Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E

Electric Future

Όταν η Ford ανακοίνωσε ότι η Mustang θα γίνει «ηλεκτρική» δίχασε την κοινή γνώμη. Το εμβληματικό muscle car της Ford είναι συνώνυμο με ισχυρά V8 σύνολα και πάντα ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά σε δίθυρο αμάξωμα Coupe ή Cabrio. Η νέα Ford Mustang Mach-E «διέλυσε» και τις δύο παραδόσεις όντας αμιγώς ηλεκτρικό και πεντάθυρo SUV. Αλλά αντί να αποτελεί μια παράτολμη και βεβιασμένη κίνηση έναντι σε μία παράδοση που χρονολογείται από τα 60's, είναι πιθανότατα η πιο έξυπνη κίνηση που έχει κάνει η Ford στην αυτοκινητιστική σκακιέρα για να παραμείνει επίκαιρη και ανταγωνιστική για την επόμενη δεκαετία. Τίποτα δεν υπογραμμίζει τη διαφορά ανάμεσα σε αυτό που πιστεύουμε ότι σημαίνει η λέξη Mustang (V8 σπορ coupe) και αυτό που πιστεύει η Ford (ελευθερία και πρωτοποριακό πνεύμα) καλύτερα από τα σήματα του ιστορικού pony car σε ένα ηλεκτρικό SUV.

 

Mustang ethos

Η Mustang Mach-E βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως το ηλεκτρικό σύστημα προς όφελος των επιδόσεων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 68 ωφέλιμων kWh με τις 288 κυψέλες (standard-range) όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 88kWh (extended-range). Οι πολύ αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες έως και -40ο C, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας της προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, καθώς και βελτιωμένο χρόνο φόρτισης.

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E 

Mustang Powertrain

To πρώτο SUV της Mustang οικογένειας διατίθεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς για να παρέχει σε κάθε περίπτωση εξαιρετικές επιδόσεις.

Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα νέο, ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε ένα πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση. Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294Ps σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 43,8kgm. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps με την standard-range μπαταρία και 351Ps με την μπαταρία extended-range και ροπή 59,1kgm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6sec.

 

Παρακαλώ κύριε Musk...

Το αμιγώς ηλεκτρικό powertrain της Mustang Mach-E και η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής έχουν δημιουργήσει πολλές συγκρίσεις με τα μοντέλα της Tesla, όμως εκεί που διαφέρει το SUV της Ford είναι στην ποιότητα κατασκευής. Η συναρμογή είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία μαλακά, με εναλλαγές από ανοικτόχρωμο γκρι ύφασμα και δερμάτινες φάσες με κόκκινες ραφές να δημιουργούν μία όμορφη ατμόσφαιρα άνεσης και πολυτέλειας. 

Η οθόνη αφής 15,5in υψηλής ανάλυσης ελέγχεται μέσω χειρονομιών αφής (pinch, ζουμάρισμα, περιστροφή κ.λπ.) και υιοθετεί έναν απλοποιημένο τρόπο χρήσης για κάθε ρύθμιση και κάθε πληροφορία. Το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων Ford SYNC κάνει το ντεμπούτο του στην Mustang Mach E και επιτρέπει την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος χρησιμοποιόντας φωνητικές εντολές σε 15 διαφορετικές γλώσσες, ώστε οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν τα πάντα -από τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέχρι το περιβάλλον της καμπίνας και τις τηλεφωνικές κλήσεις. Το σύστημα αυξάνει την αυτοπεποίθηση των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων, συμβουλεύοντάς τους πού και πότε να φορτίσουν το όχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά και ενημερώνοντάς τους, σε πραγματικό χρόνο, για τη διαθεσιμότητα του σταθμού φόρτισης, καθώς και για το σχετικό κόστος.

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E 

Μοιάζει με Mustang, οδηγείται ως Mustang;

Άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτει πολλά από τα στοιχεία που διαπρέπουν στο αμάξωμα του σπορ μοντέλου της Ford, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των πλαϊνών, οι επιθετικοί προβολείς τεχνολογίας LED και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία.

Η επονομαζόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα αποτέλεσε το τέλειο σκηνικό για να απολαύσουμε το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford, με τις εκδόσεις που ήρθαν από την Γερμανία να είναι τετρακίνητες με ισχύ 351Ps.

Η Mustang Mach-E μπορεί να μην είναι μια Mustang όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, αλλά μπορείς χωρίς κανένα ενδοιασμό να πεις πως είναι «η Mustang των SUV». Ενσωματώνει το πνεύμα του ελεύθερου άγριου αλόγου με ευχάριστη και ζωντανή οδηγική συμπεριφορά, που είναι αντιστρόφως ανάλογη από αυτό που περιμένεις από ένα μεγάλο και πολυτελές SUV με βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους.

Το τιμόνι της είναι άμεσο και ακριβές, η απόκριση στο γκάζι, ως ηλεκτρικό, είναι από άλλο πλανήτη, η ροπή αστείρευτη και οι επιδόσεις της καταιγιστικές, ακόμα και από την μικρότερη έκδοση. Δεν τολμάς να βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι και βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με απίθανους ρυθμούς, μέσα από ένα πέπλο ηρεμίας και σιγουριάς, που χρειάζεται να το έχεις «στον νου σου» για να μην περάσεις από κάπου με τα διπλά χιλιόμετρα από όσα λέει η πινακίδα. Στις στροφές, τα κιλά της φυσικά και είναι αισθητά, όμως η έξυπνη τοποθέτηση της συστοιχίας των μπαταριών χαμηλά στο πάτωμα και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Ford στην ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμισηδεν σου δίνουν ποτέ την αίσθηση ότι οδηγάς ένα βαρύ και δυσκίνητο SUV. Στο πρόγραμμα μάλιστα untamed δίνεται ξεκάθαρη προτεραιότητα στην sport οδήγηση και το αυτοκίνητο «ζωντανεύει» χαρίζοντάς μέχρι και μικρές δόσεις πλαγιολίσθησης στις εξόδους των στροφών με το γκάζι πατημένο τέρμα. Το προφίλ Untamed ενισχύει όχι μόνο την ισχύ που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας, βελτιώνει ταυτόχρονα εντυπωσιακά την αίσθηση στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι, ενώ γεμίζει την καμπίνα με έναν ηλεκτρονικό μεν, πετυχημένο δε ήχο κινητήρα.

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang Mach-E

Το έξυπνο σύστημα Intelligent Range, υπολογίζει με μεγάλη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού, «προβλέποντας» με δυναμικό τρόπο, την κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-e τον  επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη, πιο έξυπνη και πιο άνετη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4kW και 11kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ έως 150kW χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή της κοινοπραξίας IONITY, με την πισωκίνητη έκδοση με extended-range μπαταρία να ανακτά αυτονομία 119km με περίπου 10 λεπτά φόρτισης. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία θα μπορεί να προσθέτει κατά μέσο όρο αυτονομία 107km με φόρτιση περίπου 10 λεπτών. Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις ανακτούν ενέργεια -με τη χρήση ταχυφορτιστή- από το 10% στο 80% μέσα σε 45 λεπτά.

Το όνομα Mustang μπορεί να ακούγεται αποκλειστικά ως marketing τέχνασμα για να δελεάσει τους πελάτες με το βαρύγδουπο όνομα της, όμως εκεί που το όνομα Ford για πολλούς σημαίνει καλοστημένο οικογενειακό, το όνομα Mustang σημαίνει επιδόσεις. Και η Mustang Mach e είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με όλες τις ανέσεις που επιζητά μία οικογένεια στη σύγχρονη ηλεκτρική εποχή. Είναι πολυτελής, δυναμική, ταχύτατη, καλοστημένη και έχει υψηλή αυτονομία. Η τιμής της ξεκινάει από τα 54.487 ευρώ για την πισωκίνηση έκδοση με τα 75kWh και τα 269Ps που είναι απόλυτα λογική εφόσον μιλάμε για ένα μεγάλο και πολυτελές SUV με το extender pack -των 98kWh- με 294Ps να ξεκινάει από τα 62.959 ευρώ. Αντίστοιχα η τετρακίνητη έκδοση με 269Ps και μπαταρία 75kWh τιμολογείται στα 63.474 ευρώ, ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία των 98kWh και τα 351Ps ξεκινάει από τα €68.712.

 

Αρθρογράφος

 

Skoda Slavia

Skoda Slavia

Το SKODA SLAVIA, το έβδομο στη σειρά concept car από τους σπουδαστές της SKODA ACADEMY, αποκαλύφθηκε και ήδη δοκιμάστηκε στην πίστα από τον παγκόσμιο ...