Nissan Pulsar 1.5dci 110Ps

Nissan Pulsar 1.5dci 110Ps

Nissan for lifetime

nissan pulsar 1Αυτή είναι, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η φιλοσοφία και η στάση των περισσότερων κατόχων Nissan σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είτε πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης (Micra), είτε για ένα μεσαίο οικογενειακό (Note ή Pulsar), είτε για ένα όχημα ελεύθερου χρόνου (Qashqai ή X-Trail), είτε για ένα επαγγελματικό (Navara), είτε για ένα αυτοκίνητο καθαρής οδηγικής απόλαυσης και επιδόσεων (370Ζ ή GTR), ένας κάτοχος Nissan θα αποφασίσει να αντικαταστήσει το Nissan του πιθανότατα με ένα... νέο μοντέλο Nissan. Η πρόσφατη, σχεδόν ολοκληρωτική, ανανέωση της γκάμας των μοντέλων της, επαναφέρει τη Nissan στο προσκήνιο, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος σε πωλήσεις και μερίδιο αγοράς. Απόλυτα δικαιολογημένα, αν θέλετε τη γνώμη μας...

New pulse

nissan pulsar 2Το Pulsar ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόταν και αναμενόταν από τη Nissan, μετά το σαρωτικό (σε πωλήσεις και όχι μόνο) Qashqai. Σχεδιαστικά, οι επιρροές του πρώτου από το δεύτερο είναι εμφανείς, εξασφαλίζοντας ένα μοντέρνο παρουσιαστικό, με έντονα στοιχεία δυναμισμού. Οδηγώντας το Pulsar, συνειδητοποιείς ότι τα μεταξύ τους κοινά στοιχεία είναι περισσότερα από όσα αρχικά φανταζόσουν. Άνετοι χώροι επιβατών χάρη στο μεγαλύτερο (2.700mm) μεταξόνιο της κατηγορίας, καθώς και αποσκευών (395-1.395lt), ποιοτικά στην πλειονότητά  τους υλικά και προσεγμένη συναρμογή, αναβαθμισμένη κύλιση και εργονομία, πλήρης εξοπλισμός (με high tech gadgets-Nissan Connect, Safety Shield, φώτα LED -στην πλουσιότερη έκδοση Techna), επιδόσεις και οικονομία, ασφάλεια με διάκριση 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, όλα σε ένα «πακέτο» ενδιαφέρον και ευχάριστο ακόμη και οδηγικά, ξεπερνώντας στο σύνολό του τις αρχικές σου προσδοκίες. Το Nissan Pulsar είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα που συμπαθείς με την πρώτη ματιά, φροντίζοντας με τη σειρά του να σου το ανταποδώσει στη συνέχεια. Με άνετη θέση οδήγησης, καλή περιμετρική ορατότητα, σύστημα διεύθυνσης με αίσθηση και ικανοποιητική πληροφόρηση, θετικό και σαφές 6τάχυτο κιβώτιο με σωστά «απλωμένη» κλιμάκωση (1η 3,727:1, 2η 1,947:1, 3η 1,226:1, 4η 0,838:1, 5η 0,652:1, 6η 0,560:1), σίγουρο «πάτημα» στο δρόμο  και καλή ηχομόνωση, το Pulsar είναι ένας πιστός, καθημερινός σύντροφος, με λιγοστές απαιτήσεις και πολλές αρετές. Εξοπλισμένο με έναν αποδοτικό και σύγχρονο κινητήρα diesel όπως ο 1.5dCi, δεν είναι καθόλου δύσκολο να δεις ακόμα και χαμηλά 5άρια (lt/100km) κατανάλωσης σε μικτές συνθήκες κίνησης εντός πόλης, ενώ τα 94gr/km εκπομπών CO2 σε απαλλάσσουν ταυτόχρονα και από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Game changer

nissan pulsar 3Το Pulsar με τον γνώριμο (από τη γκάμα της Renault) και εξαιρετικό από κάθε άποψη κινητήρα 1.5dCi των 110Ps και 26,5kgm με κάλυψε σε τέτοιο βαθμό που «αναγκάστηκα» να το πιέσω περαιτέρω προκειμένου να μου αποκαλύψει έστω μία αδυναμία του. Μάταια όμως. Στα όριά του και πάνω από αυτά, το Pulsar παραμένει απόλυτα ομοιογενές, προβλέψιμο, φιλικό και ασφαλές, με ήπιες αντιδράσεις και εντυπωσιακά διακριτική λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Οι κλίσεις είναι μεν υπαρκτές, αλλά ταυτόχρονα λογικές για το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του Pulsar, που μπορεί να εστιάζει στην άνεση των επιβατών, δεν θέτει όμως σε δεύτερη μοίρα τον ικανοποιητικό έλεγχο του αμαξώματος. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους των 280mm μπροστά και τους απλούς των 291mm πίσω. Αξιοπρεπείς και οι επιδόσεις, με το τυπικό 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 10,84sec (η Nissan ανακοινώνει ένα πιο συντηρητικό 11,5sec), ενώ δυνατό χαρτί του Pulsar αποδεικνύονται οι ρεπρίζ, χάρη στην ελαστικότητα και τη ροπή του Κ9Κ. Το δυνατό τράβηγμα στις χαμηλομεσαίες rpm επαρκεί σε κάθε περίπτωση για ασφαλή προσπεράσματα, όπως άλλωστε έδειξε και το VBOX III, καταγράφοντας 50-80km/h με 3η σε 3,96sec, 80-110km/h με 4η σε 5,93sec και 80-110km/h με 5η σε 7,44sec. Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία των μετρήσεων, έχουμε έναν λόγο παραπάνω να πιστεύουμε ότι το νέο Nissan Pulsar είναι ικανό να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών. Με δελεαστική τιμολογιακή πολιτική και τιμή που ξεκινάει από τα €17.290 (1.5dCi Energy), ανεβαίνει στα €18.290 και €19.090 (1.5dCi Acenta και 1.5dCi Acenta CON) για να φτάσει στα €20.690 (1.5dCi Techna), αξίζει δίχως αμφιβολία την προσοχή σας.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.461
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   76 x 80,5
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            15,2:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Common Rail, Borg Warner turbo
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.330

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

 

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm
  • ΠΙΣΩ   Δίσκοι 291mm

 

 

 ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  6,5Jx16in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    195/60

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          110 / 4.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      26,5/ 1.750-2.500
  • 0-100km/h      11,5sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  190

 

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       94

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  3,6
  • Δοκιμής (lt/100km)    5,5

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

  • 0-60                 4,62    
  • 0-80                 7,46    
  • 0-100               10,84
  • 0-120               15,83
  • 0-140               22,75

 

 

ΡΕΠΡΙΖ

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,96

80-110             5,54

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             5,93

100-140           11,34

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             7,44

100-140           12,97

 

6η

ΚΜ/Η             SEC   

100-140           15,27

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

 

  • 18        2,7       @        40,07
  • 60        5,47     @        68,01
  • 100      7,43     @        79,83
  • 200      11,35   @        103,10
  • 400      17,61   @        125,98

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Porsche 911 Turbo S VS Red Bull RB7 F1 VS BMW M1000 RR

Porsche 911 Turbo S VS Red Bull RB7 F1 VS BMW M1000 RR

Τι λέτε ότι θα γίνει αν αναμετρηθούν στην ευθεία ένα μονοθέσιο της Formula 1 που οδηγεί ο David Coulthard, με μία Porsche 911 Turbo S και ένα BMW M100...