Renault Clio Sport Tourer 1.5dCi 90Ps

Renault Clio Sport Tourer 1.5dCi 90Ps

Personne

Renault Clio Sport Tourer 1.5dci 1…στα γαλλικά, σημαίνει «κανείς». Δεν έχει βρεθεί,  λοιπόν, κανείς - και αναφέρομαι στους συναδέλφους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου-να πει μία «κακιά» κουβέντα για την 4η γενιά του Renault Clio. Μια τέτοιου είδους προκλητική ομοφωνία δεν μπορεί από το να κρύβει μια αλήθεια. Μακρύτερο από τον προκάτοχό του κατά 77mm, με διαφορά, που στο μεταξόνιο έφτανε τα +14mm, φαρδύτερο κατά 22mm και χαμηλότερο κατά 42mm, το νέο Clio κέρδισε εξαρχής τις εντυπώσεις με τους χώρους του, την οδική του συμπεριφορά, τις επιδόσεις και την οικονομία του, ανεξαρτήτως έκδοσης, πολύ περισσότερο δε και σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό diesel κινητήρα 1.5dCi της Renault. Εκεί, λοιπόν, που νομίζεις ότι τα έχεις δεί όλα, έχεις τοποθετήσει ιεραρχικά τα μικρομεσαία hatchback, να σου το Clio Sport Tourer να φέρει και πάλι τα πάνω-κάτω. Πως? Με μια νέα, αρμονικά δυναμική σιλουέτα, χυτές καμπύλες γραμμές, μακρύτερο πίσω πρόβολο, που αυξάνει το μήκος στα 4.267mm (+205mm) και μεγαλύτερο κατά 143lt (σύνολο 443lt, έως 1.147lt με αναδίπλωση των καθισμάτων) χώρο αποσκευών.

Je vais

Renault Clio Sport Tourer 1.5dci 2Προσωπικά, δεν είμαι φίλος των γαλλικών κατασκευών, πλην ελαχίστων και πολύ συγκεκριμένων εξαιρέσεων, με καθαρόαιμο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό. Οφείλω, παρόλα αυτά, να είμαι ανοιχτόμυαλος και αντικειμενικός. Εκ πρώτης όψεως, το Clio Sport Tourer είναι όμορφο για station wagon, ειδικά σε αυτό το βαθύ μεταλλικό, κόκκινο χρώμα, που η Renault χαρακτηρίζει ως κόκκινο Flamme. Εκπέμπει ένα διακριτικό δυναμισμό, συνδυάζοντάς τον με έναν πολυδιάστατο και χρηστικό χαρακτήρα. Η κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή με τις καλαίσθητες ράγες, καθώς και ολόκληρο το πίσω μέρος από το τελείωμα των θυρών και μετά, με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Sport Tourer μου αρέσει πιθανότατα περισσότερο από το hatchback. Με ιντριγκάρει περισσότερο, να το πω διαφορετικά. Ξεδιπλώνοντας τα «χαρτιά» του Clio Sport Tourer, ανακαλύπτω αρετές, ικανές να κάνουν την ανατροπή. Μου αρέσουν τα άνετα, με αντιολισθητική επένδυση και καλή πλευρική στήριξη καθίσματα, η θέση οδήγησης και η περιμετρική ορατότητα, η αίσθηση και η πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης με την ηλεκτρικά μεταβαλλόμενη υποβοήθηση και τις 2,71 στροφές από άκρη σε άκρη, ο σαφής και θετικός (παρά τις λίγο μεγαλύτερες διαδρομές) επιλογέας ταχυτήτων. Τα πλαστικά μπορεί να είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά, αλλά η συναρμογή τους πείθει. Ο πίνακας οργάνων είναι μοντέρνος, με ιδιαίτερη αισθητική, λιτός και ευανάγνωστος, χωρίς να στερείται κάποιας πληροφορίας. Το ίδιο ισχύει και για το Media Nav Evo, που ενσωματώνει λειτουργίες τηλεφώνου μέσω Bluetooth, ήχου, ραδιοφώνου και εξωτερικών πηγών, πληροφορίες πλοήγησης με απεικόνιση 2D και 3D, αλλά και μια σειρά από χρήσιμες ρυθμίσεις για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Σε αυτά, προσθέστε για την πλουσιότερη έκδοση Dynamic της δοκιμής, τον αυτόματο κλιματισμό, τα Pack Comfort (ηλεκτρικά παράθυρα πίσω με παιδική ασφάλεια και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες) και Pack Auto (αυτόματη λειτουργία φώτων και εμπρός υαλοκαθαριστήρων, κάρτα Renault Handsfree, παράθυρο οδηγού συνεχούς λειτουργίας), το δερμάτινο τιμόνι με μαύρα glossy τμήματα, τα σκουρόχρωμα κρύσταλλα στα πλαϊνά παράθυρα και στο παράθυρο του χώρου αποσκευών και τις ζάντες αλουμινίου 16in. Το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών αποκαλύπτει έναν τετραγωνισμένο, επίπεδο χώρο φόρτωσης, με επιπλέον 85lt αποθηκευτικού χώρου κάτω από το δάπεδο και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μόλις 60cm από το έδαφος. Αν ρίξεις και την πλάτη του εμπρός καθίσματος, τότε μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με μήκος έως και 2,5m! Άρα, εδώ μέσα χωράει το windsurf μου παρέα με τη μάτσα, το άλμπουρο και το πανί, αφήνοντας, μάλιστα, χώρο για το ψυγείο και τον εξοπλισμό του camping, «πετάω» και το canoe από πάνω και φύγαμε…Έτοιμο να «ψωνίσω» με βλέπω…

