Power Classic: Chevrolet Camaro Z28 400Ps

Power Classic: Chevrolet Camaro Z28 400Ps

Way of life

Τα muscle cars για πολλούς στην Αμερική θεωρούνται τρόπος ζωής. Χτίζουν ολόκληρη κουλτούρα γύρω από αυτά και προσαρμόζουν τη ζωή τους σύμφωνα με αυτά. Η ορολογία αυτή εμφανίστηκε περίπου το 1960, ενώ μέχρι τότε τα αυτοκίνητα με ελαφρύ σασί και μεγάλου κυβισμού κινητήρες τα ονόμαζαν Supercars. Η φιλοσοφία ήταν απλή, όσο απλός είναι και ο κινητήρας τους. Όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, μεσαίου μεγέθους σασί, ένας V8 αρκετών κυβικών, κίνηση πίσω και ατελείωτη όρεξη από τον κινητήρα για κατανάλωση βενζίνης. Η κρίση του πετρελαίου, που επηρέασε πολλά πράγματα τη δεκαετία του 1970, αργούσε ακόμα. Ένα δείγμα τέτοιου αυτοκινήτου είναι η Chevrolet Camaro Z28. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1966 και η παραγωγή της συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας, με μία μικρή διακοπή μεταξύ 2002 και 2009. Το αυτοκίνητο, που φιλοξενούμε εδώ, ανήκει στη δεύτερη γενιά και παράχθηκε από το 1970 μέχρι και το 1981.

The Panther!

Το 1964, η Ford παρουσίασε το διάσημο Mustang, ένα αυτοκίνητο που ώθησε τις αντίπαλες εταιρείες να κατασκευάσουν και αυτές κάτι αντίστοιχο και να χτυπήσουν τις πωλήσεις της Ford. Στο στρατόπεδο της Chevrolet ξεκίνησαν οι εργασίες και γύρω στον Απρίλιο του 1965 βγήκε η φήμη ότι ετοιμάζεται ένα μοντέλο ανταγωνιστικό του Mustang, με την κωδική ονομασία Panther. Στις 12 Ιουνίου του 1966, σχεδόν 2.000 δημοσιογράφοι του χώρου έλαβαν μία επιστολή που τους καλούσε σε μία συνέντευξη τύπου στις 28 Ιουνίου, η οποία δεν καθόριζε το τι ακριβώς αντικείμενο θα είχε, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να είναι αρκετά μπερδεμένοι. Εκείνη την ημέρα, λοιπόν, η General Motors έδωσε μία συνέντευξη τύπου στο Detroit, στην οποία συμμετείχαν δημοσιογράφοι από 14 διαφορετικές πόλεις, συνδεδεμένοι για πρώτη φορά ζωντανά μέσω τηλεφώνου. Ο γενικός διευθυντής της Chevrolet, Pete Estes, ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής ενός μοντέλου που μέχρι τώρα είχε την ονομασία Panther και κωδικό ΧΡ-836. Η επίσημη ονομασία του μοντέλου, που θα ακολουθούσε και αυτό την τακτική της εταιρείας, ξεκινούσε με το γράμμα C και το όνομα αυτού ήταν «Camaro». Όταν οι δημοσιογράφοι ρώτησαν το διευθυντή, τι είναι το Camaro, εκείνος απάντησε ότι ήταν ένα μικρό άγριο ζώο, που τρώει Mustangs! Το Camaro παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε συνέντευξη τύπου στις 12 Σεπτεμβρίου του 1966, ενώ η πρώτη του επίσημη δημόσια εμφάνιση στο κοινό έγινε στις 26 Σεπτεμβρίου, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν τρεις μέρες αργότερα.

