Advertisement

 

Power Classic: 1965 Ford Mustang Cabriolet

Power Classic: 1965 Ford Mustang Cabriolet

Η πρώτη γενιά Mustang ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το Μάρτιο του 1964 μέχρι και το 1973. Η σχεδίαση του μοντέλου είχε ξεκινήσει 18 μήνες νωρίτερα, το Σεπτέμβριο του 1962, με επικεφαλής τον Donald NFrey. Η ομάδα που ανέλαβε τον σχεδιασμό είχε πέντε στόχους, που τέθηκαν από την Ford, ο πρώτος ήταν να μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες με άνεση και πολυτέλεια, ο δεύτερος να έχει καθίσματα bucket, ο τρίτος να μην ζυγίζει περισσότερο από 1.100kg, ο τέταρτος να μην ξεπερνάει σε μήκος τα 4.572mm, δηλαδή τις 180” και τέλος να μην κοστίζει παραπάνω από 2.500$. Το αποτέλεσμα ήταν να βγει στην παραγωγή η Ford Mustang και να αναστατώσει την αγορά. Από τότε η παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι και σήμερα και κυκλοφόρησαν διάφορες εκδόσεις, μερικές από τις οποίες έχουν και τρομερό ενδιαφέρον. Το μοντέλο βγήκε σε τρεις βασικές εκδόσεις, η πρώτη ήταν η κουπέ, η δεύτερη η fastback, η οποία μάλιστα είναι και η πιο σπάνια και η πιο ακριβή στις μέρες μας και η τρίτη, η convertible.

Ψάχνοντας ανά τον κόσμο!

Το μοντέλο που έχουμε εδώ είναι μία άριστα συντηρημένη Convertible του 1965 και ο τυχερός ιδιοκτήτης της, ο κ. Χρήστος, ο οποίος τρέφει μία ιδιαίτερη αγάπη για τα παλιά αυτοκίνητα, την προσέχει λες και είναι το παιδί του. Αυτό φυσικά είναι απολύτως λογικό, μιας και για να την βρει χρειάστηκε να περάσει αρκετός καιρός και να γίνουν αρκετά ταξίδια στην Ευρώπη χωρίς αποτέλεσμα. Τελικά, μετά από πάρα πολύ ψάξιμο, βρέθηκε στο San Hose στην California. Ο αρχικός ιδιοκτήτης την είχε στην κατοχή του για είκοσι χρόνια και στη συνέχεια την παραχώρησε στον ανιψιό του, ο οποίος με τη σειρά του την άφησε μέσα σε ένα γκαράζ, προκειμένου να την αναπαλαιώσει. Το θέμα είναι ότι το αυτοκίνητο παρέμεινε κλεισμένο στο γκαράζ αυτό για άλλα είκοσι χρόνια, με αποτέλεσμα ο χρόνος να έχει αφήσει αρκετά σημάδια πάνω στο αμάξωμα. Ευτυχώς, όμως, λόγω του ξηρού -χωρίς βροχοπτώσεις, χιόνια και υγρασία- κλίματος της California, το αμάξωμα δεν ήταν οξειδωμένο. Το αυτοκίνητο δεν έφυγε ποτέ από την California και δεν αλλάχθηκε ούτε ο αρχικός κινητήρας του ούτε η μετάδοση, με αποτέλεσμα να είναι τελείως αυθεντικό ή, όπως το λένε οι αμερικάνοι, matchingnumber.

Ξεκινάει ο Γολγοθάς…

Η αναπαλαίωση ενός αυτοκινήτου χωρίζεται σε πολλά μέρη. Δεν είναι μόνο το βάψιμο του αμαξώματος, ο καθαρισμός του χώρου του κινητήρα και το πλύσιμο του εσωτερικού. Για να γίνει σωστά, θα πρέπει να λυθεί τελείως το αυτοκίνητο απ’ όλα τα μηχανικά του μέρη και να επιθεωρηθεί, προκειμένου να εντοπιστούν τα σημεία που χρειάζονται είτε επισκευή είτε αντικατάσταση. Το καλό με τα Mustang είναι ότι υπάρχουν ακόμα ανταλλακτικά γι’ αυτά, μιας και είναι ένα τρομερά διαδεδομένο αυτοκίνητο. Η περίπτωση εδώ ήταν ενδιαφέρουσα, γιατί από τη μία το αμάξωμα δεν ήταν σάπιο, από την άλλη όμως είχε διανύσει αρκετές χιλιάδες μίλια στους δρόμους και ήταν αρκετά ταλαιπωρημένο. Εδώ, όλα ξεκίνησαν από το αμάξωμα. Πρώτα λύθηκαν όλα τα μηχανικά μέρη και αφαιρέθηκε όλο το εσωτερικό, προκειμένου να μείνει σκέτη λαμαρίνα, χωρίς κανένα άλλο στοιχείο που θα εμπόδιζε τη φανοποιεία.

