Παρουσίαση: Renault Arkana

Παρουσίαση: Renault Arkana

Το «μυστικό» της επιτυχίας

Με το όνομά του να προέρχεται από το λατινικό “Arcanum”, που σημαίνει μυστικό, υποδηλώνοντας τη μοναδικότητα του μοντέλου, το νέο Renault Arkana είναι το πρώτο mainstream κουπέ SUV. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, η οποία του εξασφαλίζει, μεταξύ άλλων, την αμιγώς υβριδική του φύση. Το μήκος του αγγίζει τα 4.568mm, το ύψος τα 1.571mm, με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.720mm, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 200mm. Το Arkana συνδυάζει την κομψότητα ενός πολυτελούς sedan με τη στιβαρότητα ενός SUV, έχοντας ένα μοναδικό σχεδιασμό για την κατηγορία του, με έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής και φαρδείς ώμους, δίνοντάς του μία δυναμική και σπορ νότα. Τα full LED φωτιστικά σώματα σχήματος «C» ακολουθούν τη σχεδιαστική γλώσσα που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Renault και τονίζει το κομψό και δυναμικό design του νέου Arkana.

Άνετο και hi-tech εσωτερικό

Στο μοντέρνο εσωτερικό κυρίαρχο ρόλο παίζει η κάθετα τοποθετημένη -τύπου tablet- οθόνη αφής 9,3in του συστήματος multimedia Easy Link, που είναι στραμμένη προς τον οδηγό, μέσω της οποίας ρυθμίζονται οι επιλογές του infotainment και του συστήματος πλοήγησης (με αυτόματες over-the-air ενημερώσεις χαρτών), καθώς και στοιχεία παραμετροποίησης του οχήματος, -Multi Sense- που αφορούν στη χαρτογράφηση του κινητήρα, την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, τον εσωτερικό φωτισμό και τα γραφικά του πίνακα οργάνων, διαθέτοντας τρεις επιλογές: Eco, Sport και MySense. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων υπάρχει ακόμα μία οθόνη 10,2in, που περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης. Οι χώροι είναι άνετοι για 5 ενήλικες, με αυτόν για τις αποσκευές να αγγίζει την κορυφαία τιμή για την κατηγορία των 513lt.

Full υβριδική τεχνολογία κίνησης

Το νέο Renault Arkana είναι διαθέσιμο με δύο μηχανικά σύνολα, ένα με ήπιο υβριδικό σύστημα και ένα πλήρως υβριδικό, που συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Στη βάση υπάρχει η micro-hybrid έκδοση 1.3TCe 140, που βασίζεται στον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα αμέσου ψεκασμού 1.3TCe, με ένα σύστημα εναλλάκτη και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση. Η απόδοσή του είναι 140Ps, με 26kgm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 3.500rpm, με την μεικτή κατανάλωσή του να ανακοινώνεται στα 5,8lt/100km και με εκπομπές CO2 132-138gr/km (WLTP).

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, με χωρητικότητα 1.330cc, διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης, υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής εντός της κυλινδροκεφαλής για τη μείωση της θερμοκρασίας των καυσαερίων και τους ρύπους, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη διάρκεια ζωής του υπερσυμπιεστή. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος, με ένα μπεκ έξι οπών σε κάθε κύλινδρο, σε πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός της κυλινδροκεφαλής είναι τριγωνικός, όπου η κάτω πλευρά ακουμπάει στο μπλοκ και στις άλλες δύο είναι τοποθετημένα τα εξαρτήματα της εισαγωγής και της εξαγωγής. Με αυτήν τη διάταξη εξοικονομείται όγκος και βάρος. Διαθέτει ειδική επίστρωση στο εσωτερικό των κυλίνδρων Mirror Bore Coating, με ψεκασμό υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνειά τους, που δημιουργεί μία σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm, δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσίδηρου χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα! Το βάρος δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί. Το αποτέλεσμα είναι η μείωση των τριβών, αλλά και η αύξηση της θερμοδυναμικής απόδοσης, που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ισχύ, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης.