Super Sport, Rally Sport καιΖ28

Η Camaro πρώτης γενιάς χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα της General Motors, F-Body και παραγόταν είτε ως δίθυρο κουπέ είτε ως convertible των 2+2 θέσεων. Όλοι οι κινητήρες, που το εξόπλιζαν, ήταν V8 και ξεκινούσαν από τα 3.8lt και έφταναν μέχρι και τα 6.5lt. Το αυτοκίνητο ήταν σχεδιασμένο, ώστε να μπορεί να δεχθεί μία μεγάλη γκάμα κινητήρων. Οι εκδόσεις εξοπλισμού των μοντέλων ήταν τρεις, η απλή, η Super Sport και η Rally Sport. Το 1967 προστέθηκε και η έκδοση Ζ28, η οποία ξεχώριζε από τις λωρίδες στο καπό, τις διαφορετικές ζάντες και από τον κινητήρα των 4,9lt. Η δεύτερη γενιά,  που παρουσιάστηκε το Σεπτέμβρη του 1970, εξακολούθησε να χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα, με τη διαφορά ότι το αμάξωμα επιμηκύνθηκε τόσο στο μήκος όσο και στο πλάτος, ενώ άλλαξε αρκετά και η εξωτερική του εμφάνιση. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε τριγωνικά ψαλίδια βάσης εμπρός και ελλειπτικές σούστες πίσω, που πάνω τους στηριζόταν ο μονοκόμματος πίσω άξονας με το διαφορικό. Το μοντέλο θεωρήθηκε ιδιαίτερα πετυχημένο και μάλιστα το περιοδικό Road & Track το κατέταξε μέσα στα δέκα καλύτερα αυτοκίνητα του κόσμου για τον Αύγουστο του 1971. Η αγωνιστική εμπλοκή στο SCCA Trans Am έφερε αρκετές νίκες με τις Camaro, κερδίζοντας τους τίτλους το 1968 και το 1969, αλλά και στο NASCAR, καθώς και στο Australian Touring Car Championship.

Restoration in progress

Και ερχόμαστε στον Λευτέρη ή μάλλον πιο συγκεκριμένα στη δική του Camaro Z28. Ο Λευτέρης είναι ένας άνθρωπος, που του αρέσουν τα muscle cars. Από καιρό ήθελε να αγοράσει ένα και σε ένα site με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είδε ένα που του κίνησε το ενδιαφέρον. Ήταν φυλασσόμενο σε πυλωτή και βρισκόταν σε αρκετή καλή κατάσταση παρά τα χρόνια ακινησίας του. Το αγόρασε, λοιπόν, και αποφάσισε να το κάνει εντελώς καινούργιο. Γι’ αυτόν το λόγο άρχισε το ψάξιμο και παρήγγειλε από την Αμερική ένα σωρό ανταλλακτικά, αφού ήθελε όχι μόνο την καλύτερη ποιότητα, αλλά να έχει και όσο το δυνατό πιο αυθεντική εμφάνιση το αμάξωμα.

4 bolt beast

Οι κινητήρες της Chevrolet χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τους Big Block και τους Small Block. Εδώ έχουμε έναν Small Block και, μην σας ξεγελάει η ονομασία του, είναι small για τα αμερικάνικα δεδομένα, που σήμαινε πρακτικά μικρότερος από 6,5lt. Για τον υπόλοιπο κόσμο, τα 5.000 ή 6.000cc μόνο λίγα δεν είναι… Αρχικά, οι κινητήρες αυτοί χρησιμοποιούσαν δύο βίδες για να στερεώσουν στη θέση τους τις έδρες, στις οποίες πατάει ο στρόφαλος. Όταν όμως τοποθετήθηκαν πιο βαριές και ενισχυμένες μπιέλες, οι βίδες έγιναν τέσσερις και παράλληλα αυξήθηκε η αντοχή του κινητήρα σε μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Ο κινητήρας, που έχει η Camaro του Λευτέρη, είναι, όπως είπαμε, Small Block Chevy, των 5,7lt, ο οποίος είναι 4 bolt, δηλαδή με τέσσερις βίδες σε κάθε έδρα. Στον κινητήρα έγινε ολική ανακατασκευή από τον Μιχάλη Μπόνο, ο οποίος αρχικά έκανε ένα ρεκτιφιέ στο μπλοκ και στη συνέχεια τοποθέτησε σφυρήλατα πιστόνια, τα οποία είναι κατά 1mm μεγαλύτερα σε διάμετρο, με αποτέλεσμα ο κυβισμός του κινητήρα να φτάσει τα 5.871cc. Η πολλαπλή εισαγωγής της Hinse τοποθετήθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές του κινητήρα και πάνω της πήρε τη θέση του το καρμπυρατέρ της Hurst, το οποίο έχει δύο πεταλούδες και χρησιμοποιεί ένα μεγάλο -σε μέγεθος- φίλτρο αέρα της Κ&Ν. Παράλληλα, κατασκευάστηκαν δύο custom πολλαπλές εξαγωγής που καταλήγουν σε δύο τελικά καζανάκια. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα αυτόματο των τριών σχέσεων, με κωδικό ΤΗ-400 και μεταδίδει την κίνηση σε ένα μπλοκέ διαφορικό με διάμετρο 11in.

