Renault 5 40kWh 120Ps
The best comeback
Οι φήμες για την επιστροφή του Renault 5 οργίαζαν από το 2021. Το αρχικό σχέδιο του «νέου 5» είχε στην πραγματικότητα μαζέψει μπόλικη σκόνη στο στούντιο σχεδιασμού μέχρι το καλοκαίρι του 2020. Ο Luca De Meo το εντόπισε καθώς περπατούσε στο στούντιο λίγες μέρες μετά την άφιξή του από την προηγούμενη του θέση ως διευθυντής της Seat. Η προηγούμενη διοίκηση της Renault είχε πει ένα ξεκάθαρο «ΟΧΙ» στα ρετρό σχέδια. Ο De Meo είχε όμως εργαστεί στη Fiat στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και προώθησε το concept Trepiuno για να φτάσει στην παραγωγή ως το πανέμορφο και άκρως επιτυχημένο εμπορικά Fiat 500. «Αν ανακαλύψεις εκ νέου ένα αυτοκίνητο-καλτ, αυτό αναζωπυρώνει ολόκληρη τη μάρκα», δήλωσε μετά την παρουσίαση του concept 5 στο σαλόνι του Μονάχου του 2021 όπου γιόρτασε τα 50 χρόνια του εμβληματικού της supermini, με μια σειρά από εντυπωσιακές παραλλαγές εκδόσεων του αρχέγονου Renault 5 δίπλα στο αμιγώς ηλεκτρικό, σύγχρονο πρωτότυπο. Παραδόξως, το νέο πανέμορφο ηλεκτρικό Supermini θα έρθει αντιμέτωπο με το Fiat 500e, όπως και με το Grande Panda (και το Citroen e-C3, αλλά και το MINI Cooper E). Και αν το Grande Panda είναι μία εξίσου πετυχημένη αναβίωση, το σχήμα του Renault 5 είναι κάτι περισσότερο από την μετουσίωση ενός ρετρό σχεδίου στην σύγχρονη εποχή. Η νέα πλατφόρμα AmpR small είναι αρθρωτή και χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό υπάρχοντων και νέων στοιχείων. Για παράδειγμα, το μπροστινό μέρος προέρχεται από τα Clio-Captur με μικρές μονάχα αλλαγές, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων προσαρμόστηκε από την τετρακίνητη έκδοση του Dacia Duster. Το τελευταίο επιλέχθηκε επειδή σε ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο ο ημιάκαμπτος άξονας θα μείωνε την χωρητικότητα της μπαταρίας. Φυσικά, η διάταξη αυτή προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα στην οδήγηση και στην άνεση και το θέτει σε αντίστοιχη βάση με το Mini Cooper E.
.jpg)
Μυστικό συστατικό: Νοσταλγία
Το νέο Renault 5 είναι ένα αυτοκίνητο που κυρίως επιθυμείς και όχι «απλά» επιλέγεις. Η Renault έχει αξιοποιήσει πλήρως το θησαυροφυλάκιο ευχάριστων αναμνήσεων του κλασικού 5. Ένα αυτοκίνητο που αποτέλεσε λαμπρό δείγμα ξεχωριστού σχεδιασμού προϊόντος που χάρισε σε εκατομμύρια ανθρώπους (πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις) ευχάριστες αναμνήσεις από τις απλούστερες εποχές και τους δρόμους της δεκαετίας του 1970 και του 1980. To νέο 5 δεν ακολουθεί πεισματικά ταυτόσημα το ιστορικό 5άρι. Έχει αντίστοιχα τετράγωνο σχήμα με έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα, χαμηλή γραμμή οροφής, ακριβώς όπως το πρωτότυπο μοντέλο της δεκαετίας του ‘70. Είναι επίσης γεμάτο με στιλάτες λεπτομέρειες που θυμίζουν το ιστορικό μοντέλο, το μικρό καπό, τα τετράγωνα φώτα LED ημέρας, οι λεπτομέρειες στα πίσω φώτα που έχουν σχεδιαστεί για να μοιάζουν με τους αεραγωγούς του 5 Maxi Turbo είναι πανέξυπνα retro-hints για ένα πολύ σύγχρονο και μοντέρνο σύνολο. Στο καπό υπάρχει και ένα panel με φωτιζόμενο το λογότυπο «5», ενώ εμφανίζει και το επίπεδο της μπαταρίας κατά τη φόρτιση. Δεν ξέρω αν μόνο στα μάτια μου μοιάζει πανέμορφο ή αν η νοσταλγία παίζει κύριο βαθμό στην ακαταμάχητη θελκτικότητά του. Είναι επίσης ιδιαίτερα compact σε διαστάσεις, με μήκος 3.922mm, πλάτος 1.774mm και μεταξόνιο 2.540mm για να ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης στην πόλη. Μπορεί βέβαια να είναι μικρότερο από το Clio, το 208 και το Corsa, ωστόσο η παρουσία του R5 είναι ξεκάθαρα πιο «έντονη» από εκείνη που αναλογεί σε ένα αυτοκίνητο που οριακά ξεπερνάει τα 3,9m. Το μόνο που με ενόχλησε κάπως και που σίγουρα θα ενοχλήσει και άλλους ψηλότερους οδηγούς είναι το μικρό και με έντονη κλίση παρμπρίζ που δεν αφήνει μεγάλο περιθώριο ανάμεσα από το πάνω μέρος του ταμπλό και του καθρέφτη, το οπτικό πεδίο με άλλα λόγια που βλέπεις το δρόμο. Κατά τα άλλα, το R5 είναι αρκετά πρακτικό για ένα supermini αυτοκίνητο. Μπορεί να μεταφέρει 2 ενήλικες μεσαίου μεγέθους στα πίσω καθίσματα ακόμα κι αν ο χώρος για τα γόνατα είναι λιγοστός και δεν υπάρχει χώρος για να βάλετε τα πόδια σας κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Το πίσω μέρος είναι λίγο σκοτεινό λόγω της στενής γραμμής των παραθύρων. Και επίσης εδώ είναι ένα από τα ελάχιστα σημεία που η Renault προσπάθησε να μειώσει το κόστος: υποβραχιόνιο, ποτηροθήκες, αεραγωγοί για τον κλιματισμό και οι υφασμάτινες επενδύσεις των θυρών απουσιάζουν στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών έχει αξιοπρεπή χωρητικότητα στα 277lt, συμπεριλαμβανομένου ενός χρήσιμου χώρου αποθήκευσης καλωδίων κάτω από το δάπεδο.
.jpg)
Modernizing the past
Όπως στην σχεδίαση του αμαξώματος, το εσωτερικό του R5 είναι πολύ μοντέρνο και καλοσχεδιασμένο. Αν θυμάστε το κλασσικό 5 σίγουρα θα βρείτε αρκετά στοιχεία από το παρελθόν, όπως η επένδυση με τις γραμμές στην μεριά του συνοδηγού και τα μονοκόμματα καθίσματα H, με τα ορθογώνια προσκέφαλα, που προσφέρουν πολύ καλή στήριξη και κατεβαίνουν αρκετά χαμηλά για αυτοκίνητο της κατηγορίας Supermini, δίνοντας μία αρκετά σπορ θέση οδήγησης, αν και οι πίσω επιβάτες πιθανότατα να σας ζητήσουν να το ανεβάσετε λίγο για να έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους. Τα πλαστικά είναι σε γενικές γραμμές σκληρά χωρίς ωστόσο να προκαλούν ενόχληση λόγω της πολύ ευχάριστης εικόνας του εσωτερικού. Επιπλέον, η προσεγμένη συναρμογή δεν επιτρέπει τριγμούς, ακόμα και σε περιπτώσεις που η ανάρτηση δεν φιλτράρει πλήρως τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Θετική εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, με την εργονομία να δέχεται ένα «χτύπημα» από τους πολλαπλούς μοχλούς πίσω από το τιμόνι, ο ένας εκ των οποίων επιλέγει τις ταχύτητες, χωρίς να έχει την ενεργοποίηση του χειρόφρενου (θέση Parking), η οποία βρίσκεται σε ξεχωριστή θέση χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Αυτό είναι σίγουρα «κουσούρι» κλασικής εργονομίας Renault…
Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25in (7in στη βασική έκδοση techno), ενώ δίπλα της στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος OpenR Link, με διαγώνιο 10,1in. Το σύστημα υποστηρίζει Google Maps (εμφανίζει σταθμούς φόρτισης, το υπόλοιπο της μπαταρίας μέχρι τον προορισμό κ.α.) και πρόσβαση στο Play Store. Φυσικά και υπάρχει ψηφιακός βοηθός τόσο στην μορφή του Google Assistant όσο και στο νέο avatar της Γαλλικής εταιρείας, τον Reno, ο οποίος αντλεί δεδομένα από το ChatGPT. Το μενού της οθόνης είναι πολύ χρηστικό και άμεσο στην απόκριση, με όμορφα και ευκρινή γραφικά. Επιπλέον, η εφαρμογή My Renault επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο βασικών λειτουργιών (όπως φόρτιση, εντοπισμό του αυτοκινήτου, κλιματισμός καμπίνας), με τις υπηρεσίες Google Maps/Assistant να προσφέρονται δωρεάν για πέντε χρόνια.
