Peugeot 207 Turbo 203PS

Peugeot 207 Turbo 203PS

Η οδύσσεια του 207
Έχω δει και έχω δει φανατικούς αναγνώστες και οπαδούς του περιοδικού μας, αλλά σαν τον Θανάση είναι λίγοι. Το παλικάρι έφυγε από την Λαμία να πάει στην Ναύπακτο, να φορτώσει τα φιλαράκια και την μάνα του και να ξεκινήσουν για Αθήνα, μόνο και μόνο για να δούνε το καμάρι τους στις σελίδες του POWER. Στην Κόρινθο ένα ελαττωματικό μπουζί τους έριξε στο καναβάτσο και μέχρι να φτάσουν στο συνεργείο ενός φίλου στην Αθήνα τους προσπερνούσαν και τα ΚΤΕΛ. Με αυτά και με αυτά, χάσαμε και το ραντεβού για την δυναμομέτρηση και όλα έδειχναν να πηγαίνουν στραβά, μέχρι που συναντηθήκαμε στην Μαραθώνος και ξεκινήσαμε για τον Σχινιά. Αφού λοιπόν φτάσαμε με το καλό, ρωτάω τον Θανασάκη, “ρε συ Θανάση, τι σου είπαν στο συνεργείο, είναι ΟΚ το αυτοκίνητο?”. “Δεν με νοιάζει φίλε, να το δω στο POWER κι ας ανατιναχτεί!!!”  …άκου τι είπε το αρρωστάκι.

Αγαπημένο πρώτο στάδιο

Ένα θεματάκι με το μοβ το έχουμε…Έχετε σκεφτεί ποτέ, ιδίως τώρα στην εποχή που διανύουμε, ότι αν δούμε το θέμα από καθαρά οικονομική σκοπιά το τρίπτυχο “φίλτρο – πρόγραμμα – εξάτμιση”, το γνωστό ΦΠΕ, είναι η πιο συμφέρουσα βελτίωση? Ειδικά σήμερα, που όλα τα αυτοκίνητα είναι turbo και με περίσσεια δυνατότητα σε μπεκ, αντλίες, ρεύματα και αντοχή, με ένα προγραμματάκι και 500-1000 ευρώπουλα είσαι από 20 έως και 50+ άλογα πάνω, ανάλογα τον κυβισμό. Αν θες και το κάτι τις ακόμα, αλλάζεις και την εξάτμιση και το φίλτρο αέρα με άλλα τόσα και έχεις ένα κέρδος σε ιπποδύναμη, που στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν θα σου κόστιζε τα δεκαπλά. Από όποια άποψη κι αν το δεις, συμφέρει. Μια φορά μου είχε πει ένας φίλος «γιατί να δώσεις 800 ευρώ να βάλεις πρόγραμμα, δεν σου φτάνουν τα 200 άλογα που έχει το αυτοκίνητό σου, πρέπει να το κάνεις 230?». Ας πούμε ότι μου φτάνουν, αλλά να σου κάνω και εγώ μια ερώτηση? Αν το έβγαζε το εργοστάσιο σε 2 εκδόσεις, μια με 200, και μια με 230 η οποία θα ήταν 800 ευρώ ακριβότερη, ποιο θα έπαιρνες? Πλέον η αναλογία PS/Euro στο πρώτο στάδιο έχει ξεφύγει τόσο πολύ, που κάνει την περεταίρω βελτίωση να φαντάζει εξαιρετικά ασύμφορη. 

Αυτά συζητούσαμε και με τον Θανάση κατά την διάρκεια της φωτογράφισης, αλλά αρκετά με το Tuningosophy, πάμε να δούμε τι καλούδια έχει και πως πηγαίνει αυτό το Πεζάκι.

Ο πρίγκιπας της BMW

Παίζει να είναι και η καλύτερη σκάστρα που βγάζει η Forge αυτή, από θέμα ήχου.Αυτό το μοτέρ των 1,6 λίτρων ονομάζεται Prince, είναι κοινοπραξία της PSA με την BMW και το έχουν φορέσει και τα δύο group σε πολλά μοντέλα τους, με αποτέλεσμα να έχουν ασχοληθεί μαζί του πάρα πολλοί βελτιωτές, ανάμεσά τους και η Revlimit στην Πάτρα που ανέλαβε τον προγραμματισμό του εγκεφάλου. Την εξάτμιση την έχει κατασκευάσει εξ ολοκλήρου από το downpipe και πίσω ο Καραγιάννης, επίσης από την Πάτρα, με διάμετρο 63,5mm. Ο καταλύτης πήγε να βρει τα φιλαράκια του στην Greenpeace, και ο ίδιος μάστορας έχει κατασκευάσει και όλες τις σωληνώσεις της εισαγωγής, για να προσαρμοστεί το intercooler από Seat Ibiza Cupra. Tο εργοστασιακό φιλτροκούτι έδωσε την θέση του σε μια φιλτροχοάνη της GReddy, τοποθετημένη σε μια χειροποίητη εισαγωγή, κατασκευής Καραγιάννη, και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σκάστρα αντικαταστάθηκε από την -γνωστή για αυτό το μοτέρ- ανοιχτού τύπου της Forge.  

