Renault Arkana E-Tech Hybrid 145Ps

Renault Arkana E-Tech Hybrid 145Ps

Αυτές οι τεχνολογίες αφορούν τομείς όπως η αποδοτικότητα των συστημάτων κίνησης, κάτι που μεταφράζεται ως άνεση, ευκολία και επιπλέον οικονομία στην καθημερινή χρήση. Όμως πριν μπούμε κάτω απ' το καπό, ας το δούμε λίγο εξωτερικά.

Το χρώμα με μπέρδεψε αρχικά, αφού μου είπανε ότι θα παραλάβω ένα λευκό Arkana, μόνο που όπως το χτυπούσε το αμάξι ο ήλιος αυτό έμοιαζε γκρι-ασημί. Γενικά πρέπει να τους έφτιαξα την διάθεση εκεί στην Renault επιμένοντας ότι στο πάρκινγκ δεν υπάρχει αυτό που μου λένε. Το λευκό «πέρλα» χρώμα είναι πολύ όμορφο και χάρη στη διχρωμία του νέου coupe crossover (μαύρα πλαστικά - προστατευτικά στο κάτω μέρος του οχήματος και στα φτερά των τροχών) το κάνει να δείχνει ακόμη μακρύτερο και χαμηλότερο απ' ό,τι είναι. Και είναι μακρύ και χαμηλό, αφού ξεπερνάει το Kadjar σε μήκος, ενώ είναι 4,5cm κοντύτερο σε ύψος. Μαζί με την έντονα κεκλιμένη οροφή και την ενσωματωμένη αεροτομή στην πίσω θύρα, δείχνει ότι οι Γάλλοι σχεδιαστές ήθελαν -και πέτυχαν- να του δώσουν ένα coupe σχήμα, προσανατολίζοντάς το περισσότερο στους πιο νέους, οικογενειάρχες και μη.

Τα SUV κυριαρχούν σε πωλήσεις και η ζήτηση είναι τεράστια, μόνο που εδώ η συγκεκριμένη γαλλική πρόταση είναι: -Θες ένα εύχρηστο, φιλικό και πρακτικό crossover που να έχει έντονες νότες δυναμισμού; Μόλις το βρήκες και το λένε Arkana. Το συναίσθημα του δυναμισμού γίνεται ακόμη πιο έντονο απ' την μεγάλη απόσταση που έχει απ' το έδαφος (200mm) και το βαμμένο ασημί κεντρικό κάτω τμήμα των προφυλακτήρων (θυμίζουν αλουμινένιες ποδιές που θα προστατεύσουν το όχημα στις έντονα, εκτός δρόμου, ανώμαλες διαδρομές), δείχνοντας έτσι ότι το off road δεν αποκλείεται αν νιώσεις την ανάγκη να πλησιάσεις λίγο περισσότερο τη φύση. Ελαφρώς off road όμως, μην κάνεις το λάθος και το παίξεις Nathan Drake! Η φωτεινή λωρίδα ανάμεσα στα πίσω φανάρια και τα σχήματος C φωτιστικά σώματα εμπρός φωνάζουν Renault και αυτή την οικογενειακή ομοιότητα την βλέπεις και στο...

...εσωτερικό

Μέσα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το Captur, άλλωστε στηρίζονται και τα 2 στην ίδια ακριβώς πλατφόρμα, CMF-B, μόνο που εδώ έχουν μεγαλώσει όλες οι διαστάσεις, αφού το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο ακόμη και απ' του Kadjar, φτάνοντας τα 2.720mm! Έτσι οι χώροι του coupe SUV είναι υπεραρκετοί για 5 άτομα. Μόνο το ύψος για τα κεφάλια είναι μειωμένο σε σχέση με τα παραδοσιακά SUV αμαξώματα, κάτι που θα προβληματίσει μονάχα τους επιβάτες άνω του 1,90m. Η σπορ υφασμάτινη/TEP επένδυση των καθισμάτων δίνει έναν πολυτελέστερο τόνο στο εσωτερικό και τα πλαστικά όλα είναι καλής ποιότητας με ελάχιστες εξαιρέσεις, η γενικότερη εικόνα όμως είναι κάτι περισσότερο από καλή.

Η ψηφιοποίηση του εσωτερικού κρατήθηκε σε σωστό επίπεδο, αφού υπάρχουν 2 οθόνες (7in πίνακας οργάνων και 9,3in κάθετη οθόνη αφής για το infotainment Easy Connect στο κέντρο), αλλά όλες οι βασικές λειτουργίες είναι με αναλογικούς φωτιζόμενους διακόπτες και χειριστήρια, οπότε με το που θα μπεις στο Arkana μπορείς να το φέρεις στα μέτρα σου και να το οδηγήσεις άμεσα. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και, όπως τονίζει η Renault, έχει 14 βοηθήματα οδήγησης, με τα περισσότερα να περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό! Εφόσον το coupe SUV της γαλλικής εταιρείας χτυπάει σε πιο «νεανικό» κοινό, τα ταξιδάκια με παρέα είναι μέσα στο πρόγραμμα. Χάρη στις μεγάλες διαστάσεις, ευνοημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, όπου τα 480lt είναι υπεραρκετά για να κάνεις μέχρι και μετακομίσεις!

Ολίγο από τεχνικά

Το E-Tech αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6lt με 94Ps, ξεκάθαρα ρυθμισμένο για αξιοπιστία και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ένα συμπαγές κιβώτιο 4 ασυγχρόνιστων σχέσεων και δύο ηλεκτροκινητήρες (49 και 20Ps). Για εκκίνηση από στάση είναι υπεύθυνος πάντα ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας 2 ταχυτήτων, παρέχοντας αμεσότητα και αρκετή ροπή, ενώ μόλις το σύστημα διαγνώσει ότι οι συνθήκες το απαιτούν, εμπλέκει τον βενζινοκινητήρα. Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας HSG (High-voltage Starter Generator) έχει πολλαπλούς ρόλους. Λειτουργεί ως μίζα για να παίρνει μπροστά ο 1600άρης, παίζει τον ρόλο του συμπλέκτη, συγχρονίζοντας τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων και ομαλοποιεί τις εναλλαγές μετάδοσης κίνησης ανάμεσα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα. Με αυτό το πακέτο και τον έξυπνο προγραμματισμό, είναι αχρείαστος πλέον ο συμπλέκτης και τα συγχρονιζέ, ενώ δεν υπάρχει ούτε γρανάζι για όπισθεν, απλά αντιστρέφει τη φορά περιστροφής του ο ηλεκτροκινητήρας. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες επίσης κάνουν ανάκτηση ενέργειας στη μπαταρία χωρητικότητας 1,2kWh κάθε φορά που ο οδηγός σηκώνει το πόδι απ' το γκάζι ή φρενάρει, ενώ το Arkana E-TECH μπορεί να κινηθεί μέχρι την ταχύτητα των 75km/h αμιγώς ηλεκτρικά, αν το σύστημα το επιτρέψει.

Από καθαρά μηχανολογικής άποψης, το σύστημα είναι πανέξυπνο (περισσότερες από 150 πατέντες!), ανάλογα με την περίπτωση διαλέγει τον καλύτερο τρόπο λειτουργίας (για 15 διαφορετικούς λέει η Renault) για οικονομία ή απόδοση. Στην πράξη; Ομαλότατη λειτουργία και πραγματικά χαμηλή κατανάλωση, χάρη στους ηλεκτροκινητήρες, όσο περισσότερο οδηγείς μέσα στην πόλη τόσο χαμηλότερη είναι! Σε ταξίδι για Θεσσαλονίκη με adaptive cruise control ήθελε 7,2lt/100km, ενώ για κίνηση μέσα στην πόλη, έχοντας επιλέξει το ECO mode έπεσε στα 5,7lt/100km. Στο sport mode και με τέρμα γκάζι, τα συνολικά απ΄ όλο το σύστημα 145Ps και 20,9kgm σπρώχνουν σβέλτα το Arkana. Σε 2 πανομοιότυπες μετρήσεις έγραψε 10,43s για το 0-100km/h (10,8s δίνει η εταιρεία), αλλά το προφίλ ισχύος δείχνει ξεκάθαρα ότι ο βασικός σχεδιασμός του συστήματος είναι η φιλικότητα και η οικονομία, κάτι που το πετυχαίνει περίφημα. Πάντως, αν επιμένεις να είσαι με το γκάζι στο πάτωμα, θα φτάσεις μέχρι τα 172km/h, που είναι και η τελική του ταχύτητα.

