Renault 5 GT Turbo 1.8 16v 432Ps

Renault 5 GT Turbo 1.8 16v 432Ps

Renault 5 GT Turbo 1.8 16v 1Τα Renault 5 GT Turbo είχαν γνωρίσει μεγάλες δόξες τόσο στους αγώνες, όσο και στις βραδινές δραστηριότητες της Αθήνας. Ο Μπέκρας, ή αλλιώς Θανάσης, εργάζεται στο δυναμόμετρο και στο συνεργείο της Tsakanikas Performance και, όπως καταλαβαίνετε, όλη την ώρα βρίσκεται περικυκλωμένος από πιστόνια, τουρμπίνες και βελτιωμένα αυτοκίνητα. Το Renault 5 ήταν ο παιδικός του έρωτας και τον είχε στιγματίσει από τότε, που κυκλοφόρησε. Όταν έγινε 20 χρονών, αγόρασε το πρώτο του και φυσικά ξεκίνησε με φίλτρο, μεγαλύτερα ζιγκλέρ, εξάτμιση και intercooler και με stock turbo σήκωνε περίπου 1,7bar πίεσης. Το 5άρι, όμως, αυτό είχε άσχημη κατάληξη, αφού μια μέρα, που ήταν σταματημένος σε ένα φανάρι, έπεσε πάνω του ένα άλλο αυτοκίνητο. Από τότε και για τα επόμενα δύο χρόνια έψαχνε σαν τρελός να βρει καινούργιο και καθαρό 5άρι. Με αποτέλεσμα ένα πρωί να χτυπήσει το κινητό του και ένας φίλος του να του πει ότι βρέθηκε το 5άρι, που βλέπετε εδώ. Γενικά πάντως και σε αυτό, αλλά και στο προηγούμενο Renault του, ο Θανάσης είχε δοκιμάσει διάφορα setup, για να καταλήξει στο setup, που έχει τώρα εδώ και τρία χρόνια.

Συμπυκνωμένος δυναμίτης!

Το 5άρι θυμίζει πολύ ένα πακέτο δυναμίτη και το μεγαλύτερο πρόβλημα, που αντιμετώπισε ο Θανάσης, όταν το βελτίωνε, ήταν η μετάδοση. Η δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με το όχι και τόσο ανθεκτικό κιβώτιο ταχυτήτων του μικρού 5αριού, έχουν σαν αποτέλεσμα τη μετατροπή πολλών γραναζιών σε καραφλά. Το πρόβλημα λύθηκε με την τοποθέτηση του κιβωτίου JC5 από Renault Scenic 2.0 16v, το οποίο, αν και οριακό κατά τη γνώμη του Θανάση, εδώ και τρία χρόνια δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Εντάξει, αν αλλάζεις και κανένα από τα μαμά ημιαξόνια μία φορά το εξάμηνο, δεν τρέχει και τίποτα. Παράλληλα, έχει τοποθετήσει και τον εξάφτερο συμπλέκτη με το διαιρούμενο πλατό της Sachs Racing.

Τραίνο.

Renault 5 GT Turbo 1.8 16v 2Αυτό, που αρέσει ιδιαίτερα στο Θανάση, είναι ότι το Renault 5 του είναι πολύ δεμένο σαν αυτοκίνητο και πατάει γερά στο δρόμο. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, μπορεί να πηγαίνει με μεγάλες ταχύτητες και να έχει μόνο το ένα χέρι στο τιμόνι, χωρίς να χρειάζεται να κάνει διορθώσεις όλη την ώρα. Αυτό είναι κάτι, που διαπίστωσα και εγώ ο ίδιος, όταν κάναμε μετρήσεις, μπορεί να σπίναρε αρκετά,  παρέμεινε, όμως,  ευθύβολο και σου έδινε την εντύπωση ότι ο δρόμος είχε αυλάκια και πάταγε μέσα σε αυτά. Οι μόνες επεμβάσεις, που έχει κάνει στο αμάξωμα, είναι να τοποθετήσει μία μπάρα θόλων της OMP στους μπροστά θόλους και να βάλει δύο έξτρα βάσεις στον κινητήρα, μιας και είχε την τάση να «παίζει». Παρά το μικρό του βάρος, που φτάνει ζυγισμένο ακριβώς στα 900kg, το Renault 5 είναι ιδιαίτερα στιβαρό και δεμένο σαν αμάξωμα. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bilstein με τα στενά ελατήρια της Eibach πάνε πακέτο και βελτιώνουν αρκετά τη συμπεριφορά του Renault 5, αλλά, όπως λέει και ο Θανάσης, όταν πέφτεις σε λακκούβα, νομίζεις ότι σε αμόλησαν από τον Ταΰγετο! Βλέπετε, ο χρόνος έχει αφήσει τα σημάδια του στην ποιότητα του εσωτερικού και το αποτέλεσμα είναι ότι όλο και κάποιον τριγμό θα ακούσεις.

Το πριόνι!

Renault 5 GT Turbo 1.8 16v 3Ο κινητήρας, που έχει -εδώ και τρία χρόνια- πάνω του, είναι ο F7P, τον οποίο φορούσε το Renault Clio 1.8 16v και απέδιδε 136Ps. Εδώ, βέβαια, έχουμε μερικά άλογα παραπάνω, μιας και σιγά, που θα κράταγε τον κινητήρα μαμά ο Θανάσης! Άλλαξε τα εργοστασιακά πιστόνια και στη θέση τους έβαλε τα σφυρήλατα Wossner, τα οποία έχουν μεγαλύτερη διάμετρο κατά 1mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός του κινητήρα να φτάσει τα 1.807cc. Οι εργοστασιακές μπιέλες έφυγαν και αυτές και τη θέση τους πήραν οι ατσάλινες της ZRP και έτσι μπορεί να σηκώνει δίμπαρα για πλάκα. Στην κυλινδροκεφαλή τοποθετήθηκαν σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων, ενώ διατηρήθηκαν οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι και οι εργοστασιακές βαλβίδες. Αλλάχθηκε, όμως, η φλάντζα κεφαλής και στη θέση της μπήκε μία μεταλλική της Athena. Η NS Racing κατασκεύασε μία πολλαπλή εξαγωγής, που πάνω της πατάει το υβριδικό turbo της Turbonetics T3/T4, το οποίο συνδυάζεται με external wastegate της Tial των 38mm. Από την NS Racing είναι και η υπόλοιπη εξάτμιση, που έχει διάμετρο 76mm και καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι. Ένα intercooler με διαστάσεις 60x30x7,6cm κάνει σοβαρές προσπάθειες να κρυφτεί πίσω από τον μπροστά προφυλακτήρα, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Το σκοπό του, πάντως, να ψύξει τον εισερχόμενο αέρα, τον επιτυγχάνει και πολύ καλά μάλιστα. Πάνω στην εργοστασιακή μπεκιέρα πατάνε τα μπεκ καυσίμου της Siemens, που έχουν παροχή 630cc/min, τα οποία τροφοδοτούνται από την αντλία καυσίμου της Bosch, 044. Ο Μιχάλης Αντωνίου τοποθέτησε και προγραμμάτισε την ECU του αυτοκινήτου, που είναι της EFI, με κωδικό Euro 1. Το αποτέλεσμα ήταν στη μεσαία πίεση ο κινητήρας να αποδώσει 432,5Ps στις 6.895rpm και 48,49kgm ροπής στις 5.900rpm.

Πάμε για κάψιμο!

