Peugeot 207 RC 432wHp & 207 Rallye 410wHp

Peugeot 207 RC 432wHp & 207 Rallye 410wHp

Πολύτεκνοι!

Συνήθως λέμε ότι ένα αμάξι «γέννησε» όταν διαλύσει μοτέρ, πλέον όμως με τον όρο γεννητούρια εννοούμε μια γερή ζημιά σε κινητήρα ή μετάδοση πάνω σε πάτημα. Ο Μιχάλης Λιόκας (ιδιοκτήτης της Liokas Service στα Πατήσια, αλλά και του γκρι Peugeot), όπως και ο Κώστας (ιδιοκτήτης του άσπρου Peugeot) έχουν πάει πολλές φορές στο μαιευτήριο, αφού το μαμά 5άρι σασμάν των δυνατών 207, μόλις έβλεπε 300Ps αποφάσιζε να γίνει πολλά μικρά κομματάκια. «Πάνω από 10 σασμάν εγώ, άλλα τόσα ο Κώστας. Βάλε από ένα 500άρικο το καθένα, είχαμε ξεπαραδιαστεί. Δεν τολμούσα να πάω δυναμόμετρο το αμάξι να μάθω πόσα άλογα ακριβώς είναι, γιατί ήξερα ότι το μπαμ του κιβωτίου θα ακουστεί στον διπλανό δήμο και θα μαζεύουμε βαλβολίνες με τις σφουγγαρίστρες».

Έλα όμως που τα 1.6THP μοτέρ που φοράνε τα Peugeot ανήκουν σε μια οικογένεια τετρακύλινδρων κινητήρων που έχουν την κωδική ονομασία Prince. Στην ίδια ακριβώς οικογένεια ανήκουν και τα N μοτέρ της BMW που φοράνε τα Mini Cooper S, έτσι δεν άργησε ώστε να γίνει η σύνδεση.. “Τα Cooper S R56 φοράνε ωραίο και πολύ ανθεκτικό 6άρι σασμάν. Λες να κουμπώνει στα Peugeot αφού έχουν παρόμοιους κινητήρες”; Μάντεψε...Κουμπώνει! Το εργοστασιακό σασμάν από Cooper Works μαζί με ένα φτιαχτό τρίφτερο δισκόπλατο αποτελούν πλέον ένα απ’ τα καλύτερα κομμάτια ενός δυνατού 207. Θες 3bar και 500 άλογα; Κανένα πρόβλημα πλέον! «Από τότε που κάναμε αυτή τη μετατροπή, δεν είχαμε το παραμικρό πρόβλημα με μετάδοση, έτσι μπορούμε πλέον να δείξουμε το ότι οι THP βγάζουν πολλά άλογα χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας. Και πατάμε συνέχεια». 

Από μια τετρακοσάρα...τροχό!

Περίπου εκεί παίζουν τα δύο 207 που μοιάζουν πάρα πολύ μηχανικά, όμως το γκρι είναι γνήσιο RC, ενώ το άσπρο είναι Rallye, τα οποία απ’ το εργοστάσιο είναι εφοδιασμένα με το ίδιο μοτέρ, αλλά έβγαζαν 175Ps και 150Ps αντίστοιχα. Γενικά και τα 2 φοράνε σχεδόν ίδια setup (άλλωστε φτιάχτηκαν απ’ τον ίδιο μηχανικό και για τον ίδιο λόγο), γιατί ξέρει ότι αυτή η συνταγή είναι πετυχημένη, αποδοτική και αξιόπιστη.

Οι μαμά τουρμπίνες πετάχτηκαν και στις θέσεις τους μπήκε μία Garrett GTX3071R Gen II στο γκρι και μία λίγο μικρότερη Garrett GTX2867R Gen II στο λευκό. Η μικρότερη τουρμπίνα, αν το πάρουμε καθαρά και μόνο από τα χαρακτηριστικά και τους χάρτες απόδοσης που δίνει η Garrett, δείχνει πιο σωστή ως επιλογή για 16άρι μοτέρ και σπουλάρει πιο γρήγορα, αλλά είναι και αυτή που θα τερματίσει πιο νωρίς αν ο μηχανικός δώσει παραπάνω πίεση. Η 3071R έχει αρκετά υψηλότερο ταβάνι και δίνει την δυνατότητα για μελλοντική βελτίωση και αύξηση της δύναμης, ίσως αυτό σκέφτονταν ο Μιχάλης και την επέλεξε. Δίπλα και στα 2 turbo μπήκε external wastegate 38mm της TiAL.

