Πρώτη Επαφή:Νέο Kia Rio

Πρώτη Επαφή:Νέο Kia Rio

Το Rio είναι ένα μοντέλο, που δυσκολεύτηκε να βρει το δρόμο του και να γίνει αρεστό στο καταναλωτικό κοινό. Η 3η γενιά του μοντέλου βοήθησε πολύ στην επίτευξη αυτού του στόχου, αποτελώντας, το 2016, το δεύτερο μοντέλο της Kia σε πωλήσεις με 450.000 μονάδες παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το 15% των ετήσιων πωλήσεών της. Όμως από τη στιγμή που το 2017 πέφτουν στην αρένα πολλοί νέοι μονομάχοι της κατηγορίας, που ακούνε στα ονόματα Fiesta, Ibiza και Micra, έπρεπε να αλλάξει δραστικά, προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση του.   

DIFFERENT APPROACH

Η πιο βασική αλλαγή, που έπρεπε να γίνει στο νέο Rio, αφορά την εξωτερική του σχεδίαση. Τα σχεδιαστικά κέντρα της Kia σε Γερμανία και Καλιφόρνια εργάστηκαν σε στενή συνεργασία για να δημιουργήσουν ένα σχήμα πιο απλό και δυναμικό, που συνάδει περισσότερο με τα πρότυπα των ευρωπαίων κατασκευαστών. Το νέο Kia Rio είναι μεγαλύτερο (μήκος 4.065mm και μεταξόνιο 2.580mm), έχει καλύτερες αναλογίες, πιο μακρύ καπό και πιο κάθετο πίσω μέρος, με συνολικά απλές και όχι ριζοσπαστικές γραμμές στο αμάξωμά του. Η χαρακτηριστική “tiger nose” μάσκα είναι πιο διακριτική, μακρύτερη και τονίζεται από ένα γυαλιστερό μαύρο πλαστικό. Η μάσκα αποτελεί ένα σώμα με τα νέα και πιο δυναμικά φωτιστικά σώματα, που διαθέτουν LED φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται πιο έξω και πιο πάνω στον προφυλακτήρα, προσθέτοντας μεγαλύτερο πλάτος στο μπροστινό μέρος. Το πίσω μέρος έχει ένα σχεδόν κατακόρυφο παρμπρίζ, με την πίσω κολόνα να είναι πιο λεπτή. Το εμπρός μέρος ενώνεται σχεδιαστικά με το πίσω μέσω μιας γραμμής, που εκτείνεται από τη μάσκα μέσω των προβολέων και κατά μήκος της κορυφής των θυρών. Εκεί συναντάμε τα λεπτότερα και πιο μακρόστενα πίσω φώτα, τα οποία διαθέτουν πλέον χαρακτηριστικά LED γραφικά σε σχήμα βέλους. Σίγουρα όχι ριζοσπαστική, η εξωτερική εμφάνιση του νέου Rio είναι πιο ώριμη και ταυτόχρονα δυναμική. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ανάλογα απλή και σύγχρονη, με ελαφρώς καλύτερα υλικά, που απέχουν αρκετά, όμως, από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Η εργονομία και η συναρμογή είναι σε πολύ καλά επίπεδα, αλλά τα πλαστικά -με μοναδική εξαίρεση (αναλόγως του επιπέδου του εξοπλισμού) μια μαλακή φάσα στο κέντρο της κονσόλας- είναι όλα από σκληρό υλικό, απέχοντας κατά πολύ από την ποιότητα, που μας έχει δείξει η Kia σε μοντέλα, όπως το Cee’d. Το ταμπλό έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, δίνοντας έτσι έναν πιο σπορ προσανατολισμό, ενώ στο κέντρο του ταμπλό “αιωρείται” η οθόνη 7in, που ενσωματώνει το σύστημα πλοήγησης, πολυμέσων και ενημέρωσης, το οποίο υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το νέο τριάκτινο τιμόνι έχει πολύ όμορφη σχεδίαση, αλλά και αρκετά κουμπιά, με τα οποία όμως εξοικειώνεσαι σύντομα. Εκεί, που ξεχωρίζει το νέο Rio, είναι στους εσωτερικούς χώρους, διαθέτοντας μία από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες στην κατηγορία του χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο και τις αυξημένες του διαστάσεις σε μήκος και πλάτος. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 37lt και αποτελεί πλέον έναν από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με όγκο 325lt.