Το αποτέλεσμα όλων αυτών στην ευθεία των μετρήσεων ήταν ένα αξιοπρεπές 7,48 για το 0-100km/h, δεδομένου ότι το 207 ζυγίζει πάνω από 1.350 κιλά και ένα 15,4sec με ταχύτητα εξόδου τα 148km/h για το τετρακοσάρι. Στις ρεπρίζ για το πιο σύνηθες προσπέρασμα επαρχιακού δρόμου, δηλαδή το 80-110 km/h χρειάστηκε 3,36 / 3,75 / 4,80sec με 3η / 4η / 5η αντίστοιχα. Μια χαρά.    

Look, πολύ look.

Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, του Βασίλη το 207 μόνο απαρατήρητο δεν περνάει… Τα μεγάλα γραφικά στα πίσω φτερά είναι αυτοκόλλητα από την grammiko + design και δεν είναι τα μοναδικά αυτοκόλλητα πάνω στο αυτοκίνητο. Το κομμάτι της οροφής που δεν είναι γυάλινο, έχει ντυθεί με αυτοκόλλητο carbon για να μην είναι δίχρωμη και με το ίδιο καλύφτηκαν και οι μεσαίες κολόνες για να είναι ασορτί. Τα φανάρια έχον αντικατασταθεί με after market τύπου Lexus και έχουν εγχειριστεί για να τοποθετηθεί και κιτ angel eyes. Tα πλαστικά στον χώρο του κινητήρα και οι δαγκάνες των φρένων βάφτηκαν μοβ από τον Κώστα Αντωνιάδη στην Ναύπακτο. Οι ζάντες των 17″ είναι της XRC και η ανάρτηση έχει αντικατασταθεί με τα κίτρινα αμορτισέρ της Bilstein σε συνδυασμό με ελατήρια χαμηλώματος Eibach. Μια ενδιαφέρουσα πινελιά είναι το lip spoiler στον μπροστινό προφυλακτήρα, το οποίο είναι από Seat Ibiza Cupra και δείχνει να ταιριάζει απόλυτα.

Ο φόβος και ο κίνδυνος.

Ξέρετε ποια είναι η διαφορά τους? Ο φόβος είναι υποκειμενικός, ενώ ο κίνδυνος είναι αντικειμενικός. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να φοβάται μια γάτα, αλλά στην πραγματικότητα δεν κινδυνεύει από αυτήν, σε αντίθεση με το μεγάλο αδελφάκι της το λιοντάρι το οποίο το φοβόμαστε όλοι γιατί είναι πραγματικά επικίνδυνο. Όταν λοιπόν είδα πως, μαζί με την παρέα των παιδιών, έχει έρθει και η μητέρα, αμέσως κατάλαβα το γιατί. Θα το καταλάβετε κι εσείς όταν με το κάλο γίνετε γονείς (αν δεν είσαστε ήδη, γιατί πέρασαν και τα χρόνια), και δεν θα σας φαίνεται πια ούτε παράξενο, ούτε αστείο. Χάρηκα πάντως πάρα πολύ που η μητέρα του Θανάση διαπίστωσε και μόνη της ότι αυτό που κάνουμε, με τον τρόπο που το κάνουμε, και στο μέρος που το κάνουμε, δεν είναι επικίνδυνο. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι μετά από 15 χρόνια δοκιμών και μετρήσεων δεν έχουμε γρατσουνίσει ούτε προφυλακτήρα.   


Special thanks:

Στον Θανάση για το αυτοκίνητο της δοκιμής και στην παρέα του για τα καλά τους λόγια.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.598cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 85.8mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Tuned by

 Revlimit

TUNING SPECS

  • Πρόγραμμα Revlimit
  • Εξάτμιση χειροποίητη 63,5mm Καραγιάννης
  • Φιλτροχοάνη GReddy
  • Intercooler Ibiza Cupra
  • Σκάστρα Forge
  • Εισαγωγή – σωληνώσεις Καραγιάννης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Αμορτισέρ Bilstein
  • Ελατήρια Eibach

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Γραφικά από grammiko + design
  • Lip spoiler Ibiza Cupra
  • Φανάρια τύπου Lexus
  • Αυτοκόλλητο οροφής Carbon

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: εργοστασιακά
  • Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  • XRC 17"

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 203/5.035       
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 33/3.816

 Peugeot 207 Turbo 203PS

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,57    

0-80                 5,17    

0-100               7,48

0-120               10,1

0-140               14,0

0-160               18,3

0-180               25,5

0-200               37,6

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,00
80-110             3,36        

ΚΜ/Η             SEC
80-110             3,75    

100-140           6,05

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             4,80

100-140           7,11

140-180           11,23

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,66     @        48,0

60        5,04     @        78,5

100      6,70     @        95,0

200      10,0     @        120,0

400      15,4     @        148,0

1000    28,2     @        186

ROLL με 2α

KM/H             SEC

60-120             6,68

60-160             15,42

 

Αρθρογράφος

 

Ο Solberg συνοδηγεί την Kimera EVO37

Ο Solberg συνοδηγεί την Kimera EVO37

Ο Peter Solberg κάθεται στο δεξί bucket της Kimera EVO37 στο Monte Carlo Rally, γιορτάζοντας την 39η επέτειο της νίκης που έκανε η Lancia με την 037 ε...