H full υβριδική έκδοση E-TECH Hybrid των 145 ίππων εξοπλίζεται με ένα σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6lt, με ισχύ 91Ps, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 49Ps και έναν 20Ps HSG (High-Voltage Starter Geneator). Tο Renault Arkana ξεκινάει πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και στη συνέχεια επιλέγει αυτόματα τον βέλτιστο τρόπο κίνησης, ανάλογα με τις συνθήκες φορτίου και κίνησης, πάντα με γνώμονα την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια που φορτίζει τις μπαταρίες κατά την επιβράδυνση και έχει αναλάβει όλα τα περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα, όπως ηλεκτρικό τιμόνι, συμπιεστή κλιματισμού, αντλίες, καθώς και τον ρόλο της μίζας για την ομαλή εκκίνηση του θερμικού. Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος είναι είτε σε σειρά είτε παράλληλα είτε συνδυαστικά, αναλόγως των απαιτήσεων για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Στη μετάδοση τα πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακά, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου (multi-mode), το οποίο έχει δύο σχέσεις, όταν το όχημα κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα και τέσσερις, όταν κινείται με τον βενζινοκινητήρα. Το αποτέλεσμα συνολικά μπορεί να έχει 15 διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξει να κινηθεί. Το κιβώτιο αυτό καθαυτό δεν έχει συμπλέκτες ή συγχρονιζέ και οι σχέσεις εμπλέκονται με τη βοήθεια των ηλεκτρομοτέρ, το ένα αναλαμβάνει να μην διακοπεί η κίνηση κατά τη διάρκεια των αλλαγών και το άλλο να αλλάξει ταχύτητα. Αυτήν την τεχνολογία η Renault την εξελίσσει περισσότερο από 10 χρόνια, στην ανώτατη μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Formula 1 και οι καρποί όλης αυτής της έρευνας και εξέλιξης είναι, πλέον, διαθέσιμοι για όλους.

Το Renault Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά ακόμα και κατά το 80% των καθημερινών μετακινήσεων εντός πόλης, με ταχύτητες έως και 75km/h, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης σε σύγκριση με έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συνδυαστική του κατανάλωση είναι 4,9lt/100km, με 112-117gr/km εκπομπές CO2 (WLTP). Οι επιδόσεις του είναι 10,8sec για το 0-100km/h και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 172km/h.

Τεχνολογία Easy Drive και κορυφαία ασφάλεια

Το νέο Renault Arkana εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης για ασφαλέστερη οδήγηση και στις δοκιμές του EuroNCAP απέσπασε την κορυφαία διάκριση, με πέντε αστέρια.

Η παλέτα συστημάτων “Easy Drive” περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- υποβοήθηση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα, που προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, με Adaptive Cruise Control, αυτόματη εναλλαγή φώτων υψηλής σκάλας, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αναγνώριση πινακίδων οδικών σήμανσης και ενημέρωσης τήρησης των ορίων ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθηση διατήρησης της πορείας, ενεργή λειτουργία εντοπισμού αυτοκινήτου κατά την όπισθεν και υποβοήθηση στάθμευσης.

Τιμές

Arkana 1.3 TCe 140hp Expression EDC Hybrid MHEV:            €25.290

Arkana 1.3 TCe 140hp Expression PLUS EDC Hybrid MHEV:    €25.590

Arkana 1.3 TCe 140hp Dynamic EDC Hybrid MHEV:               €27.790

Arkana Hybrid E-Tech 145hp Expression:                              €29.390

Arkana Hybrid E-Tech 145hp Dynamic:                                 €31.890

 

 

Αρθρογράφος

 

Από €27.280 στην Ελλάδα το νέο Ford Focus

Από €27.280 στην Ελλάδα το νέο Ford Focus

Το νέο Ford Focus συνδυάζει ιδανικά το δυναμικό οδηγικό προφίλ που χαρακτηρίζει όλες τις γενιές του μοντέλου, με τα τεχνολογικά προηγμένα και αποδοτικ...