό, το πορτ-μπαγκάζ, ο πίσω διαχύτης, οι αγωνιστικοί καθρέπτες και το μπροστινό front lip που ταιριάζει απόλυτα με τη “Νardo Grey” απόχρωση που είναι βαμμένο το αμάξωμα. Οι ζάντες τις SSR που φοράει για μένα καταλαμβάνουν τη 3η θέση στο hall of fame μου για τα EVO μετά τις Volk Racing TE37 και τις Enkei RPF1, με τον Δημήτρη να σκέφτεται να τις αλλάξει, αφού θέλει να βάλει 17άρες ενώ αυτές είναι 18άρες.

Για κοπιάστε...

Έχει αλλάξει αρκετά, δεν είναι ο κοντράκιας που ήταν παλιά, αν και κρατάει μερικές «αξίες» σταθερές. Με την «ξηρασία» όμως της τελευταίας Covid-19 περιόδου, έχει μαλακώσει και ψάχνει άτομα να δοκιμάσει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αλλά ταυτόχρονα να το ευχαριστηθεί και λίγο, γιατί τελευταία απ’ ό,τι μου λέει συνέχεια μόνος του πατάει, αφού δεν βρίσκει εύκολα αντίπαλο. Για καλή του τύχη, στη φωτογράφιση πετύχαμε γνωστό παρεάκι Subar-άκηδων που παρόλο που δεν υπήρχε κάτι στα μέτρα του EVO, φρόντισαν να φέρουν αυτοκίνητο για δοκιμή έτσι για το χαβαλέ, γιατί το πρόβλημα είναι γενικό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.021cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 85,5mm x 88mm

Σχέση συμπίεσης: 9:1

K1 Technologies στρόφαλος

ARP 2000 βίδες στροφάλου

CP-Carrillo Pro-H μπιελες

Wiseco HD2 έμβολα 85,5mm

Custom κάρτερ με διαφράγματα 

ACL black series μέταλλα στροφάλου

ARP L19 βίδες κεφαλής

Γυάλισμα αυλών κυλινδροκεφαλής

Ferrea Competition Plus βαλβίδες

Ferrea τσιμουχάκια βαλβίδων

Tomei ελατήρια, retainers και ασφάλειες

GSC Power Division Stage 3 εκκεντροφόροι

GSC Power Division ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

GSC Power Division ωστήρια

HKS ιμάντας εκκεντροφόρων

Custom πολλαπλή εξαγωγής 48mm

Precision PT6262 turbo Α/R 0,82

Turbosmart external wastegate 45mm

Custom σύστημα εξαγωγής 76mm

HKS μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

Intercooler 600x300x76mm

Magnus μπεκιέρα

Fuelab ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

Ultratech Pro EMS V2 Black Edition ECU

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

OS Gigen δίδισκος συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Πλήρως ρυθμιζόμενη coilover Tein Flex

ΑΜΑΞΩΜΑ

Carbon καπό

Carbon πορτ-μπαγκάζ

Carbon lip spoiler

ΦΡΕΝΑ

Ferodo DS2500 τακάκια

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

SSR Type C RS 8Jx18in ζάντες

Tomket Sport 3 235/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,05

0-80         3,93

0-100       4,90

0-120       6,12

0-140       7,25

0-160       8,56

0-180       10,80

0-200       12,54

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,42        46,91

60       4,69        92,76

100     6,03        117,83

200     8,62        159,62

400    12,61       201,29

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120              3,08

60-160              5,51

100-200           7,63

Tuned by

Koufos Car Center

 

B16A Workshop

 

Αρθρογράφος

 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ανατροπών συνέχεια

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Ανατροπών συνέχεια

Η «κατάρα» της πρώτης θέσης χτύπησε και τον Sebastien Ogier, που έχασε την πρωτιά και έπεσε τέταρτος.