Ο «θεός» Bjorn Waldegard (1943-2014)

Ο «θεός» Bjorn Waldegard (1943-2014)

Κατάφερε να κερδίσει 16 Πρωταθλήματα WRC, πάλεψε για την πρώτη θέση -και την κέρδισε- αμέτρητες φορές, δεν κατάφερε όμως να κερδίσει τη μάχη με την επάρατη νόσο. Έτσι, ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους των αγώνων, έφυγε από κοντά μας στην ηλικία των 71 ετών. Ο σουηδός πολυπρωταθλητής γεννήθηκε στη Σουηδία το 1943 και συγκεκριμένα στην πόλη Rö. Οι οικογένειά του ζούσε μια απλή αγροτική ζωή και σίγουρα κανένας τους δεν φανταζόταν ότι εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο θα τον χειροκροτούσαν στο μέλλον. Δεν άργησε να μπλέξει με τα αυτοκίνητα και τους αγώνες. Έλαβε μέρος σε τοπικούς αγώνες ράλι στη Σουηδία (T-Races τους ονόμαζαν) και σύντομα κατάφερε να ξεχωρίσει. Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, το πρώτο του καλό αγωνιστικό του το έδωσε η Scania-Vavis και ήταν ένας σκαραβαίος. Σκεφτείτε τον Waldegard με σκαραβαίο! Αφού η Scania έμεινε ικανοποιημένη με την πορεία του στους αγώνες, δεν άργησε να του διαθέσει μια Porsche 911. Αυτό συνέβη το 1968. Μέσα σε δύο χρόνια έγινε ο πιο επιτυχημένος οδηγός αγώνων της εποχής του κερδίζοντας δύο φορές το Rally Monte Carlo. Μάλιστα, με τις πολλές του νίκες, η Porsche κατάφερε το 1970 να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών! Κάπου εκεί ήταν που πέρασε στα ιταλικά αυτοκίνητα και συγκεκριμένα στις πανέμορφες Lancia Stratos. Στη Σουηδία κέρδισε μία φορά και άλλες δύο στο San Remo. Ήταν τρομερός, πετούσε! Η καριέρα του όμως απογειώθηκε το 1977, όταν μπήκε στα μπάκετ των Ford Escort RS Gr. 4. Αγαπούσε ιδιαίτερα το Ράλι Ακρόπολις και μάλιστα κατάφερε να το κερδίσει δύο φορές. Το οδηγικό του στιλ ήταν μοναδικό, κυρίως με το πλάι και αμέτρητοι ήταν αυτοί που προσπαθούσαν να τον αντιγράψουν. Πολλοί έλληνες οδηγοί που αργότερα θριάμβευσαν στους αγώνες, «πατούσαν» πάνω στο στιλ του Bjorn. Το 1979 ανακοινώθηκε το Πρωτάθλημα Οδηγών, όπου ο μόνος που κατάφερε να δυσκολέψει τον Waldegard ήταν ο Hannu Mikkola, που στο τέλος, ακόμα και αυτός δεν κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Σουηδό. Μετά, έσκασαν μύτη τα Group B και όσο περίεργο και αν σας φαίνεται, ο Bjorn απείχε από αυτό το κομμάτι. Θα θέλαμε να τον είχαμε δει να συμμετέχει αλλά αυτός αποφάσισε να την κάνει για άλλες περιπέτειες. Προσπάθησε με τη Mercedes 500 SLC και τελικά κατέληξε στην αγωνιστική ομάδα της Toyota. Εκεί ανέλαβε ένα περίεργο εγχείρημα αλλά η μεθοδικότητά του και ο τρόπος οδήγησής του, ήταν ιδανικός: αγώνες μεγάλων αποστάσεων! Κατάφερε να κερδίσει τρεις φορές το Ράλι Σαφάρι και δύο φορές το Ράλι Ακτής Ελεφαντοστού, με Toyota Celica. Ύστερα από αυτό, μάλλον κάθισε και σκέφτηκε σοβαρά. Οι σκέψεις αυτές του έκαναν την εικόνα ξεκάθαρη. Δεν υπήρχε κάτι περισσότερο να κερδίσει. Ήταν ο καλύτερος των καλύτερων. Κάπου εκεί, στις αρχές του ’90, αποφάσισε να σταματήσει τους αγώνες έχοντας γράψει μια τρομερή ιστορία στο χώρο των αγώνων αυτοκινήτου. Τέτοιοι οδηγοί δεν υπάρχουν πια. Δεν θα ξαναδούμε ποτέ έναν άλλο Bjorn Waldegard. Ούτε καν κάποιον να του μοιάζει, σε επιτυχίες, ήθος και στιλ. Πάντοτε χαμογελαστός, ακόμα και όταν πήγαινε με το πλάι. Μπείτε στο YouTube, γράψτε το όνομά του και χαζέψτε με τα κατορθώματά του. R.I.P. Bjorn!

Nίκες στο WRC

1975    Σουηδία, LanciaStratos HF

1975    Σαν Pέμο, LanciaStratos HF

1976    Σαν Pέμο, LanciaStratos HF

1977    Σαφάρι, Ford Escort RS 1800

1977    Aκρόπολις, Ford Escort RS 1800

1977    RAC, Ford Escort RS 1800

1978    Σουηδία, Ford Escort RS

1979    Aκρόπολις, Ford Escort RS

1979    Kαναδάς, Ford Escort RS

1980    Aκτή Eλεφαντοστού, Mercedes 500 SLC

1982    Motorgard, Toyota Celica

1983    Aκτή Eλεφαντοστού, Toyota Celica Turbo

1984    Σαφάρι, Toyota Celica Turbo

1986    Σαφάρι, Toyota Celica Turbo

1986    Aκτή Eλεφαντοστού, Toyota Celica Turbo

1990    Σαφάρι, Toyota Celica GT4

Αρθρογράφος

 

Αύξηση στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης

Αύξηση στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης

Μαζί με την θερμοκρασία τον ανήφορο έχει πάρει και η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα.