Opel Corsa OPC 380Ps

Opel Corsa OPC 380Ps

Τα Opel Corsa OPC είναι αρκετά δημοφιλή και κατά καιρούς έχουμε δοκιμάσει πολλά και διάφορα setup. Το συγκεκριμένο του φίλου μας του Παντελή, εδρεύει στην Έδεσσα, αλλά κυκλοφορεί αρκετά συχνά στην Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα τα βράδια... Πίσω από το Corsa βρίσκεται ο Δάνος Σαχινίδης της Sachinidis Performance Center και έχει φτιάξει ένα μικρό μαύρο δυναμιτάκι! Και είναι πραγματικό δυναμιτάκι όπως θα δείτε παρακάτω και στις μετρήσεις που σημειώσαμε. Ο Δάνος έχει βρει το ιδανικό setup για να αξιοποιείται η δύναμη του αυτοκινήτου, χωρίς να ψαρώνει η μούρη ακατάπαυστα αριστερά-δεξιά με τους τροχούς να καίνε άσκοπα λάστιχο (παλιά μου τέχνη κόσκινο για τα περισσότερα Corsa OPC..). Και για να γίνει αυτό, δεν χρειάζεται μόνο ένα σωστά βελτιωμένο μοτέρ, αλλά και ένα σωστό setup ανάρτησης και ελαστικών.

Ήταν ένα μικρό κολάρο…

… που βρήκε την πλέον ακατάλληλη στιγμή να «την κάνει» και να κόψει την μέτρηση ακριβώς στα 327,34 μέτρα, όταν το Corsa είχε 180km/h στο κοντέρ και είχαν περάσει και 12,22sec από την ώρα που ξεκίνησε την μέτρηση. Στην ουσία πέρασε με αφημένο γκάζι σε 13,68sec την ευθεία των 400 μέτρων με 175,69km/h ταχύτητα εξόδου. Για τα πρώτα 100km/h από στάση, χρειάστηκε να περάσουν 6,20sec, μια επίδοση που σίγουρα μπορεί να πέσει πιο κάτω με περισσότερο ψάξιμο στην ανάρτηση, αφού τα πρώτα 18 μέτρα έγιναν με αρκετό σπινιάρισμα όπως μαρτυρά το κακό 18άρι σε 2,76sec που έγραψε η οθόνη του VBOX και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι ο Παντελής δεν κάνει συχνά πατήματα από στάση (αρέσκεται σε roll ανοίγματα..), με αποτέλεσμα να θέλει λίγο εξοικείωση ακόμα. Στις ρεπρίζ όμως, το αυτοκίνητο είναι δολοφόνος. Ειδικά αν το δούμε συγκριτικά με ένα λευκό Corsa OPC που είχαμε δοκιμάσει τον Μάιο του 2020, στο τεύχος #52. Εκείνο το Corsa είχε 530Ps βέβαια και είχε χρειαστεί 4,05sec για το 60-120km/h και 7,21sec για το 60-160km/h. Οι επιδόσεις για το Corsa του Παντελή είναι στα 3,76sec και στα 6,66sec αντίστοιχα. Κρίμα που το κολάρο είχε αντίθετη άποψη και δεν κάναμε ούτε δεύτερη και τρίτη μέτρηση, αλλά και δεν περάσαμε με τέρμα γκάζι τα 400 μέτρα. Είμαι σίγουρος, πως σε επόμενες δοκιμές ο χρόνος στα 18 μέτρα θα έπεφτε πιο κάτω, φυσικά με σημαντική βελτίωση και στο 400άρι. Σωλήνα αλουμινίου πλέον Παντελή! Για να μην επαναληφθεί το κακό..

Σφυρί και ξερό ψωμί!

Ο Δάνος έφτιαξε ένα αλεξίσφαιρο μοτέρ, που αντέχει τα πάντα και δουλεύει πάντα χωρίς κανένα πρόβλημα. Εννοείται φυσικά πως άλλαξαν πολλά πράγματα από το εργοστασιακό setup του κινητήρα, αφού απέδωσε στο δυναμόμετρο 379,9Ps στις 6.550rpm με 48kgm ροπής στις 5.050rpm. Όχι και άσχημα για 16άρι μοτέρ με ένα “old-school” Garrett GT3071R turbo, έτσι;

Εννοείται εφόσον μιλάμε για μεγάλο turbo ότι το μοτέρ είναι σφυρήλατο. Εκτός και αν θες να εκτοξεύσεις μπιέλες και πιστόνια στην στρατόσφαιρα. Και επειδή ούτε ο Δάνος, αλλά ούτε και ο Παντελής θα ήθελαν κάτι τέτοιο, ο κινητήρας ενισχύθηκε με τα σφυρήλατα πιστόνια της CP-Carrillo και της ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, ενώ χρησιμοποιήθηκε ο εργοστασιακός στρόφαλος του Z16LET. Τόσο στις μπιέλες όσο και στον στρόφαλο, χρησιμοποιήθηκαν τα μέταλλα της ACL.

Αφήνουμε για λίγο τον κορμό στην άκρη και πάμε στην κυλινδροκεφαλή, όπου σε πρώτη φάση ο Δάνος έκανε μια γενναία όπως μας είπε ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής (έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ροϊκότητας ο Z16LET) και στη συνέχεια τοποθέτησε τις μεγαλύτερες κατά 1mm βαλβίδες της Supertech, παρέα με τα διπλά ελατήριά τους και τα retainers τιτανίου, επίσης Supertech. Επόμενο βήμα, οι εκκεντροφόροι Stage 3 της dBillas Dynamic, οι οποίοι έχουν 272ο διάρκεια για την εισαγωγή, 262ο για την εξαγωγή και βύθισμα στα 10,6mm και στα 9,8mm αντίστοιχα. Κεφαλή και κορμός δέθηκαν με βίδες της ARP και σειρά πήραν τα υπόλοιπα περιφερειακά, με πρώτη και καλύτερη την πολλαπλή εξαγωγής που κατασκεύασε η Lazaros Welding Solutions ή για συντομία LWS, παρέα φυσικά με το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής που χρησιμοποιεί σωληνώσεις των 70mm και αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Η LWS κατασκεύασε και τον σωλήνα εισαγωγής των 100mm που καταλήγει στην εργοστασιακή πολλαπλή και πάνω της θα συναντήσουμε την σκάστρα της TiAL, αλλά και το custom intercooler το οποίο χρησιμοποιεί κολάρα σιλικόνης της Samco Sport. Επάνω λοιπόν στην πολλαπλή εξαγωγής θα συναντήσουμε το external wastegate της TiAL που έχει διάμετρο εμβόλου στα 38mm, καθώς φυσικά και το turbo GT3071R, που έχει 53mm διάμετρο στην φτερωτή του συμπιεστή και επαρκεί μέχρι 480Ps. Τα εργοστασιακά μπεκ προφανώς και είναι ανεπαρκή για το υπάρχον setup, όπως επίσης και η αντλία καυσίμου. Αμφότερα φυσικά αντικαταστάθηκαν, με τα μεν μπεκ να προέρχονται από την Bosch και να έχουν παροχή στα 770cc/min, ενώ η αντλία είναι μια Walbro των 440lt/h, παρέα τους κάνει και ο ρυθμιστής πίεσης της Aeromotive. Επίσης έχει εγκατασταθεί το κιτ ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ, το οποίο όμως δεν χρησιμοποιήθηκε στις μετρήσεις, αλλά και γενικά δεν το δουλεύει πολύ ο Παντελής, όπως μάλιστα μας είπε και ο Δάνος, τους περνάει όλους και χωρίς μεθανόλες! Η πίεση του turbo ρυθμίζεται μέσω του boost controller της iBoost και η MGI Motorsport ανέλαβε το remapping της εργοστασιακής ECU.

Είπαμε στημένο!

Μιας και το θέμα δύναμης το λύσαμε, το μόνο που έχει μείνει είναι το στήσιμο και το πώς θα περάσει σωστά η δύναμη στον δρόμο. Στην μετάδοση λοιπόν τοποθετήθηκε το set ενισχυμένου συμπλέκτη της Helix, καθώς και το μπλοκέ διαφορικό της Gatzelakis Transmission, ενώ το coilover kit της FK πήρε την θέση των εργοστασιακών αμορτισέρ και ελατηρίων. Τα φρένα τέλος, ενισχύθηκαν με τα τακάκια της EBC, τα Yellow Stuff, καθώς και με σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge. Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκε -για την ώρα- το setup του Corsa του Παντελή. Χωρίς να έχει κάτι το κραυγαλέο και το extreme, έχει καταφέρει να κυκλοφορεί με ένα αποτελεσματικό, αξιόπιστο και γρήγορο όπλο, που δεν του χαλάει τα χατίρια. Ακόμα και αν πετάει το κολάρο στις μετρήσεις! Με αυτό το Corsa ο Παντελής έχει κάνει αρκετά πατήματα, ενώ παράλληλα το έχει και σαν το κύριο μεταφορικό μέσο. Μπορεί να καίει και να κάνει λίγο παραπάνω θόρυβο, όμως δεν έχει χάσει την χρηστικότητά του σαν καθημερινό αυτοκίνητο. Άσε που στην ηλικία που είναι ο Παντελής ο θόρυβος που βγάζει μια εξάτμιση μόνο ενοχλητικός δεν είναι!

Tuned by
Sachinidis Performance Center

Αγίας Παρασκευής 47

Μενεμένη, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 51 51 09

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 81,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1

CP-Carrillo σφυρήλατα πιστόνια

ZRP ενισχυμένες μπιέλες

dBillas εκκεντροφόροι Stage 3

Supertech βαλβίδες

Supertech ελατήρια-retainers

ARP βίδες στοφάλου-μπιελών

ARP βίδες κεφαλής

ΑΕΜ κιτ ψεκασμού μεθανόλης

Bosch μπεκ καυσίμου 770cc/min

Walbro αντλία βενζίνης 440lt/h

iBoost boost controller

Garrett GT3071R turbo

TiAL external wastegate 38mm

TiAL σκάστρα 50mm

MGI Motorsport ECU remapping

LWS πολλαπλή εξαγωγής

LWS σύστημα εξαγωγής 70mm

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής by Sachinidis Performance Center

LWS σωλήνας εισαγωγής 100mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Helix set συμπλέκτη

Gatzelakis Transmission μπλοκέ διαφορικό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

FK coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό


ΦΡΕΝΑ

EBC yellow stuff τακάκια

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ
Japan Racing JR7 7Jx17in ζάντες
Roadstone Eurovis Sport 04 215/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 3,79

0-80 4,89

0-100 6,20

0-120 7,55

0-140 8,67

0-160 10,45

0-180 12,22

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC @ ΚΜ/Η

18 2,76 @ 47,14

60 5,13 @ 84,51

100 6,62 @ 104,70

200 9,43 @ 148,75

Roll με 2α
ΚΜ/Η
SEC
60-120 3,76
60-160 6,66

 

Αρθρογράφος

 

Το ανανεωμένο MINI θα έχει θερμικούς κινητήρες

Το ανανεωμένο MINI θα έχει θερμικούς κινητήρες

Η MINI ετοιμάζει το ανανεωμένο MINI Cooper που θα κυκλοφορήσει το 2023, το οποίο δεν θα απαρνηθεί ακόμα τους θερμικούς κινητήρες.