Seat Ibiza 6J Cupra 1.8TSI 500Ps
Do it right!
Παίρνω μία μέρα του Ιουλίου, που ψάχναμε αυτοκίνητα για το τεύχος που διαβάζετε, τον Θοδωρή τον Σουβατζόγλου τηλέφωνο.
-Θοδωρή, έχεις κανένα καλό αμάξι για το τεύχος;
-Έχω τώρα εδώ ένα πολύ καλό Ibiza που θα τελειώσει αυτήν την εβδομάδα. Να μην σας παραθέσω όλη την διαδικασία, μιλήσαμε και με τον ιδιοκτήτη, το τρελόπαιδο αυτό, τον Ερρίκο, και το ραντεβού κλείστηκε για Κυριακή απόγευμα μιας και τις καθημερινές ήταν πολύ δύσκολο γι’ αυτόν.
Εμείς δεν έχουμε τέτοια προβλήματα... είμαστε πάντα «ανοιχτά» για δοκιμές και πρωτοχρονιά και Ανάσταση και δεκαπενταύγουστο, αρκεί να είμαστε εδώ ή εκεί που είναι το αυτοκίνητο. Έλεγε κάποιος μια φορά... «κάνε επάγγελμα το hobby σου και δεν θα ξανά δουλέψεις ούτε μια μέρα στη ζωή σου» και είχε δίκιο.
Κυριακή, λοιπόν, πήρα μαζί και τον κουμπάρο μου, που είχε έρθει σπίτι, πήρε και ο Ερρίκος έναν φίλο του που ήταν από πριν μαζί και μαζευτήκαμε στου Παπάγου, στο parking για την φωτογράφιση και μετά από εκεί στην γνωστή πίστα των μετρήσεων. Το Ibiza του Ερρίκου έλαμπε κάτω από τον δυνατό ήλιο, με αυτό το φοβερό χρώμα, που είναι σαν ένα πιο ανοιχτόχρωμο nardo grey. Όσο ο Χρήστος φωτογράφιζε, εμείς πειράζαμε τα κοριτσάκια που έρχονταν στο parking για να μάθουν να οδηγούν... με ένα μικρό φόβο μην πέσουν πάνω στο Ibiza που είχαμε στήσει στην μέση. «Τώρα τελείωσε το αμάξι, ρε παιδιά» έλεγε ο Ερρίκος και κοίταζε με ανησυχία κάτι πιτσιρίκες που προσπαθούσαν να ξεκινήσουν ένα Polo δέκα μέτρα πιο δίπλα. Δεν το έχουμε δυναμομετρήσει, αλλά με το setup αυτό υπολογίζουμε γύρω στα 500 άλογα.
.jpg)
Το Setup
Όντως, από την στιγμή που φοράει την μεγάλη τουρμπίνα των MQB, αυτή των δίλιτρων Audi S3, VW Golf R κτλ, την IHI IS38, την οποία μάλιστα έχουν κάνει υβριδική με μεγαλύτερες φτερωτές και καλύτερα χαρακτηριστικά ροής στην Turbo Technology. Αυτή η τουρμπίνα, ακόμα και εργοστασιακή, είναι ικανή για 420Ps όπως έχουμε δει στο παρελθόν σε πολλά δίλιτρα κυρίως TFSI, αλλά όταν είναι και αυτή βελτιωμένη, ακόμα και με τον μικρότερο 1.8TSI, δεν δυσκολεύεται να τον πουρσάρει;;; (πουσάρει) στα 500Ps, με 2.0bar πίεση. Όλα αυτά βέβαια αφού έχουμε φροντίσει από πριν να την αντέχει τόση πίεση και να έχει να την ταΐσει και καύσιμο.
Για την αντοχή, τα κινούμενα μέρη που τρώνε την περισσότερη πίεση, όπως είναι τα έμβολα και οι μπιέλες, έχουν αντικατασταθεί με σφυρήλατα από την Wossner και την SRP αντίστοιχα. Στην κεφαλή, τα ελατήρια των βαλβίδων και τα retainers είναι της Supertech. Η εξάτμισή του είναι χειροποίητη, ολόσωμη, με διάμετρο 76mm, κατασκευασμένη από την Skrivanos Exhaust. Στην μεριά της εισαγωγής, συναντάμε μια φιλτοροχοάνη μέσα σε airbox της RTMG και μετά την τουρμπίνα ο αέρας ψύχεται σε ένα μεγαλύτερο intercooler της Wagner Tuning. Από αέρα και από μέταλλα λοιπόν είμαστε κομπλέ. Τώρα πρέπει να φροντίσουμε για την τροφοδοσία, κάτι πολύ εύκολο στην οικογένεια της VW, αφού τα μοντέλα της έχουν βελτιωθεί κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια και οι λύσεις που υπάρχουν είναι δοκιμασμένες και σίγουρες. Άσε που ταιριάζουν τα ανταλλακτικά από τα δυνατότερα μοντέλα, που είναι εργοστασιακά και όπου εργοστασιακό = ποιοτικό και σίγουρο, με ελάχιστες εξαιρέσεις τις οποίες επίσης γνωρίζουμε και δεν χρησιμοποιούμε. Τα μπεκ του Audi S3 8V και η αντλία υψηλής από Audi S3 8P δεν είναι από αυτές κι έτσι μια χαρά κάνουμε την δουλειά μας. Για τους πολλαπλασιαστές από την άλλη, θα προτιμήσουμε μια aftermarket λύση, με τέσσερις «κόκκινους» από την CTS Turbo να εξασφαλίζουν τον δυνατό και συνεχόμενο σπινθήρα, οι οποίοι μάλιστα είναι, κατά δήλωση της εταιρείας, 10% δυνατότεροι από τους αντίστοιχους εργοστασιακούς του Audi R8. Για το κάτι παραπάνω, αλλά και για την σίγουρη και δροσερή καύση στην μεγάλη πίεση, υπάρχει και ένα kit ψεκασμού μεθανόλης Stage 2 της Snow Perfomance από την Tuning Hub (ναι, με το “Hub” σε πορτοκαλί φόντο…). Τον προγραμματισμό του εγκεφάλου για να λειτουργήσει κάτω από αυτά τα νέα δεδομένα σωστά τον έχει αναλάβει η Revlimit ECU Tuning.
.jpg)
Στήσιμο
Στα αυτοκίνητα, όταν λέμε στήσιμο, εννοούμε την ικανότητα που έχει να πατάει σταθερά στον δρόμο, να στρίβει με πολλά χιλιόμετρα και να μπορεί να περάσει την ιπποδύναμή του στην άσφαλτο. Ένας γενικός μπούσουλας, στον οποίο έχω καταλήξει εμπειρικά όλα αυτά τα χρόνια που μετράμε αυτοκίνητα, είναι πως για τα αυτοκίνητα του B-Segment, με την κίνηση εμπρός (όλα δηλαδή εκτός του GR Yaris), η χρυσή τομή μεταξύ δύναμης και πρόσφυσης είναι κοντά στα 250-300Ps, ανάλογα το μοντέλο, ενώ για τα μεγαλύτερα του C Segment που πατάνε καλύτερα στην άσφαλτο και έχουν και περισσότερο βάρος πάνω από τον εμπρός άξονα, τα 330-360Ps. Υπάρχουν όμως κατά καιρούς και μερικά αυτοκίνητα που σου προκαλούν μεγάλη εντύπωση με τον χρόνο που κατάφεραν να σημειώσουν και ένα από αυτά είναι και αυτό που βλέπουμε εδώ.
Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει κάνει ένα δευτερόλεπτο αργότερους χρόνους και να μου φαινόταν απόλυτα λογικό για αυτοκίνητο που δεν μπορεί να βάλει την δύναμη κάτω, ειδικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συνδυασμός όμως του δυνατού πλατό της Sachs Perfomance με custom 6φτερο δίσκο, των ελαφριών πανέμορφων ζαντών OZ Ultraleggera και των φρέσκων κορυφαίων σε πρόσφυση Michelin Pilot Sport 5 είχαν άλλη άποψη. Τα ρυθμιζόμενα coilover της BC Racing το κρατάνε επίπεδο στην εκκίνηση, ώστε να μην σηκώνει την μούρη και μεταφέρει το βάρος στους πίσω τροχούς και για το τέλος της ευθείας, έχουμε τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που θα φροντίσουν να το σταματήσουν με ασφάλεια. Άρα είμαστε καθ΄ όλα έτοιμοι για το...
.jpg)
Πάτημα!
