Power Classic: Porsche 911 Carrera RS 74 315Ps

Power Classic: Porsche 911 Carrera RS 74 315Ps

Η πρώτη μου επαφή με τη συγκεκριμένη Porsche911 ήταν στο κλασικό circuit του Τατοΐου το 2014. Λίγους μήνες μετά την είδα σε ένα track-day του SpeedSector και τότε ήρθα σε επαφή με τον άνθρωπο που έχει αναλάβει τη συντήρησή της. Ο Γιώργος Πετρόπουλος και ο γιος του Νίκος είναι οι δύο άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την εταιρεία PetroRetro911, που ειδικεύεται σε όλα, μα όλα, τα μοντέλα της Porsche, είτε κλασικά, είτε καινούργια. Και όταν λέμε ειδικεύονται, αναλαμβάνουν την πλήρη ανακατασκευή και συντήρηση οποιουδήποτε μοντέλου της Porsche, στον άριστο χώρο τους. Η συγκεκριμένη 911 RS ανήκει σε έναν συλλέκτη, ο οποίος έχει ιδιαίτερο πάθος για τα αυτοκίνητα και κατέχει μια πραγματικά μοναδική συλλογή. Απέκτησε πριν από δυο χρόνια την αγωνιστική αυτή Porsche και από τότε έχει συμμετάσχει σε διάφορους αγώνες και track-days με αυτή.

 

Rennsport

191_classic_porsche_911 1Ή αλλιώς RaceSport, αυτό δηλαδή που σημαίνει RS. Ο κωδικός αυτός μπήκε για πρώτη φορά σε μοντέλο της 911 το 1973, τη χρονιά που γεννήθηκε η 911 Carrera2.7 RS.Το μοντέλο αυτό θεωρείται τόσο από τους συλλέκτες όσο και από τους δημοσιογράφους της εποχής εκείνης, ως η καλύτερη έκδοση της 911 που κατασκεύασε ποτέ η Porsche. Η ονομασία Carrera προήλθε από την Porsche356 Carrera, η οποία με τη σειρά της ονομάστηκε έτσι χάρη στις νίκες της Porsche στους αγώνες CarreraPanamericana, που διεξάγονταν στο Μεξικό τη δεκαετία του 1950. Η Porsche911 Carrera 2.7 RS κατασκευάστηκε προκειμένου η Porsche να πάρει την homologation για να λάβει μέρος στην κατηγορία Group4 της FIA. Ήταν απαραίτητο να υπάρχουν τουλάχιστον 500 πολιτικά αυτοκίνητα, πράγμα που φαινόταν αδύνατον για αρκετούς, αφού η συγκεκριμένη έκδοση ήταν σχεδόν γυμνή από εξοπλισμό και στη χώρα που η Porsche έκανε τις περισσότερες πωλήσεις της, στην Αμερική, αναμενόταν ότι δεν θα είχε τόσο μεγάλη επιτυχία. Όμως στην πρώτη επίσημη παρουσίασή της, στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, παραγγέλθηκαν και πουλήθηκαν 500 μονάδες. Η 911 RS ήταν πολύ γρήγορη για την εποχή, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 5,6sec και την τελική της ταχύτητα να φτάνει τα 240km/h. Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 1.600 μονάδες, ενώ 49 από αυτές εξοπλίστηκαν με τον 2.8lt που απέδιδε 300Ps. Στη συνέχεια ακολούθησαν 60 ειδικές εκδόσεις με τον κωδικό RSR, που απέδιδαν 308Ps και με αυτές η Porsche πήρε σημαντικές νίκες στις 12 ώρες του Sebring, στο TargaFlorio και στον 24ωρο αγώνα της Daytona.

 

Ένα χρόνο μετά

Βρισκόμαστε στο 1974 και η Porsche παρουσιάζει την 911 3.0 RS, η οποία με τη βοήθεια μηχανικού ψεκασμού απέδιδε 230Ps. Αυτό το μοντέλο ήταν ουσιαστικά μια εξέλιξη των προηγούμενων RSR, με το σασί της να έχει πολλά κοινά με αυτές και το βάρος της να φτάνει τα 900kg. Χρησιμοποιούσε μια μεγάλη και ιδιαίτερη πίσω αεροτομή, έβγαινε σε λευκό χρώμα και ήταν χαρακτηριστικό το χρυσό σήμα της Carrera στο πλάι. Στο εσωτερικό της, ο πίνακας οργάνων περιελάμβανε ταχύμετρο με μέγιστη ένδειξη τα 300km/h, στροφόμετρο με μέγιστη ένδειξη τις 8.000rpm και απουσίαζε το ραδιόφωνο, το ντουλαπάκι του συνοδηγού, καθώς και το ρολόι. Χαρακτηριστικός δε ήταν ο μπροστινός προφυλακτήρας με την εισαγωγή για το ψυγείο λαδιού στη θέση που κανονικά βρισκόταν η πινακίδα, καθώς και οι αεραγωγοί για τα φρένα που βρίσκονται εκατέρωθέν της. Τα φρένα της πλέον είχαν αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους εμπρός και πίσω, καθώς και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω και προέρχονται από την αγωνιστική Porsche 917.

 

Racingbreed

191_classic_porsche_911 2Το αυτοκίνητο που βλέπετε σε αυτές τις σελίδες βασίστηκε στην καρότσα S72 του 1974 και χρησιμοποιήθηκαν μηχανικά μέρη τόσο από την RS, όσο και από την αγριότερη έκδοση, την RSR. Όλο το αυτοκίνητο έχει ανταλλακτικά και εξοπλισμό εγκεκριμένο και ομολογκαρισμένο από τη FIA, αφού συμμετείχε σε πάρα πολλούς αγώνες στο εξωτερικό με ίδια αυτοκίνητα. Η εταιρεία που το κατασκεύασε έχει έδρα τη Γερμανία και ονομάζεται RSTuning. Πλέον, όμως, τη συντήρηση του αυτοκινήτου, καθώς και την προετοιμασία του και το στήσιμό του, έχει αναλάβει αποκλειστικά η PetroRetro911.

Το look της CarreraRSπροέρχεταιαπό την3.0RS, έτσι λοιπόν έχει τη χαρακτηριστική αεροτομή, τον εμπρός προφυλακτήρα με την εισαγωγή για το ψυγείο λαδιού και τους αεραγωγούς των φρένων, καθώς και τα φαρδιά φτερά εμπρός και πίσω. Το εσωτερικό της είναι τελείως γυμνό από ό,τι περιττό, αφού μιλάμε για αγωνιστικό αυτοκίνητο, και θα συναντήσουμε μόνο ένα roll-cage έξι σημείων, ένα κάθισμα bucket της Sparco, ένα λιτό πίνακα οργάνων και την πυρόσβεση της OMP. Οι πόρτες είναι ντυμένες με δέρμα, ενώ το ταμπλό με ύφασμα και μέταλλο. Στο μπροστά μέρος, δηλαδή στο χώρο αποσκευών, συναντάμε το ρεζερβουάρ του καυσίμου, το οποίο έχει χωρητικότητα 100lt, την μπαταρία, τις αντλίες των φρένων και τις ασφαλειοθήκες.

Οι αναρτήσεις προέρχονται από την έκδοση RSR και χρησιμοποιούν coil-overs της Bilstein, σε αντίθεση με τις RS, που αντί για ελατήρια είχαν ράβδους στρέψης. Τα φρένα προέρχονται και εδώ από την RSR -και κατ’ επέκταση από την Porsche917-, και χρησιμοποιούν αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω.

Το ενδιαφέρον, όμως, είναι στο χώρο του κινητήρα, όπου βρίσκεται ο επίπεδος εξακύλινδρος boxer των 3.0lt, ο οποίος χρησιμοποιεί ενισχυμένες μπιέλες τιτανίου από την RSR, σφυρήλατα πιστόνια της RSR, τα οποία κατασκεύαζε η Mahle, δύο διπλές αντλίες καυσίμου της Bosch, οι οποίες τροφοδοτούνται από ένα feedertank και παρέχουν καύσιμο στα καρμπιρατέρ, τα οποία χρησιμοποιούν έξι μακριά χωνιά, που στο κάτω μέρος τους αντί για πεταλούδες έχουν sliders. Ο ψεκασμός είναι πολλαπλών σημείων της BoschKugelfischer και είναι μηχανικός. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο, είναι φυσικά αερόψυκτος και μπροστά του βρίσκεται το σασμάν με κωδικό 915 της ZF, το οποίο έχει πέντε σχέσεις και μπλοκέ διαφορικό. Η αντλία λαδιού έχει αντικατασταθεί με την αντίστοιχη της RSR.

Στις κυλινδροκεφαλές έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και έχουν τοποθετηθεί εκκεντροφόροι, βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων και ωστήρια από την RSR. Από την RSR προέρχεται και ο στροφαλοφόρος, ο οποίος έχει ελαφρωθεί και ζυγιστεί δυναμικά και στατικά.