.jpg)
Η εξέλιξη των ειδών
Το R5 διατίθεται με δύο τύπους μπαταριών χωρητικότητας 40kWh και 52kWh, οι οποίες συνδυάζονται με ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 120 και 150Ps αντίστοιχα. Η βασική έκδοση evolution 40kWh ξεκινάει από τις €26.900 ευρώ, με την έκδοση iconic 52kWh των 150Ps να ξεκινάει από τις €32.900. Το μοντέλο που δοκιμάζουμε είναι η πλουσιότερη έκδοση techno 40kWh που έχει πιθανότατα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά αφού διαθέτει όλα τα καλούδια σε αμάξωμα και εσωτερικό και τιμολογείται λίγο κάτω από τις 30 χιλιάδες ευρώ (ξεκινάει από τις €29.400). Το 120άρι R5 μοιάζει ιδανικό για την καθημερινότητα εντός πόλεως ακόμα και παρά το γεγονός ότι το 150άρι προσφέρει περίπου 100km επιπλέον αυτονομίας. Η έκδοση με τις 40kWh θα διανύσει περίπου 260-280km χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις στο δεξί πεντάλ, που ακούγονται λίγα, όμως το 120άρι R5 υποστηρίζει ταχύτητες φόρτισης έως 80kW (έως 100kW η έκδοση με τους 150 ίππους) σε δίκτυο DC επιτρέποντάς σου να επαναφορτίσεις από το 10% στο 80% σε 30 λεπτά. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, ο on-board φορτιστής δέχεται έως 11kW. Η αντλία θερμότητας είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως είναι και η λειτουργία V2L που είναι χρήσιμη για την τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών.
Τα 120 άλογα ακούγονται λίγα εκ πρώτης άποψης, αλλά το «βασικό» 5άρι δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινηθεί αρκετά σβέλτα. Μην «κολλάτε» στο 9sec για τα πρώτα 100km/h. Το σημαντικό εδώ είναι ότι τα δύο μοντέλα έχουν μόλις 2kgm ροπής διαφορά (23 έναντι 25kgm) παρά τα επιπλέον 30Ps, αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι το 120άρι R5 είναι ελαφρύτερο κατά 77kg! Το απόβαρό του βρίσκεται στα 1.372kg (η μπαταρία ζυγίζει 240kg), κάτι που σε συνδυασμό με την εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα υπόσχονται πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Η οποία συμπεριφορά επιβεβαιώνεται και με το παραπάνω χάρη στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τους μεγάλους τροχούς των 18in (με ελαστικά 195/55). Το τιμόνι έχει το κατάλληλο βάρος σε κάθε προφίλ οδήγησης, αρκετά ελαφρύ στα Comfort/Eco και εμφανίζει παραπάνω από ικανοποιητική διαφορά στο Sport, η απόσβεση της ανάρτησης είναι ακριβής στο φιλτράρισμα των περισσοτέρων -αλλά όχι όλων- των ανωμαλιών και διατηρεί πετυχημένα τις κλίσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο, ενώ το turn-in είναι αρκετά άμεσο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μπορείς να καταλάβεις γρήγορα ότι άνθρωποι με ενδιαφέρον για την οδήγηση συμμετείχαν στη ρύθμιση του πλαισίου και της ανάρτησης. Και όλα αυτά με τα EcoContact6 Q ελαστικά, τα οποία σίγουρα δεν είναι ο ιδανικός σύμμαχος για σπορ οδήγηση ιδίως σε τυπικούς ελληνικούς δρόμους μέτριας πρόσφυσης. Το Traction Control απενεργοποιείται μόνο μέχρι τα 50km/h και είναι άδικο για ένα μικρό, άκαμπτο και σχετικά ελαφρύ hatchback με σπορτίφ διαθέσεις και περγαμηνές για οδηγική απόλαυση. Η διαχείριση ενέργειας είναι πολύ καλή όχι μόνο στην πόλη, αλλά κυρίως εκτός αυτής. Δεν είναι δύσκολο να διατηρήσεις τιμές γύρω στα 13,8-15kWh/100km, ακόμα και κάτω δηλαδή από αυτό που ανακοινώνει η Renaut! Στον ανοιχτό δρόμο δεν έχει κανένα πρόβλημα να διατηρεί ταχύτητες στα 130-140km/h, παρά το γεγονός ότι η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150km/h, όπως συμβαίνει και στην έκδοση με τους 150 ίππους. Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι η επιτάχυνση δεν μειώνεται σημαντικά μετά τα 100km/h, κάτι που ισχύει με πολλά ηλεκτρικά μοντέλα. Η ηχομόνωση είναι επαρκής, αλλά ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός πάνω από τα 110km/h, αντίθετα με τα ελαστικά της Continental που δεν ακούγονται σχεδόν καθόλου. Η λειτουργία Β στο κιβώτιο ενισχύει αρκετά την ανάκτηση κατά το φρενάρισμα και παρότι η απουσία λειτουργίας one-pedal είναι σημαντική παράλειψη, αυτή θα προστεθεί στα τέλη του 2025.
.jpg)
Η αλήθεια είναι ότι τα €29.400 που κοστίζει η πλήρης έκδοση techno των 120 ίππων είναι πολλά για ένα supermini, ωστόσο το Renault 5 είναι αυτοκίνητο που δεν επιλέγεις με ορθολογικά κριτήρια, με την απήχηση και την αξία του να εστιάζει στην καταπληκτικά πετυχημένη σύνδεση του κλασσικού 5 στην σύγχρονη εποχή με ένα αποδοτικό ηλεκτρικό powertrain. To νέο 5άρι είναι εξαιρετικά προηγμένο σχεδιαστικά, hi-tech σε όλα τα επίπεδα και εξαιρετικά ευχάριστο σε κάθε περίπτωση χρήσης του. Είναι επίσης ένα από τα πιο ζωντανά ηλεκτρικά «μικρά» με οδηγική αίσθηση που τιμά τις ρίζες του ονόματος, αποτελώντας ιδανική επιλογή για όσους θέλουν ένα σύγχρονο fashion icon που δεν οφείλει να ικανοποιεί πλήρως την έννοια του value-for-money.
+
Καταπληκτικό design
Τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
Οδηγική συμπεριφορά
Διαχείριση ενέργειας
Εξοπλισμός
Εύχρηστο infotainment
-
Εργονομικά ατοπήματα
Χώροι για τους πίσω επιβάτες
Ορατότητα προς τα πίσω
Τιμή βασικής έκδοσης Renault 5 40kWh 120Ps evolution: €26.900 (Χωρίς κρατ. επιδότηση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής Renault 5 40kWh 120Ps techno: €29.400 (Χωρίς κρατ. επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου χωρίς μαγνήτη
Θέση: Εμπρός εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου NMC
Χωρητικότητα: 40kWh (Ωφέλιμες)
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 3.922
Πλάτος (mm): 1.774
Υψος (mm): 1.498
Μεταξόνιο (mm): 2.540
Βάρος (kg): 1.372
Χώρος αποσκευών (lt): 266-326-1.000
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx18in
Ελαστικά: 195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps): 120
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm): 23
0-100km/h (sec): 9
Τελική ταχύτητα (km/h): 150
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 κατά WLTP (gr/km): 0
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (kWh/100km): 14,5
Δοκιμής (kWh/100km): 14,8
@ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (κατά WLTP): 312km
Δοκιμής: 260-280km
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος των Η.Π.Α. Donald Trump που αναλαμβάνει ως Πλανητάρχης από την 1/1, έλαβε μια επιστολή υπογεγραμμένη από μεγάλες αυτοκινητοβιομ...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)