Mitsubishi Outlander PHEV 2.4lt 225Ps

Mitsubishi Outlander PHEV 2.4lt 225Ps

Το Mitsubhish Outlander PHEV είναι ένα από τα αυτοκίνητα που με κέρδισαν. Όχι για το design του, όχι για το πόσο μεγάλο είναι και ούτε για το πόσο πρακτικό μπορεί να είναι. Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν τα 3,8lt/100km μέσης κατανάλωσης που πέτυχα οδηγώντας τους σχεδόν 2 τόνους του συνολικού του βάρους! Ναι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος, τόσο έκαψε όσο το οδηγούσα! Το πώς το κατάφερα, θα το καταλάβετε παρακάτω. Σχεδιαστικά, το Outlander έχει δεχθεί ένα ήπιο facelift με μικρές εξωτερικές διαφορές, αλλά και ορισμένες διαφορές στο εσωτερικό του, το οποίο, αν και άνετο, δείχνει λίγο ξεπερασμένο σε εμφάνιση. Με όλα αυτά τα διακοπτάκια πάντως για τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου και των περίπλοκων συστημάτων είναι, αν μη τι άλλο, φλύαρο και θέλει αρκετές ώρες για να μάθεις πού είναι το κάθε κουμπί και το τι κάνει. Η ουσία σε αυτό το facelift κρύβεται στα μηχανικά σύνολα. Και τα οποία μάλιστα έχουν μια περίπλοκη, αλλά άκρως αποδοτική λειτουργία.

Χωράνε όλα μαζί;

Advertisement

Κάτω από το καπό και το πάτωμα, η Mitsubishi κατάφερε να χωρέσει έναν θερμικό, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2.4lt MiVEC, που αποδίδει 135Ps, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και Otto, με εκπομπές ρύπων μόλις στα 46gr/100km CO2, έναν ηλεκτροκινητήρα εμπρός που αποδίδει 60kW, έναν ακόμα των 70kW τοποθετημένο στον πίσω άξονα, μία γεννήτρια των 80kW, που κάνει παρέα στον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και φυσικά μια συστοιχία μπαταριών που ζυγίζει 250kg, η οποία με τη σειρά της βρίσκεται κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,8KWh, έχει 80 κυψέλες, το κόστος της αγγίζει τα €7.000, είναι κατασκευασμένη από την Yuasa και την Mitsubishi, αλλά το εντυπωσιακό είναι ότι καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000km και όταν φτάσει σε αυτό το σημείο, η απόδοσή της θα βρίσκεται στο 70%! Το ανανεωμένο Outlander PHEV διαθέτει, επίσης, ένα νέο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, το οποίο ελέγχει συνεχώς την κατάσταση της μπαταρίας (κατάσταση φόρτισης, τρέχουσα χωρητικότητα κ.λπ.) και μεταδίδει τα αποτελέσματα στην ECU του συστήματος. Και πώς λειτουργούν όλα αυτά μαζί στην πράξη;

Αρμονικά και οικονομικά!

Το Outlander PHEV έχει τρεις τρόπους λειτουργίας, με την εναλλαγή μεταξύ τους να γίνεται αυτόματα. Κατά την πρώτη και εφόσον είναι φορτισμένη η μπαταρία, κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και ονομάζεται EV Drive, όπου οι δύο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν αποκλειστικά την κίνηση, έχοντας αυτονομία, με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, τα 57km. Η κατανάλωση στη λειτουργία EV είναι στις 16,9kW/100km. Από εκεί και πέρα, αν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα 135km/h, τότε επεμβαίνει ο βενζινοκινητήρας και περνάμε δηλαδή στην επόμενη λειτουργία, που ονομάζεται Series Hybrid Mode. Εδώ λοιπόν όταν χρειαστεί επιπλέον ενέργεια, ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας και μέσω της γεννήτριας φροντίζει για την παροχή σε ρεύμα των ηλεκτροκινητήρων. Αυτό το mode μπορεί να επιλεχθεί είτε από τον οδηγό είτε αυτόματα, όταν πέσει η τάση της μπαταρίας ή αν υπάρξουν αυξημένες απαιτήσεις σε ισχύ. Η τρίτη λειτουργία ονομάζεται Parallel Hybrid Mode, κατά την οποία ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση των μπροστινών τροχών, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να βοηθούν επικουρικά όταν υπάρχει απαίτηση σε παραπάνω δύναμη. Παράλληλα, η ενέργεια που παράγεται από τη γεννήτρια και δεν χρησιμοποιείται, αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Ανάκτηση ενέργειας

Η φόρτιση γίνεται είτε τοποθετώντας το αυτοκίνητο στην πρίζα, όπου, αν η παροχή είναι στα 10Α, ολοκληρώνεται σε 5,5 ώρες, ενώ αν η παροχή είναι στα , η φόρτιση διαρκεί 7 ώρες. Αν συνδεθεί σε ταχυφορτιστή, μέσα σε 25 λεπτά θα φτάσει στο 80%, ενώ πλέον υπάρχει και μία νέα λειτουργία Charge Mode, όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί για να φορτίσει τη μπαταρία, της οποίας η φόρτιση φτάνει στο 80% μέσα σε 40 λεπτά. Αυτή η λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη.