 

Φόβος και τρόμος... και σεβασμός!

191_classic_porsche_911 3Η θέση οδήγησης είναι όπως πρέπει για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Κάθεσαι και όλες σου οι αισθήσεις βρίσκονται στο 110%. Το τιμόνι, παρά το γεγονός ότι κινεί δύο τεράστια σε πλάτος ελαστικά, είναι αρκετά ελαφρύ και σύμφωνα με τον κο Πετρόπουλο, έχει την αίσθηση και την αμεσότητα ενός τιμονιού αγωνιστικού της F1 της εποχής εκείνης.

Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι δύσκολα στην οδήγηση. Είναι απότομα, πολύ πιο άμεσα και πολύ περισσότερο αμφίδρομα στην επικοινωνία τους με τον οδηγό. Πόσο μάλλον μια Porsche 911 που έχει τον κινητήρα τέρμα πίσω, την κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς και 315Ps, άμεσα διαθέσιμα σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Το αυτοκίνητο απαιτεί σεβασμό σε κάθε σου κίνηση. Αν το σεβαστείς θα διαπιστώσεις ότι είναι αρκετά user friendly, όσο μπορεί να είναι μια αγωνιστική Porsche.

Σεβασμός χρειάζεται όταν αλλάζεις ταχύτητες, καθώς το 915 της ZF είναι λίγο ευαίσθητο και αρκετά ακριβό στην επισκευή του. Η Porsche το αντικατέστησε χρησιμοποιώντας ένα της Getrag σε επόμενα μοντέλα της.

Ο ήχος του κινητήρα είναι κάτι το μοναδικό. Οι έξι κύλινδροι είναι ικανοί να παράγουν τα απαραίτητα dB, τα οποία στα δικά μας αυτιά ακούγονται σαν μελωδία. Τα μακριά χωνιά της εισαγωγής επιταχύνουν βίαια τον αέρα στο εσωτερικό των θαλάμων καύσεως και οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων γεμίζουν με ένα δυνατό και τραχύ ήχο τα αυτιά σου. Τη θυμάμαι στο Τατόι να περνάει από μπροστά μου με τέρμα γκάζι στην ευθεία και να κατεβάζει σχέσεις για να μπει στην Κ1, με το πίσω μέρος να κάθεται κάτω και τα πίσω λάστιχα να περνούν όλη την απαραίτητη πρόσφυση για να εκτοξευτεί με πολλά χιλιόμετρα στην επόμενη στροφή.

 

Pureclassic

Είναι ένα αυτοκίνητο που απλά το ζηλεύεις, με την καλή την έννοια, και πραγματικά χαίρεσαι να το βλέπεις να τρέχει ακόμα σε αγώνες και διάφορα events. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια τόσο στους ανθρώπους που έχουν αναλάβει τη συντήρησή του όσο και στον άνθρωπο που το οδηγεί. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.994cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 95mm x 70,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1

Tunedby

PetroRetro 911

Γεωργίου Παπανδρέου 163

Μεταμόρφωση Αττικής

Τηλ 210 2833980

www.petroretro911.com

TUNINGSPECS

  • Mahle πιστόνια
  • RSR μπιέλες τιτανίου
  • Bosch αντλίες βενζίνης
  • Feeder-tank
  • RSR αντλία λαδιού
  • Beru μπουζοκαλώδια
  • Bosch Kugelfischer μηχανικός ψεκασμός
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλών
  • RSR βαλβίδες
  • RSR ελατήρια βαλβίδων
  • RSR ωστήρια βαλβίδων
  • RSR στρόφαλος
  • RSR εκκεντροφόροι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein coilover kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • 915 ZF 5speed LSD

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • S75 Chassis
  • Roll-cage
  • Sparco bucket κάθισμα
  • Sparco ζώνες τεσσάρων σημείων
  • OMP πυρόσβεση
  • OMP τιμόνι

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω: Brembo τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

BBS ζάντες εμπρός 10Jx16in, πίσω 13Jx16

Goodyear Eagle slick ελαστικά, εμπρός 23,5x10,5x16, πίσω 23,5x12x16

 

Αρθρογράφος

 

Επιστρέφει το Gran Turismo!

Επιστρέφει το Gran Turismo!

Η είδηση είναι πως όχι μόνο επιστρέφει ως τίτλος, αλλά και πως επιστρέφει στις ρίζες του.