Opel Corsa E OPC 498Ps

Opel Corsa E OPC 498Ps

Τότε, ο Κλιβανόπουλος είχε γράψει ότι το Corsa του Σταύρου πήγε στην Petropoulos Tuning με μόλις 180km στο κοντέρ του και απέκτησε πρόγραμμα και εξάτμιση. Πού να ήξερε τότε ο Κλιβανόπουλος -πόσο μάλλον το Corsa- ότι με 1.600km στο κοντέρ του θα είχε 270Ps παραπάνω από την προηγούμενη φορά! Ο Σταύρος έχει πρόβλημα, το έχουμε καταλάβει. Όπως είχαμε πει και τότε, αυτό είναι το τρίτο του Corsa, με τη διαφορά ότι αποφάσισε να το τερατοποιήσει με το καλημέρα! Τότε ο Κλιβανόπουλος είχε γράψει ότι θα πάρει καμιά 10αριά άλογα ακόμα, αφού γράψει μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα επιπλέον. Έλα όμως που δεν πρόλαβε! Πού να ήξερε τότε ότι θα αποκτήσει σφυρήλατο μοτέρ, μεγάλο turbo και διάφορα άλλα περιφερειακά, με αποτέλεσμα να παίζει πλέον στα 500Ps?

Πιπίλα!

Το σκηνικό είχε ως εξής, πήγα μέχρι τις εγκαταστάσεις της Petropoulos Tuning και εκεί με περίμενε ο Πάνος με το κλειδί του Corsa στο χέρι. Αυτή τη φορά δεν χρειάστηκε να τον ρωτήσω αν είναι μαμά, αφού δεν αντίκρισα κάποιο πεντάθυρο χιλιάρι Corsa, αλλά ένα ολοκαίνουριο, άγριο, πράσινο OPC. Μαζί με το κλειδί, μου έδωσε και τον Σταύρο, τον οποίο έβαλα στη θέση του συνοδηγού και ξεκινήσαμε για να βρούμε το φωτογράφο. Οδηγία του Πάνου? «Λιώστο, μην το λυπηθείς»! Κοιτάζοντας βέβαια τα 1.600km του κοντέρ, είναι δύσκολο να υπακούσεις σε τέτοια οδηγία, κάπου το λυπάται και η ψυχή σου. Ο Πάνος όμως επέμενε, οπότε με ξέρετε, εγώ χατίρια δεν χαλάω. Αρχικά βέβαια, αφενός επειδή ήταν κρύος ο κινητήρας και αφετέρου επειδή είχε κίνηση, αρκέστηκα στο να το οδηγήσω τελείως χαλαρά. Μου άρεσε ιδιαίτερα που είχε ελαφρύ συμπλέκτη από την Sachs Performance και όχι από αυτούς που γυμνάζεις τετρακέφαλο στο αριστερό πόδι, πράγμα που σου επιτρέπει να το οδηγείς σε καθημερινή βάση ξεκούραστα. Η Bilstein B14 που αντικατέστησε τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια, έχει κάνει όσο σφιχτό χρειάζεται το Corsa, χωρίς να κοπανάει σε κάθε λακκούβα και το βοηθάει σημαντικά στο στήσιμο. Μου άρεσε επίσης ο απόλυτα ομαλός τρόπος λειτουργίας του κινητήρα. Δύσκολα πιστεύεις ότι φοράει μεγάλο turbo, αφού το νιώθεις να έχει τράβηγμα και να κινείται με εξαιρετική άνεση ακόμα και στις χαμηλές στροφές. Η οδήγηση μέσα στην κίνηση είναι πανεύκολη και εκείνη την ημέρα το ένιωσα στο πετσί μου κανονικά, αφού ήταν Παρασκευή του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας. Όταν επιτέλους βρήκα άδειο δρόμο μπροστά μου, κατέβασα σε 3η και πάτησα τέρμα γκάζι. Αμέσως το turbo spoolαρε, η εξάτμιση ξύπνησε για τα καλά τον περίγυρο και το Corsa όρμησε στην ευθεία, καταπίνοντας χιλιόμετρα. Τρομερό! Και ήμουν με την μικρή πίεση στο PRD 600! Δηλαδή στη μεγάλη τι θα κάνει? Εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα με τον τρόπο που λειτουργούσε ο  κινητήρας του. Πραγματικά σου δίνει την εντύπωση ότι θα μπορούσε να αποτελεί μία ειδική έκδοση από το εργοστάσιο της Opel. Στα 500Ps με external και σκάστρα. Είχα μεγάλη περιέργεια να δω τι θα κάνει στις μετρήσεις σε σύγκριση με το παλιό set-up.

Ζωάκι!

Ωραίο και δυνατό ήχο παράγει η εξάτμιση της NS Racing των 76mm, που περιλαμβάνει πολλαπλή εξαγωγής και downpipe, όχι μόνο αποδίδει τέλεια, αλλά έχει και τρομερό ήχο. Ωραία ηχητική επέμβαση, πέρα από την αναγκαιότητα, έχει και το external της TiAL των 44mm. Μαζί με τη σκάστρα, επίσης TiAL, συμπληρώνουν ιδανικά το δυναμικό soundtrack που επικρατεί όταν πατάς τέρμα γκάζι και αλλάζεις ταχύτητες, ανεβάζοντας χιλιόμετρα. Προσθέστε και το σφύριγμα της Garrett GTX2867R Gen2 και έχετε μία καλή εικόνα για το τι ακριβώς επικρατεί στο τέρμα γκάζι. Η GTX2867με A/R0.64 στην εξαγωγήείναι ιδανική για τα 1.598cc, τουρμπίζοντας από τις 3.000rpm, ενώ φτάνει να τροφοδοτήσει μέχρι 550Ps. Βέβαια,το big turbo θέλει και big σωθικά, γιατί, ως γνωστόν, τα μοτέρ των Corsa δεν είναι και για πολλά-πολλά με τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη… Ο κινητήρας, πριν ακόμα προλάβει να στρωθεί, ανοίχθηκε και αντικαταστάθηκαν πιστόνια και μπιέλες με τα αντίστοιχα σφυρήλατα της Wossner, τα οποία είναι custom σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Petropoulos Werks, καθώς και οι μπιέλες που προέρχονται από τη γκάμα της Arrow. Άγρια χαρακτηριστικά έχουν οι καινούργιοι εκκεντροφόροι που κατασκευάστηκαν από την Petropoulos Werks και είναι οι Stage 3, ενώ αντίστοιχα έγινε ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή και αντικαταστάθηκαν οι βαλβίδες εισαγωγής, τα ελατήρια όλων των βαλβίδων και οι οδηγοί τους με Racing. Επόμενο βήμα ήταν η ενίσχυση του κυκλώματος καυσίμου, στο οποίο τις υπηρεσίες της προσφέρει μία αντλία Aeromotive, με παροχή στα 320lt/h, καθώς και τα μπεκ Siemens Dekka, τα οποία ψεκάζουν 870cc/min. Ο εισερχόμενος αέρας ψύχεται από ένα intercooler της Forge και η πίεση του turbo ρυθμίζεται από το boost controller PRD 600. Το δυσκολότερο task ήταν η σωστή λειτουργία της εργοστασιακής ECU. Εδώ ο Πάνος Πετρόπουλος δεν ήθελε να τοποθετήσει κάποια aftermarket μονάδα, αλλά να ασχοληθεί με την εργοστασιακή και να την κάνει να λειτουργήσει σωστά με όλα τα νέα δεδομένα. Πράγμα που έγινε και ο κινητήρας όχι μόνο λειτουργεί άψογα και γραμμικά, αλλά απέδωσε και 498Ps στις 7.800rpm, με 49kgm ροπής στις 6.500rpm.

Και τώρα μετράμε!

Αφού ολοκληρώσαμε τη φωτογράφιση, σειρά είχαν φυσικά οι μετρήσεις. Ο Πάνος ήταν ανένδοτος, ήθελε να γράψει καλούς χρόνους το Corsa και μου είχε πει να το τσακίσω! Να μην το λυπηθώ καθόλου! Πράγμα που έκανα και μάλιστα με τον ιδιοκτήτη του στο διπλανό κάθισμα! Με το παλιό set-up, τι παλιό δηλαδή, αφού μιλάμε για 6 μήνες πριν, είχε χρειαστεί 6,55sec για τα πρώτα 100km/h και 14,65sec για τα 400 μέτρα, με 157,78km/h ταχύτητα εξόδου. Με το νέο set-up, τα 100km/h ήρθαν σε 6,22sec, μικρή διαφορά θα μου πείτε, αλλά η δύναμη φάνηκε ψηλά στα 180km/h, όπου πριν ήθελε 19,84sec, ενώ τώρα μόλις 13,46sec! Τα 400 μέτρα τα περάσαμε σε 13,86sec με 184,65km/h, έχοντας σπαταλήσει χρόνο στα 18 μέτρα σπινιάροντας, αφού χρειάστηκα 2,93sec. Η ξεκάθαρη υπεροχή φαίνεται στις ρεπρίζ. Με 3η σχέση από τα 50-80km/h, παλιά χρειαζόταν 2,86sec, λογικό με το μικρό εργοστασιακό turbo, ενώ τώρα που μεγάλωσε σημαντικά ο σαλίγκαρος, ο χρόνος αυξήθηκε στα 4,51sec, στα 80km/h όμως που έχει ξυπνήσει για τα καλά χρειάστηκε μόλις 2,34sec για το 80-110km/h, ενώ πριν χρειαζόταν 2,7sec. Πιο θεαματική είναι  η διαφορά με 2η σχέση από τα 60km/h στα 160km/h, που πριν χρειαζόντουσαν 11,7sec, ενώ τώρα μόλις 7,1sec, καθώς και στο 100-200km/h με 19,4sec πριν και τώρα, κρατηθείτε, μόλις 8,51sec! Μην το ψάχνετε, το Corsa είναι πλέον πύραυλος και δύσκολα θα σταθεί κάτι δίπλα του!

Πύραυλος εδάφους-εδάφους!

Το OPC του Σταύρου είναι το πρώτο big turbo Corsa E στον πλανήτη και, ταυτόχρονα, είναι ένα μικρό «πυραυλάκι» που λειτουργεί στην εντέλεια. Το οδηγήσαμε σε κάθε είδους συνθήκη στην κυριολεξία, αφού βρεθήκαμε μέσα στην πόλη με την κίνηση σε εκνευριστικά αργούς ρυθμούς, σε ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύοντας με άνεση στα 160-180km/h. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται  άψογα σε κάθε συνθήκη, ενώ με το γκάζι στο πάτωμα έγραψε και πολύ καλούς χρόνους. Πραγματικά, το αυτοκίνητο έκανε ό,τι θέλαμε, χωρίς κομπιάσματα, χωρίς απότομα ξεσπάσματα, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  79mm x 81,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1
Wossner custom πιστόνια

Arrow μπιέλες

Petropoulos Werks stage 3 εκκεντροφόροι

Petropoulos Werks ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Racing βαλβίδες εισαγωγής

Racing ελατήρια βαλβίδων

Racing οδηγοί βαλβίδων

Garrett GTX2867R Gen2 turbo

TiAL external wastegate 44mm

TiAL σκάστρα

NS Racing σύστημα εξαγωγής 76mm

Aeromotive αντλία καυσίμου 320lt/hr

SDekka μπεκ καυσίμου 870cc/min

PRD 600 boost controller

Forge Motorsport intercooler

Petropoulos Werks ECU remapping

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance δισκόπλατο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B14 coilover kit


ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ
7,5Jx18in ζάντες
215/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Petropoulos Werks

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 498/7.800

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 49/6.500

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,81

0-80                 4,97

0-100               6,22

0-120               7,70

0-140               9,05

0-160               11,28

0-180               13,46

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,93     @        44,63

60        5,23     @        85,97

100      6,72     @        106,36

200      9,45     @        147,11

400      13,86   @        184,65

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚM/H             SEC

50-80               4,51

80-110             2,34

100-140           2,86

Rollμε 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,95

60-160             7,10

60-200             11,21

100-200           8,51

Tuned by
Petropoulos Werks

Σωκράτους 5

Άγιος Δημήτριος

Τηλ.: 210 98 48 456

 

Αρθρογράφος

 

Test: Alfa Romeo Stelvio Q4 Veloce 2.2D 211Ps

Test: Alfa Romeo Stelvio Q4 Veloce 2.2D 211Ps

Πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα πετρελαιοκίνητο SUV 1.820 κιλών; Όσο σπορ είναι η Alfa Romeo Stelvio Q4 Veloce!