Για να αντέξει ο THP τον σχεδόν τριπλασιασμό ιπποδύναμης, μπήκαν σφυρήλατα έμβολα της Wossner (μισό χιλιοστό oversized για το λευκό) και σφυρήλατες μπιέλες της ZRP. Επειδή όμως ο THP είναι open deck κινητήρας για καλύτερη ψύξη, έχει το μειονέκτημα ότι ιδίως στο πάνω μέρος των τοιχωμάτων των θαλάμων καύσης δεν έχουν την ακαμψία που χρειάζεται σε υψηλές πιέσεις. Έτσι ο Μιχάλης έβαλε custom block guard που ενισχύει τους θαλάμους/χιτώνια και βοηθάει στο να μοιράζονται τα μηχανικά φορτία στο υπόλοιπο μπλοκ. Και στα 2 έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη στην κεφαλή, αλλά ενώ στο γκρι μπήκαν βαλβίδες της Supertech και Stage 2 εκκεντροφόροι της Schrick με διάρκεια 248ο και lift 10,7mm, στο λευκό οι βαλβίδες είναι μαμά και οι εκκεντροφόροι Μπουμπάκια! Αυτό είναι άλλο ένα δείγμα ότι ο Μιχάλης έχει κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού του μια περαιτέρω αύξηση ισχύος. Πάντως μολονότι υποτετράγωνα μοτέρ, μπορούν και στροφάρουν στις 8.000rpm που είναι ο κόφτης τους. Και στα δύο τον έλεγχο των κινητήρων τον έχουν οι εργοστασιακές ECU που απλά έχουν δεχθεί αναπρογραμματισμό. Με όλα αυτά το RC έβγαλε στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport 431,74wHp (49,41wKgm) στο 1,9bar, ενώ το Rallye 410wHp (47,25wKgm) στο 1,95bar.

Κάτσε να μην τα μπλέξουμε!

Το γκρι πήγε στην PPM Exhaust και εκεί του φτιάξανε ΟΛΗ την 76άρα εξάτμιση, από χειροποίητο χταπόδι μέχρι μπούκα. Για το λευκό την λύση την έδωσε η KakaRakis Performance (χειροποίητο χταπόδι), ενώ την 76άρα εξάτμιση από downpipe μεχρι πίσω την έφτιαξε η Ζαπάντης Εξατμίσεις. Από την ίδια εταιρεία φτιάχτηκαν και στα δύο οι σωληνώσεις και τα μεγάλα intercooler που βοηθούν στην ψύξη του εισερχόμενου αέρα. Φιλτροχοάνη και κουβέρτα τουρμπίνας της Aeroflow, αντλία βενζίνης παροχής 340lt/h της AEM, μπεκ απο Opel GT και μπουζί της NGK υπάρχουν και στα δύο 207. Το μόνο που είναι διαφορετικό είναι η custom και μεγαλύτερη πολλαπλή εισαγωγής της Liokas Service που φοράει το γκρι RC. Όπως βλέπεις, τα αμάξια μοιάζουν μηχανικά πολύ μεταξύ τους, οπότε για απάντησέ μου στο εξής ερώτημα: Σε μετάδοση, ανάρτηση και φρένα θα έχουν μεγάλες διαφορές;

 

Επί 2!

Ήταν λες και έγραφε σε ταμπελίτσα «Παίρνοντας ρυθμιζόμενα coilover Pro-Street-S της Eibach και τετραπίστoνες δαγκάνες της Brembo με 323mm δίσκους και σωληνάκια αεροπορικού τύπου, ΔΩΡΟ άλλη μία απ’ τα ίδια»! Έτσι σε ανάρτηση και πέδηση τα Peugeot είναι διδυμάκια και αυτό είπαμε θα το δεις και στην μετάδοση. Βολάν μονής μάζας με βίδες της ARP και φτιαχτό κιτ συμπλέκτη της G Racing με τρίφτερο δίσκο, τόσο στο RC όσο και στο Rallye. Μαζί με την πατέντα του ανθεκτικού εξατάχυτου κιβωτίου από ΜΙΝΙ R56 JCW, τα δύο 207 μπορούν και κάνουν απανωτές εκκινήσεις χωρίς τον παραμικρό φόβο. Και αυτό ακριβώς έκαναν, αφού οι 2 οδηγοί γούσταραν πολύ και πατούσαν, ξαναπατούσαν και ξαναμαναπατούσαν.

Το γκρι ήθελε 5,43s για το 0-100km/h, ενώ για το 400άρι 12,87s (195km/h ταχύτητα εξόδου). Το άσπρο χρειάστηκε 5,42s και 13,16s (193,62km/h ταχύτητα εξόδου) αντίστοιχα. Αυτό που πρέπει να τονίσω είναι ότι ο Μάιος μας τα χάλασε σαν μήνας, φουλ στις βροχές και τα κρύα ήταν, έτσι στην διάρκεια των μετρήσεων είχε ένα κρύο Δεκεμβριάτικο και τα semi-slick λάστιχα (R888R το γκρι, 595RS-R το λευκό) δεν απέδιδαν καλά, όμως τα μοτέρ ξύριζαν. Σε σημείο που επενέβαινε ο κόφτης πίεσης (!) στο τελείωμα της 4ης και στην 5η οπότε πνίγονταν το μοτέρ και οι χρόνοι δεν ήταν ό,τι καλύτερο. Σαν παράδειγμα, εκείνο το κρύο βράδυ, το RC έκανε 100-200km/h σε 8,14s και το Rallye 8,87s. Μια εβδομάδα αργότερα, την ώρα που το περιοδικό πήγαινε για τυπογραφείο, ξαναμετρήσαμε στο ίδιο ακριβώς σημείο με καλύτερες συνθήκες (ρίξαμε και λίγη πίεση στα semi) και το RC έγραψε 7,17s για το 100-200km/h και το Rallye 7,34s! Εκκινήσεις δεν δοκιμάσαμε ξανά γιατί απλά δεν προλαβαίναμε...

Όμως ο Μιχάλης μάς είχε μια έκπληξη ακόμη, ένα χαρτάκι από αγώνα που είχε πάρει μέρος με το γκρι όταν ήταν σε πιο απλό στάδιο. Για να σου δώσω να καταλάβεις, τότε ήταν K04 υβρίδιο και η μεγάλη του πίεση είναι η σημερινή του μηχανική! Το RC είχε γράψει 11,840s, με ταχύτητα εξόδου 189,87km/h, κάνοντας ένα τρομερό 1,813s για το 18άμετρο. Ναι μεν ήταν με μπαλόνια και πιο ελαφρύ, αλλά η δύναμη ήταν αρκετά μικρότερη.

Σπάνιο   

Δεν είναι συχνό θέαμα ένα 207 που να γράφει 13άρια στο δρόμο και να παίζει κάτω από τα 9άρια στο 100-200km/h. Όμως το να έχεις δύο 207, με πλήρη εσωτερικά, που να κάνουν τόσα απανωτά πατήματα χωρίς κιχ και να γράφουνε ταυτόχρονα χρόνους, ενώ δεν χρειάζονται τραπεζικά δάνεια (μεταχείρο τα GT/Rallye ξεκινάνε από 5k, το RC περίπου ένα χιλιάρικο πάνω) για να φτάσεις ψηλά, είναι ένα δείγμα πως τα λιοντάρια δεν είπανε την τελευταία τους λέξη. Ας ελπίζουμε να δούμε κι άλλα τόσο καλοφτιαγμένα και γρήγορα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 207 RC (ΓΚΡΙ)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,5:1

Ροϊκή εξέλιξη στην εργοστασιακή κεφαλή

Turbo GTX3071R Gen II της Garrett

Θερμομονωτική κουβέρτα τουρμπίνας της Aeroflow

Σφυρήλατα έμβολα της Wossner Pistons

Σφυρήλατες μπιέλες της ZRP

Βίδες μπιελών της ARP

Μπουζόνια κεφαλής της ARP

Κατεργασία κορμού για τοποθέτηση block guard

Βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής της Supertech

Εκκεντροφόροι Schrick 248o/10,7mm

Χειροποίητο χταπόδι και ολόσωμη εξάτμιση διαμέτρου 76mm της PPM Exhaust

External wastegate 38mm της TiAL

Μπουζί της NGK

Αντλία βενζίνης παροχής 340lt/h της AEM

Μπεκ από Opel GT

Χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής της Liokas Service

Φιλτροχοάνη της Aeroflow

Σωληνώσεις και front mount intercooler της Ζαπάντης Εξατμίσεις

Water-methanol kit της AEM

Σκάστρα της TiAL

Αναπρογραμματισμός εργοστασιακής ECU

Το ρεκτιφιέ του κινητήρα έχει επιμεληθεί η ΟΤΕΜ του Μιχάλη Κουρέτσου

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Βολάν μονής μάζας

Βίδες βολάν της ARP

Custom set συμπλέκτη της G Racing με τρίφτερο δίσκο

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

AFR meter της Innovate Motorsports

Boost controler της iBoost

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ρυθμιζόμενα coilover Pro-Street-S της Eibach

