Παρουσίαση εταιρείας: SP Tunes

Παρουσίαση εταιρείας: SP Tunes

Αυτόν τον μήνα επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της SP Tunes στη Θεσσαλονίκη που έχει αποτελέσει τα τελευταία χρόνια μία από τις πιο δραστήριες εταιρείες στο ECU remapping. Ο Δημήτρης Πατακός μάς αναλύει τα πάντα, για το πώς ξεκίνησε την εταιρεία του, για τις τάσεις που επικρατούν στην αγορά και για το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον.

Power Automotive Magazine: Μιλήστε μας για την πορεία σας στο χώρο του αυτοκινήτου και τι σας ώθησε στο να ιδρύσετε την εταιρεία σας;

SΡ Tunes: Ξεκίνησα τα πρώτα μου βήματα το 2006. Ήδη ασχολούμουν με τη βελτίωση του αυτοκινήτου μου, με μεγάλο ενθουσιασμό, σαν ιδιώτης, όμως το κερασάκι στην τούρτα ήταν ο προγραμματισμός του εγκεφάλου και αυτό γιατί τότε τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα απ’ ό,τι είναι τώρα. Tότε ήταν υπερβολικά δύσκολο να βρεις εταιρεία που να αναλαμβάνει custom προγραμματισμό, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα. Προγραμμάτιζα ερασιτεχνικά από νεαρή ηλικία κι έτσι λοιπόν συνδύασα τις μηχανολογικές και τις προγραμματιστικές μου γνώσεις για να προγραμματίσω το δικό μου αυτοκίνητο αρχικά. Έπειτα ακολούθησαν προγραμματισμοί σε αυτοκίνητα φίλων και ξεκίνησα δειλά-δειλά να το κάνω σαν κύριο επάγγελμα το 2014, όπου ήταν και το έτος που ξεκίνησε η δραστηριότητα της SP Tunes.

 

Ρ.Α.Μ.: Τι μπορεί να βρει ο πελάτης ερχόμενος στην SP Tunes;

SΡ.Τ.: Θα βρει ένα σύγχρονο κατάστημα, το οποίο ειδικεύεται αποκλειστικά στον προγραμματισμό εγκεφάλων. Θα βρει πραγματική τεχνογνωσία και εξειδίκευση με τα τελευταία μηχανήματα που έχει να προσφέρει ο χώρος, καθώς προσπαθούμε να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά σε αυτό. Τέλος, θα βρει ένα 4WD linked syncro δυναμόμετρο για να γίνει το καλύτερο δυνατό development για το αυτοκίνητό του.

Ρ.Α.Μ.: Ποιο στοιχείο σας είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό;

SΡ.Τ: Είναι κάτι που το τονίζω συνεχώς και αυτό είναι η εξειδίκευση. Σε αντίθεση με άλλα αντίστοιχα μαγαζιά, ειδικευόμαστε αποκλειστικά και μόνο στον προγραμματισμό, δεν ασχολούμαστε με αυτό μεταξύ άλλων επεμβάσεων στο αυτοκίνητο. Το ξεχωριστό που προσφέρουμε, λοιπόν, είναι custom προγράμματα φτιαγμένα πάνω στο αυτοκίνητο και όχι η πώληση γενικώς «έτοιμων» αρχείων. Παρέχουμε πραγματικό development στο αυτοκίνητο και αυτό είναι πολύ σημαντικό να το καταλάβει ο πελάτης. Δεν εμπορευόμαστε έτοιμα προγράμματα, τα δημιουργούμε οι ίδιοι.

Ρ.Α.Μ.: Τι αυτοκίνητα παρατηρείτε ότι βελτιώνει το κοινό και με ποιες από τις μάρκες αυτές ασχολείστε;

SΡ.Τ.: Τα τελευταία χρόνια τη σκηνή της βελτίωσης την έχουν κλέψει κατά κύριο λόγο τα ευρωπαϊκά μοντέλα με turbo κινητήρες, είτε βενζίνης είτε diesel. Προγραμματίζουμε όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά, όπως Group VW, Group PSA, Gruppo Fiat, Renault, Mercedes-Smart και BMW-MINI. Στο site μας ή στη σελίδα μας στο Facebook μπορείτε να δείτε τεράστια γκάμα από ένα απλό 1ο στάδιο βελτίωσης μέχρι big turbo εφαρμογές.

