Opel Adam S 215Ps

Opel Adam S 215Ps

Hello girls

Και πάνω που αναρωτιόμουν, αν υπάρχει μοντέλο της Opel που να μην έχουν πειράξει οι Πετρόπουλοι και έλεγα μάλλον το Adam, που είναι και λίγο κοριτσίστικο ή -τέλος πάντων- συνήθως αυτοί που το επιλέγουν δεν έχουν και ιδιαίτερες σχέσεις με τη βελτίωση, γιατί είναι ένα μοντέλο που δίνει περισσότερο έμφαση στο στυλ, ήρθε η διάψευση. Καλά ρε, ποιανού είναι το βελτιωμένο Adam S? Της μητέρας μας!!! Έτσι εξηγείται...! Εκεί που όμως πήρα τη μεγαλύτερη έκπληξη ήταν όταν οδήγησα το μικρό αυτό Opel. Δεν είναι απλά καλύτερο απ’ όσο πίστευα ότι θα είναι. Είναι πολύ καλύτερο. Είναι ένα πάρα πολύ καλό μικρό αυτοκινητάκι, το οποίο, αν κρίνω από τον αριθμό των πωλήσεών του, είναι και το πιο αδικημένο. Είναι στιλάτο, ποιοτικό, καλοστημένο και με δύo-τρία πραγματάκια από την Petropoulos Tuning είναι και πολύ γρήγορο. Μπορεί παρκαρισμένο να δείχνει κάπως «γυναικείο», αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο. Είναι ένα μικρό και άγριο αντράκι!

 

Απλά πράγματα.

Όταν μία μάρκα την έχεις ζήσει τόσο πολύ όσο την Opel η Petropoulos Tuning, ξέρεις πού «πονάει», αλλά και πού πλεονεκτεί και με λίγες, αλλά ουσιαστικές αλλαγές μπορείς να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, αυτό το Adam S. Καταρχάς, έπρεπε να παραμείνει φιλικό, άνετο και πολιτισμένο. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θέλανε να ουρλιάζει το external και να σκάβει την άσφαλτο. Θέλανε να πάρουν το μέγιστο δυνατό από το υπάρχον, εργοστασιακό setup του αυτοκινήτου, χωρίς να αλλοιώσουν το χαρακτήρα του κι έτσι κατέληξαν σε μία αναβάθμιση πρώτου σταδίου και κάτι. Είναι βελτιωμένο ακριβώς στα σημεία αυτά που του κόβουν δύναμη, όπως το «σφιχτό» downpipe με τον μεγάλο εργοστασιακό καταλύτη.  Έχει, λοιπόν, αναπρογραμματισμένο εγκέφαλο, ένα νέο 63άρι downpipe χωρίς καταλύτη και ένα ελεύθερο φίλτρο αέρος JR στο εργοστασιακό φιλτροκούτι. Τελευταία πινελιά το front mount intercooler της Forge με custom σωληνώσεις Petropoulos Werks και έχουμε το χαριτωμένο Adam S να ανεβαίνει στο Maha της Unlimited Exelixis και να αποδίδει 215Ps με 26,7kgm ροπής. Δηλαδή +65Ps και +4.4kgm ροπής με μόλις 4 πραγματάκια! Έφτασε και ξεπέρασε δηλαδή τον μεγαλύτερο 1,6lt του Corsa OPC και το έκανε χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Δεν ακούγεται, ίσα-ίσα που με το νέο downpipe ακούς ένα ελαφρύ και ευχάριστο σφύριγμα από την τουρμπίνα από τις 2.000rpm, ο ήχος γενικά είναι μπάσος, χωρίς να ανέβουν τα db, αλλά και χωρίς να δημιουργεί βουητό στην καμπίνα. Το βλέπω να γίνεται νέα μόδα αυτό το κόλπο, με την εργοστασιακή εξάτμιση, αλλά με άλλο downpipe, το σκέφτομαι και εγώ για το δικό μου. Έτσι και αλλιώς, οι εργοστασιακές εξατμίσεις πλέον, στα σπορ μοντέλα, είναι πολύ καλές και δεν χρειάζονται αντικατάσταση, ειδικά σε αυτά που είναι εξοπλισμένα με κλαπέτα που παρακάμπτουν τα καζανάκια. Το πρόγραμμα επιτρέπει και την αύξηση της πίεσης του turbo με 1,5bar overboost και 1,2ct με τις στροφές που λειτουργεί και αποδίδει να παραμένουν σχεδόν οι ίδιες με το εργοστασιακό setup κι έτσι το αυτοκίνητο δεν έχει χάσει καθόλου από την καθημερινή του ευκολία στη χρήση.

 

Πάει;

Μια χαρά πάει. Καλύτερα απ’ όσο περίμενα, γιατί όσο να ΄ναι τα Opel, που δεν είναι OPC, δεν φημίζονται για τους χρόνους που γράφουν. Μπορεί να είναι δυνατά και μέσα να σου δίνουν την αίσθηση ότι τραβάνε, αλλά συνήθως έχουν μακριές σχέσεις και δεν τα πάνε τόσο καλά με το V-Box. Αυτό όμως το μικρό έγραψε 7,05sec για το 0-100km/h, που είναι πολύ καλός χρόνος για τέτοιο αυτοκίνητο με τόσο απλές βελτιώσεις. Μάλιστα, στις μετρήσεις είδα στην οθόνη 7,6sec, γιατί -κατά λάθος- πριν ξεκινήσω το άφησα και τσούλαγε με 0,5km/h και το μηχάνημα το μέτρησε σαν χρόνο. Αφού, λοιπόν, είδα το 7,6sec στην οθόνη, δεν μου φάνηκε περίεργο και δεν το ξαναμέτρησα κι έτσι γύρισα σπίτι έχοντας την εντύπωση ότι είχε κάνει τόσο και όταν είδα το διάγραμμα, κατάλαβα ότι στην πραγματικότητα είχε κάνει 7,05sec! που είναι σχεδόν το ίδιο με εργοστασιακό Corsa OPC. Αν, λοιπόν, σας αρέσει όσο και σε εμένα το Adam S, αλλά θέλετε όμως τις επιδόσεις του Corsa OPC, ξέρετε τώρα ποια είναι η εύκολη λύση... Επίσης, το στήσιμό του δεν χρειάζεται τίποτα. Είναι τόσο καλό και φυσιολογικό με τα 215Ps, που πραγματικά αναρωτιέμαι πώς θα είναι με τα 150Ps, μιας και δεν είχε τύχει να το οδηγήσω όταν το είχαμε πάρει για δοκιμή. Λογικά, θα είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το πας παντού τέρμα γκάζι. Έχει εξαιρετικό πάτημα για την κατηγορία του, ίσως και το καλύτερο, γιατί στην ουσία το πάτωμά του είναι αυτό του Corsa, αλλά λίγο πιο κοντό. Είναι όμως πολύ φαρδύ αναλογικά και στο δρόμο σου δίνει την εντύπωση ότι πατάει καλύτερα από το Corsa. Από εμφάνιση πάντως, σίγουρα δεν συγκρίνεται. Είναι πολύ καλύτερο, όπως και η ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών τόσο εντός όσο και εκτός καμπίνας. Γενικά, είναι ένα premium μικρό αυτοκίνητο, που μάλλον το σήμα της Opel το αδίκησε. Οι περισσότεροι θα βλέπουν τη (δικαιολογημένα) τσιμπημένη του τιμή και θα το απορρίπτουν πριν καν το δουν, έχοντας στο μυαλό τους ότι είναι ένα μικρότερο, αλλά και ακριβότερο Opel από το Corsa. Δεν είναι όμως έτσι, δεν είναι ακριβό Agila, είναι σαν μικρότερο και φτηνότερο Mini Cooper S.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός (cc): 1.364

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 72,5x82,6

Συμπίεση: 10,5:1

Πρόγραμμα Petropoulos Tuning

Custom intercooler Petropoulos Werks

Φίλτρο αέρος JR

Downpipe 63,5mm NS Racing

 

TUNED BY

 

 

  • Δ. Πετρόπουλος ΕΠΕ
  • Σωκράτους 5, Αγ. Δημήτριος Αττικής
  • Τηλ: 2109848456
  • http://dpetropoulos.opel-network.gr/

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

 

Εργοστασιακοί

 

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA της Unlimited Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 215

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 26,7

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1+

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 160%

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ       

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR* 

0-60                 3,50          3,74

0-80                 4,92          5,67

0-100               7,05          8,07

0-120               9,84          11,13

0-140               13,48        15,02

0-160               18,04        19,77

0-180               25,51        28,61

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,88

80-110             3,43

           

4η

KM/H             SEC
80-110             4,18

100-140           7,14                            

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,56     @        47,10

60        4,93     @        80,10

100      6,57     @        95,37

200      9,86     @        120,18

400      15,21   @        148,35

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Ford Puma ST!

Ford Puma ST!

Το Ford Puma περνάει από τα χέρια της Ford Performance!