Vive le Sport

Renault Clio Sport Tourer 1.5dci 3Ποιός να το περίμενε? Κατηφορίζω τη Μαραθώνος με κατεύθυνση προς Σχοινιά και αναλογιζόμενος ότι στα χέρια μου έχω ένα μικρομεσαίο, οικογενειακό, diesel, station wagon, πιάνω τον εαυτό μου να κινείται ασυνήθιστα σβέλτα στα ανοιχτά «πατημένα» εσάκια και επιπλέον να το απολαμβάνω κιόλας! Μπράβο το Clio Sport Tourer! Τελικά, είναι αυτό ακριβώς, που περιγράφει, και τίποτα λιγότερο. Έχει εντυπωσιακό «πάτημα», εμπνέει σιγουριά και αυτοπεποίθηση, έχει γλυκές και προοδευτικές αντιδράσεις, ενώ παίρνει μικρότερες -από αυτές, που αρχικά φανταζόσουν- κλίσεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή, αλλά όχι κουραστική και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους των 258mm μπροστά, αλλά με ταμπούρα 203mm πίσω, δεν προβληματίζουν. Βοηθάει, βέβαια, και το σχετικά χαμηλό βάρος της όλης κατασκευής, που, αν και επιβαρυμένο με +50kg έναντι του hatchback, «συγκρατείται» στα 1.185kg. Ο 1.5dCi αφήνει, για ακόμα μια φορά, τις καλύτερες των εντυπώσεων. Έχει ψυχωμένο τράβηγμα και, αν και το ζητούμενο δεν είναι απαραίτητα αυτό, το Sport Tourer κάνει 0-100km/h σε 11,46sec (η Renault λέει 12sec) και 400άρι σε 18,02sec (η Renault πάλι λέει 18,3sec). Κινείσαι σβέλτα καταναλώνοντας -σε συνθήκες πόλης- λιγότερο από 6lt/100km, χαμηλά ή λίγο υψηλότερα 5άρια για την ακρίβεια, ανάλογα πάντα με τη χρήση και φυσικά τις ορέξεις του δεξιού ποδιού. Ευχάριστη έκπληξη, λοιπόν, το Clio Sport Tourer από αυτές, που σε κάνουν να αναθεωρείς δίχως να σου πέφτει «βαρύ», με δελεαστική τιμή, που ξεκινάει από τα 16.695€ με το όφελος απόσυρσης για την έκδοση Expression και φτάνει τα 17.720€ για την πλουσιότερη Dynamic της δοκιμής. 

ΤΕΧΝΙΚΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT CLIO SPORT TOURER 1.5 dCi 90PS Dynamic

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €17.720 με όφελος απόσυρσης

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο,  κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.461
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   76 x 80,5
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            15,5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Common Rail, turbo
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.185

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό 22,5mm
  • ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας προγραμματισμένης γεωμετρίας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια

 

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 258mm
  • ΠΙΣΩ   Ταμπούρα 203mm

 

 

 ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  6,5Jx16in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    195/55 R16

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          90/4.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      22/1.750
  • 0-100km/h      12sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  180

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       85

 

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  3,3
  • Δοκιμής (lt/100km)    5,8

 

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

  • 0-60                 4,95    
  • 0-80                 7,89    
  • 0-100               11,46
  • 0-120               16,67
  • 0-120               16,67
  • 0-140               23,30

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

 

  • 18        2,91     @        39,28
  • 60        5,72     @        66,49
  • 100      7,70     @        78,81
  • 200      11,67   @        101,11
  • 400      18,02   @        124,39

 

ΡΕΠΡΙΖ

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,99

80-110             5,57

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             5,18

100-140           10,57

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             9,02

100-140           14,08

 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Στην τελική ευθεία μπήκε το 40ό Ράλλυ Σπριντ Κορίνθου

Στην τελική ευθεία μπήκε το 40ό Ράλλυ Σπριντ Κορίνθου

Με 39 συμμετοχές θα διεξαχθεί το διήμερο 21 και 22 Οκτωβρίου το 40ό Ράλλυ Σπριντ Κορίνθου.