Nissan Juke 1.0DIG-T 117Ps

Nissan Juke 1.0DIG-T 117Ps

Ποιοτικό κουκλί

Η δεύτερη γενιά του επιτυχημένου μικρού SUV της Nissan είναι εδώ, μόνο που πλέον δεν είναι και τόσο μικρό, μιας και σε διαστάσεις και χώρους θυμίζει περισσότερο το πρώτο Quasqai παρά το πρώτο Juke. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault-Nissan, την ίδια με τα καινούργια Clio και Captur, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλώσει κατά 75mm σε μήκος, 29mm σε πλάτος και 13mm σε ύψος, με το μεταξόνιο να είναι 105mm μεγαλύτερο! Όλα αυτά, ειδικότερα το μεταξόνιο, του δίνουν κατά πολύ μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα, με αρκετά περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (58mm). Ταυτόχρονα, η νέα πλατφόρμα τού χαρίζει και 68lt μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει στα 422lt. Μεγάλο αυτοκίνητο, δηλαδή, πλέον το Juke, ικανό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας και με σαφώς πιο «εύπεπτο» σχεδιασμό, ο οποίος προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ. Νομίζω ότι μαζί με το νέο Ford Puma είναι τα δύο πιο όμορφα B-SUV που μπορείς να αγοράσεις.

Στο χώρο της καμπίνας, τα υλικά είναι πολύ προσεγμένα, με τα πλαστικά του ταμπλό να είναι καλής ποιότητας, όμορφο αναλογικό πίνακα οργάνων με οθόνη ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο, αλλά και μπόλικες πρακτικές θήκες που χρειάζεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο για τις καθημερινές ανάγκες. Στο κέντρο του ταμπλό έχει οθόνη αφής 8in, η οποία φιλοξενεί τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Nissan, μαζί με μία πληθώρα ακόμα λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος ακόμα και στις βασικές εκδόσεις.

Ο πιο αθόρυβος τρικύλινδρος;

Το νέο Juke διατίθεται προς το παρόν μόνο με τον τρικύλινδρο DIG-T του 1.0lt, που αποδίδει 117Ps, με 20kgm από τις 1.750 μέχρι τις 4.000rpm, δύναμη που κρίνεται επαρκής για τον χαρακτήρα και τη χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο. Ειδικά η ροπή του μπορεί εύκολα να υπερνικήσει την αδράνεια των 1.200kg του αμαξώματος σε μεγάλο φάσμα στροφών, κάνοντας την κίνηση με υψηλή σχέση στο κιβώτιο εύκολη υπόθεση ακόμα και μέσα στην πόλη. Αργότερα θα προστεθεί και υβριδικό σύνολο στη γκάμα, ενώ μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες αν θα τοποθετηθεί και ο τετρακύλινδρος 1,3lt, κάτι που είναι κρίμα γιατί είναι πολύ καλός κινητήρας και θα του έδινε μία πιο γρήγορη έκδοση που σίγουρα ταιριάζει στο δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου. Αυτό πάντως που πραγματικά εντυπωσιάζει με τον τρικύλινδρο 1,0lt είναι η αθόρυβη και χωρίς ίχνος κραδασμών λειτουργία του, την οποία για να αντιληφθείς πρέπει να ανοίξεις το παράθυρο. Σίγουρα υπεύθυνη είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας που είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως είναι και η γενικότερη άνεση του Juke, που είναι μαλακό όσο πρέπει και ευχάριστο ακόμα και σε κακή άσφαλτο.

Η έκδοση της δοκιμής (Acenta) ήταν με ζάντες 17in και εξηντάρι προφίλ, που πιστεύω ότι είναι και η ιδανική διάσταση, μιας και είναι οριακά καλό στην απόκριση του τιμονιού με αυτό το προφίλ, οπότε το απλό, με τις 16in και το 65 προφίλ, θα είναι λίγο νωχελικό σε αντιδράσεις. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις έχουν ζάντες 19in, με τις οποίες όλα αυτά τα καλά λόγια για την άνεση που είπα το πιο πιθανό είναι να μην ισχύουν. Αυτό που φοράνε 19άρες ζάντες αυτοκίνητα με 117Ps ποτέ δεν το κατάλαβα και ποτέ δεν θα το πλήρωνα. Πιθανότατα έχουν στο μυαλό τους χώρες με ασφαλτοτάπητα «χαλί», αν και δεν υπάρχουν και πολλές πλέον. Σε πολύ καλό επίπεδο κινείται και η κατανάλωση του, που με 7,5lt/100km είναι μία λογική και ικανοποιητική τιμή για το μέγεθος και το βάρος του, όπως είναι και οι επιδόσεις του, με 10,4sec για το 0-100km/h και με τελική 180km/h.  Όταν θελήσεις να το πιέσεις, θα ανταποκριθεί σαν ένα καλό μοντέρνο πλαίσιο του 2020, χωρίς να υστερεί πουθενά, αλλά και χωρίς να εντυπωσιάζει. Είναι ένα πολύ ασφαλές, τίμιο αυτοκίνητο, με μοντέρνο στυλ, εντυπωσιακή εμφάνιση, γεμάτο τεχνολογία και ανταγωνιστική τιμή, τουλάχιστον στις πρώτες εκδόσεις. 

Σίγουρα αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του γι’ αυτούς που θέλουν ένα αυτοκίνητο που να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, χωρίς να χρειάζεται αυτό να το πληρώσουν ακριβά και αδικαιολόγητα. Μαζί με το Ford Puma, που δοκιμάσαμε πρόσφατα, είναι τα δύο μοντέλα που έρχονται να προσφέρουν αυτό το κάτι παραπάνω από το «πήρα ένα αυτοκίνητο για να κάνω τη δουλειά μου και να μας χωράει όλους». Είναι δύο αυτοκίνητα που χαίρεσαι και να τα βλέπεις και να τα οδηγείς.

Μας Άρεσε (+)

Μοντέρνος σχεδιασμός

Αποδοτικός και αθόρυβος κινητήρας

Ποιότητα κατασκευής

Άνεση ανάρτησης

Ευχάριστη οδική συμπεριφορά

Τιμή βασικών εκδόσεων (Energy, Acenta)

Δεν μας άρεσε (-)

Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές

Αεροδυναμικοί θόρυβοι

Οι καλά εξοπλισμένες εκδόσεις ξεφεύγουν σε τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (Energy): €17.900

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (N-Connecta): €20.900

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 81,3mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 260mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5J x 17in

Ελαστικά: Bridgestone Turanza T005 215/60 R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.210

Πλάτος (mm): 1.800

Ύψος (mm): 1.595

Μεταξόνιο (mm): 2.636

Βάρος (kg): 1.210

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):117/5.250

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 20,4/ 1.750-4.000

0-100km/h (sec): 10,4

Τελική Ταχύτητα (km/h): 180

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       135-143 WLTP

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,9-6,3 WLTP

Δοκιμής (lt/100km): 7,5

 

Αρθρογράφος

 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Neuville μπροστά Rovanpera καταδιώκει

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Neuville μπροστά Rovanpera καταδιώκει

Η «μάχη» ανάμεσα στους οδηγούς της Hyundai και της Toyota ξεκίνησε από νωρίς και τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές.