Renault Sport Clio Cup 2.0 210Ps

Renault Sport Clio Cup 2.0 210Ps

Άσπρο ή μαύρο

Πολλούς από εμάς τους αυτοκινητόβιους μας έχει βασανίσει αυτό το ερώτημα. Θέλουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι sport, να κάνει για κάθε μέρα, να είναι άνετο, να κρατάει και να πηγαίνει γρήγορα. Το πρόβλημα είναι ότι συνήθως αυτά τα αυτοκίνητα κοστίζουν πάρα πολλά λεφτά και στο τέλος καταλήγουμε με ένα συμβιβασμό ενός αυτοκινήτου που κάνει λίγο απ’ όλα και τίποτα πολύ καλά. Για παράδειγμα, παίρνουμε ένα σβέλτο hot hatch και το πλακώνουμε στις αναρτήσεις, στα μεγάλα φρένα, στις εξατμίσεις, στις τουρμπίνες και τα γνωστά, με αποτέλεσμα όσο πιο πολεμικό το κάνουμε, τόσο χειρότερο να γίνεται στην καθημερινότητα. Γίνεται ένα γκρι αυτοκίνητο, που στην ουσία δεν κάνει πλέον ούτε για δρόμο ούτε για πίστα. Και τι να κάνουμε όμως; Υπάρχει μία εναλλακτική, αυτή που ακολούθησαν οι φίλοι μας, ο Μάνος και ο Γιώργος. Να αγοράσουν μαζί ένα αγωνιστικό και να κρατήσουν για κάθε μέρα ένα απλό κανονικό αυτοκίνητο. Θα μου πεις, δεν μπορείς έτσι να το ευχαριστηθείς καθημερινά. Θα σου πω, γιατί, το άλλο μπορείς; Το να κάνεις δύο σπινιαρίσματα κάτω από το σπίτι σου και έξω από την καφετέρια είναι οδήγηση;

Τόσο απλά

Έτσι, λοιπόν, το σκέφτηκαν και οι δύο μας φίλοι και αποφάσισαν να κάνουν το plan B όντας αμφότεροι λάτρεις της αγωνιστικής οδήγησης με συμμετοχές σε αρκετά track days σε Ελλάδα και εξωτερικό. Αποφάσισαν ότι αντί να κάτσουν και να ασχοληθούν με την προετοιμασία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, θα ήταν πιο εύκολο, γρήγορο και οικονομικό να πάρουν ένα «έτοιμο» αγωνιστικό αυτοκίνητο για χρήση -πρωτίστως- σε πίστα, αλλά και σε αγώνες αναβάσεων. Καταλήξανε στο Renault Sport Clio Cup X85, καθώς το κόστος κτήσης του δεν είναι απαγορευτικό, ενώ και η χρήση του και η συντήρησή του δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή. Μία πάρα πολύ σωστή κίνηση, γιατί έτσι ξεμπερδεύεις. Πληρώνεις μία φορά και έχεις το αυτοκίνητο στο γκαράζ σου. Πολλοί που προσπαθήσαμε να το φτιάξουμε μόνοι μας, όλο και κάτι προέκυπτε και πήγαινε πίσω και πιο πίσω και πιο πίσω, μέχρι που τα κάναμε ζαρντινιέρες... Στο θέμα μας, όμως, το συγκεκριμένο Clio αγωνιζόταν στη Δανία από το 2009 έως τα τέλη του 2012 σε αγώνες σπριντ και αντοχής (3ωρούς και 4ωρους), όπου εναλλάσσονταν 2-3 οδηγοί ανά αγώνα. Έχει σημειώσει και νίκες στην κατηγορία του. Από το 2013 έως το Φεβρουάριο του 2016, που το αγόρασαν τα παιδιά, ήταν παροπλισμένο. Το Clio Cup Χ85 δημιουργήθηκε με στόχο να γίνουν αγώνες ενιαίου ανά την Ευρώπη. Έτσι, στα χρόνια της παραγωγής του σχεδόν κάθε χώρα, που έχει πραγματικά motorsport, είχε το δικό της πρωτάθλημα ενιαίου με τα Clio, ενώ υπήρχε και πρωτάθλημα κεντρικής Ευρώπης. Ωστόσο, τα Clio συμμετείχαν και σε άλλους αγώνες σπριντ, αλλά και αντοχής με μεγάλη επιτυχία. Πολλές αγωνιστικές ομάδες τα επιλέγουν ακόμα και σήμερα για αγώνες αντοχής. Στη χώρα μας μπορεί να συμμετέχει σε αγώνες πίστας (σπριντ ή αντοχής), αλλά και αναβάσεων στην κατηγορία Formula Saloon ατμοσφαιρικών έως 2lt. Πάντως αυτό το αυτοκίνητο είναι η επιτομή της απλότητας, που πολλές φορές βλέπουμε ότι δουλεύει καλύτερα από τα πολλά κεράσια... Έχει ένα roll cage, με homologation φυσικά, ένα bucket κάθισμα της ΟΜΡ, ένα πολυόργανο της Renault Sport για καντράν, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τετραπίστονα φρένα, slick λάστιχα και έφυγες. Χωρίς πολλά-πολλά, χωρίς φρου-φρου, βάλε τα χέρια σου και το μυαλό σου και οδήγα. Τώρα που ήρθε στη χώρα μας, το συντηρεί και το προετοιμάζει η Renault Χαλκιάς στο Μοσχάτο, με την πολύτιμη εμπειρία της Χαλκιάς Racing από τους αγώνες εδώ και σαράντα χρόνια. Το setup του αυτοκινήτου επιμελείται η SRT Motorsport.

Στην πίστα!

Στην πίστα, το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό. Λογικό είναι φυσικά, αφού για την πίστα είναι κατασκευασμένο ή μάλλον προετοιμασμένο. Το μοτέρ του είναι πάρα πολύ γραμμικό, χωρίς ξεσπάσματα και στροφάρει μέχρι τις 7.500rpm, ενώ το σασμάν έχει μακριά κλιμάκωση, που βολεύει στις γρήγορες πίστες, όπως των Σερρών και της Ευρώπης βεβαίως. Για μικρές κλειστές πίστες, όπως των Μεγάρων, η μακριά κλιμάκωση δεν βοηθά. Τα ανεβάσματα μετά τις 4.000rpm γίνονται χωρίς συμπλέκτη, ενώ στα κατεβάσματα τον χρησιμοποιούν για να προστατεύσουν το κιβώτιο. Το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι αναμφίβολα το setup του. Δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διατηρεί πολύ μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα μέσα στη στροφή. Βολεύεται σε γρήγορες χιλιομετράτες στροφές και πίστες, όπου, αν ο οδηγός το εμπιστευθεί, μπορεί να γράψει εξαιρετικούς χρόνους. Ενδεικτικά, στην πίστα των Σερρών κατά την πρώτη κιόλας επίσκεψη, που έκαναν τα παιδιά, το αυτοκίνητο έσπασε εύκολα το 1.29min. Αν δεν σας φαίνεται εντυπωσιακό, να σας θυμίσω ότι είναι «σκάρτα» 210Ps. Η Renault Sport «το δίνει» στα 207Ps αλλά τα παιδιά έχουν βάλει μια πιο ελεύθερη εξάτμιση από τον καταλύτη έως πίσω, γιατί ήταν υπερβολικά «αθόρυβο» για αγωνιστικό. Στο άμεσο μέλλον το Clio θα εξοπλιστεί με το πλήρες πακέτο R3 της Renault Sport που φτάνει τον κινητήρα στα 230Ps, με διαφορετικά έμβολα που αυξάνουν τη συμπίεση, εκκεντροφόρους, ολόσωμη εξάτμιση και πρόγραμμα στην ECU! Ο Γιώργος έχει συμμετάσχει στην Ανάβαση Αχλαδόκαμπου το 2017, στην κατηγορία Formula Saloon έως 2lt, όπου είχε την καλύτερη επίδοση του 2ημέρου. Γενικά, το αυτοκίνητο είναι πολύ fun to drive, καθώς μπορείς να το οδηγήσεις και με πλασάρισμα πριν τη στροφή, έχοντας όμως το νου σου στον πίσω άξονα, καθώς η ουρά είναι αρκετά παιχνιδιάρικη. Αν θέλεις όμως να κυνηγήσεις χρόνο, πρέπει να οδηγήσεις καθαρά αγωνιστικά, στρωτά με δυνατό φρενάρισμα -βοηθά και το σειριακό σε αυτό-, καθαρές γραμμές, να εμπιστευθείς ανάρτηση και ελαστικό και να μείνεις στο γκάζι. Γενικά, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το εμπιστευθείς και σε βοηθά να μάθεις να το πιέζεις, ώστε να βρεις τα όρια τα δικά σου και τα δικά του, έτσι ώστε να γίνεις καλύτερος οδηγός. Η Renault Sport τους διαθέτει πλήρεις και αναλυτικούς καταλόγους για κάθε λεπτομέρεια, μέχρι την τελευταία βίδα του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει και άμεση online υποστήριξη από την Γαλλία σε όποιο πρόβλημα μπορεί να προκύψει. Αυτά είναι τα καλά του εργοστασιακού αγωνιστικού! Η λύση που επέλεξαν ο Μάνος και ο Γιώργος, είναι πολύ αξιόλογη για όποιον θέλει να μπορεί να ξεδώσει και να κάνει το χόμπι του με ασφάλεια και, χωρίς το φόβο και τον κίνδυνο του δρόμου, να το αποκτήσει και να το ευχαριστηθεί στους αγώνες. Κι αν θέλετε και τη γνώμη μου, πλέον αυτές οι λύσεις στο μέλλον θα γίνουν μονόδρομος. Το τρέξιμο και η καφρίλα στους δημόσιους δρόμους ολοένα και μειώνονται. Έχουμε 2018 κύριοι, ο κόσμος αλλάζει, «μαλακώνει» και ευαισθητοποιείται. Δεν είμαστε πια στα 90΄s, που ήμασταν όλοι Μάο-Μάο με κόκκαλο στα ρουθούνια και 200+km/h στη Συγγρού.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός (cc): 1.998

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 82,7x93

Συμπίεση: 11,5:1

Εγκέφαλος Magnetti Marelli

Custom εξάτμιση 

TUNED BY

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  Σειριακό Renault Sport

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ανάρτηση Renault Sport

Φρένα με Brembo δαγκάνες και δίσκους 330mm, τακάκια Carbone Lorrain

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες εργοστασιακές

Λάστιχα slics

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Roll Cage Renault Sport

Κάθισμα OMP

Καντράν Renault Sport

 

Αρθρογράφος

 

Megane RS Ultime: Το τελευταίο των κορυφαίων Renault

Megane RS Ultime: Το τελευταίο των κορυφαίων Renault

Η Renault αποκαλύπτει ένα περιορισμένης έκδοσης Megane RS γιορτάζοντας την πλούσια ιστορία του Γαλλικού Compact Sport Hatchback.