Από εκεί και πέρα, εκτός από τις τρεις λειτουργίες που αναφέραμε παραπάνω, υπάρχουν δύο επιπλέον modes, το ECO και το Battery Save. Στο πρώτο, γίνεται η λιγότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας, είτε από τον θερμικό είτε από τους ηλεκτροκινητήρες, ενώ στο Battery Save, η μπαταρία καταναλώνει το λιγότερο δυνατό ρεύμα και τέλος, στη λειτουργία Charge, ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί για να φορτίσει τη μπαταρία. Δύο paddles στο τιμόνι ορίζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού, έχοντας έξι επιλογές, ξεκινώντας από την Β0 και φτάνοντας μέχρι την Β5, όπου εκεί γίνεται η μεγαλύτερη δυνατή ανάκτηση. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει και τον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης ή αλλιώς S-AWC (Super All Wheel Control), το οποίο έχει πέντε επιλογές: Normal, Sport, Eco, Snow και Lock. Η μέγιστη αυτονομία του Outlander μπορεί να φτάσει τα 600km, ενώ η συνδυαζόμενη ισχύς, τα 225Ps.

Οικονομικό!

Το Outlander PHEV είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε παρασύρουν να οδηγήσεις οικονομικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να κινηθεί και αρκετά γρήγορα. Τα 10,5sec για τα 100km/h από στάση είναι μια πολύ ικανοποιητική επίδοση για ένα όχημα που ζυγίζει 1.890kg. Παρά το βάρος του κινείται αρκετά γρήγορα αν επιλεγεί η λειτουργία Sport, με το αμάξωμα να ακολουθεί πιστά τις εντολές που του δίνεις μέσω του τιμονιού και την ανάρτηση να απορροφά με επιτυχία ό,τι συναντήσουν τα πέλματα των τροχών. Σου δίνει την εντύπωση ότι το αμάξωμα είναι στιβαρό-πράγμα που φυσικά ισχύει και σε εμπνέει να κινηθείς με σχετικά γρήγορους ρυθμούς. Αν και το ζητούμενο με το Outlander είναι να κινηθείς πρωτίστως οικονομικά. Οι εσωτερικοί του χώροι είναι πολύ άνετοι, με την καμπίνα να αποτελείται από ποιοτικά υλικά, αν και ακούσαμε μερικούς μικρο-τριγμούς. Η καμπίνα έχει αρκετά καλή μόνωση και ειδικά όταν κινείται με τους ηλεκτροκινητήρες, οι επιβάτες θα ακούνε μόνο το θόρυβο από τα λάστιχα. Παρά το μεγάλο του μέγεθος, μην ξεχνάτε ότι το μήκος του φτάνει τα 4.695mm και το πλάτος τα 1.800mm, το Outlander δεν θα σας δυσκολέψει ιδιαίτερα στις καθημερινές σας μετακινήσεις χάρη στο ελαφρύ του τιμόνι που παρέχει αξιοσημείωτη ευελιξία. Το δε μεταξόνιο των 2.670mm υπόσχεται άνετους χώρους, όπως επίσης ικανοποιητικά είναι και τα 463lt για τις αποσκευές.

Για λίγους ακόμα…

Το κόστος της βασικής έκδοσης ξεκινάει από τα €45.500, ενώ η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, με τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, φτάνει τα €54.500, μία τιμή που σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να την πεις χαμηλή. Αν επιπλέον σκεφτείτε και τον παράγοντα φόρτιση, τότε το Outlander PHEV και γενικά κάθε είδους ηλεκτρικό, δεν είναι και τόσο πρακτικό, γιατί είσαι ok αν μένεις σε σπίτι με δικό σου χώρο στάθμευσης, αν μένεις στον 4ο όροφο στο Παγκράτι, πώς θα φορτίζεις το όχημά σου καθημερινά; Δυστυχώς, η ηλεκτροκίνηση είναι προτέρημα των λίγων στη χώρα μας και θα χρειαστούν σοβαρές επενδύσεις στο άμεσο μέλλον για να μπορέσει να υποστηριχθεί ένας στόλος ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως και να έχει, το Outlander PHEV είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο που παρότι ακριβό, έχει ελάχιστους ανταγωνιστές όταν μιλάμε για μεγάλο τετρακίνητο Plug-In Hybrid SUV που να συνδυάζει την πρακτικότητα και την άνεση, με τις αυξημένες δυνατότητες κίνησης και το χαμηλό κόστος κίνησης.

Μας Άρεσε (+)

Υπερβολικά χαμηλή κατανάλωση

Ακαμψία πλαισίου

Άνεση

Εξοπλισμός

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή αγοράς

Περίπλοκο ταμπλό με πολλούς διακόπτες

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €45.500

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €54.500

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.360cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 88mm x 97mm

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 12:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο:

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 225/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps/rpm):  135/ 4.500

Ονομαστική ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm): 21,5/4.500

Ονομαστική ισχύς πρόσθιου ηλεκτροκινητήρα (kW): 60

Ονομαστική ροπή πρόσθιου ηλεκτροκινητήρα (kgm): 14

Ονομαστική ισχύς οπίσθιου ηλεκτροκινητήρα (kW): 70

Ονομαστική ροπή οπίσθιου ηλεκτροκινητήρα (kgm): 19,9

0-100km/h (sec): 10,5sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 170

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) WLTP:      46

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 2,0

Δοκιμής (lt/100km): 3,8

 

Αρθρογράφος

 

Θρίαμβος της DS Techeetah

Θρίαμβος της DS Techeetah

Πρώτη διπλή παρουσία της DS Automobiles στο podium για φέτος!