Τετραπίστoνες δαγκάνες εμπρός της Brembo

Δίσκοι διαμέτρου 323mm

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 7J×17in ΟΖ Racing Ultraleggera

Ελαστικά Toyo R888R 215/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 431,74wHp/xxxxx (1,9bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 49,41wkgm/xxxxx

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60                 2,93           

0-80                 4,26    

0-100               5,43    

0-120               6,47

0-140               7,66

0-160               9,38

0-180               11,21

0-200               13,57

ΡΕΠΡΙΖ

100-200           8,14

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,45     @        48,77

60        4,65     @        86,19

100      6,10     @        112,57

200      8,75     @        152,62

400      12,87   @        195,01

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 207 Rallye (ΑΣΠΡΟ)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.619cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77,5mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,5:1

Ροϊκή εξέλιξη στην εργοστασιακή κεφαλή

Turbo GTX2867R Gen II της Garrett

Θερμομονωτική κουβέρτα τουρμπίνας της Aeroflow

Σφυρήλατα έμβολα της Wossner Pistons (oversize 0,5mm)

Σφυρήλατες μπιέλες της ZRP

Βίδες μπιελών της ARP

Μπουζόνια κεφαλής της ARP

Κατεργασία κορμού για τοποθέτηση block guard

Reprofiled εκκεντροφόροι της Boubis Cams

Χειροποίητο χταπόδι της KakaRakis Performance

Downpipe διαμέτρου 76mm και εξάτμιση διαμέτρου 76mm της Ζαπάντης Εξατμίσεις

External wastegate 38mm της TiAL

Μπουζί NGK

Αντλία βενζίνης παροχής 340lt/h της AEM

Μπεκ από Opel GT

Φιλτροχοάνη της Aeroflow

Σωληνώσεις και front mount intercooler της Ζαπάντης Εξατμίσεις

Water-methanol kit της AEM

Σκάστρα της TiAL

Το ρεκτιφιέ του κινητήρα έχει επιμεληθεί η ΟΤΕΜ του Μιχάλη Κουρέτσου

Αναπρογραμματισμός εργοστασιακής ECU από την Tuning on Road (Ζαφείρης Βασίλης)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Βολάν μονής μάζας

Βίδες βολάν της ARP

Custom set συμπλέκτη της G Racing με τρίφτερο δίσκο

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

AFR meter της Innovate Motorsports

Boost controler της iBoost

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ρυθμιζόμενα coilover Pro-Street-S της Eibach

Τετραπίστoνες δαγκάνες εμπρός της Brembo

Δίσκοι διαμέτρου 323mm

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 7J×17in ΟΖ Racing Ultraleggera

Ελαστικά Federal 595RS-R 215/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη Ισχύς (Ps/rpm): 410wHp/xxxxx (1,95bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 47,25wkgm/xxxxx

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60                 3,44           

0-80                 4,43    

0-100               5,42    

0-120               6,87

0-140               8,08

0-160               9,8

0-180               11,57

0-200               14,29

ΡΕΠΡΙΖ

100-200           8,87

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ από ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,68     @        48,54

60        4,91     @        89,65

100      6,32     @        110,9

200      9,03     @        151,82

400      13,16   @        193,62

Tuned by:

Liokas Peugeot Citroen Service

Ανθυπολοχαγού Σταμάτη Ρεγκούκου 15, Αθήνα 111 45

Τηλ: 210 83 22 300

Web: www.peugeot-citroen-liokas.gr

 

Αρθρογράφος

 

Πρώτη Επαφή: Νέο KIA Ceed

Πρώτη Επαφή: Νέο KIA Ceed

Στην τρίτη του γενιά, το νέο Ceed αποποιείται την απόστροφο και αποτελεί πλέον το πιο «Ευρωπαϊκό» μοντέλο της KIA. Με δυναμική σχεδίαση, ποιοτικό εσωτ...