Και, όταν λέμε κάψιμο, το εννοούμε. Τα μπροστά λάστιχα έγιναν φυτίλια. Κάτι η δύναμη του κινητήρα, κάτι και η κακή κατάσταση των ελαστικών, είχαν σαν αποτέλεσμα να περιοριστούμε στα 6,26sec για τα πρώτα 100km/h, με τα πρώτα 18 μέτρα να γίνονται σε 2,91sec. Δυστυχώς, δεν είχαμε χρόνο για κάτι καλύτερο, αφού -στη δεύτερη προσπάθεια για μετρήσεις- ξεκίνησε η βροχή. Ευτυχώς, όμως, είχαμε ολοκληρώσει τις ρεπρίζ και εκεί φάνηκε η δύναμη του αυτοκινήτου, ειδικά στα 7,74sec, που χρειαστήκαμε από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h. Η δύναμη φάνηκε, επίσης, και στην ταχύτητα εξόδου στα 400 μέτρα, που έφτασε τα 197,25km/h.

Flatout!

Στο μέλλον, ο Θανάσης έχει σκοπό να αφήσει τον κινητήρα έτσι ακριβώς, όπως είναι, αφού η κατάσταση στη μετάδοση είναι οριακή. Σε όλα τα υπόλοιπα δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι παρά μόνον ένα set μεγαλύτερων φρένων. Αυτό, όμως, δεν τον απασχολεί ιδιαίτερα, μιας και ήδη φοράει ατόφια τα φρένα από το Clio 1.8 16v, συν του γεγονότος ότι, όταν πατάει τέρμα γκάζι, σιγουρεύεται πρώτα ότι υπάρχει ασφάλεια. Η ηλικία, που έκανε τον κασκαντέρ, έχει περάσει! Παρόλα αυτά, όμως, όταν πατάει τέρμα γκάζι, θυμάται τη χαρά, που είχε νιώσει, όταν ήταν 20 χρονών και σήκωσε για πρώτη του φορά πίεση. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.807cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  83mm x 83,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1

Tuned by

Tsakanikas Performance

Χανίων 8,

Αργυρούπολη

Τηλ. 210 9958959

TUNING SPECS

  • Wossner σφυρήλατα πιστόνια 83mm
  • ZRP ατσάλινες μπιέλες
  • Athena μεταλλική φλάντζα κεφαλής
  • Σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων
  • NS Racing πολλαπλή εξαγωγής
  • NS Racing σύστημα εξάτμισης 76mm
  • Turbonetics turbo Τ3/Τ4 hybrid
  • Tial external wastegate 38mm
  • Siemens μπεκ καυσίμου 630cc/min
  • Intercooler 60x30x7,6cm
  • EFI Euro 1 ECU
  • Custom πλεξούδα κινητήρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein ρυθμιζόμενης σκληρότητας
  • Eibach ελατήρια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Sachs Racing εξάφτερος συμπλέκτης
  • JC5 κιβώτιο ταχυτήτων

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Custom αεραγωγός καπό
  • OMP μπάρα θόλων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι και διπίστονες δαγκάνες από Renault Clio 1.8 16v
Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Kosei 7Jx17in ζάντες
Toyo DRB 205/45 R17ελαστικά

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Tsakanikas Performance

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 432,5/6.895

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 48,49/5.900

 Renault 5 GT Turbo 1.8 16v dyno

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,69

0-80                 5,11

0-100               6,26

0-120               7,86

0-140               9,28
0-160               10,93
0-180               12,44
0-200               14,48

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             2,48
100-140           2,75

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,91     @        46,66

60        5,26     @        82,49

100      6,77     @        108,0

200      9,65     @        145,6
400      13,85   @        197,25

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             3,98
60-160             6,85
60-200             10,29
100-200           7,74

 

Αρθρογράφος

 

Shelby Cobra με carbon αμάξωμα και 810Ps

Shelby Cobra με carbon αμάξωμα και 810Ps

Η Shelby American και η Classic Restorations δημιουργούν το απόλυτο Cobra, με carbon αμάξωμα και κινητήρα που αποδίδει 810Ps.