 

Ρ.Α.Μ.: Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν πλέον μεγαλύτερη επίγνωση στο τι ακριβώς θέλουν από έναν βελτιωτή; Ποιος πιστεύετε ότι ευθύνεται γι’ αυτό και τι επίδραση έχει στους επαγγελματίες;

SΡ.Τ.: Πιστεύω ότι έχουμε φτάσει στα δύο άκρα. Από τη μία, ο Έλληνας καταναλωτής έχει ανοίξει πραγματικά τα μάτια του λόγω του internet, των διαφόρων forum, αλλά και των εξειδικευμένων περιοδικών, όπως φυσικά το δικό σας και πλουτίζει τις γνώσεις του, μαθαίνει για τη βελτίωση σωστά. Από την άλλη, υπάρχει τρομερή παραπληροφόρηση πολλές φορές από τα ίδια μέσα και έχουμε πολύ χειρότερα αποτελέσματα. Η ημιμάθεια δυστυχώς κυριαρχεί, ειδικά στο internet και αυτό που χρειάζεται είναι μεγάλη προσοχή στις πηγές!

Ρ.Α.Μ.: Ποια από τα αυτοκίνητα που έχετε βελτιώσει ξεχωρίζετε περισσότερο; Υπάρχει κάποιο ή κάποια από αυτά που σας κάνουν να νιώθετε περήφανοι;

SΡ.Τ.: Έχουμε κάνει πολλά project για τα οποία είμαστε περήφανοι. Δεν θα εστιάσω σε κάποιο συγκεκριμένο, θα πω όμως το εξής, το γεγονός ότι ειδικευόμαστε στον προγραμματισμό μάς έχει φέρει σε ένα σημείο που έχουμε ελάχιστους περιορισμούς.

Έχουμε καταφέρει να κάνουμε πλήρως εργοστασιακούς εγκεφάλους να δουλεύουν σαν άγραφοι σε αυτοκίνητα με εκτεταμένες βελτιώσεις στον κινητήρα.

 

Ρ.Α.Μ.: Τι είδους βελτιώσεις αναλαμβάνετε και σε τι βαθμό εμπλέκεστε σε αυτές; Θα δούμε δηλαδή extreme μετατροπές και επεμβάσεις από εσάς εξ’ ολοκλήρου;

SΡ.Τ.: Αναλαμβάνουμε πλήρως το κομμάτι του προγραμματισμού και μόνο. Διαβάζουμε το εργοστασιακό αρχείο του εγκεφάλου και επεμβαίνουμε οι ίδιοι σε αυτό, παραμετροποιώντας το πλήρως βάσει των αναγκών του εκάστοτε πελάτη και του εκάστοτε setup. Όπως προείπα, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να κάνουμε έναν πλήρως εργοστασιακό εγκέφαλο να προγραμματιστεί, ακόμα και με τεράστια μπεκ και τουρμπίνα γιγαντιαίων διαστάσεων. Μελετάμε ένα project όσο δύσκολο κι αν είναι και από εκεί και πέρα το φέρνουμε εις πέρας.

Ρ.Α.Μ.: Πώς βλέπετε το μέλλον της βελτίωσης στη χώρα μας; Ο ερχομός των υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει περιθώριο για βελτίωση;

SΡ.Τ.: Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον. Ο χώρος βλέπω ότι «ξεσκαρτάρει» γρήγορα. Δεν χωράνε αντιεπαγγελματίες πλέον στο χώρο μας. Ο κόσμος θέλει πραγματικούς βελτιωτές, δεν θέλει να τον κοροϊδεύουν. Με τα υβριδικά έχουμε κάνει ήδη τα πρώτα μας βήματα για βελτίωση και θα έχουμε σύντομα αποτελέσματα. Τα τελείως ηλεκτροκίνητα είναι ακόμα «ταμπού». Θα ήθελα πολύ να εξελίξω ένα όπως τότε στα πρώτα μου βήματα. Μαθαίνω από την αρχή κάτι καινούριο. Μου αρέσει η εξέλιξη δεν την φοβάμαι.

 

Ρ.Α.Μ.: Τι είδους συμβουλή θα δίνατε σε έναν ιδιώτη που θα θελήσει να ασχοληθεί με τη βελτίωση του οχήματός του; Τι θα πρέπει να προσέξει;

SΡ.Τ.: Συμβουλεύω πάντα τους πελάτες μου να αντιμετωπίζουν σοβαρά και υπεύθυνα τη βελτίωση στο αυτοκίνητό τους. Να επιλέγουν σωστούς επαγγελματίες του χώρου, γιατί μόνο έτσι θα αποφύγουν τα μελλοντικά προβλήματα. Όσον αφορά το αμάξι, πρέπει να είναι σωστά συντηρημένο και απροβλημάτιστο πριν μπει στη διαδικασία αύξησης ισχύος μέσω προγραμματισμού.

INFO:

SP Tunes

Θεσσαλονίκης 18

Ευκαρπία-Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2314 011 119

www.sptunes.gr

Mail: info@sptunes.gr 

 

Αρθρογράφος

 

Νέο Jeep Wrangler Rubicon V8 6,4l 392 Concept

Νέο Jeep Wrangler Rubicon V8 6,4l 392 Concept

To νέο Jeep Wrangler Rubicon V8 6,4l 392 Concept προσφέρει στον μέγιστο βαθμό ισχύ και εκτός δρόμου δυνατότητες.