Strip show!

Έχοντας πλέον το αμάξωμα σκέτο, ξεκινάει η επιθεώρηση για τυχόν σκουριές και οξειδώσεις, εδώ όμως αυτές απουσίαζαν λόγω του κλίματος που επικρατεί στην California. Από εκεί και πέρα, μιας και το αυτοκίνητο ήταν ατρακάριστο, άρχισε η διαδικασία αφαίρεσης του παλαιού χρώματος και το εκ νέου αστάρωμα και κατόπιν τρίψιμο για να εξομαλυνθεί η επιφάνεια και να προετοιμαστεί για το βάψιμο. Από εκεί και πέρα, ξεκινάει η βαφή και κατόπιν ακολουθεί το βερνίκι, αφού πρώτα μεσολαβήσει ένα προσεκτικό τρίψιμο στο χρώμα και κατόπιν ένα γυάλισμα στο βερνίκι. Παράλληλα, ο κ. Χρήστος ασχολήθηκε με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, των 3,3lt, ο οποίος -εξαιτίας της επί 20 χρόνια ακινησίας- είχε τα θεματάκια του και ένα γενικό rebuild ήταν επιβεβλημένο. Η εταιρεία Takoris Service του Θανάση Τακόρη, που εκτός από μηχανικός είναι και καλός φίλος του κ. Χρήστου, ανέλαβε την επισκευή του κινητήρα. Το μπλοκ αποχωρίστηκε την κυλινδροκεφαλή και οδηγήθηκε στο Ρεκτιφιέ Special, όπου και έγινε επισκευή στους κυλίνδρους, οι οποίοι μεγάλωσαν κατά 0,1mm. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν νέα πιστόνια, καθαρίστηκαν τα καρμπυρατέρ, αλλάχθηκαν όλοι οι ιμάντες και τα λουριά του κινητήρα, καθώς και όλες οι σωληνώσεις, είτε αφορούσαν την ψύξη είτε τη λίπανση είτε το καύσιμο. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ηλεκτρονική ανάφλεξη της MSD, με κωδικό Digital 6AL, καινούργια μπαταρία και ο κινητήρας πήρε σιγά-σιγά τη θέση του. Επόμενο στάδιο ήταν η ανάρτηση. Τα Mustang χρησιμοποιούν την κλασσική διάταξη των αμερικάνικων αυτοκινήτων εκείνης της εποχής, έχοντας διπλά ψαλίδια εμπρός, με ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ στον πίσω άξονα χρησιμοποιούν φύλλα σούστας και αμορτισέρ. Όλα αντικαταστάθηκαν με καινούργια και ακολούθησε το φρεσκάρισμα του εσωτερικού. Αλλάχθηκαν επενδύσεις, μοκέτες και έγινε προσεκτικός καθαρισμός παντού. Το αποτέλεσμα? Μπορείτε να το διακρίνετε και εσείς από τις φωτογραφίες…σαν καινούργιο!

Ολοκλήρωση!

Όλη η διαδικασία κράτησε τρία ατελείωτα χρόνια. Όταν ξέρεις ότι έχεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είναι φυσικό επακόλουθο να περιμένεις πώς και πώς για να το βγάλεις για πρώτη φορά βόλτα μετά την αναπαλαίωσή του. Η στιγμή αυτή είναι κάτι που δύσκολα περιγράφεται. Ο κ. Χρήστος δεν θα ξεχάσει ποτέ την πρώτη βόλτα που έκανε, όταν η Mustang του ήταν έτοιμη και τώρα έχει αναλάβει την προσεκτική συντήρησή της. Για επόμενο αυτοκίνητο, πάντως, σκέφτεται σοβαρά την απόκτηση ενός Dodge Charger του 68. Μην ξεχνάμε ότι ήταν και το αντίπαλο δέος των Mustang. Όταν μεγαλώσει ο γιος του θέλει να του το παραχωρήσει και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο γιος του ανυπομονεί να έρθει η ώρα αυτή! Ήδη τα πόδια του φτάνουν στα πετάλια και μία μικρή βόλτα σε κλειστό χώρο δεν μπορεί να του την αρνηθεί κανένας!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 3.271cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 93,5x79,4mm

Σχέση συμπίεσης : 9,2:1

MSD Digital 6AL ηλεκτρονική ανάφλεξη

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο τριών σχέσεων

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακή-Ταμπούρα εμπρός και πίσω

 

Αρθρογράφος