Δύο αδελφών υπόθεση

Φυσικά αναφέρομαι στην αναπαλαίωση του αμαξώματος. Τα δύο αδέρφια, που ανέλαβαν αυτή τη δουλειά, είναι ο Λεωνίδας και Ηλίας Τσαγκαράς. Η εμπειρία τους ήταν πολύτιμος σύμμαχος στο έργο που ανέλαβαν και το αποτέλεσμα είναι απλά τρομερό. Εκεί, λοιπόν, λύθηκε όλο το αμάξωμα και έμεινε σκέτη λαμαρίνα. Έγινε ένας προσεκτικός έλεγχος για διαβρώσεις, οι οποίες -εκτός από ελάχιστες- ήταν τελείως επιφανειακές και αφού τρίφτηκαν όλα τα μέρη του αμαξώματος, ξεκίνησε το αστάρωμα. Το αστάρωμα είναι μία απαραίτητη διαδικασία, η οποία έχει διπλό ρόλο. Ο πρώτος είναι για να εντοπίσεις τυχόν ατέλειες σε επισκευές που έγιναν στις λαμαρίνες και ο δεύτερος για να έχει σωστή πρόσφυση το χρώμα που θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Αφού, λοιπόν, ασταρωθεί το αμάξωμα και στεγνώσει καλά, τότε τρίβεται προσεκτικά για να ομαλοποιηθεί η επιφάνειά του και στη συνέχεια καθαρίζεται με άφθονο νερό και ακολουθεί το βάψιμο και στη συνέχεια το βερνίκι. Με το αμάξωμα βαμμένο πλέον και να δείχνει σαν καινούργιο, προχώρησαν στην αντικατάσταση των επενδύσεων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στο ταμπλό αλλάχθηκαν όλα τα όργανα με τα Auto Meter από τη σειρά Sport-Comp, τα οποία περιλαμβάνουν ταχύμετρο, στροφόμετρο, βολτόμετρο, πίεση λαδιού, θερμοκρασία κινητήρα και δείκτη καυσίμου. Παράλληλα, αντικαταστάθηκαν όλες οι καλωδιώσεις και οι σωλήνες παροχής καυσίμου, ενώ τοποθετήθηκε και καινούργιο air condition. Το αυτοκίνητο πλέον ήταν έτοιμο και άξιζαν οι τρεις μήνες που χρειάστηκαν για την ολική ανακατασκευή του.

Ζώντας με το θηρίο

Το αμάξωμα διατηρήθηκε ακριβώς όπως ήταν, όταν βγήκε από το εργοστάσιο και η κατάστασή του πραγματικά είναι άψογη. Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος του Λευτέρη. Στο δρόμο τραβάει τα βλέμματα, πράγμα λογικό, γιατί πρόκειται για ένα αρκετά σπάνιο θέαμα για τους ελληνικούς δρόμους. Η θέση οδήγησης σε αγχώνει λίγο, γιατί είναι δύσκολο να υπολογίσεις πού ακριβώς τελειώνει το τεράστιο καπό, αλλά και πού τελειώνει και το πίσω μέρος. Τα φρένα του θέλουν συνήθεια, το τιμόνι το ίδιο και ο κινητήρας είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να κάνει τα πίσω λάστιχα να καπνίζουν και τις εξατμίσεις να βρυχώνται με ένα μπάσο και διαπεραστικό ήχο. Όσο πατάς το γκάζι και ανεβάζεις στροφές και χιλιόμετρα, βλέπεις παράλληλα και το δείκτη καυσίμου να κατεβαίνει. Βλέπετε, το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε μία χώρα και σε μία εποχή, που η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου δεν ήταν κάποιο προτέρημα. Γι’ αυτό γεννήθηκαν και τα muscle cars και γι’ αυτόν το λόγο ξεκίνησε μια ολόκληρη κουλτούρα στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Η εμπειρία οδήγησης ενός muscle car είναι ένα αναντικατάστατο συναίσθημα όσα χρόνια και αν περάσουν, κάτι που θα εκτιμούμε μάλιστα περισσότερο όσο τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και περισσότερο υπολογιστές με ρόδες. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 5.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  100mm x 92mm

Σχέση Συμπίεσης: 10:1
Himse πολλαπλή εισαγωγής

Hurst διπλό καρμπυρατέρ

K&Ν φίλτρο αέρα

Σφυρήλατα πιστόνια

Ενισχυμένες μπιέλες

Custom πολλαπλές εξαγωγής

Edelbrock ψευτοκάπακα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ημιελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ λαδιού


ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων ΤΗ-400


ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7x15in εμπρός 8x15in πίσω ζάντες
Hercules H/P 4000 225/50 εμπρός, 235/55 πίσω ελαστικά 

 

Αρθρογράφος