Opel Corsa OPC 457PS

Opel Corsa OPC 457PS

Ο Ηλίας αποφάσισε να μεταμορφώσει το Corsa του με την βοήθεια της 0-400 Tune 2 Race. Στον κινητήρα έγινε μια σειρά εργασιών και βελτιώσεων, με στόχο την αξιοπιστία και την δύναμη. Ξεκινώντας από το μπλοκ, παραγγέλθηκαν στην Cosworth, custom έμβολα που ανεβάζουν τη συμπίεση από το 8,8:1 στο 9,2:1. Γράφω «παραγγέλθηκαν», μιας και η Cosworth δεν διαθέτει πιστόνια που δίνουν τέτοια συμπίεση, οπότε κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για αυτό. Συνεχίζουμε με τις μπιέλες Scat, τα τριμεταλλικά μέταλλα στους τριβείς ολίσθησης των μπιελών και την δυναμική ζυγοστάθμιση του στροφάλου. Αυτή είναι μια απαραίτητη διαδικασία όταν αλλάζουμε μπιέλες, αλλά και όταν θέλουμε να βελτιώσουμε το ζύγισμα του. Ένας σωστά ζυγισμένος στρόφαλος, έχει την μάζα του ίσα κατανεμημένη στην περιφέρειά του. Αυτό αποδεικνύεται με την μέθοδο της στατικής ζυγοστάθμισης.  Τοποθετείται ελεύθερος - χωρίς μπιέλες, βολάν και τα υπόλοιπα παρελκόμενα- σε καβαλέτα χαμηλής τριβής. Στην συνέχεια περιστρέφεται με το χέρι και αφήνεται να σταματήσει μόνος του μερικές φορές. Αν είναι σωστά ζυγισμένος, θα πρέπει να σταματήσει κάθε φορά σε διαφορετικό - τυχαίο σημείο. Αν σταματάει στο ίδιο, σημαίνει ότι υπάρχει συγκέντρωση μάζας (περισσότερο βάρος) σε εκείνο το σημείο, άρα είναι άκρως απαραίτητη η ζυγοστάθμισή του, γιατί θα παρουσιάσει κραδασμούς σε υψηλές στροφές, θα καταστραφεί γρήγορα ή ακόμη και θα κοπεί.

Στην κυλινδροκεφαλή τώρα, έγινε reprofiling στους εκκεντροφόρους, αλλάζοντας την διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων. Οι βαλβίδες παρέμειναν οι εργοστασιακές, όχι όμως και τα ελατήρια τους, τα οποία είναι Ferrea.

Κάτω από την κυλινδροκεφαλή και κυρίως στο σύστημα εισαγωγής, εξαγωγής και των σωληνώσεων της τουρμπίνας, συναντάμε ένα χωροταξικό αριστούργημα, όπου κύριο λόγο έχουν οι V-Band σύνδεσμοι. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι αφού ενωθούν, τα δύο εξαρτήματα που ενώνουν μπορούν να περιστραφούν, με αποτέλεσμα να λύνουν αρκετά χωροταξικά προβλήματα στα μικρά engine-bays, αλλά και την γρήγορη και εύκολη αλλαγή των εκάστοτε εξαρτημάτων. Εδώ λοιπόν με V-Band είναι η custom πολλαπλή εξαγωγής, όπως και οι σωληνώσεις από την Turbo Welding, το external wastegate Tial Sport, καθώς και η Garrett GT3071, που έχει 100mm εισαγωγή, Tial μαντέμι και λόγο A/R στο 0.63.

Επόμενο βήμα, ήταν η κατάργηση του MAF sensor και η δουλειά γίνεται πλέον μέσω του MAP Sensor της Bosch. Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλά Corsa OPC με aftermarket αντλίες βενζίνης, είναι πως οι δείκτες των ρεζερβουάρ δεν λειτουργούν σωστά. Η 0-400 Tune 2 Race τοποθέτησε με τέτοιο τρόπο την 044 αντλία της Bosch Motorsport, προκειμένου η βελόνα του Corsa να δείχνει πάντα τη σωστή ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Για να μείνουμε λίγο ακόμα στα του καυσίμου, να συμπληρώσω πως αντικαταστάθηκαν τα εργοστασιακά μπεκ, με τα Siemens Dekka τα οποία έχουν παροχή 630cc/min.