Τι κι αν ήταν Κυριακή, τι κι αν είχε 37-38 βαθμούς κελσίου, τι κι αν ήταν απόγευμα, όταν ένα αυτοκίνητο είναι «πολεμικό» και σωστά φτιαγμένο, δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Πατάει παντού και πάντα και γράφει χρονάρες. Θα βάλει τις μεθανόλες του να ρίχνουν κάργα στο θάλαμο καύσης και θα πατήσει με 2bar για 15 δευτερόλεπτα... δεν χάθηκε ο κόσμος! Ναι, αν είχε δροσιά θα έγραφε καλύτερους χρόνους, αλλά και στην μεγάλη ζέστη δεν θα κωλώσει. Επίσης όταν έχεις «μπροστινό» με τόσο μεγάλη ιπποδύναμη, το καλό λάστιχο είναι μονόδρομος. Δεν έχει κανένα νόημα να σπινιάρεις με 500 άλογα τους εμπρός τροχούς μέχρι τα 150km/h, δεν δίνουμε βραβείο για την κάπνα. Για 0-100km/h σε 5,29sec όμως και για 400άρι σε μόλις 12,8sec με 206km/h!!! πρέπει να δώσουμε κάτι, ειδικά με μηχανικό κιβώτιο. Πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στον Ερρίκο που το ξεκίνησε (μόνος του, 1 άτομο δηλαδή μέσα) και του έκανε τόσο καλές αλλαγές και στον Θοδωρή τον Σουβατζόγλου, που το έφτιαξε τόσο δυνατό και αξιόπιστο που δεν έκανε «κιχ» και ας το πατήσαμε και μερικές φορές πηγαίνοντας για την μέτρηση, παρά τον καύσωνα. Αχάμπαρο δηλαδή το εργαλείο, φρεσκοφτιαγμένο και άστρωτο ακόμα, αλλά τα σφυρήλατα δεν μασάνε. Όταν κάτι είναι ψαγμένο και σωστό, δουλεύει και αποδίδει πάντα και παντού. Τελεία και παύλα. Και όσα αυτοκίνητα έχουν έρθει για δοκιμή από την Souvatzoglou MotorSport Service είναι όλα πολύ δυνατά, γρήγορα και αποτελεσματικά. Ποτέ κανένας δεν είπε, “αχ... σήμερα, ξέρετε, αυτό..., αύριο το άλλο...”, δεν έχουμε ακούσει ποτέ ούτε μια δικαιολογία. Πατάνε, σκοτώνουν και φεύγουν όπως ήρθαν, πάνε πάλι για καφέ. Έτσι είναι τα σωστά βελτιωμένα αυτοκίνητα. Αυτά που δουλεύουν μόνο υπό προϋποθέσεις και σε συγκεκριμένες συνθήκες, δεν είναι βελτιωμένα, είναι αυτοκίνητο «ειδικού σκοπού». Βελτιωμένο θεωρείται ένα αυτοκίνητο που κάνει ό τι έκανε και πριν μπει στο «χειρουργείο», αλλά πλέον το κάνει καλύτερα.
.jpg)
TUNED BY
Souvatzoglou MotorSport Service
Λ. Βουλιαγμένης 71, 116 36 Νέος Κόσμος
Τηλ: 215 55 10 907
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος διαδρομή 82,5mm x 84,1mm
Σχέση συμπίεσης 9,6:1
Σφυρήλατα έμβολά Wossner
Σφυρήλατες μπιέλες ARP Heavy Duty
Ελατήρια βαλβίδων και retainers της Supertech
Υβριδικό τούρμπο IHI IS38 από την Turbo Technology
Χειροποίητη ολόσωμη εξάτμιση 76mm από την Skrivanos Exhaust
Intercooler της Wagner Tuning
RTMG εισαγωγή αέρος
Μπεκ υψηλής πίεσης από Audi S3 8V
Αντλία βενζίνης από Audi S3 8P
Πολλαπλασιαστές CTS Turbo
Kit ψεκασμού μεθανόλης Stage 2 της Snow Perfomance από Tuning Hub
Πρόγραμμα Revlimit ECU Tuning
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Sachs Perfomance με custom 6φτερο δίσκο
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
BC Racing ρυθμιζόμενα coilovers
Brembo τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά με δίσκους 323mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες OZ Ultraleggera 7,5J x 17in
Λάστιχα Michelin Pilot Sport 5 215/40
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,14
0-80 4,34
0-100 5,29
0-120 6,27
0-140 8,01
0-160 9,07
0-180 10,63
0-200 12,22
ROLL ON
ΚΜ/Η SEC
60-160 5,93
100-200 6,93
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,62 @ 49,10
60 4,81 @ 90,10
100 6,19 @ 118,41
200 8,86 @ 155,45
400 12,80 @ 206,01
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η BYD ανακοίνωσε πως το ολοκαίνουργιο Sealion 7 θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες από το τέταρτο τρίμηνο του 2024 όντας το έβδομο μοντ...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)