Seat Ibiza Cupra 1.4TSI 400Ps

Seat Ibiza Cupra 1.4TSI 400Ps

Τις περισσότερες φορές που έχουμε συναντήσει 14άρι στις σελίδες μας, κάπου θα έχει βάλει το χέρι της η R-TMG, λογικό να μου πεις, αφού ακόμα έχουν το δυνατότερο 1.4TSI αποδεδειγμένα, με «χαρτάκι» εδώ και πέντε χρόνια. Πολλά έχουν αλλάξει από τότε, εκτός από τον ιδιοκτήτη του στέμματος, ενώ τα 14άρια παίζουν ακόμα δυνατή μπάλα στα στέκια με αποτέλεσμα αρκετά από αυτά να έχουν ήδη περάσει από τις σελίδες μας. Έχουμε τσεκάρει αρκετά setup για τον 1.4TSI μέχρι τώρα, μερικά από αυτά είναι το υπερκυβισμένο Tiguan της R-TMG, το 2.0TFSI Ibiza από την 0-400 και φυσικά τα πιο δυνατά υβρίδια (εδώ δεν θα αναφέρω ονόματα και γίνει καμία έναρξη εμφυλίου πάλι...). Καιρό όμως έχουμε να δούμε ένα αυτό καθαυτό big turbo setup, γι’ αυτό και επικοινωνήσαμε με τη Delta Performance, για ένα λευκό Ibiza Cupra 6L με GEN II GTX2860R που είχαμε δει να τρέχει με τα «χρώματα» της Delta σε αγώνες Dragster. Ο Δημήτρης Ζάχος ανταποκρίθηκε άμεσα και με συνοπτικές διαδικασίες κανόνισε τη συνάντηση.

Τέρμα για δρόμο

Αν και έχει μπει πίστα μερικές φορές, η βελτίωση που έχει δεχθεί από τη Delta Performance είναι για χρήση δρόμου. Κυκλοφορεί μόνιμα ξηλωμένο και με άγριες διαθέσεις, αφού το σηκώνει το δίμπαρο καθημερινά. Φυσικά για να μπορέσει να αντέχει αυτή τη δύναμη, ο κινητήρας έχει γίνει σφυρήλατος, με CP-Carillo πιστόνια με custom ελατήρια και Veltiosis μπιέλες, ενώ στο πλαίσιο βελτίωσης του μοτέρ, η Delta Performance ανέλαβε επίσης το ρεκτιφιέ του μπλοκ, τη ροϊκή εξέλιξη της κεφαλής, καθώς και διάφορες «άλλες» εργασίες. Τι εργασίες; Ο Δημήτρης Ζάχος χρησιμοποιεί διαφορετικές βαλβίδες (τον πιέσαμε, αλλά δεν ενέδωσε να μας πει περισσότερα...) που κάνει νέο grooving για να μην περιστρέφονται κατά την κίνησή τους. Νέα και επίσης custom είναι τα σκληρότερα ελατήρια των βαλβίδων, τα retainers και οι ασφάλειες, λύνοντας το πρόβλημα του «βαλβιδιάσματος» των 1.4TSI όταν δουλεύουν με μεγάλες πιέσεις και υψηλές rpm. Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι δέχθηκαν ένα reprofile από την R-TMG πριν μπουν επάνω και κλείσει το μοτέρ ο Δημήτρης. Η τουρμπίνα της Garrett GTX2860R GEN II εδράζεται πάνω σε ένα χειροποίητο χταπόδι της PPM, με τον Μάνο να είναι υπεύθυνος και για την κατασκευή της υπόλοιπης εξάτμισης, που έχει 76mm διάμετρο, με αγωνιστικό 100άρη καταλύτη της HJS.Τέλος φοράει μπεκ από Audi S3 8P και φυσικά ψεκάζει τον μαγικό ζωμό water-meth ακριβώς πριν την πεταλούδα, με τη βοήθεια του V2 kit της AEM.

Φόρα ζώνη

Η δύναμη είναι λίγο υπερβολική για τον δρόμο, αφού όσες δοκιμές κι αν προσπαθήσαμε να κάνουμε από στάση, πάντα άφηνε την 1η και την 2η σχέση κάτω. Αναπόφευκτα τα 3sec για τα πρώτα 18m χαντακώνουν το 400άρι που ολοκληρώθηκε σε 14,1sec με 185,35km/h ταχύτητα εξόδου. Στις roll μετρήσεις με σχέση στο κιβώτιο τα πράγματα πήγαν λίγο καλύτερα, αφού χρειάστηκε 6,84sec για το 60-160km/h και 8,47sec για το 100-200km/h. Τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου η R-TMG, κινητήρας και κιβώτιο ρυθμίστηκαν από τον Πέτρο Ταξόπουλο στο κατάστημα της R-TMG στην Αθήνα. Σκούρα τα βρήκε το DQ200 κιβώτιο που δεν έκανε τόσο γρήγορες αλλαγές όσο έχουμε συνηθίσει από αυτά τα σασμάν.

Κοιτάζοντας το εσωτερικό

Πάλι καλά που τον είχαμε ειδοποιήσει για τις μετρήσεις (έφεραν ένα spare κάθισμα, που μπήκε πάνω για τις μετρήσεις...), γιατί πάλι στο πάτωμα θα καθόμουν. Όπως καταλαβαίνετε και από τις φωτογραφίες, κυκλοφορεί μόνιμα ξηλωμένο με ένα κάθισμα στο εσωτερικό, του οδηγού φυσικά. Μία επιπλέον προσθήκη είναι το PRD 600 boost controller, για να μην δουλεύει συνέχεια στα όρια η GTX, βέβαια σε μία δοκιμή που προσπαθήσαμε να κάνουμε με χαμηλή πίεση από στάση μπας και γλυτώσουμε λίγο από το σπινιάρισμα, το κιβώτιο είχε αντίθετη άποψη και έκανε αλλαγές πιο αργές και από χειροκίνητο, όμως αφού το γύρισε ξανά στη μεγάλη πίεση, το πρόβλημα σταμάτησε και συνεχίσαμε κανονικά, αλλά, όπως και να έχει, υπάρχει θέμα στη μετάδοση, αλλά και στο τρόπο που βγάζει τη δύναμη στο δρόμο.

 

Ελάχιστα πάνω από τα όρια

Κάθε καρότσα έχει τα δικά της χουνέρια, κάπως έτσι και με αυτή του Ibiza, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο βρίσκεται λίγο πάνω από τα όρια των δυνατοτήτων της με αυτό το setup, για δρόμο. Παρά το μπλοκέ διαφορικό και τα Bridgestone Potenza με διάσταση 215/40, η δύναμη κατεβαίνει με δυσκολία στο δρόμο. Τα τερματισμένα υβρίδια, για παράδειγμα, ήταν ακριβώς στο όριο των δυνατοτήτων του σασί και αυτός είναι και ο λόγος που είχαμε δει καλύτερους χρόνους τόσο από roll όσο και από στάση, ενώ αντιμετώπιζαν και λιγότερα προβλήματα στις αλλαγές. Το ενισχυμένο set της R-TMG με τα kevlar δισκάκια χρησιμοποιείται από αρκετά 14άρια και μέχρι τώρα τα είχε καταφέρει μια χαρά με τα περισσότερα, με αυτό εδώ όμως τα βρήκε λίγο σκούρα.

 

Πού πονάει

Το πρώτο που μου τόνισε και ο Δημήτρης είναι η μετάδοση, ακόμα δεν υπάρχει κάποια λύση στο θέμα συμπλέκτη που να μην έχει σκορτσαρίσματα ή πατινάρισμα γι’ αυτά τα άλογα. Ο Δημήτρης μάς αποκάλυψε μία λύση που προϋποθέτει αντικατάσταση του κιβωτίου με ένα άλλο, αλλά είπαμε να την αποκαλύψουμε σε επόμενο άρθρο και όχι από τώρα. Περίπου στην ίδια μοίρα με τη μετάδοση είναι και το μπλοκ, το όριο και για αυτό είναι γύρω στα 400-450Ps, από εκεί και πάνω θα πρέπει να πονέσεις αρκετά για να μπορέσεις να ακολουθήσεις τους ρυθμούς συντήρησης ενός τέτοιου setup. Τώρα που ξέρεις τα όριά του και ταυτόχρονα γνωρίζεις τι λύσεις παίζουν για τη βελτίωση του συγκεκριμένου κινητήρα, είναι στο χέρι σου να τα βάλεις κάτω και να αποφασίσεις τι θέλεις να πάρεις. Με σιγουριά όμως θα σου έλεγα ότι αν ψάχνεις «μάστορα» γι’ αυτό το μοντέλο, εμπιστεύσου τον Δημήτρη γιατί έχει βρει αρκετές λύσεις που σίγουρα θα σε προστατέψουν από το να πληρώσεις αρκετά «κερατιάτικα».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.398cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 76.5 × 75.6mm

Σχέση συμπίεσης: 9,5:1

Πιστόνια CP-Carillo

Custom ελατήρια εμβόλων Delta Performance

Μπιέλες Veltiosis

Ροϊκή εξέλιξη κεφαλής Delta Performance

R-TMG reprofile εκκεντροφόροι

Ελατήρια βαλβίδων, retainers και ασφάλειες από την Delta Performance

Garrett GTX2860R GEN II

Boost controller PRD600

AEM water-methanol kit V2

Πολλαπλή εξαγωγής PPM Exhaust

Εξάτμιση ολόσωμη 76mm PPM  Exhaust

Καταλύτης 100cpsi HJS

External Wastergate TiAL 38mm

Σκάστρα TiAL

Custom Intercooler και σωληνώσεις PPM Exhaust

Μπεκ από Audi S3 8P

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

R-TMG Performance set συμπλέκτημε kevlar δίσκους

R-TMG Μπλοκέ διαφορικό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Πλήρως ρυθμιζόμενη τύπου Coilover KW Variant 3

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

 

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Racing Superturismo 7Jx17in

Brigdestone Potenza 215/40

 

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,03

0-80                 5,34

0-100               6,53

0-120               7,91    

0-140               9,40

0-160               11,28

0-180               13,68

0-200               16,49

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,02     @        44,64

60        5,40     @        80,76

100      6,93     @        106,91

200      9,79     @        145,16

400      14,13   @        185,35

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,01

60-160             6,84

60-200             11,16

100-200           8,47

Tuned by:

Delta Performance

Αναπαύσεως 4, Βριλήσσια Αττικής

Τηλ.: 211 40 53 617

Web: www.deltaperformance.gr

 

Αρθρογράφος

 

Οι πρώτες οδηγικές δοκιμές του Nissan Ariya στην Ιαπωνία

Οι πρώτες οδηγικές δοκιμές του Nissan Ariya στην Ιαπωνία

Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στους  δρόμους του Atsugi στην Ιαπωνία, το ARIYA είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό crossover της Nissan που αναπτύχθηκε σε ...