Στο Corsa εγκαταστάθηκε κύκλωμα water/methanol της ΑΕΜ, το οποίο ψεκάζει μείγμα νερού και μεθανόλης στον εισερχόμενο αέρα και κατεβάζει δραματικά την θερμοκρασία του. Αυτό έχει δύο πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι πως ο ψυχρότερος αέρας έχει μεγαλύτερη πυκνότητα, άρα περισσότερο οξυγόνο, άρα δυνατότερη καύση. Το δεύτερο είναι πως ψύχεται καλύτερα η βαλβίδα εξαγωγής κατά την διάρκεια του overlap, αλλά και το άνω μέρος του πιστονιού, στην φάση της εισαγωγής.

Επιβεβλημένη ήταν η ενίσχυση στις βάσεις το κινητήρα, λόγω της μεγαλύτερης δύναμης του κινητήρα, αφού σε κάθε πάτημα του γκαζιού θα δέχονται μεγάλες καταπονήσεις. Επόμενο βήμα, μετά την τοποθέτηση του custom βολάν και του οργανικού -επίσης custom- συμπλέκτη, ήταν ο αναπρογραμματισμός της εργοστασιακής ECU από τον Γιώργο Κάκκο, της RE-Action Engineering.

Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό, με τον κινητήρα να αποδίδει 457Ps στις 7600rpm και 47,76kgm ροπής, στις 6.300rpm στο Dynapack δυναμόμετρο της Autodrome. Από τότε μέχρι και σήμερα, ο κινητήρας αυτός, έχει γράψει 15.000km στα χέρια του Ηλία, στροφάροντας ανενόχλητος στις 8.000rpm.

 

Fastertron!

Οι ιδανικές συνθήκες για μέτρηση είναι να έχεις στεγνό οδόστρωμα, λάστιχα σε άριστη κατάσταση, καλό οδηγό, ελαφρύ αυτοκίνητο, δύναμη στον κινητήρα και καλό συμπλέκτη. Στην δική μας περίπτωση απουσίαζαν πολλά από τα παραπάνω... Ψιχάλιζε, και τα Toyo R1R ήταν μέτρια σε κατάσταση, με αποτέλεσμα η άριστη πρόσφυση να πάει περίπατο. Επίσης, το Corsa έχει γυάλινη οροφή, κάτι που ανεβάζει κατά πολύ το βάρος του, ξεπερνάει τα 1.300kg. Παρά τα παραπάνω προβλήματα όμως, είχαμε δυνατό κινητήρα και πολύ καλό οδηγό. Γι' αυτό άλλωστε πετύχαμε τις παρακάτω επιδόσεις. Τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε μόλις 5,62sec και τα 200km/h σε 13,46sec. Το 400άρι θα μπορούσε να είναι αρκετά καλύτερο, μιας και τα 2,63sec για τα πρώτα 18 μέτρα δείχνουν σπινάρισμα λόγω κακής πρόσφυσης. Παρά το γεγονός αυτό, τα 400 μέτρα διανύθηκαν σε 13,17sec, με αρκετά εντυπωσιακή ταχύτητα εξόδου, που έφτασε στα 197,2km/h. Αν τα λάστιχα ήταν σε καλύτερη κατάσταση και αν φυσικά ο δρόμος ήταν στεγνός, τότε θα μπορούσαμε να κάνουμε γύρω στα 5,3sec για το 0-100km/h και τα 400 μέτρα θα τα είχαμε σε 12,9sec το πολύ. Με ρολαριστή 3η πάντως και πάτημα μέχρι και τα 200km/h, χρειαστήκαμε από τα 100 στα 200km/h 6,89sec. Μια πολύ εντυπωσιακή επίδοση, τη στιγμή που ένα Nissan GT-R, χρειάζεται περίπου 7,6sec!

 

Transformer

Το άσπρο Opel Corsa OPC του Ηλία μου άρεσε πολύ, το μόνο που θα πρόσθετα θα ήταν μεγαλύτερα φρένα μιας και τα εργοστασιακά κουράζονται από τα 457Ps του κινητήρα. Βέβαια και οι αναρτήσεις ήταν οι εργοστασιακές, αλλά αυτό δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα μιας και το Corsa OPC έχει αρκετά σφιχτό setup από το εργοστάσιο. Επίσης, εντυπωσιάστηκα από τον καθαρά βολτάδικο χαρακτήρα του. Ο συμπλέκτης του είναι πιο μαλακός και από Hyundai, με αποτέλεσμα η καθημερινή μετακίνηση να είναι πανεύκολη.

 

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα