Peugeot 207 Rallye 1.6THP 341Ps

Peugeot 207 Rallye 1.6THP 341Ps

Το Peugeot 207 Rallye του Χρήστου είναι ίσως το πιο περιποιημένο και προσεγμένο Peugeot που έχω δοκιμάσει ever! Ήταν σε τέτοια κατάσταση ακόμα και στην παραμικρή του λεπτομέρεια, που έφτασα στο σημείο να αναρωτηθώ για το αν ποτέ κινείται ή το έχει μόνιμα κλειδωμένο στο γκαράζ του. Η απάντηση σε αυτή μου την απορία ήταν ότι ο Χρήστος έχει δική του εταιρεία, με την επωνυμία Auto Clean, που αναλαμβάνει detailing αυτοκινήτων, οπότε μπορείτε να καταλάβετε ότι όλη την ώρα είναι με τον αλοιφαδόρο στο χέρι. Πες το, βρε άνθρωπε, και νόμιζα ότι το είχες κλεισμένο μέσα σε αεροστεγή φούσκα! Γουστάρω πάντως πολύ όταν βλέπω τόσο προσεγμένα αυτοκίνητα, μου δείχνουν ότι ο ιδιοκτήτης τους όχι μόνο αγαπάει πραγματικά το όχημά του, αλλά έχει και το απαραίτητο μεράκι και φυσικά την όρεξη για να το διατηρήσει όπως του αρμόζει.

Δυνατές βόλτες

Τέτοιου είδους είναι οι βόλτες που θέλει να κάνει ο Χρήστος με το Rallye του και γι’ αυτό τον λόγο το βελτίωσε. Και μάλιστα πολύ! Ο Χρήστος είναι από αυτούς που λένε ότι όταν αγοράζουν ένα αυτοκίνητο, θα το κρατήσουν στην εργοστασιακή του μορφή. Βέβαια μιλάμε για Powerά, όπως και εμείς, έτσι και εσείς δεν έχουμε αφήσει ποτέ κανένα αμάξι να μείνει εργοστασιακό, ακόμα κι αν είναι το δεύτερο, το πιο «καθημερινό». Άλλωστε αν είχε τηρήσει ο Χρήστος την υπόσχεση που έδωσε στον εαυτό του, δεν θα δοκιμάζαμε το Rallye του. Ξεκίνησε να βελτιώνει το Rallye του με αισθητικές επεμβάσεις, αφού ήθελε να το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα 207 που κυκλοφορούν, χωρίς όμως υπερβολές. Το πόσο ξεχωριστό στην εμφάνιση είναι, το καταλαβαίνει κανείς από διάφορες μικρές, αλλά όμορφες λεπτομέρειες, τόσο στο εσωτερικό του όσο και στο αμάξωμα. Ένα διακριτικό splitter από Ibiza Cupra έχει μπει στον μπροστά προφυλακτήρα, στον πίσω έχει μπει ένα όμορφο diffuser, έχουν μπει φώτα LED εμπρός και η τελική εικόνα του εξωτερικού συμπληρώνεται από τις Japan Racing ζάντες και το τελικό της εξάτμισης με τις δύο μπούκες. Εσωτερικά έχουν ντυθεί διάφορα panel με alcantara και έχουν αντικατασταθεί κάποια άλλα με carbon, ενώ έχει μπει αριστερά από τον οδηγό ένα μπαρόμετρο της Daemon και στο κέντρο του ταμπλό, πάνω ακριβώς από τους κεντρικούς αεραγωγούς, το boost controller PRD 500.

Δύναμη και αξιοπιστία

Ο Χρήστος, αφού είπε να το βελτιώσει, μπήκε κατευθείαν στα βαθιά, σφυρήλατο μοτέρ, αλλαγή στο turbo και πάει λέγοντας. Ήθελε μεν περισσότερη δύναμη, αλλά ήθελε και αξιοπιστία, αφού το Rallye του είναι το καθημερινό του αυτοκίνητο. Ο μηχανικός που ανέλαβε από την αρχή το αυτοκίνητο είναι ο Αλέξης Σαριμπαλόγλου, της Alex Specialist Performance, με έδρα στον Πειραιά. Σφυρήλατο θες; Σφυρήλατο θα έχεις, ήταν η απάντηση του Αλέξη, που άλλαξε τα εργοστασιακά πιστόνια με τα σφυρήλατα της Wossner και τις μπιέλες με τις αντίστοιχες της ZRP. Η κυλινδροκεφαλή δέχθηκε με χαρά τους reprofiled εκκεντροφόρους της Boubis Cams, με διάρκεια 258ο και βύθισμα 10,4mm, παρέα με τα διπλά ελατήρια βαλβίδων της Supertech και με τις βίδες της ARP δέθηκε γερά με το μπλοκ. Επάνω στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής παρέμεινε η εργοστασιακή Κ03, η οποία όμως έχει γίνει Φρανκενστάιν, με φτερωτές συμπιεστή και στροβίλου από K04-064 και συνεργάζεται με μια σκάστρα κλειστού τύπου, από Audi S3 8P. Η Marios Exhaust, εκτός από το σύστημα εξαγωγής που χρησιμοποιεί σωληνώσεις των 63,5mm, μεταλλικό 200άρη καταλύτη και ένα τελικό, κατασκεύασε και τις σωληνώσεις τόσο για την εισαγωγή αέρα, που στην άκρη της έχει μία φιλτροχοάνη της Simota όσο και για το custom intercooler. Οι εργοστασιακοί πολλαπλασιαστές αντικαταστάθηκαν από τους αντίστοιχους της DTM, ενώ τα μπεκ του άμεσου ψεκασμού προέρχονται από Opel GT. Οι E-Tuners ανέλαβαν το remapping της εργοστασιακής ECU και το 207 του Χρήστου πλέον αποδίδει 341Ps στις 6.400rpm στο 1,65bar.

Για την ώρα, η μετάδοση έχει παραμείνει εργοστασιακή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις γρήγορες αλλαγές, αλλά και στην αντοχή του συμπλέκτη. Σημαντική παράλειψη φυσικά, αφού τα μοντέλα αυτά της Peugeot (όπως και τα αντίστοιχα της Citroen) δεν φημίζονται για την αντοχή των μεταδόσεών τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι η αλλαγή από σε με τις στροφές κοντά στον κόφτη είναι ακροβατικό για λίγους, αφού τα συγχρονιζέ έχουν θέμα. Τα μπροστινά φρένα όμως αλλάχθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, παρέα με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και μεγαλύτερους δίσκους από την Zimmerman, με 340mm διάμετρο. Αλλαγμένα είναι και τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια, με ένα set coil-over της AP Coilovers, τα οποία χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 6cm. Σαύρα!

Μετράμε τώρα!

Το «με ενδιαφέρουν οι γρήγορες βόλτες» δεν μεταφράζεται απαραίτητα στο κυνηγάω να κάνω τον καλύτερο δυνατό χρόνο από στάση. Γρήγορη βόλτα μπορεί να είναι και το να πας να στρίψεις στο βουνό ή να περάσεις από τη διαδρομή Παλαιά Φώκαια-Σούνιο. Εμείς πάντως μέχρι εκεί δεν χρειάστηκε να πάμε, αρκεστήκαμε στην αγαπημένη μας ευθεία των μετρήσεων. Εκεί λοιπόν ο Χρήστος ξεκίνησε με αρκετό σπινιάρισμα, αφού χρειαστήκαμε 2,79sec μέχρι να περάσουμε το φράγμα των 18 μέτρων, παρόλα αυτά τα 6,97sec που πέρασαν μέχρι να πιάσουμε τα 100km/h είναι μία αρκετά καλή επίδοση, αφού στην εργοστασιακή του μορφή ένα 207 Rallye θέλει 8,4sec, ενώ ένα 207 RC χρειάζεται 7,6sec. Σίγουρα θα επωφελούνταν από ένα μπλοκέ διαφορικό, όπως και από ένα πιο ισχυρό συμπλέκτη. Χρήστο, τα επόμενα βήματα αυτά!

Ο χρόνος για τα 400 μέτρα από στάση είναι στα 14,91sec με 164,02km/h ταχύτητα εξόδου, μια μέτρια επίδοση που θα ήταν σημαντικά καλύτερη αν η εκκίνηση ήταν κοντά στα 2,5sec (με μπλοκέ και semi-slicks ευκολάκι...), αλλά και αν μπορούσε να γίνει πιο γρήγορα η αλλαγή από σε σχέση. Στις ρεπρίζ με , είναι ξεκάθαρο ότι το turbo δουλεύει αποδοτικά μετά τις 3.500rpm, αφού θέλει 2,69sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ για το 80-110km/h αρκούν μόλις 2,37sec.

Σας είπα ότι είναι προσεγμένο, έτσι;

Μπορεί από πλευράς επιδόσεων να μην είναι ό,τι πιο γρήγορο έχουμε μετρήσει σε αυτήν την κατηγορία, αλλά από πλευράς εμφάνισης είναι σίγουρα ό,τι πιο καθαρό έχω δει! Σίγουρα πάντως όσο το παρατηρείς και συμπεραίνεις το πόσο προσεγμένο είναι, καταλαβαίνεις ότι οι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με αυτό είχαν μεράκι, αγάπη και όρεξη για δουλειά. Οι carbon λεπτομέρειες και οι επενδύσεις με alcantara στο εσωτερικό δείχνουν λες και ήταν τοποθετημένες από το εργοστάσιο! Όπως και να έχει, ακόμα κι αν δεν είναι το γρηγορότερο Peugeot 207 που έχουμε μετρήσει, είναι ένα ξεχωριστό και όμορφο αυτοκίνητο και ο Χρήστος ξέρει να το χαίρεται σε καθημερινή βάση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Custom intercooler

Marios Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm

Wossner σφυρήλατα πιστόνια

ZRP μπιέλες

Supertech ελατήρια βαλβίδων

ARP βίδες κεφαλής

K04-64 Hybrid turbo

Boubis Cams εκκεντροφόροι

Opel GT μπεκ καυσίμου

DTM πολλαπλασιαστές

D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Audi S3 σκάστρα

Simota φιλτροχοάνη

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

E-Tuners ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

AP coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Ibiza Cupra lip spoiler

Diffuser πίσω

LED μπροστά φώτα

Daemon μπαρόμετρο

PRD boost controller

ΦΡΕΝΑ

Brembo 4πίστονες δαγκάνες

Zimmerman 340mm τρυπητοί αεριζόμενοι δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing JR18 7,5Jx18” ζάντες

Continental Premium Contact 6 205/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,02

0-80                 5,53

0-100               6,97

0-120               9,08    

0-140               11,23

0-160               14,31

0-180               17,80

0-200               24,31

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,79     @        46,83

60        5,27     @        76,38

100      6,91     @        99,11

200      10,05   @        129,27

400      14,91   @        164,02

ΡΕΠΡΙΖ

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,06

60-160             10,29

60-200             20,11

100-200           17,15

Roll με 3η

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,69

80-110             2,37

100-140           3,50

 

Tuned by:

Alexis Specialist Performance

Θηβών 20 Πειραιάς

Τηλ.: 210 42 07 315

 

Αρθρογράφος

 

H Audi επενδύει ακόμα περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση

H Audi επενδύει ακόμα περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση

Εστίαση σε μελλοντικές τεχνολογίες με άμεσες επενδύσεις που συνολικά θα ανέλθουν σε περίπου 35 δισ. Ευρώ.