Renault Kadjar 1.6DCi 130Ps

Renault Kadjar 1.6DCi 130Ps

Αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις

Η δημοφιλέστερη κατηγορία για κάποιον που χρειάζεται ένα οικονομικό οικογενειακό αυτοκίνητο είναι εδώ και αρκετά χρόνια αυτή των C-SUV, τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τα πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορίας εντοπίζονται στους χώρους, στην πρακτικότητα, στην ευκολία οδήγησης και στην ορατότητα, τομείς που για τον καθημερινό, απλό χρήστη ενός οχήματος είναι σημαντικότεροι από τις επιδόσεις, την οδική συμπεριφορά και την εμφάνιση. Όταν, μάλιστα, όλα αυτά συνδυάζονται και με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η τετρακίνηση, τότε το συνολικό πακέτο καθιστά τα οχήματα αυτής της κατηγόριας αυτοκίνητα για όλες τις δουλειές. Βλέπετε, η τετρακίνηση δεν είναι χρήσιμη μόνο σε όσους θέλουν να οδηγήσουν σε εκτός δρόμου διαδρομές ή σε δύσβατα μονοπάτια. Είναι χρήσιμη ακόμα και μέσα στην πόλη. Έχετε δοκιμάσει να ξεκινήσετε σε ανηφόρα στη βρεγμένη, ελληνική άσφαλτο; Σίγουρα θα σας έχει τύχει. Βλέπετε εμείς εδώ δεν χρειαζόμαστε το χιόνι για να πάρουμε τετρακίνητο, μας κάνει και η βροχή. Το τετρακίνητο Kadjar δεν διαφέρει σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις και μόνο το λογότυπο «4WD» στην πίσω πόρτα δηλώνει την παρουσία της τετρακίνησης. Συνολικά, είναι εμπνευσμένο από την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας, έχοντας μία μυώδη σιλουέτα με τονισμένες καμπύλες στα πίσω φτερά, ενώ με μήκος στα 4.449mm, είναι ένα από τα μακρύτερα μοντέλα της C-SUV κατηγορίας. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του ομίλου Renault-Nissan CMF C/D, καθώς και κοινά μηχανικά μέρη, όπως τον κινητήρα, αλλά και την εξελιγμένη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, με το αυτόματο σύστημα, το οποίο μπορεί να επιλέγει διαφορετικές ρυθμίσεις μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας. Διαθέτει τρεις επιλογές. Με την πρώτη να είναι η 2WD, όπου η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς για λιγότερες απώλειες και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (πχ. στο ταξίδι), η δεύτερη είναι η Auto, όπου το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και στους πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες και τέλος η Lock, όπου η κατανομή της ροπής κλειδώνει στο 50-50 μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών. Η τρίτη επιλογή είναι ιδανική για δύσβατα σημεία ή για συνθήκες όπου το έδαφος γλιστράει υπερβολικά και μπορεί να διατηρηθεί μέχρι τα 40km/h. Μετά από αυτήν την ταχύτητα, απενεργοποιείται αυτόματα. 

Ιδανικό

Στο δρόμο, το Kadjar έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή, ώστε να προσφέρει άνεση και οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές. Μάλιστα, στην τετρακίνητη εκδοχή του, που η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, το επίπεδο άνεσης είναι ακόμα μεγαλύτερο από την αντίστοιχη δικίνητη με τον ημιάκαμπτο άξονα. Ειδικά στην περίπτωση που θα πέσει σε λακκούβα ο ένας από τους δύο πίσω τροχούς, η ανεξαρτησία του από τον άλλο επιτρέπει στην ανάρτηση να απορροφήσει καλύτερα τη δύναμη και συνεπώς τον κραδασμό που θα φτάσει στην καμπίνα. Σε οδόστρωμα με χαμηλή πρόσφυση, το traction control θα επέμβει, αλλά μόνο όταν πρέπει, χωρίς να γίνεται ενοχλητικό και το τιμόνι έχει αρκετή ακρίβεια, τηρουμένων των αναλογιών και των ελαστικών με το ψηλό προφίλ, ενώ τα φρένα του είναι εξαιρετικά και σε αίσθηση και σε αποτέλεσμα. Για off-road καταστάσεις, το Kadjar έχει επαρκή απόσταση από το έδαφος (20cm), με τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής να είναι 18o και 28oαντίστοιχα.

Ο νέος 1.6DCi, με κωδικό R9M, αποδίδει 130Ps, με το 80% της μέγιστης ροπής (32,6kgm) να αποδίδεται στις 1.500rpm. Tο εξάρι μηχανικό κιβώτιο έχει σαφές κούμπωμα επιλογέα και διαθέτει μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης, η οποία -με μέση τιμή 7,1lt/kmεντός πόλης- είναι ικανοποιητική, αν αναλογιστούμε και το αυξημένο βάρος των 1.530kg. Ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης στην έκδοση Dynamic που είχαμε για δοκιμή και διαθέτει σύστημα infotainment R-Link2 με οθόνη αφής 7,0in στην κεντρική κονσόλα και ψηφιακό πίνακα οργάνων με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης των πληροφοριών, καθώς και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό,  αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, σύστημα πλοήγησης, προβολείς με αυτόματη μεγάλη σκάλα και πολλά ακόμα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ ικανοποιητικοί και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 472lt με κανονική ρεζέρβα. Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα, ικανό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μίας οικογένειας όντας το ένα και μοναδικό αυτοκίνητό της, τόσο εντός πόλης, αφού δεν έχει υπερβολικά μεγάλες διαστάσεις όσο και στις διακοπές, αφού διαθέτει μεγάλους χώρους για τις αποσκευές και τετρακίνηση για εκείνη την απόμακρη παραλία.

Μας άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Άνεση ανάρτησης

Δυνατότητες τετρακίνησης

Πρακτικότητα

Οδική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Μουντό εσωτερικό

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης RenaultKadjar 4x4 1.6DCi 130Ps (Expression) : €27.510
Τιμή έκδοσης δοκιμής
RenaultKadjar 4x4 1.6DCi 130Ps (Dynamic) : €31.890

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 80mm x 79,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 15,4:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1.530

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5J x 17in

Ελαστικά: 215/60 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):130/4.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 32/ 1.750

0-100km/h (sec): 11,9

Τελική Ταχύτητα (km/h): 181

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       126

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  4,8

Δοκιμής (lt/100km):    7,1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,68

0-80                 7,72    

0-100               10,71

0-120               16,62

0-140               24,59

0-160               33,67

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,5

80-110             5,8

           

4η

KM/H             SEC
80-110             9,20

100-140           11,15              

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        3,01     @        39,98

60        5,12     @        62,73

100      7,31     @        78,29

200      11,61   @        101,05

400      17,69   @        126,29

 

 

Αρθρογράφος

 

Αυτά καλό θα είναι να μην γίνονται…

Αυτά καλό θα είναι να μην γίνονται…

Καλό θα ήταν όταν κανείς νοικιάζει μια McLaren 720S να μην κάνει κόντρες με μια Lamborghini, γιατί τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα ευχάριστα!