Κλασικό Renault!

Άρα στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς είναι πολύ δύσκολο να βρεις αρνητικά. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, ελέγχοντας σωστά το βαρύ αμάξωμα (1.435kg), αλλά σε γενικές γραμμές παραμένει άνετη. Βέβαια, οι μεγάλες λακκούβες τραντάζουν λίγο περισσότερο το αμάξωμα, όμως αυτό γίνεται σπάνια. Η ευθυβολία του στην εθνική είναι από όχημα ακριβότερης κατηγορίας, ενώ στις στροφές έχει αρκετό grip, σωστό -αν και κάπως ελαφρύ- τιμόνι και σχετικά μειωμένες κλίσεις, δεδομένου πάντα ότι μιλάμε για SUV που το πάτωμα του απέχει 20cm απ' το έδαφος. Η ανάρτηση μαζί με τα  215/55 ελαστικά που φοράνε οι όμορφες 18άρες Pasadena ζάντες τού προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση απ' όσο περιμένεις και έτσι το Arkana σου εμπνέει εμπιστοσύνη για οποιαδήποτε διαδρομή, ασχέτως ποιότητας οδοστρώματος. Και σε περίπτωση που κάπου υπερβάλλεις λίγο, οι Γάλλοι έχουν τα απαραίτητα συστήματα που θα επέμβουν διακριτικά για να μην ξεφύγει η κατάσταση. Τα φρένα είναι μία ευχάριστη έκπληξη. Καλή αίσθηση, μολονότι υπάρχει η ανάκτηση ενέργειας και αρκετά δυνατά, άλλωστε το regen μόνο του μπορεί να χτυπήσει τα 0,4g!

Συνοψίζοντας έχουμε ένα υβριδικό SUV με μεγάλους χώρους, ποιοτική καμπίνα, χαμηλή κατανάλωση, πλούσιο πακέτο εξοπλισμού και απόλυτα ανταγωνιστική τιμή που ξεκινάει από τα €26.490 στις Mild Hybrid και €30.790 στις Hybrid εκδόσεις. Για κάποιους αυτά μπορεί να φτάνουν. Όμως αυτό το πακέτο σε συνδυασμό με το όμορφο και δυναμικό coupe σχήμα του και τον γεννημένο απ' την F1 E-Tech χαρακτήρα του, φτάνουν και περισσεύουν για όλους.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ARKANA 1.3TCe MHEV 140Ps Expression: €26.490

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ARKANA HYBRID E-TECH 145Ps Dynamic: €33.290

+

Εμφάνιση

Χαμηλή κατανάλωση

Χώροι

Οδηγική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

-

Μέτριες επιδόσεις

Ποιότητα κύλισης

Σκληρά καθίσματα στην πολύωρη χρήση

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 78mm x 83,6mm

Σχέση συμπίεσης: 10,8:1

Τροφοδοσία: Πολλαπλός ψεκασμός με διπλά μπεκ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 4+2 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 260mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 215/60

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.568

Πλάτος (mm): 1.821

Ύψος (mm): 1.576

Μεταξόνιο (mm): 2.720

Βάρος (kg): 1.435

Χώρος αποσκευών (lt): 480-1.296

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 145/5.600

Ονομαστική ροπή (kgm): 20,9

0-100km/h (sec): 10,8

Τελική ταχύτητα (km/h): 172

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 112 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 4,9

Δοκιμής (lt/100km): 5,9

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         5,08

0-80:         7,54

0-100:       10,43

0-120:       15,02

0-140:       20,05

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:       2,99:       30,06

60:       5,83:       66,81

100:     7,77:       81,94

200:     11,56:     107,14

400:     17,65:      131,07

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:      3,45

80-110:    4,57

100-140:  9,62

 

Αρθρογράφος

 

Νέος επικεφαλής τεχνολογίας για την Stellantis

Νέος επικεφαλής τεχνολογίας για την Stellantis

O κ. Ned Curic, μέχρι σήμερα Αντιπρόεδρος της Alexa Automotive της Amazon, θα αναλάβει τη θέση του Chief Technology Executive του Ομίλου Stellantis.