T-GDI FOR THE WIN

Το νέο Rio θα κινείται από τέσσερις κινητήρες, τρεις βενζίνης και έναν ντίζελ. Τα δύο ατμοσφαιρικά σύνολα προέρχονται από την προηγούμενη γενιά με τον 1,25lt απόδοσης 84Ps και τον 1,4lt με τα 100Ps. Ο πρώτος συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ ο δεύτερος μπορεί να συνδυαστεί είτε με 5άρι χειροκίνητο είτε με ένα νέο 4άρι (δεν είναι τυπογραφικό…) αυτόματο κιβώτιο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα μηχανικά σύνολα είναι η εμφάνιση του υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου T-GDI, που εξοπλίζει τα Cee’d και προσφέρεται με δύο αποδόσεις, 100 και 120Ps με την ίδια ροπή στα 17,5kgm. Ο T-GDI, στην έκδοση με τα 100Ps, εξοπλίζεται με 5άρι κιβώτιο, ενώ ο πιο δυνατός με 6άρι, ενώ αργότερα θα είναι διαθέσιμο και το νέο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Kia. Ο 1.4lt CRDi είναι γνωστός από τα υπόλοιπα μοντέλα της Kia με αποδόσεις 77 και 90Ps και ροπή 24,5kgm.  Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Kia Rio στους δρόμους δυτικά της Λισαβόνας, στα παράλια της Πορτογαλίας και σε κάθε περίπτωση μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, αφού είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Η αυξημένη -κατά 30%- ακαμψία και το μειωμένο βάρος κατά 17kg επέτρεψαν στους μηχανικούς πιο ήπια ρύθμιση στην ανάρτηση. Τα πίσω αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί σε πιο κάθετη θέση, κάτι που ενισχύει την ικανότητα του πίσω ημιάκαμπτου άξονα να απορροφά τους κραδασμούς, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι τάσεις αναπήδησης στο πίσω μέρος. Συνολικά, το νέο Rio έχει εντυπωσιακά καλύτερη ποιότητα κύλισης, ενώ διαχειρίζεται πολύ καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου. Το πίσω μέρος είναι υπερβολικά σταθερό και ουδέτερο και ποτέ δεν ανοίγει την τροχιά του όσο και αν το πιέσεις. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά, αφού όλα τα νέα Rio πατούν σε ζάντες αλουμινίου 16 ή 17in. Ο κινητήρας, που μας έκανε καλύτερη εντύπωση, είναι φυσικά ο τρικύλινδρος turbo με τα 100Ps, που ταιριάζει γάντι στο Rio. Είναι ήσυχος και ραφιναρισμένος, έχει δυνατό τράβηγμα από τις 1.800rpm μέχρι τις 5.000rpm, ενώ η κατανάλωσή του κυμάνθηκε στα 8lt/100km.     Το νέο Rio είναι πιο σύγχρονο και ελκυστικό, διαθέτει πολύ καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και σημαντικά βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης. Αναμένεται στη χώρα μας από τα τέλη Ιουλίου με τιμή, που θα ξεκινάει από τα €12.400. Αν όμως δεν μπορείτε να περιμένετε για να αγοράσετε ένα προσιτό και ολοκληρωμένο supermini, ρίξτε μια ματιά και στα power news, όπου η Kia τρελάθηκε και προσφέρει το υπάρχον Rio, για περιορισμένο αριθμό οχημάτων, σε τιμή σκάνδαλο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

1.25 MPI 84PS

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.248

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71 x 78.8

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 84/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 12,4/4.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,8

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 109gr/km

0-100KM/H (Sec)   12,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  170

 

1.4 MPI 100PS

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.368

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72 x 84

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 100/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 13,5/4.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 114gr/km

0-100KM/H (Sec)   12,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  176

 

1.0 T-GDI 100Ps

ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71.8 x 84.0

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,0:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 100/4.500

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,4/1.500

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,5

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 102gr/km

0-100KM/H (Sec)   10,7

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  188

1.4 CRDi 77Ps

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.396

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 75 x 79

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου Common-Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 77/4.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 24,5/1.500-2.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 3,5

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 92gr/km

0-100KM/H (Sec)   14

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  165

1.4 CRDi 90Ps

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.396

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 75 x 79

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου Common-Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 90/4.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 24,5/1.500-2.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 3,8

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 98gr/km

0-100KM/H (Sec)   12

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  175

 

Αρθρογράφος