Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

Το ακρωνύμιο RSP δεν είναι τυχαίο: ανήκει στον Roger S. Penske, τον Αμερικανό επιχειρηματία και πρώην οδηγό αγώνων που διατηρεί την ομάδα Porsche Penske Motorsport. Με την τεράστια συμβολή του στις επιτυχίες της Porsche στους κορυφαίους αγώνες αντοχής, ήταν σχεδόν φυσικό να είναι εκείνος ο "υποψήφιος πελάτης" για το μοναδικό 963 RSP. Η ιδέα γεννήθηκε από τον Timo Resch, Πρόεδρο και CEO της Porsche Cars North America, ως φόρος τιμής στο Count Rossi 917, το αγωνιστικό θρύλο που πριν 50 χρόνια κυκλοφόρησε για λίγο στους δημόσιους δρόμους.

 Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

Η βασική οδηγία προς τους σχεδιαστές ήταν σαφής: να διατηρηθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αυθεντικό αγωνιστικό 963 LMDh, με διακριτικές αναφορές στο Count Rossi 917. Το αμάξωμα, από ανθρακονήματα και Kevlar, διατηρεί τις έντονες καμπύλες του, με ανασχεδιασμένη πίσω πτέρυγα και βαμμένο σε μια ειδική απόχρωση Martini Silver, με διακριτικές σατινέ μαύρες λεπτομέρειες που αναδεικνύουν το αγωνιστικό DNA του.

Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, καταλαβαίνει κανείς αμέσως πως δεν πρόκειται για ένα απλό αγωνιστικό cockpit. Επενδυμένο σε δέρμα και Alcantara σε απόχρωση ταμπά, το σαλόνι αποτίνει φόρο τιμής στο Count Rossi 917. Τα ανθρακονημάτινα καθίσματα προέρχονται απευθείας από το αγωνιστικό μοντέλο, αλλά εδώ διαθέτουν χειροποίητη ταπετσαρία, σταθερά προσκέφαλα και επιπλέον επένδυση για περισσότερη άνεση. Οι ποδωθίκες και η επένδυση οροφής καλύπτονται επίσης από Alcantara, ενώ το τιμόνι και τα πάνελ στις πόρτες είναι ντυμένα με δέρμα.

Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

Η Porsche αύξησε την απόσταση από το έδαφος και ρύθμισε τα αμορτισέρ Multimatic DSSV στην πιο ήπια ρύθμιση. Προστέθηκαν κόρνα, σημεία στήριξης για πινακίδες κυκλοφορίας και απαραίτητες παρεμβάσεις στο λογισμικό των φώτων για τη λειτουργία φλας. Κάτω από το καπό παραμένει το υβριδικό σύνολο V8 του αγωνιστικού, με το 4.6lt twin-turbo V8 671 ίππων, ρυθμισμένο ώστε να δουλεύει με απλή αμόλυβδη βενζίνη. Το ηλεκτρικό μοτέρ και η γεννήτρια έχουν τροποποιηθεί για πιο φιλική απόδοση στο δρόμο, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων (Xtrac 7 σχέσεων) διατηρείται όπως στο αγωνιστικό.


Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

Η Porsche δεν αποκάλυψε την τιμή του μοναδικού αυτού αυτοκινήτου, αλλά είναι βέβαιο πως κοστίζει όσο μερικές δεκάδες Taycan. Προς το παρόν, το μοναδικό 963 RSP βρίσκεται στην Sarthe για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Στη συνέχεια θα επιστρέψει στο Μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη για μια σύντομη εμφάνιση πριν κατευθυνθεί στο Goodwood Festival of Speed, εκεί όπου θα σταθεί περήφανα δίπλα στο ιστορικό 917.

Porsche 963 RSP. Μοναδικότητα και Κληρονομιά.

 

Αρθρογράφος

 

Η Lexus ετοιμάζει το ΝΧ450+

Η Lexus ετοιμάζει το ΝΧ450+

Πρόκειται για ένα PHEV το οποίο θα βασίζεται στο RAV4 Hybrid.